Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

hwfreak

Użytkownik
  • Zawartość

    78
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phII
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @ja12981920 jak byś chciał to mam radio update list z mp3 z wyświetlaczem. Niestety nie mam wiązki (ale nie wiem czy jest potrzebna)
  2. @Ostry131 kompresor to mechaniczna sprężarka więc tylko dolot. Musisz doprowadzić powietrze z filtra do kompresora i z kompresora do przepustnicy. Do tego trzeba by ten silnik podstroić i dobrać koła. Ale to zacznij czytać, czytać, czytać. I ostrzegam. O ile sam kompresor będzie kosztował 500-1000zł to trzeba dorobić mocowania (i wyosiować żeby nie cięło paska) dobór koła pasowego, żeby sprężarka dmuchała w miarę rozsądne wartości. Jak masz kogoś z warsztatem albo sam masz warsztat to jakieś 300-500zł najmniej. Dodatkowo jak wpakujesz mały kompresor jadący na odcince to zacznie grzać powietrze = trzeba intercooler. Kolejne kilka stów. No i strojenie. Jak znajdziesz kogoś kto "podciągnie" mapy w komputerze (zależy jaki masz) to pewnie 1k. Jak zamontujesz DET3 to 600zł za DET3 + montaż i strojenie coś koło 1k. Finalnie wyjdzie coś koło 5-10k. Jak silnik fajnie trzyma moc seryjną i uda się wystroić to maksymalna moc skoczy pewnie do 160-170 przy 0,5 bara. Jak nie do końca wiesz co i jak to poszukaj wątków o Megane 2 1.6 turbo kolegi @pewexiusz na tym forum oraz w/w temat + temat o Megane 1 1.8 turbo na racing forum. Tam opisane jest jaka to droga przez mękę.
  3. Ja kupiłem moduł MP-1/R + mikrofon mono do auta z Alieexpress. Do tego zasilanie MIC z ACC a nie z radia. Jak ktoś ma wątpliwości to możemy się zdzwonić ew mogę nagrać jakąś testową rozmowę z kimś kto ma mikro z Dacii i wrzucić na forum
  4. hwfreak

    Megane II phII Pakiet GT do Grandtoura

    @Michał80 Dzięki. A jeszcze pytanko. Błotniki też musiałeś wymienić czy zostały oryginalne?
  5. hwfreak

