Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


ogieR8

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II Classic
  • Silnik
    RXE 1.6 16V K4M 700
  • Przebieg (tys.km)
    310
  1. Polecam sprawdzić 1 i ostatni (5) pin w kostce, u mnie tak podłączyłem Pozdrawiam (troche mnie nie było)
  2. Nieduże co prawda osobiste doświadczenie, ale jednak mi mówi, że jeśli coś się pieprzy w elektronice renault, to uciekaj do innego rozwiązania, nawet najtańszej chińszczyzny, gorzej nie będzie. A jeśli bd brnął w oryginał, prędzej czy później auto bd na tym kroku stawiać opór. Sam dojdziesz z czasem do wniosku, że lepiej zrobić coś swojego, niż oddać się inwencji francuskiej elektroniki i elektryki problemy z centralnym, immobiliserem, szybami elektrycznymi, światłami awaryjnymi, falujące zegary, nawet zalewająca się fabrycznie skrzynka z głównymi bezpiecznikami >30A, a do tego moduł komfortu, który nie jedna osoba wyciąga w zime na noc, bo jak złapie ją mróz to brak elektryki w aucie, włącznie z przechodzącym sygnałem immobilisera.. to i wiele więcej bolączek to chyba normalka w francuskiej myśli technologicznej, nie musiąc już o technicznych sprawach jak belki tylnego zawieszenia, które na drążkach skrętnych siedzą w naszych autach w formie doświadczenia, a wkładki zamków się sypią nagminnie
  3. W sumie odwrócenie bieguna u mnie nic nie zdziałało, ponieważ nie odpaliłem samochodu. Jeśli go odpaliłeś z tego co ja się doszukiwałem 2 dni, to najczęściej pada deska rozdzielcza, dioda prostownicza w alternatorze, radio samochodowe i czasem komputer silnika. Natomiast, jeśli masz prąd, paliwo i rozruch.. Z moich doświadczeń megi mi nie ruszała pomimo w/w czynników:. - 2, albo 3 bezpiecznik mini od prawej w UCH (na dole bezpieczników w środku, 6 w rzędzie ich jest), 5 A - bezpieczniki MAXI przy akumulatorze - dobrze byłoby sprawdzić na innym komputerze, niektórzy partaczą usuwanie immobilizera Jeszcze jedno, masz w opcji zegarek ? Zobacz czy działa ;) Jeśli nie, stawiałbym na bezpieczniki MAXI przy aku obok podszybia. (nie tyle co na bezpieczniki, co na styki gniazd, wypalają się miejsca na bezpiecznik. Ja aktualnie mam z tym bolączkę. Czekam na 3 listwe zasilająca przy aku, 3 na rynku jeszcze zostały polskim.. Aktualnie mam bigos w formie przewodów elektrycznych drut 1.5mm^2 wciśnięte w gniazda z jednej strony, z drugiej dokrecone kable do + w aku ...
  4. Mi się kontrolki (!) ręczny i STOP świecił od kilku dni, w między czasie wymieniłem wydech (który dochodzi niestety do podwozia, musze go nagiąć...) i zestaw startowy immo, bo się problemy zaczęły w moim UCH. Myślałem, że kabel jest dopalany przez podwozie od temperatury wydechu, ale wczoraj nie potrafiłem odpalić auta, straciłem pamięć, radio, zegarek wgl martwy.. Pokombinowałem przy akumulatorze, przy skrzynce bezpieczników MAXI, okazało się, że pomimo mojego czyszczenia do błyszczącej miedzi gniazda mi się chyba pokruszyły w skrzynce. Więc podpiąłem na partyzanta drut 1.5mm^2 wcisniety we 3 wtyczki od bezpiecznika i do akumulatora. Auto odpaliło, czego byłem pewien, ale znikły mi kontrolki Sprawdź przy ręcznym czy z kabelkami nie ma problemów, lub ze zwykłą wtyczką. A potem ogarnij tą skrzynkę. To miejsce jak i sam moduł komfortu pod bezpiecznikami w środku (UCH, jest tam 6 bezpieczników w szeregu) robi niezły bigos w aucie.. Że to poprawi kontrolke silnika - wątpie. Albo sterownik zasilanie by dostał z tej listwy zasilającej, albo by kwiczał. A co do kontrolki silnika samej.. wszystko może być powodem, nawet głupie cewki. Nie pasuje mi jedno, skoro kontrolka wyszła to mało realne jest, by błędu nie wyrzuciło. Sprawdziłbym, czy jego interfejs jakikolwiek błąd widzi... Sterownik z zewnatrz wysyla sygnal ze jest problem, a pod diagnostycznym wszystko gra ? Niezle. do sprawdzenia na moje: wtyczka z sterownika silnika wtyczki w zegarach (liczniki) skrzynka bezpieczników maxi przy aku wtyczka przy ręcznym Przeczysc, zerknij czy czasem jakis pin nie jest ukruszony, krzywy, zasniedziały
