Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Wczoraj
  2. Zostaje wymiana sterownika? Dużo roboty przy programowaniu?
  3. Tak wielokrotny przypadek dla tego silnika. Jest zauważalny problem z tymi sterownikami. Poczytaj tematy w których brał udział @omega
  4. Mam dzielona podłogę ale brak mi tej czarnej płyty co jest pod spodem jak się podniesie od razu te 2 schowki . Uprox czy kołki 6 weszły ci ładnie całe bo mi nie chcą. Wystają parę milimetrów
  5. Jeśli od razu nie wchodzi na wysokie obroty to może być związanie z za niskim ciśnieniem pompy paliwa. Taka gorzej podaje paliwo w wyższych temperaturach otoczenia. Zazwyczaj jest to zauważalne latem. Tego nie wiążę z kzfr.
  6. Tak, na zimnym jest tak samo. Pali praktycznie od pierwszego, rzadko zdarza mu się po 1-2 sekundach zgasnąć, ale przy drugim już chodzi bez problemu. Sterowanie (minus przy odłączonej wtyczce) sprawdzałem wcześniej, ale tylko przegazowując na postoju. Brak świecenia żarówki.
  7. Tam maksymalna wartość mogłaby być 42 stopnie (V). Przy zaworze bez sterowania może dochodzić do 8 stopni na bardzo wysokich obrotach. Zawór blokuje wypełnianie koła prawidłowo. Z odczytu wynika, że nie ma on sterowania. Sterownik nie podaje na niego impulsów do otwarcia. Dlaczego - na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć. Warto go dla próby podmienić, chociaż nie wierzę, że to coś zmieni. Sam rozrząd z odczytu wynika, że jest prawidłowo. Po zamontowaniu nowego czujnika wałka zimny odpala tak jak przed wymianą?
  8. Jutro sprawdzę to co opisaliscie. Obd również podłącze.
  9. Po pierwsze ASO to już nie wyrocznia i brak alternatyw. Nawet na gwarancji można serwisować w niezależnych warsztatach. Konkurencja to też różnorodność cen usług, oczywiście pod warunkiem stosowania maksymy "ufaj i kontroluj". Niejedno ASO zatrudnia partaczy i łupi nasze kieszenie. Oczywiście, jak wszędzie, są chwalebne wyjątki, promocje na usługi i części, itp. Nie jestem sknerą, ale nie daję się bezkarnie łupić. Przekonałem się o tym wielokrotnie, że poza ASO też istnieje alternatywa. Jak na razie źle na tym nie wyszedłem. Może to łut szczęścia? Ale żeby coś oszczędzić, to najpierw
  10. Pisałem o oleju qe wtyczce. Kupiłem chińczyka i po pół roku olej we wtyczce. Szkoda było tylko tych 60 pln. Co czyścić: Mapsensor. Podobnie jak przepustnicę.
  11. Mi pompa dawała pierwsze objawy dłuższym kręcenie rozrusznika. Auto "normalnie" przyspieszało. Korekty były dodatnie. Na ciepłym palił normalnie. Miałem wrażenie że cofało się paliwo po długim postoju. Po demontażu pompy przypuszczenia się potwierdziły jak porównałem z nową pompą.
  12. A co przeczyścić i uszczelnić? Też skłaniam się w stronę zaworu, ale wolałbym wcześniej zrobić test z podmianką z innego auta. Bo jak się okaże że to na nic (bo rozrząd przestawiony), to szkoda tych 300zł.
  13. Może byc też problem z pompą paliwa ale problem miałbyś i tez na cieplym silniku chyba że zimna pompa ma mniejsza wydajność przy rozruchu a jak już pochodzi trochę to się jakiś oring uszczelnia itp. Kup pożycz adapter obd i zwykłym darmowym Torque ze sklepu gogle sprawdż jaką temp.pokazuje ci adapter chodzi o płyn chlodniczy i temp.powietrza dolotowego vel zasysanego bo tez moze być tak że ktoryś czyjnik temp fałszuje temp. Porownaj z temp.powietrza z domu czy z lusterka plus minus 2 stopnie może być roznicy , sonda do odpalania raczej nic nie ma tylko jeszcze akumulator i predkość rozrusznik
  14. Witam. Wiem że były podobne tematy ale mam wątpliwości które chciałbym rozwiać. Auto Renault Megane 3 Grandtour 2009 r.silnik 1.5 dci rocznik 2009. Jakiś czas temu podczas jazdy ,poczułem że auto nie pali na jeden cylinder i oczywiście komunikaty, stop, skontroluj ESP, skontroluj układ wtryskiwaczy. Po zatrzymaniu auta ,wyłączeniu ,odczekaniu wszystko wróciło do normy. Potem sytuacja się powtarzała doszły komunikaty ,sprawdzić układ wydechowy. Aż w końcu całkowicie przestał działać jeden wtryskiwacz. Wymiana filtra paliwa a właściwie dwa razy, drugi przy wym
  15. Jak olej we wtyczce to czas zamówić zawór Pierburga. Zobaczyłbym co jest na wyjściu czujnika wałka. Na pracującym silniku to będą impulsy. To podciśnienie jest wysokie. Profilaktycznie warto przeczyścić i uszczelnić. Trudno się demontuje, można go ułamać.
