Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alanos77

Nowy użytkownik
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic Ph I
  • Silnik
    1.6 8v
  • Przebieg (tys.km)
    210000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A więc tak, dzisiaj zrobiłem przekładkę licznika z komputerem z ph1 na licznik z komputerem z ph2. Wszystko działa, po wlutowaniu inwertera gaśnie kontrolka ABS i hamulca ręcznego. Dodatkowo Kontrolka ręcznego hamulca świeci razem z czerwonym napisem STOP i po odpaleniu silnika i zwolnieniu dźwigni hamulca ręcznego gasną obydwie równocześnie.W czasie postoju z wyłączonym silnikiem nawet po zwolnieniu dźwigni hamulca ręcznego gaśnie tylko kontrolka ręcznego natomiast świeci czerwony STOP. Pytanie :gdzie trzeba wpiąć się w stare kable starych kostek z ph1( który pin i która kostka w ph1)do pinu 19 kostki szarej licznika z ph2 by działała kontrolka żółta silnika z napisem STOP pod kontrolką kierunkowskaza prawego lub ta obok kontrolki ABS?
  2. A więc po sprawdzeniu podanej przez ciebie opcji wyszło co następuje: Po zamknięciu auta czy z ori kluczyka pilota czy z przycisku na desce z wyjętym bezpiecznikiem z dokładanego sterownika CZ auto się nie otwiera. Ale w tej pozycji po zamknięciu auta z ori pilota w kluczu czy na desce przycisku po wetknięciu bezpiecznika do dokładanego sterownika CZ nie da się pilotem od dokładanego CZ otworzyć auta słychać tylko bicie przekaźników w dokładanym sterowniku CZ. Gdy ori pilotem otworzymy lub przyciskiem na desce otworzymy auto wtedy dokładanym sterownikiem CZ jego pilotami otworzymy auto i zamkniemy, niestety w tej pozycji po zamknięciu auta pilotem z dokładanego sterownika CZ auto otwiera się samoczynnie po około 20 min, następuje to w momencie gdy UCH chce samoczynnie zamknąć auto. Dodaje iż zasilanie tj: 12V oraz masa z dokładanego sterownika CZ jest bezpośrednio wpięta w klemy Aku pod siedzeniem pasażera co eleminuje brak napięcia na tym sterowniku po jakimś czasie. Myślę jescze nad jednym rozwiązaniem, tylko tu proszę o pomoc elektroników by łopatologicznie podpowiedzieli mi które kabelki z UCH chyba 2 są odpowiedzialne za CZ, myślę obciąć je przy UCH i wpiąć się w nie sygnałem z dokładanego sterownika CZ, wydaje mi się ze musiałbym wpiąć się tylko 2 przewodami od dokładanego sterownika CZ do dwóch przewodów które podają sygnał otwarcia i zamknięcia z UCH i to wyeliminowało by całkowicie sterowanie CZ z UCH a co za tym idzie nie mógłby on samoczynnie zamykać auta. Jakieś wnioski? Co o tym sądzicie ? Proszę o pomoc? Dodano: 06 mar 2017 - 12:56 Temat do zamknięcia - uporałem się. Znalazłem przewody z CZ przy UHC we wtyczce PP1 nr 5 i 6 są odpowiedzialne za plus i minus CZ z UHC przeciołem przewody nr 5 i 6, tym samym nie ma już możliwości UHC sterować CZ więc co za tym idzie nie da się auta zamknąć i otworzyć z pilota kluczyka ori oraz przycisku na desce. Do wyciętych przewodów nr 5 i 6 dolutowałem przewody z dokładanego sterownika CZ w konfiguracji sterowania silnikami CZ czyli zmienne na 2 przewodach +12V i Masa. Tym samym uzyskałem sterowanie wszystkimi siłownikami CZ w aucie za pomocą dokładanego sterownika CZ i nie ma już UHC możliwości odblokowywania mi siłowników i otwierania auta.
  3. Wychodzi mi że to ten Czy to dobry schemat? Podpowie ktoś? 0086.pdf
  4. nie bardzo wiem który to schemat, podpowie ktoś?
  5. 1.6 8v sonda lambda są trzy kable, dwa brązowe w ori lub dwa białe w zamienniku to od grzałki i w obu jeden czarny to sygnał z lambdy.