  5. A co do mojego tematu - braku awaryjnych i centralnego zamka.. ma ktoś pomysł ? ;P Szperałem wczoraj w środku, ale nic nie znalazłem.. Testowałem na innych przełącznikach i samym miernikiem i to nie wina przełącznika jak i samej kostki niestety. To też mogą być uszkodzenia ze strony ecu ? + w sumie wpadłem na pewną myśl. Wracając do poprzednich zdjęć mojego komputera.. mam emulator, emulator rzeźnika. Ale działa. Tylko, jeśli nie odblokuje auta pilotem po odpaleniu auta do 10s zaczyna mi jakiś sygnalizator napiepszać.. tak, właśnie. Teraz połapałem fakty! Ja chyba mam jakiś alarm połączony do centralnego z pilota.. Tylko gdzie on by mógł być.. A podejrzenie padło, gdy po wyciągnięciu obydwu przełączników na desce do 1 z kostek są wlutowane 2 kable, które lecą gdzieś do góry, mają inny przekrój i na pewno nie są to oryginalne kable z wiązki. Baaardzo krótkie, ledwo kostkę wyciągnąłem i zobaczyłem kolorki kabli wraz z jakąś termokurczką. Na moje aktualnie może mam kolejne UCH walnięte pod tymi 2 względami, a alarm, który jest za/przed UCH robi mi teraz za dodatkowy sterownik centralnego zamka i sam ma przerywacz na oba migacze, dlatego po pilota CZ jak i awaryjne dają radę, ale z poziomu przełączników na kokpicie.. już nie. Czy moja myśl dobrze się ukierunkowała ? Czy światła awaryjne są sprawdzane podczas przeglądu technicznego przez diagnostę ? Jak to u Was, Pany jest ?
  6. Centralny siedzi w UCH, module komfortu. Emulator powinien wrzucić do komputera silnika DME i centralny powinien działać. Ja tak mam zrobione. opcja 1) leć do elektryka z reklamacją opcja 2) kup sobie sam moduł centralnego z pilota i wepnij pod przełącznik centralnego zamka (np. taki zestaw http://allegro.pl/uniwersalny-sterownik-centralnego-zamka-na-pilota-i7087844511.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=N2FiOTI3NzUtMmQzNS00NTgxLTk3M2ItNzMyMmYzMjkyZTE5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=2f292a04-1bf3-446e-8299-c2c6d3905e37) opcja 3) kup zestaw nieco droższy z 4 siłownikami, w tym, 1 masterem i jak Ci się jakieś drzwi przestaną zamykać (co mnie nie zdziwi, to elektronika francuzów) to będziesz miał zapas siłowników - ja tą opcje wybrałem w poprzedniej megance, bo kupiłem już bez centralnego na pilota (http://allegro.pl/zamek-centralny-centralka-4-silowniki-2-piloty-12v-i7130052459.html) i co do tej opcji mogę poświadczyć, że nie będziesz narzekał, mi pilot łapał nawet z 300m. Podpięcie nie jest trudne, wystarczy zdemontować najlepiej radio i sam przełącznik centralnego. Wrzucasz do środka uiniwersalny moduł, wpinasz orginalną wtyczkę z niego i lutujesz (lub w inny sposób) mostkujesz min. 4 kable. + z radia, który jest stały w pamięci anteny bodajże, minus też w radiu znajdziesz, później 1 kabel otwarcia np. do 1 pinu (z pięciu) w przełączniku, a drugi kabel do ostatniego pinu w przełączniku centralnego. Jeśli chcesz blisko masz awaryjne, też możesz podpiąć to będzie sygnalizował otwarcie jednym i zamknięcie 3 mrugnięciami np A w opcji tych sterowników masz możliwość podnoszenia szyb z 3 przycisku jak się wepniesz do przełączników otwierania szyb. Polecam. Jak masz sprawne siłowniki i nie potrzebujesz kierunków, to jest to robota, która zajmie CI góra godzinę nawet, jeśli nie ejsteś obcykany w elektryce samochodu. Pozdrawiam
  7. Witam. Po wymianie modułu komfortu (UCH) wróciła mi elektronika (lewe szyby, centralny z pilota, immo, wycieraczki, lampka środkowa, radio, migacze. Teraz natomiast nie działa mi przełącznik centralnego zamka, a zaznaczę bezpieczniki w porządku i centralny z pilota w kluczyku [radiowy] działa bez żadnego problemu. Dodatkowo nie działa guzik świateł awaryjnych, a migacze działają, a przy blokowaniu czy odblokowaniu auta z pilota (centralny) - światła awaryjne świecą. Są gdzieś przekaźniki tych włączników ? Bezpieczniki całe.. Czy obstawiać uszkodzony dalej UCH tylko w mniejszym stopniu ? Pozdrawiam, Mariusz K ps: guzik świateł awaryjnych gdy nie jest wciśnięty - świeci, gdy go wciśniemy przestaje świecić, czyli tak jak zwykle (gdy działał)
