Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

lukasz243243

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 110km + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    113

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, planuję zamontować moduł powodujący doświetlanie zakrętów wykorzystujący fabryczne halogeny. Czy jest ktoś z Szczecin lub okolic potrafiący wykonać taką usługę?
  2. Też tak sądzę dlatego chcę całkowicie opróżnić LPG z samochodu by wykluczyć tą ewentualność Podrzucam jeszcze krótki film który pokazuje jak wygląda ten niepokojący rozruch. Witam ponownie, czy ma ktoś z Was pomysł co może powodować ciężki rozruch pokazany na filmie? Gaz całkowicie wypalilem więc myślę że można już go wykluczyć. Owszem jest dużo lepiej bo samochód odpala za pierwszym razem ale nie tak jak powinien.
  3. Druga opcja, odpalam jak zawsze na benzynie (z opisanymi powyżej problemami) a po uzyskaniu odpowiedniej temperatury i pomimo odcięcia gazu nadal jechał chwilę na gazie.
  4. Zrobiłem jak poleciłeś, zakręciłem gaz na butli i przejechałem 20km~ zostawiając samochód na noc z zakręconą instalacją LPG. Poranny rozruch powiódł się za pierwszym razem lecz nie jakoś idealnie bo samochód trochę się męczył i kręcił przez chwilę ale jednak odpalił przy pierwszej próbie. Zastanawia mnie fakt skąd wziął się ponownie gaz w instalacji, w takiej ilości że mogłem przejechać dystans 1km~ pomimo zakręconej butli. Po pracy czyli po kolejnych 9h postoju na parkingu ponownie silnik odpalił pierwszym razem i sytuacja adekwatna do tej z ranka, również trudny rozruch i znowu dystans około 1km przejechany na gazie po czym dopiero sygnał o końcu LPG w układzie. Myślę, że dobrą opcją aby się dowiedzieć co z tym gazem się dzieje, będzie wypalenie paliwa LPG które mam w butli tak aby już nic nie mogło przeciekać do dalszej części instalacji. Co może być uszkodzone w instalacji LPG powodując przedostawanie się gazu do dalszej części układu?
  5. Witam, proszę o pomoc w diagnozie problemu jaki ostatnimi czasy zaczął występować w moim aucie tzn. po przerwie kilku godzin (np. po nocy) samochód nie może odpalić. Akumulator wymieniony na nowy tydzień temu. Słychać, że rozrusznik kręci ale silnik nie łapie. Do rozruchu dochodzi najczęściej po 5-7 próbach, następnie jest to lekkie zaskoczenie motoru i fiasko a przy kolejnej próbie silnik odpala. Dodam, że na ciepłym silniku nie ma problemów z uruchomieniem silnika. Ponadto po odpaleniu silnik przez krótką chwilę trzęsie jakby nie palił na wszystkie gary, dopiero po wciśnięciu pedału gazu silnik dostaje obrotów i już utrzymuje właściwe obroty. Tutaj moja dywagacja: 1. Czy jest to wina rozrusznika (uszkodzony bendiks)? 2. Czujnik położenia wału/wałka rozrządu? Do ewentualnego wyczyszczenia lub wymiany? Poza tym notorycznie wraca błąd "skontroluj układ wydechowy" ale sądzę, że jest to powiązane z użytkowaniem LPG lub jakimś defektem instalacji elektrycznej sondy za katalizatorem. Nie chciałbym inwestować kasy na chybił trafił bo niestety sytuacja mi na to nie pozwala. Pozdrawiam!
  6. @sadisticescape wymieniłem samą kierownicę na taką która była przystosowana do obsługi tempomatu. Nie musiałem na szczęście wymieniać już niczego więcej. Chyba pierwszy raz kiedy nie miałem pod górkę
  7. Tempomat oraz ogranicznik działają. Wystarczyło zrobić przyuczenia jak to napisał Sadisticescape. Dzięki wielkie za pomoc!
  8. Witam, u mnie jak u kolegi wyżej. Zamontowany został przycisk i kierownica. Na Clipe włączona funkcja z 'bez' na 'z' i cisza. Nie ma żadnej reakcji na przyciski kierownicy lub przycisk w tunelu. Gość który połączył clipa wyglądał na średnio ogarniętego i nawet nie mógł znaleźć opcji wykrycia przycisków aby sprawdzić czy je widzi komputer. Czy jest ktoś z okolic Szczecina i ma możliwość mi pomóc?
  9. lukasz243243