  6. Witam, muszę dostać się do małych tylnych szyb pomiedzy tylnimi drzwiami a klapą bagażnika. Muszę przyciemnić szyby tylne i muszę zdjąć te plastyki z tych małych szyb. W jaki sposób sie je demontuje? Są odkręcane czy na zatrzaski?
  7. Kurcze mam ten NT8200 i nadal nie potrafie zlokalizować tam po schematach przewodu w kostkach panela climatronica odpowiedzialnego za zasilanie układu sterowania w panelu climatronica. Pomoże jakiś elektronik ?
  8. Ja mam dokładnie te z ph2 i nie pasują: Dodano: 02 mar 2017 - 07:22 Tu dodaje jeszcze zdjecia drzwi przed i po lifta srebrne przedlifty i czerwone polifty zwróć uwagę na mocowania w przed lifcie Dodano: 03 mar 2017 - 18:31 Temat do zamknięcia. Nieaktualna zamiana.
  9. Znowu problem,doinwestowuje Scenika I phI mojej żony,zrobiona blacharka tj: podłoga, progi wymienione, reperaturki nadkoli wymienione, pomalowany, dostał alumy ori Renault, lampy tylne z phII, komputer pokładowy, nowy wydech, poduchę pasażera, sterowanie radia z kierownicy plus ori radio z wyświetlaczem i zmieniarką. Dopracowuje jeszcze montaż Climatronica mam już komplet, ale do sedna sprawy.Zakupiłem z rozbitego Scenica I phII kompletne mechanizmy sterowania elektrycznego szyb tylnych wraz z wiązkami oraz przełącznikami, biorąc z phII wykręcając nie zwróciłem uwahi iż te siłowniki elektryczne szyb są przykręcane trzema srubami na środku drzwi na dole a w mym Sceniku I phI są montowane po lewej i prawej srodkowej części tam gdzie ręczny mechanizm opuszczania szyb na trzy śruby. Teraz moje pytanie: czy da się jakoś zaadaptować siłowniki elektryczne z Scenika I phII do Scenika I phI czy jednak nici z tego i czeka mnie wymiana siłowników na przedliftowe? Może ktoś miał podobny problem i podpowie jak go rozwiązał. Dodam iż z kabelkologią już sobie poradziłem i po wpięciu w słupek wiązki już mam sterowanie szyb tył z panela koło kierownicy po lewej stronie oraz sterowanie szybami z włączników w drzwiaxh tylnych plus podświetlenie - miernik mym przyjacielem - ha,ha. Temat do zamknięcia. Zostają siłowniki z phII, nie dało mi dzisiaj spokoju poszedłem pokombinowałem, kilka otworów powiertałem, trochę młotkiem i majzlem blachy podkrzywiłem i spasowałem idealnie te siłowniki. Sczeniak zony już ma wszystkie szybki elektryczne. Dodam ze kabelkologia z manuala megi phI różni się całkowicie kolorami we włącznikach.
  10. Zamienię sprawne mechanizmy elektryczne szyb tylnych lewy i prawy do Scenic I PhII na Takie same elektryczne mechanizmy szyb tylnych Scenic I PhI. Kupiłem razem z wiązkami z rozbitego Scenica I PhII i nie pasują uchwytami do Scenica 1 PhI.
