Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

nssk

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV Bose
  • Silnik
    1.2 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    28

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. A co zrobili, że zakwalifikowali Ci je na wymianę? Tylko jazda przez kordynatora czy demontaż i ocena? Chociaż jak pomyślę to dźwięk występuje głównie przy ruchu drążka zmiany biegów ale dobiega spod samochodu.
  2. Ostatnio zauważyłem w swojej Megance (przebieg 44k) dziwny dźwięk / stuknięcie przy zamianie biegów głównie między 1- 2 i 2 - 3. Głównie w momencie zmiany drążka zmiany biegu czasami przy puszczeniu sprzęgła. Występuje on niepowtarzanie ale często, jedyna zależność jest taka, że jeśli jest to po zatrzymaniu to stuknięcie wystąpi tylko raz - mogę stać i zmieniać bieg (przy wciśniętym sprzęgle) to dźwięk się już nie powtórzy. Jeśli jednak ruszę to jest duża szansa że to wystąpi znów. Głównie jest to wyczuwalne podczas jazdy w korku. Zgłosiłem to do ASO i Pan kordynator napraw przejechał się i potwierdził moje odczucia, że jest coś na rzeczy i powiedział w pierwszej kolejności, że jest to uderzanie linek zmiany biegów o osłonę... Na świadectwie kontroli jest, że coś tutaj poprawili ale niestety nadal jest tak samo... Mam niedługo drugą wizytę w ASO (wymiana stelaża fotela kierowcy) i może ktoś z Was przerabiał taki objaw w swojej megance (dźwięk czy też stuknięcie trudne do opisanie ale jeśli ktoś miał podobny przypadek to na pewno zrozumie) ? Jeśli tak to proszę o Waszą opinię może "podpowiem" przy wizycie co chcę aby było sprawdzone / naprawione. Pozdrawiam
  3. Ja mam Michelin Cross Climete + z przebiegiem 30k a po 20k mierzyłem bieżnik i gradacja była 2mm przód 1mm tył. A jeżdżę wszędzie róznie, autostrady/krajówki/miasto po równo. Zamieniłem po tym przebiegu przód z tyłem (aby docelowo mieć z tyłu więcej bieżnika tak przy 40k). Mogę za jakiś czas sprawdzić ile jaka gradacja jest obecnie. Ja jak kupowałem te opony to z myślą o 3 letnich sezonach i dwóch zimowych (więc od teraz rok i mogę już wymieniać na nowe - i będzie coś około 50k). I nie kalkulowałem mocno czy taniej wyjdzie jeden komplet letnich z homologacją zimową czy komplet lato i komplet zima, czy wyjdzie 200 zł w tą czy w tamtą na przestrzeni 2-3 lat. Więcej daje myśl, że nie muszę planować kiedy zmienić w obecnym klimacie opony, czy już lepiej w październiku a może w listopadzie, patrzeć czy śnieg już spadł czy będzie tak, ze nagle raz w kwietniu sypnie a ja na letnich itp.
  4. Ja jako wieloletni użytkownik wideoresjtorów powiem gdzie widzę najwięszą wadę wbudowanych kamer, nie są one i raczej nie będą "upgradeowalne hardwarowo", a jednak rozwiązania się zmieniają. Na początku nie będzie różnicy ale z czasem tak, a na polu jakości nagrań jest jeszcze wiele do zrobienia. Największym plusem takiego rozwiązania napewno jest, że jest ono wbudowane i nie "zasłania sobie szyby" oraz brak dodatkowych kabli, chociaż ja już sobie całkiem dobrze wybrałem miejsce (za lusterkie patrząc od strony kierowcy i widze tylko "dolną połowę obudowy aby być pewnym, że nagrywa) a kable do wideorejestratora i do tylnej kamery puściłem zgrabnie podsufitką, słupkiem, pod fotelem pasażera do USB ;)
  5. Powiem tak, jak kupiłem te opony to więcej pytań od znajomych mamy nie o to jak się na śniegu sprawdzają tylko czy są głośne, i dziewiło mnie to pytanie bo w ogóle ich nie słyszę ale ja mam wersję BOSE i wg mnie ona jest lepiej wygłuszona a jeśli nie jest to i tak słucham głośno muzyki więc może zagłuszam te opony
  6. Ja od razu po zakupie (08.2017) wymieniałem opony na Michlin crossclimete+, przyjechały już 30k km i jedną zimę- brak jakichkolwiek zastrzeżeń, jeśli podczas tej zimy mnie nie zaskoczą negatywnie to już zostanę przy tego typie oponach;)
  7. No różnica w prześwicie jest o około 1 cm - przy założeniu, że przy 16stakch jest profil 55, a przy 17 profil 50. Czy kwestia rysowania felg? Wątpię, bo to dawało by pole dla producentów łańcuchów. Napisałem do salonu z którego kupiłem Meganke, dostałem odpowiedź, że ... Mają łańcuchy odpowiednie za 1300 zł. Zapytałem jaki modele i co decyduje o tym że mogą być ... Brak odpowiedzi.
