Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Megane IV phI Nowa norma olejowa RN17
szwagier24a odpowiedział(a) na emigrant_ temat w Mech.-Ogólne - Megane IV, Scenic IV
1.2 TCE to wynalazek japoński, który jest poprawionym 1.4 TCE i nie wiele ma wspólnego z 2.0, który jest żeliwny. Podtrzymuję obserwacje dotyczące jakości oleju Ravenol RNV, niemniej do 1.2 również lał bym olej niskopopiołowy ze względu na lspi, które może mieć miejsce w tym silniku. 5W40 to dobry olej dla żeliwnych silników na pośrednim wtrysku. Wtrysk bezpośredni pod tym względem jest bardziej wymagający. Ponadto łańcuch a raczej jego napinacz jest wrażliwy na wytrącanie osadów. Z tymi milersami nie jest tak wesoło. SXR nie jest złym olejem, ale moim zdaniem nie jest odpowiednim do 1.2 TCE, które mają problemy z podciąganiem oleju. Należy również pamiętać o parametrze lotności oleju w kontekście lspi i brudzeniu dolotu. RNV wypada w tej kwestii całkiem dobrze. -
Zostaw sondy w spokoju, DF080 to przerwa w obwodzie cewki zaworu KZFR
-
u mnie też czasem skrzypi pompka ale łapie prawie na samej górze.... W następnym miesiącu kupię nową pompkę ale na razie w tym miesiącu zająłem się wąchaczami i nieszczęsnymi gumami stabilizatora
-
Zgadza się, miałem trochę inny problem, sprzęgło zaczęło skrzypieć przy wciskaniu i lekko wyżej zaczęło brać (brak wycieków), dałem do wymiany wspomnianą pompę, padło pytanie 'ale na pewno chcesz to wymienić?' Po wymianie cisza, przez tydzień może dwa sprzęgło łapało niżej/nisko (rzecz względna), ale wróciło do normy, łapie gdzieś w połowie.
-
Dziękuję Andrzej za odzew. Czyli jednak też sondy byś obstawiał. Obejrzałeś film który umieściłem stronę wcześniej? Co myślisz? Według mnie sonda druga pracuje w porządku, ta przed katem kuleje. Tutaj masz przelicznik MV na V. Dziękuję za pomoc.
-
yugo obserwuje zawartość Nowy PyClip3 na androida 14
-
Nowy PyClip3 na androida 14
yugo odpowiedział(a) na dwazero temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Jaką wersję PyClip na Androida 12 polecacie? -
Megane IV phII Zamiana Rlinka na Androida Sinosmart
balusiek odpowiedział(a) na Derek1 temat w Car Audio (nagłośnienie, nawigacja)
Witam. Właśnie podłączyłem tego androida do mojej meganki z 2016 roku, ten najskromniejszy model. Wszystko działa, ale na liczniku wyskoczył mi "ERROR PROG". Czy miał ktoś taki problem i jak ten komunikat usunąć? Może dlatego, że auto nie ma żadnych czujników parkowania, a ja coś tam podłączyłem za dużo, co było w zestawie? -
No właśnie poskładałem silnik po poszukiwaniu części z pompy. Akurat samochód na gwarancji i 16kkm więc klienta nie boli. Ale jeśli coś się wydarzy po gwarancji to kieszeń zapiszczy. Zdejmowanie pokrywy zaworów to duża robota, Zdejmowanie miski już tak nie boli a brakujący kawałek był na szczęście w misce. Szansa, że silnik się uszkodzi jest stosunkowo niewielka, ale jest.
-
Megane IV phI Nowa norma olejowa RN17
emigrant_ odpowiedział(a) na emigrant_ temat w Mech.-Ogólne - Megane IV, Scenic IV
No i w moim białostockim ASO się odmieniło. Do 1.2 TCe leją ponownie 5W-40 RN0710. Wydaje mi się, że zmiana na lepkość 5W-30 i RN17 do 1.2 TCe to było jakieś zamieszanie/błąd. Norma RN17 zastępuje stare normy RN0700 i RN0710, ale raczej nie zastępuje lepkości. Z jakiś przyczyn ten silnik potrzebuje grubej 40-tki, bo np. SXR ma KV100 14,7 a RN17 oleje mają KV100 w okolicach 12. Silnik nie ma GPF'a, więc jemu norma C3 nie jest potrzebna a mnie ekologia i mniejsze spalanie nie interesuje. Interesuje mnie najlepsza ochrona silnika, czyli oleje na ZDDP. Aktualnie mam zalany Ravenol RNV 5W-30 RN17, ale przy zbliżającej się wkrótce wymianie(czerwiec) wracam z powrotem do lepkości 5W-40 i tak zostanie. W tym roku chcę przetestować Millers EE Performance 5W-40 A3/B4. Trochę lepszy od Elfa SXR. Ma w sobie bor, molibden, estry, ale nadal na klasycznym ZDDP. Ravenola już nie chcę. Oni nawet butelek poprawnie nie umieją zaprojektować, bo cieknie podczas transportu. To ich USVO(polimery gwiaździste) to też trochę ściema, bo w analizach oleju u R2D Ravenole dość szybko się degradują. To mityczne PAO też ma swoją "ciemną stronę". Moje domysły są takie, że ten silnik mimo, że zrodził się w 2012 roku dla Meganki III to bazuje na jakiejś archaicznej konstrukcji innego silnika. Może to po prostu stary 2.0 turbo z obniżonym litrażem? Takie silniki chyba miały Laguny? Teraz Castrol współpracuje z Renówką i nawet ich dobieraczka podpowiada Castrol Edge A3/B4 full sapsa. @szwagier24aTy chyba pisałeś, że odczuwałeś akustyczną różnicę na Ravenolu RNV względem innego oleju. Ja nic takiego nie odczuwam. Silnik tak samo pracuje na RN17 jak i na Elfie SXR A3/B4. -
to zależy czy masz auto w środkach trwałych czy nie :)
-
Podatek płaci się tylko wtedy gdy uzyskaliśmy dochód i sprzedaż nastąpiła przed upływem 6 miesięcy od nabycia auta, zgadza się?
