Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MariuszB

Nowy użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph.II Grandtour
  • Silnik
    2.0 F4R-770
  • Przebieg (tys.km)
    205
  1. Drodzy forumowicze, Nurtuje mnie następująca sprawa - czy ktoś z użytkowników Megane II ph II z silnikiem F4R 2.0 16v 135 KM (najlepiej w wersji kombi) jeździ na stalowych felgach 15"? Jeśli tak, to z jakim ET? Gdzie na tych felgach wytłoczone jest ET? (nie znalazłem na swoich felgach żadnych danych). Fabrycznie do tego modelu przewidziana była felga 16", zarówno alu jak i stalowa. Taką też mam na zapasie. Kupując samochód dostałem komplet felg stalowych z oponami zimowymi. Podejrzewam jednak, że mogły pochodzić z Meganki w innej wersji silnikowej (firma od której kupowałem samochód miała kilka sztuk megane II w ofercie) . Dzisiaj przymierzyłem z przodu jedno koło 15". Nie obciera, ale miejsca między zaciskiem a felgą pozostało niewiele - 0,5 cm. Ponieważ na wiosnę będę musiał wymienić z przodu tarcze i klocki, wolałbym uniknąć sytuacji, że na przyszły sezon koła te nie będą już pasowały (przed nadchodzącą zimą zamierzam kupić dwie opony). Jakie śruby są do felg stalowych ? Czy ktoś potwierdzi : M12x1,5, długość gwintu 20mm, stożkowe? Z góry dziękuję za info, Pozdrawiam - Mariusz
  2. Od góry. To miejsce jest bardzo dobrze widoczne, tuż przy korku wlewu płynu do spryskiwaczy. W innych autach, których zdjęcia komory silnika znalazłem w internecie, między rurką a łapą jest kilka cm luzu, u mnie ktoś tą rurkę prawdopodobnie wygiął.
  3. Panowie, Rozwiązałem dzisiaj problem. Przyczyną hałasów okazała się rurka klimatyzacji opierająca się o górną łapę silnika (od strony rozrządu). Problem wręcz śmieszny, ale tylko z pozoru. Sytuacja ta musiała mieć miejsce dość długo i rurka zdążyła się już trochę wytrzeć. Dalsza jazda w takim stanie spowodowałaby pewnie rozszczelnienie klimy. Tymczasowo założyłem "osłonę" z grubego zbrojonego węża od LPG, ale w najbliższej przyszłości planuję tą rurkę nieco odsunąć. Zniknął chrobot przy odpalaniu (podejrzewałem pierwsze oznaki KZFR) rezonowanie plastików, brzęczenie przy odpuszczaniu gazu a silnik pracuje dużo dużo ciszej.
  4. Andrzej-2010, Dopiero zauważyłem wskazówkę dotyczącą koła pasowego wału. Dzięki za sugestię! To może być to. Umiejscowienie dźwięku by się zgadzało. Posprawdzam też rolki osprzętu. Czy dostanę się tam po zdjęciu koła i osłony nadkola? Zajrzę tam w sobotę. // EDIT: Kod silnika : F4R-770
  5. Oznaczenie silnika postaram się odczytać w czwartek. Chodzi mi o stronę samochodu po której siedzi pasażer. Przebieg na 99% jest oryginalny. Czy skrzynia mogłaby hałasować kiedy samochód stoi, przy wciśniętym pedale sprzęgła? Wtedy pracuje tylko silnik, prawda?
  6. Podejrzewam, że to nie dwumas. Odgłos ewidentnie dochodzi z prawej przedniej części samochodu. Auto mam od miesìąca, przyjechało z Holandii, silnik 2.0 16v 135 KM, skrzynia manualna 6-biegowa. Ja jeżdżę raczej spokojnie, ruszam delikatnie. Nie wiem jak jeździł poprzedni użytkownik. Samochodem przejechałem dopiero 800 km i przez cały ten czas hałasowało w sytuacjach opisanych w 1 poście.