  8. Hej, zimą jadę w góry, chciałem się zaopatrzyć w łańcuchy, sprawdzam instrukcje a tu informacje, że na koła 17 cali i większe nie można stosować łańcuchów ;/ Czy aby na pewno tak jest? Czy da się jakiś rodzaj zastosować?
  9. Od sierpnia mam Micheliny Crossclimate +, 205/50/17, nie mogłem się doczytać na forum czy jak zamienie koła (przód z tyłem) to muszę przekładać czujniki. Pojechałem do wulkanizatora, zrobiliśmy test no i dla potomnych: można zamieniać całe koło stronami (bez przekładania czujników) wskazanie w komputerze pokładowym aktualizują się poprawnie;) Druga informacja dla potomnych: po 20 000km ww. opony na tylnej osi zużyły się 1mm a na przedniej o 2mm ;)
  10. Powiem tak, test ładnie zrobiony (realizacja, jakość itp) ale jest niby szczegółowy ale pewne kwestie mydli trochę i na nie nie odpowiada. Sam napisałem pytania do producenta, i dostałem szybko odpowiedź. Zamieszczę, może komuś się przyda: Pytania: 1.Czy Państwa rozwiązania dezaktywuje jedynie możliwość otworzenia samochodu czy cały kluczyk, precyzując czy abym włączył światła samochodu za pomocą pilota będę musiał też uderzyć w pilot dwa razy? 2.Czy Państwa rozwiązanie nie sprawi, że kluczyk się zdekoduje? 3. Ile czasu mam na otworzenia samochodu po podwójnym uderzeniu w kluczyk i czy podczas jazdy nie będzie sygnalizacji, że brak karty w pojeździe? Odpowiedzi: ad1: Keyless Protector wyłącza zasilanie kluczyka/pilota (pilot jest całkowicie nieaktywny). Aby korzystać z pilota należy uderzyć w niego dwa razy.ad2: Kluczyki/piloty z systemem Hands Free/Keyless posiadają pamięć trwałą. Po wyjęciu baterii na dłuższy okres nie powoduje zdekodowania kluczyka.ad3: Po aktywacji kluczyka ma Pan dowolną ilość czasu na otwarcie samochodu, chyba że stoi Pan w całkowitym bezruchu przez 120-180 sekund (wyłączenie zasilania) lub jeśli odejdzie Pan z kluczykiem w kieszeni na odległość ok. 25-30 kroków od pojazdu.Podczas jazdy Keyless Protector analizuje drgania i uniemożliwia wyłączenie karty/pilota.
  11. Zgodzę się, że jak ktoś zaplanuje coś to to zrobi, jak sobie upatrzy, to spróbuje aż mu się uda. No ale idąc typ tropem to po co inwestuje się w systemy bezpieczeństwa w samochodach, przecież jak ma być wypadek to będzie wypadek.. no ale jednak zdarzy się coś niedobrego w nowym samochodzie to konsekwencje będę mniej poważne niż w starszym. Podobnie uważam z zabezpieczeniem swojej samochód. Jeśli ktoś mi ukradnie taka metodą na którą nie będę miał wpływu to nic z tym nie robię... ale jeśli taki keyless protector (na razie poruszyłem temat czy w ogóle jest takie rozwiązanie coś warte ze strony technicznej) sprawi, że zaparkuje gdzieś w galerii i się nie zorientuje, że ktoś idzie za mną z teczką/walizką a druga osoba otworzy mi samochód, albo nie zczyta mi karty jak zaparkuje samochód przez jakimś budynkiem, gdzie będę tylko raz w życiu itp sprawi, że próba kradzieży się nie powiedzie to wg mnie inwestycja będzie warta. Jeśli chodzi czy ktoś kradnie MIV to zgodzę się, że teraz raczej nie, bo po co? Do tej pory pierwsze sztuki był na gwarancji więc naprawy i serwisy w ASO. Samochody też nie przejechały jakiś ogromnych odległości aby się mocno zużyły. Ale niedługo się zacznie, a w społeczeństwie są ludzie, którzy chcą kombinować i szukać jak tu zaoszczędzić więc dla takich ludzi będą kradzione samochody na części - takie jest moje zdanie.
