Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatnia godzina
  2. Jestem po duuużym teście wyjazdowym. Trasa ponad 7,5 tys km, Polska, Niemcy, Portugalia, Francja, Hiszpania, Czechy. Spalanie na tym dystansie wg tankowania to 5,96 l/100 km. Auto było zapakowane na maksa (bagażnik), bez boxa czy poprzeczek, 3 dorosłe osoby. Prędkości zgodne z limitami, w Niemczech 130 wg prędkościomierza czyli jakieś 124 efektywnie ( generalnie na zachodzie ludzie jeżdżą zgodnie z przepisami, powiedzmy plus 10 kmh, zależnie od kraju).. Koszty paliwa w całym wyjeździe wakacyjnym były duże i były obciążeniem, więc szukałem kompromisu między oszczędnością a godziną dotarcia do celu (rozsądną). Fun miałem z wakacji. Podsumowując, nadzieje pokładane w silniku 1,33 spełniły się. Moje wcześniejsze wyprawy i30 w dieslu dawały średnie spalanie na poziomie 5,6 l/100 tak więc takie spalanie w benzynie to rewelacja.
  3. Skrzynka wygląda tak: (zdjęcie niemoje, ale skrzynka 1:1) Na otomoto widze, że jest jeszcze jeden czujnik - w chłodnicy. Nie widziałem go nigdy pod maską bo skraplacz klimatyzacji zasłaniał. Jesli dobrze rozumiem, gdy odepnę wtyczkę, wentylator powinien się odpalić.
  4. Czujnik trzypinowy dwoma pinami zasila wskazówkę na wyświetlaczu, trzeci pin po zadziałaniu bimetalu zaświeca kontrolkę przegrzania silnika. Czujnik dwupinowy podaje dane do sterownika silnika a tan z kolei zasila według potrzeb dwa przekaźniki wentylatora. Do sprawdzenia połączenie tego czujnika ze sterownikiem silnika. Nie wiem tylko jaki masz sterownik silnika by znaleźć odpowiedni schemat. Popatrzą jeszcze na schematy i coś podrzucę. Skrzynka bezpieczników pod maską to taka jak na zdjęciu poniżej (przek J i K do wentylatora) czy z dwoma rzędami przekaźników?
  5. Witam Posiadam Renault Megane 2 1.9dci 120koni 2003rok i jakiś czas temy miałem wymieniany przegub zewnętrzny, gumę wewnętrzną i sprężyna przegubu wewnętrznego lecz dowiedziałem się też że krzyżak ma luzy. Pojeździłem jakiś czas i zaczął pukać krzyżak. Wiem że najlepiej wyciągnąć połoś i zobaczyć ile ząbków ma krzyżak lecz nie mam tego jak zrobić i moje pytanie brzmi? Ile ząbków ma ten krzyżak i jakich jest rozmiarów? Bo w sklepie motoryzacyjnym jest nie dostępny
  6. Dzisiaj
  7. Egzemplarz który zarezerwowałem jest z 2012r, czyli ma już poprawione wcześniejsze usterki ? Z UPG też coś poprawili ?
  8. Uważam, że każdy silnik ze stajni Renault jest dobry pod warunkiem odpowiedniego serwisowania wiadomo, że wolnossące jednostki, które miały niewiele powyżej 150Nm trudno było tak zajeździć, aby trzeba było wymieniać w nich panewki, choć i takie się zdarzały na warsztacie. 1,4TCe jest dobrym kompromisem między 2.0TCe, a 1.6 16V czy 2.0 16V M4R, który w Megance dostępny jest tylko z automatem CVT. Nie chcę być uważany za jakiegoś fanatyka silnika 1.4TCe, sam kilka lat temu miałem dylemat na co zamienić poczciwego 2.0 F4R, postawiłem na 1.4 i jak dotąd jesteśmy zadowoleni, myślę też, że wiele opowieści o tej jednostce są mocno przesadzone, tak samo jak o 1.5dCi czy 1.9dCi, które też mamy w rodzinie i nic złego się z nimi nie dzieje, są regularnie serwisowane i zadbane bez specjalnie szczególnej troski. A koledze @runner radzę zrobić diagnostykę silnika przed zakupem, gwarantuję, że przy przesiadce z 2.0 F4R na 1.4TCe nie zawiedziesz się na kulturze pracy tego silnika, dynamice i przyśpieszeniu podczas wyprzedzania. Roczniki 2009/10 1.4TCe miały trochę problemów z oprogramowaniem sterownika wtrysku, napinaczami łańcucha i UPG.
