Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gniewko

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 1
  • Silnik
    1.4 16v
  • Przebieg (tys.km)
    190
  1. Wiem , że to było ponad 2 lata temu, ale może warto dokończyć temat, może komuś się przyda. Czyszczenie przepustnicy, silniczka krokowego czy wymiana map sensora nie pomogło. Wymiana oringow w przepustnicy również. Okazało się że winny był czujnik przepustnicy. Jak podmieniłem od kolegi przepustnice, było dobrze. W ramach eksperymentu stwierdziłem że zamienię czujniki i okazało się że mój czujnik nie działał jak powinien.
  2. Witam panowie właśnie czyszczę przepustnicę i mam pytanie: Czy przepustnica może przepuszczać płyn do czyszczenia gaźników? Bo moja przepuszcza a widziałem filmik z czyszczenia i tan płyn stał w przepustnicy . I jeszcze jedno pytanie czy da się wyjąć puszkę od filtra powietrza w Megane ? Bo za Chiny nie mogę jej wyjąć.
  3. Map sensor podmieniłem na drugi zobaczymy jak będzie chodził jutro. Panowie naprowadziliście mnie na dobry trop. Po wymianie map sensora jest poprawa i to duża ,auto nie gaśnie wcale ,trzyma obroty równo i tylko ze 2 razy miałem niewielkie wahania obrotów ( około 500 obr/min)tylko na nagrzanym silniku,na zimnym jest ok . Jutro podłączę kompa ,sprawdzę czy nic nie wywala. Przypuszczam że to uszczelki przy przepustnicy te wahania ,po niedzieli wymienię bo aura nie sprzyja niestety na roboty pod chmurką.
  4. Kilka dni pojeździłem i żadnych błędów nie wywala. Niestety brak czasu,nie pozwolił mi na wymianę tych uszczelek. Poczytałem trochę i może być coś z kolektorem. Sprawdziłem dziś ciśnienie (czy podcisnienie?)w kolektorze (pression collecteur absolue mesurée)i na jałowym pokazuje mi 362mb. Powinno być 320 mb +/- 40 mb według tematu podanego od Andrzeja-2010. Podczas dodawania gazu ciśnienie spada dużo bardziej niż powinno i wzrasta też za dużo. Natomiast wartość (pression atmosphérique) ciśnienia wynosi 1007 mb i jest stała. Wrzucam linki do obejrzenia. Czy wartość sondy lambda powinna być stała? Bo jedna wartość górnej(amont) się zmienia,a druga sonda(aval) jakby stoi w miejscu. Jeszcze pytanie który to czujnik ciśnieniowy? Był on w tym temacie na końcu.
  5. Wymienię uszczelki jutro na nowe i zobaczę co bedzie.
  6. Witam wszystkich. Opowiem historię od początku. Auto Megane 1ph2 silnik 1.4 16v . Megane zakupiłem w marcu. Od początku miałem problem z obrotami. Wymieniłem więc w ciemno, licząc na szczęście,czujnik temperatury powietrza i silnik krokowy od razu pomogło. W czerwcu przed montażem lpg wymieniłem świece zapłonowe, uszczelki w przepustnicy i kolektorze,bo miałem nieszczelności. Po zamontowaniu gazu nie było już jakichkolwiek problemów z autem. Od kilku dni zauważyłem,że auto ma zbyt niskie obroty( nawet 500 ) na biegu jałowym i czasem gaśnie. Do tego zdarza się że obroty falują w naprawę różnych przedziałach a szczególnie na nagrzanym silniku, raz 1500-2000, 2500-3000, i tak nawet do 4000 tyś,aby po chwili zgasnąć.Na zimnym są tylko podwyższone obroty około 1200 i nie gaśnie ,a czym silnik cieplejszy to gorzej. Tak samo dzieje się na benzynie jak na lpg, więc wykluczam coś z gazem. Sprawdziłem szczelność kolektora i uszczelek na przepustnicy i są w porządku. Aby w ciemno nie wymieniać wszystkiego, podłączyłem do kompa (DDT2000 2.3.0.1 kabel viaken kkl) i wywaliło takie oto błędy: 1.Output device:capteur pression collecteur. Panne mémorisée du capteur de pression absolue collecteur---- Czujnik ciśnienia kolektora.zapamiętane uszkodzenie czujnika ciśnienia kolektora 2.Output device:capteur température air.panne mémorisée du capteur de température d'air------- Czujnik temperatury powietrza.zapamiętane uszkodzenie czujnika temperatury powietrza 3.Input device:commande régulateur de ralenti: stepper.panne mémorisée regulation ralenti.---- zapamiętane sterowanie awaryjne Sterowanie bezczynnością .Regulator prędkości jałowej: krokowy 4.other device.pannes génériques Entrees/sorties---- inne urządzenia ogólne wejścia / wyjścia Błędy przetłumaczyłem sobie w google translate. Nie rozumiem tylko o co chodzi w ostatnim, może ktoś wie? Następnie usunąłem wszystkie błędy. Po tym zabiegu jak na razie obroty na zimnym niskie(od razu po odpaleniu 500), a jak się nagrzeje nie ma wahań,natomiast gaśnie na jałowym. Teraz pytanie. Czy możliwe żeby to były stare błędy,? Wcześniej nic nie kasowałem. Zrobiłem już kilka kilometrów, ale żaden błąd nie wyskakuje, a problem nie zniknął. Może ktoś coś podpowie,bo nie znam się na diagnostyce. Dodam że odpala od strzała i bez problemu. Dobra jako że rozwiązania brak to pytanie z innej beczki: Czy po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba te oringi wymieniać? Bo znajomy mi powiedział że one są jednorazowe i tylko raz się je zakłada, potem na śmietnik.