    Megane III phI Dziwne odgłosy po zmianie rozrządu

    Cześć, czy do tej pory zmieniło się coś w Twoim temacie? Mechanicy doszli do wniosku co może powodować ten charakterystyczny szum?
  10. Witam ponownie, odświeżę troszkę temat. Sytuacja u mnie ma się następująco: kupiłem nowa oryginalna sondę, co ciekawe - Renault na pierwszy montaż instalowało sondy firmy Bosch i taka też oryginalna kupiłem. Usunąłem błąd, szczęśliwy że problem został zazegnany. Ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu 18km komunikat pojawił się ponownie. Wiem że sondę mogę odrzucić jeżeli chodzi o coś co może powodować błąd. Przeczyscilem styki ale nic to nie dało więc odpuściłem sobie dalsze szukanie. Lepiej niech mechanik się tym zajmie. W między czas wymieniłem filt fazy lotnej i ciekłej w instalacji LPG. Komunikat po usunięciu wyskoczył dopiero w wyniku przejechania 1500km. Ciągle jest to ten sam błąd P0136, ewentualnie błąd P0137/0138. Co mogę zrobić w obecnej chwili by nie pakować się w kolejne niepotrzebne koszta? Sądzicie że regulacja gazu przez gazwnika może być tutaj rozwiązaniem? Dodam że z racji gwarancji na instalację gazową a tym samym obowiązkiem zgłoszenia się z regulacją instalacji do miejsca jej zakładania, przejechałem już prawie 20 tys. od ostatniej wizyty w serwisie więc może mapy się trochę rozjechaly? Błąd "skontoluj układ wydechowy" zawsze pojawiał się jadąc na gazie i najczęściej w momencie gdy z dużej prędkości zmniejszalem ją używając biegów lub po prostu jadąc na biegu bez gazu.
  11. Witam, mam problem z moim Renault a mianowicie: wciskając pedał gazu, silnik wolniej wchodzi na obroty a także bardzo wolno te obroty opadają. Szczególnie jest to uciążliwe podczas zmian biegów bo wrzucenie każdego kolejnego powoduje lekkie szarpnięcie ze względu na różnicę w poziomie obrotów między biegami. Początkiem maja czyściłem przepustnicę, była ona lekko zaolejona. Co prawda nie wymieniłem uszczelki przy przepustnicy ale wyglądała na dobrze zachowaną. Obroty w samochodzie na biegu jałowym nie falują, utrzymują się około 750 obr/min. Jest jeszcze irytujący mnie objaw kichania z okolic przepustnicy po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. Takie cyknięcie. Przekłada to się na gorszą reakcję na polecenie przyspieszenia. Czuć, że początkowo potrzebuje krótkiego momentu na złapanie obrotów a później już ładnie przyśpiesza. Moje przemyślenia: - adaptacja przepustnicy? czy jest konieczna pomimo tego, że obroty ładnie schodzą do odpowiedniego poziomu? - uszkodzenie przepustnicy? podczas czyszczenia starałem się nie kręcić nią zbytnio lecz może faktycznie przegiąłem - jak to sprawdzić? - lewe powietrze? może uszczelka przy przepustnicy lub inny odcinek rury dolotowej wymaga sprawdzenia bo jest tam nieszczelność powodująca kichanie? - czujnik sprzęgła? czuć szarpanie przy ruszaniu ale wiele wątków na tym forum mówi, iż jest to normalny objaw i ten silnik tak ma Proszę o poradę !
  12. Witam, proszę o podpowiedź odnośnie wybory sondy lambda ponieważ mam do wybory oryginał za 250zl lub Boscha za 170zl. Cena 190zl za oryginał jest do np megane II tj. u mnie nie podejdzie chyba że ma ktoś informacje ze w megane iii 1.6 16v pasuje ta sama sonda co do megane II 1.6 16v. BTW sonda przed katalizatorem i za katalizatorem jest taka sama więc przynajmniej mniejsze ryzyko przy zakupie
  13. Dzięki wielkie za rady! Dam znać jak się temat rozwinął Witam ponownie, przegoniłem samochód tak jak polecałeś. Oczywiście przy zamkniętym zaworze gazu. Niestety błąd po 3 odpaleniu nadal się pojawił więc moim zdaniem instalację gazową można wykluczyć. Rozmawiałem z mechanikiem i on proponuje mi sondę z firmy Bosch za 190żł plus wymiana 100zł. Zastanawiam się na używką ale wiadomo oryginalną którą można mieć za praktycznie 1/3 ceny wymienionej powyżej tylko czy jest sens ryzykować?
  14. Z tą usterką mogę jeździć jeszcze przez jakiś czas czy jest to coś co powoduje iż powinienem przesiąść się w komunikację miejską? Ogólnie mechanicy mają średnio 1.5 tyg czasu oczekiwania więc chyba już lepiej zapisać się w kolejkę. Ogólnie jeszcze z rzeczy jakie ostatnim czasem były robione przy samochodzie to doszło do wymiany korka na odpowietrzniku rurki z płynem chłodniczym. Ogólnie płyn ubywal i okazało się że korek był nieszczelne. W związku z tym na silnik poleciało sporo płynu chłodniczego ale nie mam pojęcia czy to mogło mieć jakiś wpływ na zaistniałą sytuację.
  15. Wtryskiwacz to ACW02. Co do jazdy po mieście to faktycznie na co dzień sporo podjeżdża krótkich dystansow, czasem nie przekraczają 1 km. Wg programu Torque napięcie na pierwszej sondzie ładnej faluje za to na drugiej wskazuje aż 1.3V. Dobiore się do butli i zakręce tam gaz, pojezdze jak zalecasz na samym Pb. A czy błąd 0141 odnośnie grzałki nie sugeruje że właśnie z nią jest coś nie tak i przez to zostaje wyłączona sonda lambda 2 a to z kolei generuje sygnał?
×