  16. Z tym 70 to był odczyt mojego syna - teraz patrzę do pliku CSV i nie było więcej niż 7 plik z krótkiej przejażdżki (jeszcze sprzed sprawdzenia przewodów) w załączeniu 21_10_19_14_47_18_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip
  17. Dlaczego? Jest odczyt 2,25 stopnia przy zamkniętym elektrozaworze kzfr ( prędzej było 0,0 - czyli nie działał). Moją wątpliwość wzbudza jedynie odczyt wartości 70 stopni. Ponadto jest bardzo duże podciśnienie. Jakby przepustnica miała wartość mniejszą od 11,7-11,9 stopnia Wszystko ok. Jest mały opór z masą.
  18. Przewody sprawdzałem brzęczykiem z żarówką zasilaną baterią 9V. Zauważyłem ciekawą rzecz - przy wyłączonym zapłonie na obu pinach wtyczki zaworu i czujnika wałka jest minus. Po włączeniu zapłonu to się zmienia. Mam podejrzenie, że oba czujniki wałka (stary i nowy) są ok. Być może ich odczyt nie pasuje komputerowi. I jeszcze jedno - przyjrzałem się dokładniej wtyczce od zaworu ZFR - zmieniła kolor na lekko brązowy, wnętrze gniazda jest z kolei lekko zapocone olejem. Nie stał tam olej, ale był widoczny. Czy to może być przeciek z cewki czy też to efekt bliskości wlew
  19. Tak na szybko możesz stwierdzić, czy mapsensor siedzi sztywno zamocowany i czy odprowadzenie z przepustnicy do elektrozaworu oparów paliwa nie podbiera powietrza z zewnątrz. Jaką wartość obrotów jałowych odczytujesz na gorącym silniku na wolnych obrotach? Oczywiście najważniejszą rzeczą jest wyeliminowanie wpływu LPG na rozruch silnika sposobem jaki przed chwilą opisał @fullxda.
  20. Jak zimne i nie chce zapalić to wyjmij przewód podciśnienia od reduktora z kolektora na noc bo ja tu widzę problem z puszczaniem lpg przez reduktor lub wtryski gazowe jak zimny to przez kilka godzin ten gaz ci zalewa kolektor i wtedy nie możesz zapalić zanim nie przepalisz rozrusznikiem tej złej mieszanki jak ciepły pali od razu bo ten gaz nie dostaje się tak szybko i mieszanka jest optymalna .Robisz tak przed wyłączeniem silnika zakręcasz gaz czekasz aż go wypali z przewodów i samochód się przełączy na pb i niech pochodzi tak z 10 sek. i tyle gasisz a rano jak zapali bez problemu masz winowaj
  21. Dziś zrobione 30 km . To napewno nie wina LPG bo zmiany kompletnie żadnej. Rozrząd będę wymieniał w przyszłym tygodniu więc to również sprawdzę. Jest to możliwe. A co do układu dolotowego to mogę to jakoś sprawdzić? Autko dopiero co zakupiłem. Pierwsze dni po zakupie nie było problemów.
  22. Spojrzał bym na bezpieczniku wtrysku, przekaźnik zapłonu. Ten sam plus zasila cewki, grzałki sond, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, położenie wałka rozrządu. Sprawdzanie wiązki przeprowadzać żarówką nie miernikiem. Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany. Sprawdził bym rezystancję grzałek sond lambda.
  23. Nieszczelny układ dolotowy lub źle ustawiony rozrząd. Jak długo masz problem? Im zimniej tym gorzej odpalić?
  24. Sprawdziłem i to nie LPG. LPG zakręcony , powyłączane wszystko co od LPG. I efekt taki sam. Proszę o dalsze sugestie. Jak tylko dodam odrobinę gazu na zimnym silniku żeby ruszyć to od razu przygasa , jak puszczę gaz to się stabilizuje i obroty są prawidłowe dla biegu jałowego. Po rozgrzaniu autka silnik pracuje bez zastrzeżeń na benzynie oraz na LPG.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!