Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. A są otwory odpływowe z tyłu w karoserii ? Jeśli nie ma to nie ma rurek
  3. Wiązkę też sprawdzałem, czujnik położenia walka rozrządu nowy, oczywiście oryginał. Tak naprawdę zostało ECU do sprawdzenia i czujnik położenia wału do wymiany. Tylko nadal według mnie stoi w miejscu i źle pracuje pierwsza sonda.
  4. Dzisiaj
  5. 1/ Świece Bosch FR7DC - to świeca zapłonowa BOSCH Nikiel 0 242 235 666 o odstępie elektrod 0,9 mm, - jest Bosch Iryd 0 242 240 653 / FR 6 KI 332 S - o odstępie 0,7 mm, - reguła odstępu 0,7mm - ma zastosowanie również jeśli nie ma LPG, 2/ Podciśnienie w dolocie mierzy map-sensor; a/ każda nieszczelność ( np; przy zbiorniku oparów paliwa) czy nadmierny opór wlotu powietrza czy wylotu spalin ; - ma wpływ na jego wartość, - a tym samym na zużycie paliwa, - nieszczelność w dolocie może wpływać na zmianę wartości ciśnienia rzędu; 20 - 50 mbar, b/ proponuje zakup czujnika map-sensor ; - ERA 550757 - BOSCH 0 281 002 616, c/ w większości przypadków; - włączona klima - to 390 mbar, - wyłączona klima - to 320 mbar, d/ największy wpływ ma prawidłowe ustawienie rozrządu i luz zaworowy ; - czyli aby zawory otwierały i zamykały się zgodnie z założeniem producenta, 3/ Bardzo ważne ; - to dokładne odpowietrzenie układu chłodzenia, - kontrola czujników przy pedałach,
  6. Cześć Czy ktoś orientuje się gdzie znajdują się tylne odpływy panoramy w ph3 2015 rok w nadwoziu Grandtour czyli kombi? U mnie odpływy lecą tylko i wyłącznie z przodu na podszybie. Po ściągnięciu nadkoli nie mam żadnych widocznych wężyków odpływowych. Bardzo proszę o pomoc.
  7. Szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałem. Poskładałem już wszystko. Ale dzięki za informację, będę o tym pamiętał🙂. Może skuszę się, szczególnie, że nie trzeba już dobierać się do tej metalowej skrzynki.
  8. To przed załozeniem androida w kokpit polecam jeszcze podłaczyć wzmacniacz antenowy . Ja tak zrobiłem bo niektore stacje radiowe nie miały dobrego sygnału . Ja taki podłaczyłem 15395247653 - Allegro, znajdziesz też u Chinczyka bez pośrednika . Teraz nie mam problemu .
  9. Tak, tak. Pod spodem miałem 4 wtyczki, dwie szerokie, do usb i antenę. Wszystkie odpiąłem i podłączyłem. Podobnie jak na tym filmie. Puki co, wszystko działa. Muszę jeszcze pobawić się ustawieniami. Jak będę miał jakieś problemy na pewno się zgłoszę🙂. Dzięki.
  10. W jakim sterowniku masz ten błąd? Bo raczej nie w silniku. Masz jakiś komunikat na tablicy wskaźników?
  11. Witam ja natomiast posiadam błąd 1554 w temacie megi 3 1.5 dCi 110 kucy. Proszę o pomoc .
  12. Kwestia obrotów rozwiązana, myślę definitywnie, ale po ostatnich przymrozkach powrócił się problem z poszarpywaniem po odpaleniu zimnego silnika. Trwa to krótko, bo może kilka-kilkanaście sekund, ale jeszcze przez jakiś okres silnik choć już nie szarpie to jest trochę niemrawy. Mam wobec tego pytanie Czy Twoja sugestia Andrzej, dot. zmniejszenia odstępu elektrod świec ma również zastosowanie jeśli nie mam LPG? Świece to Bosch FR7DC. I jeszcze kwestia zbyt dużego podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czy dobrze rozumuję, że: - brudny filtr, zagięty przewód do filtra - spowoduje zwiększenie podciśnienia? -nieszczelność w dolocie, np. na którym czujniku - powinna spowodować zmniejszenie podciśnienia? Stosując się do Twoich sugestii odpiąłem w trakcie pracy pokrywę obudowy z filtrem, przez co wyeliminowałem ew. problem z brudnym filtrem, puszką (rezonansową?), zagiętą rurą itp., ale odczyt na DDT się nie zmienił w ogóle (ok. 400 mb). Zastanawiam się, czy ta kwestia może mieć wpływ na to poszarpywanie, chociaż podciśnienie w zasadzie nie zmienia się na zimnym i po pełnym rozgrzaniu. Czy jest sens zakupić wacuometr, aby sprawdzić poprawność działania mapsensora?