  8. Mase masz w lewy u góry, pierwsza nakrętka. To masa od akumulatora, najważniejsza A to po lewej od bezpieczników to nie masa, a + z akumulatora. Ta skrzynka bezpieczników to wprawdzie główna listwa zasilająca, o. Tu dostajesz + z akumulatora, który rozprasza go po reszcie gadżetów, podobno 2 bezpiecznik odpowiada za część wyposażenia środka, czyli pewnie do BSI/UCH wchodzi z zasilaniem
  9. Tak. 3*30A, 2*50A. Bezpieczniki maxi. Zdjęcie zrobione jak już jeden wypiąłem, ale już pamiętam.. 2 pierwsze 30 (czerwone), w środku na podwójnym mocowaniu kabli 50A (zielone), ostatni 30A (czerwony) A co do mojego tematu.. AUTO ODPALIŁO, DZIAŁA. Alternator cały, dioda nie spalona, komputer też, chodziło o BSI. Tylko teraz tak, nie działa mi guzk świateł awaryjnych (świeci się jak nie jest włączony), znika doświetlenie jak go wcisne. Ale nie reaguje. Co lepsze, kierunki mi działają, a jak otworze auto centralnym to świecą mi się oba kierunki razem (=awaryjne). Aha, no i z guzika również nie działa mi centralka, albo z pilota już tak. I przycisk podgrzewania tylnej szyby.. 3 w rzędzie jeden pod drugim. Kupiłem strzelony moduł komfortu ? :/ Czy gdzieś indziej szukać. Masy mi napewno nie brakuje, bezpieczniki wszystkie w puszkach posprawdzane, poczyszczone zlacza..
  10. Ja nawet nie jestem w stanie kupić identycznego.. a gdzie tam jeszcze pomarzyć o wywalonym immo. Chciałbym, rynek mi nie na ręke :/
  11. Nie no wiadomka, benzynka i ropniak. Tylko zasadnicze dla mnie pytanie, czy jeśli i tak chce usunąć immo muszę się kierować numerami, np. z końcówka 0034 A, czy 210 i 471. Czy skoro immo wyrzucam byle ECU był z takiego samego silnika ? W tym miesiącu już za dużo wydałem na to auto i nie chciałbym płacić za kasowanie immobilizer'a w niepodchodzącym sterowniku. Nie mam tyle pieniędzy nawet :/
  12. A miałeś immo zachowane w sterowniku silnika ? Ja zamierzam po wymianie UCH usunąć właśnie immo z sterownika silnika. Tylko nie wiem jaki kupić, na co zwrócić uwage.
  13. Na mikroprocesorze ten 'odbijające' i na niektórych miejscach to akurat klej na gorąco, jedynie co poczernione końcówki otuliny, ale to obstawiam na lutownice. Na co zwrócić uwagę na komputer ? Które numery (zakładamy, że immo wyrzucam, więc chyba nie muszę kupować kompletu rozruchowego, mam racje ?) mają się zgadzać ? Czy patrzeć tylko na model auta z tym samym silnikiem i siriuse'm ?
  14. Bezpieczniki wszystkie dobre, listwa zasilająca z bezpiecznikami MAXI przy akumulatorze odnowiona, aż świeci się polerowaną miedzią i wazeliną elektrotechniczna Niestety stoję w tym samym miejscu, mam nadzieję, że we Wtorek dojdzie już UCH/BSI. Próbowałem się podpiąć interfejsem do kompa. 9 oprogramowań i nic, zastanawiam się, czy zmienną polaryzacją oprócz samego UCH nie uszkodziłem jeszcze jednego odbiornika - komputera. A bez sensu wysyłać do ściągnięcia immo zepsuty sterownik.. Mam immo, zepsuty pewnie komputer silnika, zepsuty UCH, ale immo nie chce. -> Czekam na UCH (podmianka), kupuje nowy sterownik silnika i wysyłam do ściągnięcia immobilizera. To wystarczy ? Czy UCH też trzeba jakoś skonfigurować pod względem wyrzucenia immo ? i najważniejsze chyba dla mnie na obecna chwile, bo chce zamówić sterownik silnika.. na co patrzeć, na który kod ? Oto co ja posiadam i taka ciekawostka jacy rzeźnicy grzebali w moim obecnym (ale to od poprzedniego wlasciciela :)) Pozdrawiam i czekam na dalsze wyczerpujące odpowiedzi
  15. Znalazłem na OLX.pl gostka, co za 120zł mi komputer z immo wyczyści. Tylko jeszcze pytanie, w związku z moją historią klem i braku prądu.. Możliwe w ogóle jest, aby brak prądu, czy chociażby zmienna biegunacja uszkodziła mi komputer silnika ? Uch dojdzie pewnie w wtorek/srode. A w poniedzialek moglbym juz wyslac komputer do wyczyszczenia i nie wiem czy sprawny jest..
×