  7. Drodzy forumowicze! Od kilku tygodni jestem posiadaczem Renault Megane II phII w wersji kombi z silnikiem 2.0 16v o mocy 99 kW. Auto zostało wyprodukowane w 2007 roku. Od chwili zakupu auto trapi dziwna przypadłość. Przejrzałem wszystkie tematy dotyczące tego silnika, ale niestety, żaden z opisanych objawów nie odpowiada w pełni mojemu problemowi. Podczas jazdy, przy obrotach z zakresu 2200-2800 występuje dziwne chrobotanie/burczenie/szuranie. Daje się je usłyszeć zawsze, gdy podniesiemy obroty powyżej tej granicy (na przykład nieco powyżej 3000) i puścimy pedał gazu. Dźwięk występuje również gdy staram się utrzymywać równą prędkość i obroty silnika znajdują się w wyżej opisanym przedziale. Dźwięk cichnie przy chodźby lekkim dodaniu gazu lub wciśnięciu pedału sprzęgła. Brzęczeniu towarzyszy również ciche metaliczne szuranie. Ogólnie samochód wydaje się w tym przedziale obrotów nieco głośniejszy, powyżej 3000 obrotów jest już ciszej. Dziś pojeździłem trochę po placu i poobserwowałem tą przypadłość: - Dźwięk występuje przy jeździe z bardzo lekko wciśniętym lub puszczonym pedałem gazu na wszystkich biegach, w zakresie obrotów 2200-2800, - Dźwięk występuje podczas jazdy z drążkiem zmiany biegów wyrzuconym na "luz", puszczonym pedałem sprzęgła, przy jednoczesnym utrzymywaniu obrotów silnika pedałem gazu w ww. zakresie, - Kiedy samochód stoi, drążek zmiany biegów w pozycji luz, puszczony pedał sprzęgła, obroty utrzymywane w takim samym zakresie - co ciekawe - po 2-3 minutach testów na postoju dźwięk ustał, powrócił gdy ruszyłem. - Przy wciśniętym sprzęgle, w tym samym zakresie obrotów. Ponadto również na pierwszym biegu, przy obrotach około 1500-1600 (bardzo wolna jazda w korku). Dźwięk jest słyszalny wewnątrz pojazdu, pasażerowie określili, że dobiega z prawej strony przodu pojazdu. W komorze silnika ciężko było ten dźwięk zaobserwować, osłuchałem KZFR i okolice rozrządu, ale wydaje mi się, że pracowały cicho. Samochód bardzo dobrze przyspiesza (próbowałem do 5500 obrotów), biegi wchodzą gładko, sprzęgło nie bierze nisko, nie szarpie, nie ciągnie. Skrzynia nie ma śladów wycieków, osłony przegubów całe, same przeguby też nie miały wyczuwalnych luzów (przynajmniej dla mnie). Rozrząd zmieniony od razu przy zakupie ok. 800 km temu (komplet z pompą wody, ale bez KZFR), równiez olej, filtr oleju i powietrza. Poziom oleju utrzymywany w górnej części skali. Wydech się nie buja, osłona wydechu nie dotyka go, jest sztywno przyczepiona. Poduszka silnika (ta górna, od strony rozrządu) wygląda dobrze, nie wygląda aby gdzieś się opierała. Podłużne mocowanie obok równiez nie ma luzów. Występuje też kilka innych, drobnych przypadłości, które nie wiem czy można powiązać z powyższym: - przy ruszaniu, po wrzuceniu drugiego biegu z okolic prawego przodu dobiegają trzy głuche puknięcia, później już nie występują, - kiedy auto jest zimne i kilkadziesiąt sekund po odpaleniu zwiększe obroty właśnie powyżej 2000, silnik staje się dosyć głośny, wydaje dźwięk jakby coś rezonowało. - podczas jazdy, czuć mrowienie na pedale gazu i kierownicy, - przy uruchomieniu słychać pojedynczy "chrobot", trwający dosłownie ułamek sekundy, silnik odpala "na dotyk" Szczerze mówiąc zgłupiałem, i nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu. Czy to może być nietypowy objaw uszkodzonego KZFR? Czy winy szukać raczej w innej poduszce silnika? Nie znam jeszcze dobrze tego auta, nie wiem gdzie znajdę pozostałe poduszki. W załączniku dodałem nagranie audio tego dziwnego dźwięku. W nagraniu są trzy sekwencje przyspieszenia na 3 biegu do 3000 obrotów i następnie puszczeniu gazu. Dziękuję, że doczytałeś ten esej do końca :) Proszę o pomoc ! megane2ph2_dzwiek.wav
  8. Witam wszystkich użytkowników! /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Mam na imię Mariusz i od kilku tygodni jestem posiadaczem Renault Megane II ph. II Grandtour z silnikiem 2.0 16v. /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Pozdrawiam! Regulamin pkt. 5.9 - Prezes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!