    Megane II phII Pakiet GT do Grandtoura

    Kraków here xD Wiecie może czy jak kupię progi z 3D HB to podejdą do 5D HB? Niby rozstaw osi ten sam.
  6. Ostatnio w M2 1.6 (skrzynia JH3) miałem podobny problem. Dolałem około 250mm oleju i problem stał się mniej upierdliwy. Polecam spróbować szczególnie, że mała bańka oleju nie kosztuje dużo. Niedługo planuję sprawdzić ile ubyło tak po 10kkm i przy okazji wymienić cały olej.
  7. @LICHU jeśli mówimy o otworach odpływowych to ich zalapić nie wolno bo z drzwi się zrobi akwarium. Żeby zaślepić otwory techniczne to trzeba inaczej puścić linki (kompletnie w środku drzwi) wykleić całość matą a na końcu dorobić blaszane zaślepki oblepione matą i je przymocować. Możesz rozwinąć temat komór? Masz na myśli coś na wzór skrzyń głośnikowych pakowanych do środka drzwi?
  8. @szupi mam i działa. W chooo było cięcia i piłowania ramki, radia i konsoli żeby wszystko wyglądało w miarę równo ale jest akceptowalne. Podłączenie wg schematu na początku topicu czyli identyczne jak MediaNav (oczywiście bez kamery ). Do pilota polecam zastosować przewody podłączeniowe (ja kupiłem kilka zestawów męsko żeńskich 20cm i połączyłem w jedną taśmę 60cm). Aktualnie czekam na moduł mikrofonu. Popełniłem błąd i zamiast adaptera HF Parrot kupiłem 2x te proste i teraz brakuje mi pinów do mikrofonu o.O Dodatkowo muszę jeszcze dociąć kieszeń 1din i przykręcić bo przy dynamicznej jeździe potrafi wypaść Fajnie by było przy okazji oddać przedni panel gdzieś do zmiany podświetlenia ale nie wiem czy się uda wyświetlacz przerobić. Za to technicznie jak się uprę to mam gotową bazę pod MN Ogólnie po kilku miesiącach używania: 1. gra chyba podobnie jak Update List z MP3. 2. nie umiem dogadać się z USB o.O ale próbowałem tylko 2 razy na jednym dziwnym pendrive. 3. W nowych radiach przyciski pilota mają zupełnie inne funkcje niż w MII o.O (ale Ci co MN wstawili to wiedzą) 4. Drażni mnie pomarańczowe podświetlenie (wygląda jak z przedlifta...) 5. Albo tego nie wyłapuję albo nie działa mi zmiana głośności po prędkości auta. Osobiście jak bym miał robić to znowu szukał bym wersji na 1din (są takie i mają wszystkie opcje w/w). Ale duże można dostać za 100-150zł a małe za ponad 200. A jeśli nie zależało by mi na pilocie... Zamiast kupować radio za 150zł, przewodów do pilota za 50zł (popełniłem kilka błędów zakupowych...), adapterów za kolejne 50zł, mikrofon za 30, ramka za 50zł... Dołożył bym jeszcze 100zł i kupił zwykłe radio 1din z ramką. Przy okazji wrzucam zdjęcia jak to wygląda u mnie. Fakt, że uczyłem się obsługi dremela spowodował kilka "blizn" na radiu (za ostre "radło" + za wysokie obroty i ręka się omskła). Na żywo praktycznie nie widać tych szpar a jedynie "puste" narożniki jak się przypatrzy. Chciałem użyć ramki do radia alpine ale Plug&Radio nie chciało wejść więc musiałem odciąć górną część ramki. Mimo to radio wchodzi tak cholernie ciasno, że będę musiał dorobić sobie jakieś haki do wyciągania radia przy pomocy otworów w narożnikach Jeszcze tylko mikrofon i gotowe. PS. Plug&Radio ma ukryte menu. Wciskamy klawisz "Menu" przez dłuższą chwilę i możemy dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy jak napięcie ładowania, prędkość i temperatura napędu płyt.
  9. @tomqu86 nie no ja już mam zakupione dniazdko. W "defaulcie" będzie wisieć tylko kabel do telefonu a kabel do navi i dvr wychodzić z miejsca po wyświetlaczu w daszku. Czasem najzwyczajniej przyda się klasyczna zapalniczka dlatego szukam dla niej miejsca.
