Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

180

Nowy użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    230
  1. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Chciałem się podzielić rozwiązaniem problemów otóż problem z obrotami, gaśnięciem podczas jazdy, muleniem auta, głośną pracą to wina zabrudzonego czujnika położenia wału, a odnośnie gazu to poprostu zła regulacja. Po wyczyszczeniu zmiana jest kolosalna :!: Pokusiłem się nawet przed tym zabiegiem o jazdę do mechanika ale jak zaczął wymyślać możliwe problemy i ceny naprawy to zrezygnowałem. Czas pracy 15min, koszt tyle co benzyna ekstrakcyjna i szmatka czyli 7zł .
  2. 3.1. Znalazłem winowajcę "pierdzenia" podczas dodawania gazu. Nie wiem jak wcześniej mogłem tego nie zauważyć, uszczelka (o ile tak można nazwać to coś wygląda bardziej jak kit) na przepustnicy oderwała się (pic.3). Niczym McGyver zrobiłem nową z dentki rowerowej i taśmy izolacyjnej i sprawdza się bez zarzutu, auto zrobiło się dość ciche w porównaniu z tym co było przed tą operacją, jest nieco zrywniejsze. Wahania są znacznie mniejsze lecz obroty na gazie nadal są nie równe i wciąż samochód jest w stanie zgasnąć na światłach. Wygląda to mniej więcej tak: zatrzymuję się obroty 700, po ~1 min 700-600, po 1,5 min 700-500 i zgasł. 3.2 Nie wiem czy czegoś nie popsułem jak majstrowałem pod maską, zdarzyło mi się w ciągu ostatnich 2 dni że samochód zgasł mi 3 razy podczas jazdy bez najmniejszego powodu ot tak po prostu z wysokich obrotów na 0. Proszę o rady to że gaśnie podczas jazdy sprawia że wyłącza się wspomaganie, hamulce ledwo działają i samochód robi się niebezpieczny w użytkowaniu. 6. Co oznaczają kółeczka na liczniku zanim zaczyta się przebieg? czasami są wszystkie (pic.4) a czasami nie (pic.5) pod spodem jak mniemam widnieje napis oil i pokazuje aktualny poziom oleju?
  3. Dziś wziąłem się za regulacje zaworów na podstawie http://megane.com.pl/topic/29707-how-to-regulacja-luzu-zaworowego-k7m/ operacja przebiegła pomyślnie luzy skasowane ogólnie rzecz biorąc żadnej poprawy. Dziury w wydechu też brak, sprawdzałem dokładnie na kanale. Macie może jeszcze jakieś pomysły ? Co do gazu to faktycznie są dwa filtry wymięnię drugi i zobaczymy czy coś się zmieni.
  4. Witam, niedawno dostałem auto Renault Megane I (phI chyba) z 1997roku, przebieg 230tys km, benzyna-gaz, silnik 1.6 (90 KM). Na początku chciałbym zaznaczyć że żaden ze mnie mechanik i moja wiedza w tym zakresie jest bardzo ograniczona, ale posiadając auto z tak dużą ilością usterek, oddając je do warsztatu chyba musiałbym zostawić je w rozliczeniu :lol:. Postanowiłem więc się czegoś nauczyć i spróbować przywrócić je do stanu bezpiecznego użytkowania (w miarę możliwości). Dysponuję kanałem i podstawowymi narzędziami. A oto moja lista pytań i problemów: 1. (pic.1) Wydaje mi się że w miejscu akumulatora brakuje jakiejś zaślepki żeby nie wpadała do niego woda podczas deszczu ? Na allegro znalazłem osłonę do Megane II ze zintegrowanymi kratkami ale do Megane I nie widzę, jak wygląda i gdzie można to kupić? 2. (pic.2) Od filtra powietrza wychodzi rura, która tak jest umieszczona pod maską jak na zdjęciu, za cholerę nie wiem gdzie ją podłączyć, nie ma tam nigdzie na nią miejsca :huh: mógłby ktoś z was podesłać zdjęcie w którym miejscu się ją podłącza? 3. Samochód pracuje nie równo na benzynie na wolnych obrotach i jeździ strasznie mułowato, wolno przyspiesza a po mocniejszym wciśnięciu gazu "pierdzi" (jutro spróbuje to nagrać i wrzucić). Wymieniałem świece, czyściłem silnik krokowy i przepustnice, wymieniłem filtr powietrza, niewiele to pomogło, tyle że już tak często nie gaśnie na światłach. Po przekroczeniu 2,5 tys obrotów i przełączeniu się na gaz samochód staje się znacznie zrywniejszy i przyspiesza bez problemu. 4.Jadąc na gazie jeżeli wyhamuję auto do zera gaśnie lub obroty wahają się pomiędzy 500 a 1000 a później gaśnie. Czuję się jak debil gazując na światłach żeby nie zgasł a młode dresiki w starych beemkach myślą że chcę się ścigać .Jeśli auto nawet ledwo się toczy to obroty trzymają się na przyzwoitym poziomie (700), filtr gazu wymieniony. 5.Jakiekolwiek włączenie świateł lub nawiewu zazwyczaj gasi auto podczas zatrzymania z włączonym silnikiem, światła włączam dopiero podczas jazdy. <_< Jakieś pomysły co można z tym wszystkim zrobić? Jak to naprawić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!