Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

majeckim

Nowy użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II sedan
  • Silnik
    1,4
  • Przebieg (tys.km)
    140
  1. Ok czyli mam zapewne tuner list (nie zwracałem na to uwagi w ogóle do teraz, jak piszemy o tym w tym miejscu), bo AUXA brak, a jak włożyłem do odtwarzacza płytkę z mp3 to był error :) I tu pytanie czy można sobie dobrać jakieś markowe radio z interfejsem do pilota i wyświetlacza tak jak piszesz, żeby miał też aux i żeby to nie kosztowało grubej kasy wraz z robocizną. Nie mam wiedzy i czasu żeby się tym zajmować bardzo a nie chciałbym też dla poparwienia wizualnego efektu i podpięcia telefonu do AUX tracić nie wiadomo jakiej kasy:)
  2. Czym się różni tuner list od update list? Radio wygląda tak samo, tylko na wyświetlaczu jest inna nazwa wyświetlana? Dla mnie rozwiązanie z odbiornikiem BT i kablem AUX wystarczy, bo zalezy mi na puszczaniu muzyki ze spoti bez udziału transmitera FM i niezadowalającej jakości czasem muzyki. Nie używam pendrivów czy kart sd do puszczania muzyki, zwyczajnie dla mnie ta technologia pobierania plików już jest zbyt 'uciążliwa, wolę mieć dostęp w każdym momencie do jakich chce treści i je w dowolnej chwili sobie włączać w aucie. Zwrócę dziś uwage po południu jak będę w samochodzie jaki mam ten typ radia w megi z 2003 roku. Zaintersowało mnie to co pisałeś @droopy o pomarańczowym podświetleniu, bo moje radio ma aktualnie takie podświetlenie :D, nie wiem czy to znaczy, że mam juz ten typ z update list?
  3. Czytam, że przy zmianie z tuner na update list, będzie dużo grzebania i wymiana wyświetlacza oraz okablowania. Wówczas zachowane zostanie sterowanie z kierownicy oraz wyświetlanie wiadomości na wyświetlaczu na desce tak? Jaki jest orientacyjny koszt takiej wymiany z robotą i wszystkimi potrzebnymi do podmianki elementami? Przy podpięciu odbiornika BT pod AUX rozumiem, ze znika konieczność używania transmitera FM (Którego na ten moment w stosuje, by sobie puszczać muzykę ze spoti w samochodzie)? Ale funkcjonalność pozostaje taka sama, tylko czym się to różni? Jakość dźwięku przy BT pod AUX jest zadowalająca i lepsza niż z transmitera? Z tego co piszecie, to wymiana radia na jakiś nowszy, funkcjonalny model nie jest opłacalna i zachowanie funkcji sterowania z kierownicy w Megance 2 z końcówki 2003r będzie problematyczne?