  10. Jako, że moje gniazdo zapalniczki służy tylko jako miejsce dla ładowarki USB (i przy okazji lata luźno...) stwierdziłem, że wymienię je na gniazda usb z miernikiem napięcia. Temat prosty. Wywalamy oryginalne gniazdo, zarabiamy końcówki i wkręcamy nowe. Dodatkowo stwierdziłem, że wideorejestrator i navi mam wpięte zawsze więc w przestrzeń pod radiem wpakuję małą przetwornicę 12v na 2xUSB o mocy łącznie 15 wat. Też proste bo wystarczy zarabiając końcówki w punkcie pierwszym dołożyć przewody zasilające przetwornicę. No ale, że kupiłem ostatnio zestaw naprawczy do kół z kompresorem i ładowarkę samochodową do laptopa przydało by się gniazdo zapalniczki. Przy podłączeniu wystarczy albo dołożyć jeszcze jeden kabel do starej linii zapalniczki (i ewentualnie założyć bezpiecznik 20A zamiast 15 dla św. spokoju) albo polecieć od bezpieczników "złodziejką" z dodatkowym bezpiecznikiem. Tylko gdzie takie gniazdo wpakować? Myślałem o boku konsoli środkowej w sposób taki, aby puste gniazdo nie przeszkadzało w otwieraniu schowka a przy podłączonej ładowarce do laptopa pasażer się denerwował Macie jakieś inne propozycje gdzie zamontować takie gniazdo zapalniczki?
  11. Jak tam prace? Gdybyś dodał obsługę połączeń tel. + mikrofon pewnie wielu skusiło by się na zamówienie takiej zabawki
  12. Ad1. Zależy jak sztywno to zamocujesz. Na pewno będzie sztywniej niż w oryginalnym plastiku. Byle nie przeszkadzały szybie. Ad2. Raczej postaraj się oblepić "główną blachę" czyli tą jednolitą najdalej od środka. I tak nie zrobisz pełnej i szczelnej skrzyni a chodzi o to, żeby dźwięk nie uciekał na zewnątrz auta. Ad3. W Megankach te zawiasy i tak padają więc szykuj się, że jeśli jeszcze nie masz z nimi problemu to po takim dowaleniu siądą drzwi po jakimś czasie.
  13. Najtaniej to MediaNav bo nie musisz pakować kupy kasy w adapter pilota tylko grosze w przewody podłączeniowe dla elektroników. Za to nie masz wtedy RCA pod wzmaka i średni wzmak wbudowany no i więcej rzeźby żeby wyglądało i siedziało porządnie. Topic w tym dziale na forum objaśnia wszystko. Żeby wsadzić radio 2din musisz wyciąć poprzeczkę pomiędzy otworami (nieodwracalnie tracisz możliwość powrotu do "stocka" bez wymiany konsoli środkowej), kupić ramkę 2din z maskownicą pod Megane II i dopasować wszystko. Około 100zł na allegro. Jak masz stary interfejs komunikacyjny (przedlift, pomarańczowy wyświetlacz, radio bez aux) to adapter pilota kosztuje coś koło 160zł i jest popularny jak padające dwómasy w passatach. Jak masz nowy (polift, biały wyświetlacz, radio z aux) to adapter kosztuje coś 270zł + kabel do radia za około 20zł i widziałem tylko w jednym sklepie w PL (w sumie w dwóch ale ten drugi krzyczał ponad 400zł). Wyświetlacz będzie robił w 90% przypadków za zegarek i termometr. Wtyki w Megane II do radia to klasyczne stare dobre ISO więc albo radio ma takie gniazdo albo powinno mieć w pakiecie adapter. Czasem może być fuckup z anteną (np fakra w radiu i musisz kupić za kilkanaście pln adapter iso-fakra ale to zależy od radia). Nie dam głowy uciąć czy aby na pewno piny podświetlenia, VSS (vehicle sensor speed) czy zasilania (stałe i po zapłonie) będą pasować od ręki ale to można przerzucić piny we wtyczce. No i jak kupisz z navi to dochodzi jeszcze antena GPS - powinna być w komplecie (ale to można puścić pod daszek wyświetlacza - 5min roboty).
  14. Ogłoszenie zostało sfinalizowane