-
We fluence,ach były skrzynie 5
-
Napisałeś że zakupiłeś skrzynie za 250zł to znaczy 6-cio biegową i z niej wyjąłeś szósty bieg ?
-
Kupiłem nowe, oryginalne. Już nie pamiętam co mi tam mechanik mówił, ale albo moich nie dało się regenerować albo tak zalecał. Ja chciałem mieć pewność i spokój, chociaż koszty były duże. Samochód po wymianie wszystkich palił trochę mniej, ale też nie było to to czego się spodziewałem. U mnie ewidentnie była patologia, ale też jeździłem prawie tylko po mieście i autostradzie. Potem mój samochód przejął ktoś w rodzinie, kto jeździł takie średnie trasy ze średnimi prędkościami to nie narzekał. Ostatecznie samochód kupił jakiś Ukrainiec. Nie wiem nawet czy miał świadomość ile ja tam rzeczy porobiłem.
-
Dołączył do społeczności: Aleczek234
-
Cześć, rok temu kupiłem auto, rocznik 2015 benzyna + LPG. Od samego początku wydawało taki dźwięk jakby delikatne, bardzo szybkie obijanie szklanek, gdzieś z okolic środkowego słupka/tylnych drzwi. Najbardziej słyszalne jest właśnie przez kierowcę, przy prędkościach 60+ km/h. Czytałem różne tematy na forach i co na razie zrobiłem to uszczelniłem zaślepki za klamkami za pomocą gumek recepturek (nie pomogło niestety). Co ciekawe dźwięk totalnie ustaje kiedy popada i auto jest mokre. Im cieplej im bardziej sucho tym dźwięk głośniejszy. Przy zakupie niestety nie miałem okazji zwrócić na to uwagę bo akurat była zima i temperatura że wszystko się topiło i było mokro. Pomocy...!
-
allegrorx89 obserwuje zawartość TEC2000, obudowa termostatu nm
-
Megane III phII TEC2000, obudowa termostatu nm
allegrorx89 opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Witam, czy w Megane 3 1.5dci 110km, 1.Czy jest pompka wstępna w baku? Ponieważ chciałbym dziś przeczyścić wtryski tec2000 i wpiąć się pod pompę commomrail i ale nie wiem czy jeśli przewody które są podczepione do pompy będą odpięte będzie lało się paliwo ? 2.Jakim momentem nm dokręcamy obudowę termostatu do bloku silnika -
Czy ktoś doświadczył takiej awarii, może słyszał. Faktycznie jak to się rozkręci to może trochę narobić bałaganu.
- Wczoraj
-
Megane III phII Czujniki ciśnienia w oponach
undercover20 odpowiedział(a) na harc2000 temat w Felgi i opony - Megane III
Czy dany kod czujnika ciśnienia jest zapisany w pamięci modułu. Jeśli czujnik się wybudzi, to w ID025 pojawi się 6 znakowy kod. -
Megane IV phII Wadliwa pompa podciśnienia 1.33TCe
Damian199285 odpowiedział(a) na carsik temat w 1.3 benz.
Ok dzięki za info -
Koveras obserwuje zawartość Czujniki ciśnienia w oponach
-
K9K jest produkowany dużo dłużej, czy cały czas jest to ten sam silnik? Data jest określona przez montaż wadliwego elementu. Informacje są z najlepszego francuskiego źródła, samej fabryki.
-
Megane IV phII Wadliwa pompa podciśnienia 1.33TCe
Damian199285 odpowiedział(a) na carsik temat w 1.3 benz.
Ok rozumiem ale zastanawiam się skąd te daty skoro to żadna akcja serwisowa a silnik H5H był produkowany od 18 roku więdz jak silnik powstał to nie było usterki a już po około pół roku problem powstał? I w zeszłym roku się problem skończył a dalej jest silnik h5h. Skąd masz takie informacje? -
Megane III phII Czujniki ciśnienia w oponach
AnTurek odpowiedział(a) na harc2000 temat w Felgi i opony - Megane III
-
Wydawało mi się, że pierwszy post jest całkiem jasny. No to jeszcze raz. Wszystkie modele wyposażone w silnik H5H, wyprodukowane w okresie, który został opisany w pierwszym poście mogą mieć problem z pompą podciśnienia.
-
Megane IV phII Wadliwa pompa podciśnienia 1.33TCe
Damian199285 odpowiedział(a) na carsik temat w 1.3 benz.
Z tego wnioskuję że moje megane z 2018 i captur mają dokładnie ten silnik. Skąd te daty skoro mówisz że wszystkie H5H -
Nie ma akcji serwisowej. Jeśli jest z sierpnia to raczej już został wyprodukowany po tej dacie. Ta informacja dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik H5H.
-
Ogłoszenia
-
By romano76
29 dni i 22 godziny