  13. Wczoraj
  14. W Ravenolu HC nie mają USVO tylko pełne syntetyki. Widocznie specyfikacja RN17 jest mało wymagająca od oleju w klasie C3 - wystarczy zwykły hydrocrack. To samo stare RN0710 - spełnia go prawie każdy olej nawet najgorszy szajs tani typu specol i jemu podobne. Chcąc mieć pełen syntetyk w 1.3 TCe należy olać RN17 i lać 5W-30 C3 VollSynth. Pełne syntetyki to też współcześnie trochę naciągane, bo to często mieszanina różnych grup i wcale nie musi być lepszy od dobrego HC. U mnie w Toyocie hybrydowej 0W-20 KV100 ma 6,4 :). Liczy się HTHS, odporność na zerwanie filmu olejowego - to charakteryzuje dobre oleje.
  15. Dużo by się rozpisywać o filmie Dworaczyka. Nie podał w nim wszystkich informacji na temat tej usterki. To że komora spalanie itd. czyste świadczy o dopracowaniu silnika. Nie wiem czy o 1.2 można tak powiedzieć. To, że użytkownik jeździł z niesprawnym wtryskiem nie znaczy że silnik jest niedopracowamy. Może zatankowal na jakimś bp czy orlenie podejrzane paliwo i usterka murowana. ravenol RNV nie jest USVO. Może Renault wie że to ściema? Nie ma co żonglować tylko parametrem lepkość podczas gdy dla mnie ważne jest aby olej nie był lotny, był niskopopiołowy. Skoro silniki jeżdżą na 0w20 to czy ten olej ma kV100 14 czy 12 nie ma znaczenia bo tamte mają około 8.
  16. Też bym się chętnie dowiedział bo mam 2 zestawy, ale po wpisaniu tego drugiego pierwszy zniknął z pamięci.😕
  17. Wymieniłeś tę poduszkę od skrzyni? Czy ona również odpowiada za drgania silnika?
  18. Kupiłem cztery nowe ori czujniki. Aktywowałem według wskazówek z forum w BCM i Liczniku. Wszystko super działa. To teraz pytanie : w którym miejscu mam dopisać kolejny komplet czujników do kół zimowych ?
  19. Nie chodzi mi cinche . Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca w których też trzeba podłączyć wtyczki . Czy ze skrzynki metalowej wszystkie odłączyłeś kable . Zdęcie pokazuje spód skrzynki . U Ciebie powinno być chyba dwie wtyczki plus antenowe .
  20. 1.3 TCe też nie są cudowne. Pewnie widziałeś filmik Dworaczeka z wypalonym zaworem i tłokiem w 1.3 TCe. Niby wina wtrysku. Brak oleju, nagaru olejowego w komorze spalenia, czysto. Może jednostkowy przypadek i o niczym nie świadczy, ale mimo wszystko w 1.2 TCe też wypala tłoki i zawory. To samo się dzieje w niby "dopracowanym" 1.3. Wniosek jest jeden. Renault i ekipa nie umie robić silników. Daleko im do Hondy, czy Toyoty. Tak, opytmalnym do 1.2 TCe będzie 5W-40 w klasie C3. Nie ma co katować katalizatora trójdrożnego TWC, bo chyba taki w 1.2 TCe siedzi olejem A3/B4 full sapsem. Na pewno RN17 o lepkości 5W-30 nie jest olejem do tego silnika. Mimo, że od 3 lat jeżdżę na RN17 i nic się nie dzieje co nie zmienia faktu, że trzeba wrócić na 5W-40. @szwagier24aAnalizy Ravenola u R2D pokazują, że ich oleje szybko się degradują. Te ich USVO(polimery gwiaździste) to ściema. Testy Piotra Testera są śmiechu warte. Nic nie pokazują ani nic nie wnoszą. On sam się nie odzywa na filmikach, bo wie, że to co on robi to jest nic niewarte. Ja go nawet subskrybuję od kilku lat i czasami coś obejrzę. Kanał powstał tylko dla kasy. U niego Millers EE PERFORMANCE C3 5w40 ma 0,01 mm na suwmiarce w tym jeszcze starym teście co wieszał ciężarek do hantla, więc wynik top topów. Teraz robi inne testy na nowej maszynie które też są nic niewarte. Jakąś wartość merytoryczną pokazuje tylko R2D, ale on jest naukowcem i ma sprzęt do badania olejów. Niby sprawdza tylko lepkość, KV40 i KV100 nowego i przepracowanego oleju, ale można jakieś tam wnioski wyciągnąć. Przetestuj sobie RN17 od Millersa . Nie zamykaj się na Ravenola.