  12. Co do słoika, to sam się uśmiechnę jak go zobaczę i inni też się śmieją więc luz. Oczywiście mogłem owinąć co tylko ma kształt pudełka. Rozwiązanie na dwa etui jest całkiem sensowne ale zawsze trzeba mieć jedno to wyjściowe przy sobie. Muszę to przemyśleć. Wrócę do powiedzenia dobre ubezpieczenia. Jest to hasło, które jest spoko ja się nic nie wydarzy ale uważacie, że odzyskacie pieniądze takie jak Wam się należą? I druga ważniejsza kwestia- będziecie mieć od razu samochód do jeżdżenia ? Jak to mniej więcej by wyglądało: Ktoś kradnie mi auto w nocy... zamiast do pracy, to kontakt z policją, potem parę godzin na spisywaniu zeznań/protokołów etc. - dzień wyjęty z życia jeszcze dzień urlopu poleci. Potem kontakt z Leasingodawcą i ubezpieczycielem ... spójrzcie ile w SWU jest wypisanych dokumentów jakie trzeba dostarczyć, skompletowanie tego też może zająć czas. Potem wysłanie i czekanie (a samochód jak sobie nie załatwicie to nie będzie). Na rozpatrzenie mają od 14 do 30 dni (w zależności od umowy) - jeśli wszystko poprawnie dostarczyliście. Jeśli chcecie coś odzyskać to w dużej mierze zależy jak wycenią wartość pojazdu w dniu kradzieży. Na pewno będzie zaniżona - można nawet trzeba się odwoływać aby jeszcze raz przeliczyli. Muszę spłacić jeszcze niespłacone raty leasingowe. No ok jest AC, ubezpieczyciel spłaca no ale nadal brakuje, no jest GAP no i powiedzmy, że leasingodawca dostanie niespłacone raty z AC + GAP, no ale co dla nas? Nic albo nie wiele nic. Przykład: samochód 100 000 (leasing 4 lata), rata wyjdzie powiedzmy 2500 zł. Po 3 latach wartość samochodu to 50% czyli 50 000, spłaciliśmy 75 000 zł zostało 25 000 musimy "od razu" spłacić leasingodawcy - mamy AC i GAP wiec powinno nie być problemu ale gwarantuje Wam ze tych 25 000 pozostałych nieodzyskanie w takiej kwocie, jeśli coś do Was wróci to może będzie to z połowa tego. I chciałbym zauważyć, że przez ten czas (a zwrot jakiś pieniędzy będzie trwać 3-6 miesięcy) nie macie nadal samochód. OK możecie wziąć kolejny w leasing ale tu kolejny czas, nie kupisz samochód od reki, nawet jak będzie to z salonu (czyli aby miało wyposażenia jakie mieliście do tej pory jest wątpliwe) to z racji biurokracji zajmie to kolejne dni. A jeszcze trzeba dojeżdżać do pracy i nie ma się czasu i głowy aby to zrobić w idealnym czasie. Gdybyście chcieli spersonalizowany samochód to wiadomo czas 2-3 miesiące. Więc podsumowując, dobre ubezpieczenie nie załatwi Wam tego, że odzyskacie zainwestowanych pieniędzy ( po spłacie wszystkich rat samochód nie będzie wart 0 zł a znacznie więcej jest to rodzaj inwestycji) a przede wszystkim czasu, czasu i jeszcze raz czasu. Wolę być jednak Polakiem mądrym przed szkodą i jednak zainwestować w coś co może uchroni mnie przed taką przykrą niespodzianką.
  13. Cześć, jak ktoś jest w temacie to wie, że mając kluczyki handsfree, można taki samochód otworzyć a potem ukraść na tzw. walizkę. Mój patent jak jestem w domu teściów (a parkuje tam przy płocie na mało uczęszczanej drodze) to wsadzam w przygotowany przez siebie słoik owinięty 3 warstwami foli aluminiowej - działa, samochód się nie otwiera nawet jak kluczy w słoiku jest na masce samochodu. Jak sami widzicie mało estetyczne rozwiązanie i sprawdza się tylko tam (nie wożę i nie będę woził wszędzie tego słoika ;p). Są na rynku etui, które działają podobnie do tego słoika ale idea HF znika. Ostatnio trafiłem na raport policji, że teraz najczęściej są kradzione samochody 2-3 letnie o wartości 60-80k więc Meganki idealnie się wpisują w ten zakres. Wróciłem do tematu jak zabezpieczyć swój samochód i napotkałem na taką nowość. Nie ma jeszcze opinii, nie jest tanie (ale też nie super drogie) więc moje pytanie czy ktoś już z tego korzysta? albo widział w działaniu lub napotkał się na jakaś rzeczową recenzję. https://keylessprotector.com/pl/ Pozdrawiam Adam
  14. @radosny Jeśli tankowałeś do tej porty dwa razy czyli 94l i przejchałeś 16 500 km to wychodzi 0,58l na 100 km. Idź się zgłoś do Księgi Rekordów Guinnessa i weź udział w EcoShellMaraton.
×
×
  • Utwórz nowe...