    • POSZUKUJĘ
    • Dowolny

    Szukam śrub kolektora dolotowego. Dokładniej mówiąc śruby między plastikowym "baranem" a aluminiową częścią kolektora. Występowały w Megane II, Scenic II, Clio z benzynami 1.4, 1.6, 2.0 Zdjęcie poglądowe ale chodzi o nr7

    10,00 zł

  15. Znalazłem jeszcze info, że fajniejsze K4M jest też w Renault Wind. @Ostry131 od początku. Kolektor dolotowy od Clio III GT, Twingo RS i Wind 1.6 wchodzi bez problemu, niestety nie mam numeru (kolektor dalej leży w piwnicy ). Jedyna różnica to zamiast 4 oringów pomiędzy dolną częścią (z wtryskami) a górną jest metalowa uszczelka (8200808363) i chyba uszczelka odmy (8200236726). Dodatkowo aluminiowa góra ma 2 trzpienie centrujące (każdy dół to ma) i kupiłem cały zestaw góra + dół bo handlarz nie umiał tego rozdzielić (mi się jeden ułamał... masakra). Problem jest z wężami podciśnienia. Oryginalnie w plastikowym kolektorze z MII elektrozawór pochłaniacza par paliwa lata na średnicy króćca 7.89 z przepustnicy ) a serwo hamulców na innym konektorze z kolektora. W wersji aluminiowej serwo hamulcowe leci z króćca w kolektorze przy przepustnicy na średnicy 9.89 a pary paliwa na 7.89 niedaleko MAP sensora (albo odwrotnie ). Za każdą złączkę zapłaciłem ~6,5$ a kupiłem ich chyba 6 albo 7 zanim trafiłem Warto też pomyśleć o czymś w stylu oil catch can ponieważ plastikowy kolektor posiada coś na styl zbiornika gdzie ten olej trafia, aluminiowy już nie. Dodatkowo wcześniej można pokombinować bo co z tego, że masz 60mm na przepustnicy jak wylot z puszki filtra powietrza ma chyba 54mm. Ja kupiłem używane BMC CDA za 200zł z rozwalonym wylotem powietrza i muszę coś dorobić. Niestety dopadłem wersję dla silników powyżej 1.6 (ACCDA85-150 - 150mm średnicy i 200mm wysokości + wlot i wylot powietrza...) i może mi nie wejść w miejsce seryjnej puszki... Polecam kupić też dodatkowy wężyk do serwa ponieważ potrzebny jest zaworek zwrotny a szkoda by było rozwalać oryginalny. Przepustnica podpowiem, że pasuje też 13541439224 (wyszukajcie sobie co to za marka, nie psuję niespodzianki ) @jabrze wydech też jest dość ciekawy. Z 2.0T i RS pasuje p&p do kolektora z MII 1.6 (tylko wtedy wywalasz katalizator bo w turbo jest umieszczony w downpipe). Prawdopodobnie podejdzie też ten z 2.0 bez turbo. Kolektorów wydechowych nie sprawdziłem bo nie mam dostępu do garażu i wolnych 500-700zł na kolektor. Z uwag ważnych do odnotowania: 1. W Megane 2 1.6 i 2.0 N/A katalizator jest za kolektorem ssącym i łącznikiem elastycznym a kolektor to żeliwny (chyba) odlew. 2. W Megane 2 2.0T i RS katalizator jest za turbiną i przed łącznikiem elastycznym czyli w downpipe. Wniosek jest jeden. Jak masz serię kolektor i wsadzisz wydech z turbo tracisz kata. Nie wiem co na to druga sonda lambda. 3. Twingo RS (i chyba Wind) mają flanszę wydechową na 2 śruby po przeciwnych stronach (mniej więcej co 180 stopni) i to jest problem. Clio III GT ma flanszę na 3 śruby jak w Megane II. Może być fuckup i kombinowanie przy łączeniu tego. 3. W Clio III GT, Wind i Twingo RS katalizator jest w kolektorze. Nie wiem czy MII nie ma z tyłu silnika czegoś (np rozrusznik) co przeszkodzi kolektorowi z Twingo/Clio/Wind i czy flansza zgra się z łącznikiem elastycznym. Wniosek - jak pakujesz kolektor z Twingo albo Clio do seryjnego wydechu dostaniesz dwa katalizatory... O ile zgra się z wydechem... Jeszcze w temacie silnika z Twingo RS. Dopatrzyłem się, że ma on bagnet oleju "na przedłużce" i nie umiem się dopatrzeć na zdjęciach czy idzie do tego samego punktu w silniku. Dodatkowo maksymalna moc osiągana jest przy 6750rpm czyli na granicy/powyżej limitu obrotów w MII. Kompresja w MII to 10:1 a Twingo ma 10,5:1 więc domyślam się, że głowica też może być inna. Nie wiem jak wygląda sprawa tłoków ale średnica i skok w obu przypadkach to 79,5x80,5mm. Kończąc porównanie. Może się okazać, że Renault wpakowało spolerowaną głowicę z innymi wałkami (coś mi się obiło o uszy, że są inne), dowaliło mapę i fajrant. Możliwa jest też opcja, że projektanci przerobili lekko blok aby uzyskać kompresję, poprawili kanały dolotowe głowicy, dali inne wałki i zawory, przerzucili rozrusznik na przód silnika (a właściwie dali skrzynię JR5 z rozrusznikiem z przodu, w MII 1.6 jest JH3 z rozrusznikiem z tyłu) i na tym zakończyli. Tak więc wydechu bym w ciemno nie zaczepiał (chyba, że się wymierzy ile jest miejsca za silnikiem i podjedzie z kolektorem z MII do handlarza co ma taki od Twingo/Wind/Clio i pomierzy). PS. Jest taki sprzęcik/sofcik rstuner. Kosztuje coś koło 250 euro (nie wiem jak cła i przesyłki) i pozwala odczytywać i wgrywać mapy (edycja innym softem konieczna). Niestety w przypadku MII nie dynamicznie (w trakcie pracy silnika- ta opcja tylko dla Clio II chyba na Simensie) a statycznie (zgraj mapę, popraw mapę, wgraj mapę, sprawdź mapę...). Problem jest taki, że moduły do ABS (raczej diagnostyka) poduszek (wyłączanie i sprawdzenie czy jest wykryta- przydatne jak np. wkłada się kubły i nie chce się druciarstwa z poduszkami) czy wspomagania (można zmienić strategię wspomagania) kosztują od 30 do 50 euro. Dodatkowo jeśli mamy więcej niż jedno auto to zmiana mapy i niektóre moduły wymagają zakupu licencji za 70euro dla każdego auta. No i jak przerobimy mapę to trzeba policzyć checksume za 5 euro... Na plus to, że za 100euro można zgrać logi po przeróbce silnika (nawet turbienie), wysłać do producenta i otrzymać gotową mapę (operacja ponoć jest powtarzana aż do zrobienia kompletnej mapy w cenie tych 100euro). PS2. Eaton R410 technicznie jest śliczny, maleńki, tani ale dla 1.6 to 0,5 bara jest jego górną granicą... Więcej nie dmuchnie bo był projektowany do silnika 1.4 i to jako "ratunek od dołu" podczas gdy na górze resztę przejmuje turbosprężarka. Dodatkowo powiem, że jest wielkości 1l butelki Coli i nie ma elektrosprzęgła (więc dmucha cały czas) ale jedyny pomysł na jaki wpadłem to wywalenie sprężarki klimy żeby to się zmieściło i miało szansę na chociaż bliskość paska (chyba, że ktoś dowali jakąś magiczną ośkę żeby przeciągnąć siłę na drugą stronę silnika). Może i kompresor ciekawszy w 1.6 ale turbo wbrew temu co mówiłem prostsze bo miejsce na IC jest więc wystarczy pokombinować z rurami. Jezu znowu wyszła epopeja...
×