  9. Ma to sens, ale wygląda na to, że nie masz racji. Zobacz warunki gwarancji https://autogas-alex.com/warunki-gwarancji/ Nie ma tam nic o takim wymogu, zalecają tylko coś bez wskazania producenta, jest za to sporo innych wykluczeń. Sprawdziłem jaki filtr w MII miałem, był to AG F781 (żaden wypas to chyba nie jest) i na nim Barracudy przejechały ok. 46kkm. Pewnie dostały po d... i do 100kkm nie dojadą, ale nadal uważam, że nie ma co demonizować filtrów. Tankowane było w 95% na Lukoil przez okres 5 lat, bo tam miałem zawsze najtaniej, a gazu chyba wybitnego nie mają. Wymieniać filtry często lub częściej jak ktoś się obawia i tyle, takie moje zdanie na ten temat.
  10. Chcę zmienić samochód na coś nowszego bo Lagunę mam już 5 lat i do końca życie nie chce nią jeździć. Poza tym trzeba by było zregenerować xenony , lakier ma już trochę skaz powstałych dzieki innym kierowcom, we wnętrzu też już widać ślady eksploatacji i w sumie nie chce mi się z tym bawić i doprowadzać do porządanego stanu. Byłem nastawiony na Lagunę III 2.0T po lifcie ale znalezienie takiej i w dobrym stanie graniczy z cudem więc pomyślałem o Megane. Poczytałem już wcześniej o 1.4 tce i sam właśnie nie wiem co zrobić. Egzemplarz który mnie interesuje jest od początku do końca serwisowany w aso, bezwypadkowy, w cenie 33000zl więc teoretycznie powinien być zadbany. Oczywiście cały czas się wacham czy brać 1.4tce. Do 700tys km na pewno nie zamierzam nim jeździć, prędzej do przebiegu mojej Laguny. Ogólnie to z nowszych samochodów nie ma za bardzo czego wybrać. Nie ma już takich pancernych i prostych jednostek jak kiedyś a ten Tce na tle konkurencji to chyba jeszcze nie jest taki zły
  11. Według VIN rok produkcji to 2009 lipiec. Pewnie pierwsza rejestracja to 2010. Zdjęcia robione w cwany sposób, z dużej odległości na zoom'ie więc raczej nic nie dojrzymy. Nie podoba mi się spasowanie tylnych prawych drzwi oraz przedni i tylny zderzak wyglądają na lakierowane. Może to kwestia zdjęć bo na plastikach zawsze inaczej wygląda lakier. Fotele z tyłu i przodu powypalane od fajek a w ogłoszeniu że niepalone. Typowy handlarz omijać szerokim łukiem.
  12. Na cokolwiek używanego, by się nie przesiadł to jest ryzyko, najmniejsze chyba dla silnika 2.0TCe F4Rt, ale to już inna kategoria cenowa, no chyba, że kupi któreś z moich 1.4TCe, ale ja póki co nie zamierzam sprzedawać
  13. Próbuje tylko powiedzieć koledze runner, że może się bardzo rozczarować przy takiej przesiadce.
  14. 700 to może nie, ale te 400 tys.km też jest nieźle Mamy klienta, który serwuje u nas swojego Sc Granda 2009r. 1.4TCe + LPG z przebiegiem teraz około ~330tys.km i nie narzeka.
  15. Prawdopodobnie wszystkie ; - macie od nowości, - olej markowy wymieniany co ok;10.000 km, - silnik właściwie eksploatowany, - luzy na zaworach sprawdzane, - a mimo to na 100 %, 700.000 km przebiegu na tych silnikach bez remontu nie zrobicie, - chyba że łącznie na tych posiadanych jednostkach.
  16. Podczepię się pod temat. Czy ktoś próbował może aktywować funkcję wyświetlania ograniczeń prędkości (tych, które są na mapce na centralnym ekranie) na wyświetlaczu prędkości przez DDT/Dev Mode?
