Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

ditron

Użytkownik
  • Zawartość

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fleuence
  • Silnik
    1.6 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    136.ooo

Profil

  • Zainteresowania
    Motocykle.

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzień dobry. Czy może znacie stronę w necie gdzie mogę zobaczyć w jakich kolorach lakieru nadwozia wychodziły samochody Renault Fluence ? https://colorndrive.com/nz/touch-up-paint/renault-fluence
  2. Oby nie zapeszyć ale trzymam kciuki za trafność twojej diagnozy - tzn, że to będzie zawór. Jeżeli zawór to czy nie wystarczy go wyjąć, rozebrać i wyczyścić czy trzeba od razu kupić nowy i wymienić? Przeglądając jeszcze dalej nagrania z pomiarów jest kolejna rzecz, którą już z resztą dawno słyszałem ale teraz dopiero coś widać więcej mając na ekranie odczyty ECU. Słychać pojedynczy odgłos stuknięcia (jakby metaliczne uderzenie). Jednocześnie jest też lekki wzrost obrotów (wg danych z ECU z 800 na 850 rpm) i jednocześnie pokazuje chwilowe przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu do wartości ujemnej "-8 st.". (Nie wiem czy to walnięcie to może być z zaworu czy raczej z KZFR ?). Na poniższym filmie przestawienie kąta jest widoczne w 4 sekundzie (słychać też to uderzenie). Dalej ok. 14 sek., 20 sek., i 41 sek. nagrania widać na wykresie rpm i też słychać. Być może to tylko potwierdza twoją teorię? PS. Jeszcze jedno - jak widać na tym pierwszym filmie - na wyłączonym silniku ECU podaje RPM na poziomie 178 albo i ponad 200 - czy to normalne ? Drugi film: REGULAMIN - 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01
  3. OK - Pomiar dokonany (z użyciem kabla elm327) - rezultaty na poniższym filmie... Teraz wielka prośba o wyjaśnienie... Co z tego wynika ?
  4. Jak w temacie - jakim programem sprawdzę kąt wyprzedzenia zapłonu ?? REGULAMIN 5.1 Użytkownicy zobowiązani są do umieszczania swoich tematów w odpowiednich działach... - przeniosłem - mireczek01
  5. Witam. Zaszła potrzeba aby sprawdzić diagnostycznie jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w momencie odpalania silnika (problemy z odpalaniem w zimie). Chcę to zrobić samemu bo jak rozumiem wystarczy mieć odpowiedni kabel i oprogramowanie. Mam gorącą prośbę o podanie: w jaki kabel i jaki program warto się wyposażyć żeby zrobić tą diagnostykę na własnym laptopie lub smartfonie (i nie wydając przy okazji więcej niż to konieczne do tej jednorazowej diagnozy). (Pytanie drugie: W tej chwili posiadam pożyczony interfejs elm327 - kabel w wersji USB i jak sądzę najtańszy z allegro. Jestem już zmęczony szukaniem informacji w necie - czy ten kabel nadaje się..., jak rozpoznać co to za kabel dokładnie - podobno są różne wersje..., gdzie znaleźć do niego sterowniki..., jak to zainstalować w laptopie..., skąd wziąć odpowiednie oprogramowanie... i ile za nie zapłacić... A może nie warto się tym kablem w ogóle zajmować tylko kupić interfejs Bluetooth i jakąś aplikację na androida?) Jeszcze raz gorąca prośba - chciałbym podziałać coś w okresie świąteczno-urlopowym. Przeniosłem do istniejącego tematu - mireczek01.
  6. Pomiaru jeszcze nie dokonałem bo jeszcze nie jestem do tego przygotowany ale mam zamiar pożyczyć od kolegi chiński kabelek "obd2" dokładnie chyba to jest "ELM327" - pytanie czy to będzie odpowiedni sprzęt do tego pomiaru (wyprzedzenia zapłonu) i jaki do tego powinienem mieć zainstalowany program? Dla mnie to jest zupełnie nowy temat - czy taki program można pobrać z sieci jako darmowy? Pozdrawiam i życzę forumowiczom Wesołych Świąt i nie psujących się Renówek ;)