  7. Witam. Pytanie jak w temacie, chodzi mi o rozmiar wiem że to torx E. Muszę odkręcić kolektor, bo podejrzewam nieszczelność.
  8. Przejechałeś 190 tyś km na OMVL i zadowolony jesteś,to świadczy że też są niezłe te wtryskiwacze i śmiało można je brać. Patrzyłem na stronie producenta (Lecho) SEC ECO to jest cały komplet (kit)jaki oni oferują,jest też oprogramowanie.Ja nie będę nic kombinował w ustawieniach,bo się na tym nie znam. Dziś wieczorem znajomy mi powie jaką ma instalacje,bo gazował 2 lata temu u tego gazownika jakąś sekwencję za 2200.Zadowolony jest bardzo z tej instalacji,na taxi jeździ.Jakby coś się psuło,to by płakał strasznie bo to maruda. Też mi mówił żeby brać najtańszą,bo 10 lat nie będę jeździł tym autem.Poza tym 2 lata gwarancji mam i nie ma się co przejmować.Gazownik też dobry,a to ważniejsze niż najdroższa instalacja.Przemyślę i napisze co zamontowałem na dniach. Dodano: 20 cze 2017 - 22:22 Witam.Dziś odebrałem z auto instalacja na jaką się zdecydowałem. To sterownik Kme- reduktor alaska- wtryski nowy valtek 32(nastepca omvl bo firma przejeta). Na razie jeździ normalnie,różnicy w mocy nie odczuwam,za to w portfelu dziura na 2300,ale to się zwróci z nawiązką.Oby bezawaryjnie, to na stacji będzie "morda w banan".
  9. Do nowszego auta,to bym rozważał droższą instalację.Ale Megana ma 17 lat i wątpię żebym tyle nią jeździł.Kupiłem to auto tylko ze względów ekonomicznych tzn. żeby tanio jeździć.Boję się trochę tanich instalacji,ale miałem instalacje sequel (kupiłem auto z taką)i nie było problemów.Kolega też na allegro znalazł taniego gazownika,zagazował i jeździ jakoś,bez problemów.Nie wiem już sam. Opinii w necie znalazłem trochę,ale jakoś to mnie nie pomaga a wręcz przeciwnie coraz bardziej skołowany . Opinie na temat tanich instalacji na lpg-forum chyba nie są też do końca obiektywne.Np:- Nie bierz tego szajsu weź Staga albo Techa,albo Landi Renzo, bo tak i koniecznie Hany bo inne to się będą sypać na potęgę.Ja wiem że Hany są lepsze niż te Omvl,ale czy to jest totalny szajs? Muszę się z tym przespać i spokojnie pomyśleć. ;.
  10. Parę lat temu może i takie były ceny. Byłem dziś u innego, najtańsza instalacja jaką mi zaproponował za 2100 Pln: SEC ECO, wtryski REG , reduktor TOMASETTO za 2300 :KME DIEGO, wtryski REG , reduktor TOMASETTO za 2400:komplet SMART LOVATO Oczywiście montują inne kombinacje, STAG,LANDI RENZO,ale jak sam gazownik powiedział nie ma sensu przepłacać.Na tańszych instalacjach auto też będzie jeździło poprawnie, bo ten silnik jest na tyle dobry do gazu że nie trzeba mu ekstra wodotrysków ,a tylko poprawnie działającej instalacji. Teraz pytanie szukać dalej? Czy wybrać z tego co mi zaproponował? W astrze g miałem sekwencje sequel i nie było problemów z nią, tylko nieszczęsne wtryskiwacze firmy Valtek często trzeba było regulować i czyścić. O Lovato i KME coś tam słyszałem,ale nie mam pojęcia który zestaw lepszy. A jeszcze wtryski reg, jakiej to jest jakości, chyba lepszy niż Valteki czerwone? Może ktoś coś podpowie w tej kwestii,byłbym wdzięczny.
  11. Witam wszystkich. 3300 PLN za instalację w Warszawie do Megane 1 ph2 1.4 16v to dużo czy mało? Szczegółów nie znam wiem że LPGTECH. - Tanio nie będzie.- tak mi powiedział gazownik jak usłyszał jakie auto (miał racje taniej kupiłem brykę). Ale czy to drogo? Zastanawiam się,bo chce ze 3 lata pośmigać Meganą,a ponad 1500 km miesięcznie robię,więc oszczędności mogą być spore .W poniedziałek jadę do innego zobaczę co powie. Ile płaciliście za instalacje LPG w Warszawie?
  12. Dzień dobry ,cześć i czołem- serdecznie wszystkich witam. Właśnie dziś zakupiłem Renault Megane od Niemca który płakał jak sprzedawał :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!