  17. Moje doświadczenia są takie - też miałem dwa 2.0 16V F4R w Sc1 i Sc2, a żona 1,6 16V K4M w MII wszystkie z LPG, obecnie jeździmy od ~5ciu lat 1.4TCe w wersjach ~160KM + LPG i nie narzekamy, nie musimy czyścić przepustnic, nie wymieniamy sławetnego KZFR i nie martwimy się, że możne się pasek rozrządu przed wcześniej urwać, bo tak niestety bywało przy tych sławetnych 1,6 i 2,0. Ponadto jazda 1.4TCe jest dużo przyjemniejsza, silnik jest bardzo cichy i znacznie dynamiczniejszy od 2.0, a spalanie można uznać za jednakowe - trochę mniejsze na korzyść 1.4TCe. A problemy z UPG występują tak samo w wolossakach jak i turbodoładowanych jednostkach.
  18. Mając lagunę II ph II/220 tys.km z silnikiem 2.0/ f4r, - jako jeden z najlepszych udanych wyrobów reno, - przy regularnym serwisie można przejechać ponad 700 tys km, bez większych napraw, Widzę, że chcesz jak w przysłowiu - " Zamienił stryjek siekierkę na kijek " - pchać się w problemy, które przy obecnym silniku w lagunie nigdy nie wystąpią.
  19. Jedyna pociecha jest taka, że w DE robi się dużo km po autostradach, można to sprawdzić w pewien ciekawy sposób, łącząc się clipem można odczytać pewien parametr, a jest to ilość obrotów, które wykonał silnik w czasie ostatniego interwału olejowego. Najlepszą rzeczą była by wymiana oleju i sprawdzenie co siedzi w zużytym filtrze olejowym lub co jest na dnie miski olejowej.
  20. Dzięki za odpowiedz. Wymiany rozrządu akurat się tak nie obawiam jak np. panewek i ogólnie większego zużycia silnika przez takie rzadkie wymiany. Ciekawe jak czystość wewnątrz silnika przy takich wymianach. Jak do tej pory zawsze wymieniałem olej w swoich samochodach co około 10tys. km i nigdy w silniku nic nie musiałem robić więc te 30tys km lekko mnie przeraża
  21. Szanowni Forumowicze, Czy ktoś z Was może pomóc w weryfikacji poniższej oferty? Samochód pochodzi z Finlandii, tam jeden właściciel. Numer Vin VF1KZ0V0641797511. Czy raport Carfax (lub będzie zawierał jakieś przydatne informacje? Malowany w okolicach przedniego prawego nadkola. Serwisowany podobno na czas zgodnie z zaleceniami. Rozrząd robiony 50k temu. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-iii-1-6-benzyna-serwis-alufelgi-nawigacja-piekna-ID6CtBwY.html
  22. Dziś znalazłem w Toruniu, diagnoste z Clipem i ...zonk.. numer błedu i komunikat...usterka nieznana. A to ci heca....
  23. No kurczę jest to silnik stary, ale widać przeżyje ten nowy super 1.6Sce z którym więcej problemów jak korzyści. Co do tego paliwożerności czy norm emisji spalin no błagam, to tak jakby wierzyć w to, że wszystkie benefity które otrzymujemy "z góry" to dobro i manna z nieba . Prawidłowo działający silnik spełnia te normy ;) . Mamy busy fabryczne bez adblue i dpf spełniające euro 6, a są busy z wszystkimi tymi unijnymi dodatkami i również mają euro 6 bez tych dziwadełek tez trzymają normę, ale muszą mieć i już. 1.6 nie jest paliwożerny chyba, że nie potrafi się jeździć męczy auto na wysokich biegach przy niskich obrotach bądź kręci jak silnik z RS'a . Nie ma się co kłócić, autor chce auto oszczędne a przy tym w miare dynamiczne i w coupe ten silnik mu to zapewni.
  24. Może układ zapowietrzony? Albo nowy termostat też nie działa poprawnie.
  25. To jest subiektywna dyskusja techniczna? Rozumiem, że wg Ciebie każdy posiadacz auta z tym silnikiem na forum, a jest nas sporo, popełnił błąd? Gratuluję
  26. Ja tak miałem jak mówi przedmówca, płyn uciekał przez nieszczelność w chłodnicy, ale tylko przy wysokim ciśnieniu którego na jałowym biegu nie wytworzysz. Żonę za kierownice sandał kilkukrotnie w podłogę żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie, a Ty kolego patrz skąd leci płyn.
  1. Załaduj więcej aktywności
×
×
  • Utwórz nowe...