  4. Witam serdecznie, Chciałbym wymienić fabryczne, mało funkcjonalne radio w Megance 2 z 2003 roku na nowsze, z bt by puszczać muzykę ze spotify etc (obecnie używam transmitera, ale to nie jest najlepsze wyjście). Zależałoby mi również na zachowaniu sterowania radiem z kierownicy. Czy jest ktoś z okolic Radomia, kto się tym zajmuje na forum, żeby wybrał odpowiednie radio, które da się przystosowac oraz resztę materiałów i podjął się takiej roboty oczywiście za odpowiednią opłatą? jak dzwoniłem do jednej firmy to mi mówił gość żebym sobie najpierw kupił radio i dopiero wówczas przyejchał i oni ocenią czy da się takie sterowanie zachować. Bez sensu i mało profesjonalne podejście, wiec od razu zrezygnowałem z dania im zarobić. Pozdrawiam i z góry dzięki za wskazówki
  5. Witam, zostawię swoje 'spostrzeżenia i wątpliwości' w temacie spalania. Od listopada mam meganke 2 sedan, 1,4 16V, to moje pierwsze auto i od początku mnie smucił fakt, że przy spokojnej jeździe po mieście (trasa powyżej 100km raptem 3-4 razy zrobiona, a >50km odcinki ok 15razy), komputer wskazywał średnie spalanie na poziomie 10,5l/100km. Nie tankowałem nigdy do pełna, by zweryfikować, jaki faktyczny stan spalania na 100 ma miejsce, ale kilka tygodni temu zirytowany faktem wydawania ~500zł/msc na paliwo przy jeździe po mieście do pracy czy na zakupy, założyłem instalacje gazową w punkcie STAG. Zgodnie z informacją spalanie na gazie miało wzrosnąć o ok 1l w odniesieniu do benzyny i tak też został komputer zaprogramowany ;), bo wyświetla 11,5-11,6 średnie na 100. I tu pytanie do was, czy silnik 1,4 przy spokojnej jeździe bez szaleństw po mieście, powinien spalać 10,5l benzyny i ok 11,5 gazu (gaz zalany do pełna, butla 52l, weszło za pierwszym tankowaniem 48l gazu i po przejechaniu ok 395-405km zaczął piszczeć, że już się przełącza na benzynę. Temat prześledziłem, prośba tylko o wyprowadzenie z błędnego myślenia o dużym spalaniu bądź potwierdzenia, że tak 'ma być' i koniec ;) Pozdrawiam.
  6. Witam serdecznie, Chciałbym wymienić fabryczne radio w mojej megance 2 sedan z 2003 roku, jednak czytałem, że wymiana fabrycznego radia na inne zabierze te funkcjonalności - sterowanie z kierownicy czy wyświetlacz? Mniemam że tak to działa, ale czy istnieje jakieś nowsze radio, by to klasyczne czarne podmienić na 'świeższe' z usb np, a by zachować komunikacje radia z opcjami, które wymieniłem? A może to kwestia zaprogramowania i każde radio możnaby podpiąć i przystosować? Sorki za pytanie laika, ale dopiero zbieram się do tego tematu i chciałbym uzyskać podstawowe wskazówki przed decyzją i wyborem, bo ewentualny montaż to bym wolał, żeby podjął się ktoś obyty w temacie z okolic Radomia, niż ja miałbym coś zepsuć. Dzięki za wskazówki.
  7. Co do 'wrażliwości' na takie wizualne aua, samochód mam raptem 4 miesiące i jeszcze mi takie coś przeszkadza ;), zwłaszcza że nie wiem kiedy to się stało i w jakich okolicznościach. Spróbuję jutro odwiedzić kilku lakierników w okolicy i zapytam jaki koszt malowania okolic tej szramy. Bo malowanie całego zderzaka ok 250zl mi powiedział ktoś kto zajmuje się tematem, zaś może lokalne naprawianie tego plastiku okaże się niezbyt dużym kosztem w porównaniu do całego elementu. Dzięki za zainteresowanie tematem, wiem że jeżdżąc trzeba się liczyć z takimi sprawami, ale ja jeszcze jestem zbyt przewrażliwiony by tego brzydala zostawić, a sam nie znam się by spróbować to zatuszować, wolę to zostawić komuś kto to robił już setki razy za 'parę groszy więcej'.
  8. Witam serdecznie na forum swoim pierwszym postem. Po powrocie z delegacji kilkudniowej zauważyłem w mojej megance bardzo smutny widok obtartego tylnego zderzaka przy nadkolu, kilka dni nieobecności i 'nie wiadomo' skąd taki wizualny efekt, który mnie bardzo zirytował. W załączniku zdjęcie, prośba do was, jak najlepiej to naprawić niedużym kosztem, bo nie ukrywam że taka wizualna szrama wygląda nieciekawie i nie chciałbym się z nią poruszać, zaniedbując sprawę. Wymiana całego elementu czy malowanie elementu? Koszt tego zabiegu na jakim poziomie może się kształtować? Jestem z Radomia, wiec może ktoś poleci lakiernika z okolic, który wiadomo że sprawę wyprowadziłby na prostą szybko i dobrze? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!