  21. Nie wiedzieć czemu Renault zalecał lać tego SXR, ale trzeba pamiętać, że w tym czasie Renault rekomendowała Elfa. Owszem, były inne modele oleje od Elfa, ale należy pamiętać, że bardzo dużo jeździło zwykłych 1.6 16V, 1,2 D4F i one jeździły na 5W40. Może producent silnika bał się podwyższonej temperatury pracy oleju ze względu na podgrzewającą moc turbosprężarki i spadek lepkości, który mógłby spowodować szybsze zużycie silnika. Nie zwracano uwagę na układ oczyszczania spalin bo nie było w tych silnikach filtra cząstek stałych. Ujednolicenie gatunku oleju w serwisie do wszystkich silników ułatwiło serwisowanie. Zresztą obecnie jest tak samo - RN17. Ponadto na pewno również w 1.2TCE benzyna dostaje się do oleju, przez co 5W40 wydaje się optymalnym wyborem. Nie wiem co za technologia zastosowana jest w RN17, że pomimo benzyny w oleju zapewnia wystarczającą ochronę. W sumie logiczne, bo w innych markach 0W12 też jest nazywane olejem. Millers: na YT użytkownik Piotr Tester pokazuje co się dzieje z olejami po podgrzaniu do temperatury wrzenia i: Millers, być ze względu na swoje dodatki nie wypada górnolotnie w porównaniu do SXR'a. Gorzej wypadają jednie produkty motula. To, że produkty ich są stosowane w motosporcie w ogóle mnie nie przekonuje bo tam stosowane są inne lepkości, a wymiana oleju jest codziennie. Spełnianie oleju norm VW w cele mnie nie zachęca: są to oleje o obniżonej ochronie silnika. Co do Ravenola: może nie udaje, że jest czymś lepszym od innych. W moim przypadku (1.3 TCE) sprawuje się lepiej niż serwisowy castrol (o zgroza) czy Elf. U mnie napinacz łańcucha nie ma zapadki i po uruchomieniu musi szybko być zbudowane ciśnienie oleju a jednocześnie zachować parametry po rozgrzaniu do temperatury pracy. U mnie przechodzi ten olej ekstremalny test, krótkich odcinków, niedogrzany. Podczas mrozów na korku od wlewu oleju znajdowałem ślady śmietany, podczas gdy na SXR było by zdecydowanie więcej.
  22. Tylko 44g to jeszcze nie powinien być zapchany filt DPF. Udało mi się wykasować błąd i wypaliłem w trasie do 0%. Dzisiaj znów wyskoczył błąd df1432 obwód wlotu powietrza. Opis błędu 1def. "Kontrola przewodzenia na połączeniach czujnika ciśnienia doładowania". Czyli rozumiesz trza szukać nieszczelności w dolocie?
  23. Witam. Dzięki za odpowiedź. Nie podłączyłem tych końcówek z cinchami, bo nie mam żadnych kamer ani czujników. Sprzedawca poradził odłączyć akumulator na 10 min. i to pomogło. Tak dla potomnych🙂.
  24. OK. To już sobie sprawdzę, ale jeżeli np. są dwa przewody zasilające, to opornik można wstawić też na "masie" prawda?
  25. Nie wiem, jak to jest rozwiązane w M I ph 2, w M II silnik zmieniał kierunek obrotów i pracował około 4 sekundy.
  26. Który błąd dotyczy którejkolwiek sondy bo nie widzę takiego? Dyskusja toczy się wokół błędu P0010 i DF080, innych nie widzę Nic tam nie jest podpięte po plusie do ECM, zasilanie(zawór KZFR,grzałki sond,zawór EVAP, itd) wychodzi z modułu USM, sterowanie zaworami, grzałkami sond itp. sygnałami masy z ECM
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!