  7. Ok rozumiem. Jeszcze w kwestii mojego sposobu na odpalanie w takiej sytuacji... Z tego co piszesz to przyjmuję do wiadomości, że wyprzedzenie zapłonu zmienia się wtedy kiedy silnik wchodzi powyżej 1400 obrotów tak więc wynika, że wciskanie gazu w momencie odpalania silnika - tego wyprzedzenia zapłonu nie zmienia bo obroty są poniżej 1400. Zauważ, że w momencie odpalania silnika - wtedy kiedy ja wdeptuje gaz do punktu oporu - silnik jest jeszcze na obrotach rozrusznika - grubo poniżej 1000 więc podążając za tym co napisałeś - nie będzie zmieniało się wyprzedzenie zapłonu. Nawet w momencie kiedy już silnik zaskoczy to nie osiąga ponad 1400 obrotów tylko chwilowo wchodzi maks. na ok. 1200-1300 obrotów.
  8. Tylko jaki związek ma koło z zapłonem - może ja nic nie kumam ale nie widzę związku - możesz to wyjaśnić please ?? REGULAMIN - 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  9. U mnie tak samo odpala i jeszcze też nic z tym nie zrobiłem (za zimno żeby coś grzebać). Także nie pomogę ale podpowiem jak mam sposób na lepsze odpalanie do czasu usunięcia usterki. Mam wersje z tempomatem i zauważyłem że jak w trakcie kręcenia wcisnę energicznie gaz do dechy (aż do punktu oporu który wyłącza ogranicznik prędkości) to momentalnie silnik zapala. Jeśli masz wersję z tempomatem to wyróbuj mój sposób (po co niszczyć rozrusznik) i daj znać jak to u Ciebie działa).
  10. Doświadczenie robiłem już 3 razy. Pierwszy raz w środę po 8- godzinnym postoju - było zajebiście. Drugi w czwartek rano też zapalił ale obroty byłu chwilę za niskie no ale nie zgasł więc fajnie Do trzech razy sztuka myślę... no i tym razem dzisiaj rano to powiedzonko sprawdziło się tylko, że negatywnie bo tym razem problem powrócił jak zwykle - nakręciłem to telefonem i dodałem komentarze: wersja bez komentarzy:
  11. 1. Wiem, że zapalać powinien bez gazu i tak odpala przez pół roku w okresie kiedy jest ciepło. 2. Nie wiem - pytam - czy w ogóle tutaj dodawanie gazu przy odpalaniu silnika (z przepustnicą sterowaną przez ECU) powoduje zwiększenie dawki paliwa? (samo dodawanie gazu nie pomaga jak zauważyłem. dopiero pomaga w ciśnięcie do dechy - do momentu wciśnięcia tego punktu oporu - wtedy jakby za magicznym guziczkiem problem znikał - zastanawiam się być może ten punkt oporu jednak w jakiś sposób usuwa usterkę - chodzi mi o to, ze może jest to jakiś trop. Może ktoś wie w jaki sposób ECU reaguje na wciśnięcie tego punktu oporu ??) Spróbuję to zrobić - mam nadzieję, ze chyba to nie zaszkodzi w żaden sposób (dlaczego mam uważać żeby nie przekroczyć 15 sekund)? Przy okazji: Jak szybko powinien silnik osiągnąć właściwą temperaturę pracy (wczoraj sprawdziłem to - musiałem przejechać ok. 5 km w 5 minut żeby wskazówka ustawiła się na środku skali - czy to prawidłowo)? Ad. 1 Świece podobno były wymieniane przez poprzedniego właściciela bo też próbował znaleźć przyczynę. Ad. 2 - 6 Te czynności jeszcze przede mną. Zaczynam podejrzewać też system zmiennych faz rozrządu (ostatnio chyba koło zachrobotało przy odpalaniu poza tym jeśli jest przestawiona faza rozrządu to może dlatego nie odpala - pytanie jak to najłatwiej sprawdzić ?). Możesz mi to dokładniej wyjaśnić ?
×
×
  • Utwórz nowe...