  11. Witam, posiadam w mym szczeniaku I ph I klimę ze sterowaniem manualnym i 1 przyciskiem do klimatyzacji. Drogą okazji zakupiłem za przysłowiową flaszkę z szczeniaka I ph II po rozbiciu panel Climatronica wraz z wiązką z zieloną wtyczką i końcówkami na niej do 3 silniczków oraz 2 czujników oraz wtyku do opornicy z 2 zielonymi wtykami z przekaźnikiem i kostką do podłączenia obok wentylatora koło Airbaga pasażera, dostałem w pakiecie 2 czujniki z obudowy nagrzewnicy 3 silniczki oraz kabel który idzie nad lusterko wewnętrzne wraz z czujnikiem oraz opornicę. Mam też odciętą szarą kostkę z panela Climatronika niestety tej wiązki w całości nie szło odzyskać. Teraz moje pytanie czy mając to co wymieniłem powyżej istnieje możliwość podłączenia tego tak by te silniczki po przez panel klimatronika sterowały nawiewami,prędkością wentylatora oraz temperaturą zamiast tych manualnych na linki? Wiem że brakuje mi wiązki by był pełny Climatronik i że bym musiał Clipem uruchomić funkcję ze zwykłej klimatyzacji na Climatronik. Ale na tym mi nie zależy, chcę jedynie uzyskać sterowanie za pomocą panela Climatronic tak by naciskając np: nawiew na przednią szybę to silniczek przestawi na przednią szybę nawiew powietrza,np: dając czerwonym przyciskiem panela Climatronic temperaturę do oporu by silniczek przełączył nawiew na max ciepłe powietrze i analogicznie do tego naciskając dodawanie obrotów wentylatora by się te obroty zwiększały. Czy ktoś wie jak podłączyć zasilanie do tego panela w którym miejscu lub jakim kablem by panel się załączył np przysłowiowym stole i zasterował silniczkami po wybraniu funkcji z panela climatronica? Proszę o odpowiedź. Narazie znalazłem na szarej wtyczce panela climatronica masę i podświetlenie wyświetlacza i przycisków oraz mocniejsze świecenie, natomiast nie mogę znaleść przewodu zasilania który by uruchomił same cyfry temperatury i grafikę wentylatora - wyświetlacz jest pusty podświetlany z klawiszami. Który przewód jest od wyświetlania symboli na wyświetlaczu? Dziękuję. Dodano: 01 mar 2017 - 09:12 Bardzo proszę o pomoc w ogarnięciu schcematów elektrycznych climatronica w Scenic I phI lub PhII znalazłem w download ale po rusku i ni cho...y nie łapię. Interesuje mnie czy panel Climatronica musi dostać jakiś sygnał z UHC żeby załączyć piktogramy - napisy na wyświetlaczu i zaczoł sterować silniczkami? Na tę chwilę udało mi się odnaleźć w szarej kostce panela climatronica przewody które podświetlają wyświetlacz panela i przyciski, ale nie potrafię zlokalizować przewodu który jest od zasilania panela i potrafiłby po podaniu na niego +12V załączyć ten panel i zarazem wysterować silniczki i dmuchawę. Nie zależy mi na automatyce a za nią odpowiada UCH. Wydaje mi się że gdy pominiemy UCH to nie będzie automatyki ale ręczne sterowanie powinno być realizowane za pomocą samego panela climatronica i jego przycisków. Proszę o pomoc znawców schematów. Może wspólnie ogarniemy temat.
  12. Jeżeli wyjmę bezpiecznik z mojego dodatkowego sterownika CZ i nie ma on zasilania to auto jak zamknę z orginalnego pilota w kluczyku nie otwiera się i nie zamyka samoczynnie, jest wtedy wszystko ok. Zasilanie do dodatkowego sterownika CZ puściłem z wiązki od stacyjki 4 kable dość grube na jednym jest cały czas + 12V a masa jest wzięta z popielniczki. Zastanawia mnie czy ta masa na zapalniczce nie jest kontrolowana przez UCH? czy aby nie jest wszystko po jakimś czasie przez moduł odłączane? Myślę wpiąć się bezpośrednio do plusa i minusa z akumulatora z zasilaniem dodatkowego Sterownika CZ. Pytanie czy istnieje możliwość że moduł UCH kontroluje zasilanie po plusach i minusach w instalacji? Czy może on wyłączać masę np: na zapalniczce i radioodbiorniku? Bo tam miałem podpięte masy i zawsze było to samo auto po zamknięciu samoistnie do 30 min się otwierało?
  13. Mam Podobny tempomat VDO w Scenic I phI 1.6 8v na linkę. Działa super.
  14. Chodzi ci o ten moduł UCH koło bezpieczników? Jak sprawdzić mam gdzie się tam wpiąć miernikiem? Dodatkowo czy istnieje zakładając możliwość podmiany tego modułu UCH czy jakoś tak tego nad nogami kierowcy z bezpiecznikami na przykład od jakiegoś 2.0 czy diesla gdy w komorze silnika sterownik komputer silnika ma usunięte IMO? chodzi mi o taka podmianę gdzie ten moduł UCH mój ma tylko 1 kluczyk radiowy a ja chciałbym ze szrotu taki moduł kupić z 2 kluczykami radiowymi. Da radę taką przekładkę zrobić? Dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!