Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

lukasz243243

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 110km + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    113

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam w kolejnym roku kalendarzowym dreq02 miałeś całkowita rację co do miejsca wycieku płynu chłodniczego. Przy wymianie oleju obejrzałem trójnik. Na zdjęciu widać zebrane krople płynu. Zwrócę uwagę gazownikom przy następnej wizycie aby usunęli usterkę. Przynajmniej jestem spokojny o powód wycieku płynu, ubywa go minimalnie więc póki co zostanę przy dolewniu ze względu na duży dystans pomiędzy obecnym miejscem zamieszkania a warsztatem gazownikow. Gratuluję prawidłowej diagnozy i dziękuję za wszelakie podpowiedzi!
  2. Przejechałem teraz podczas przerwy świątecznej ponad 1500 km. Ubyło około 3mm w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Sądzę, że przyczyną będzie korek lub miejsca modyfikacji połączeń przewodów gdzie wpinana była instalacja gazowa. Jutro będę się tym zajmował, dam znać jakie są postępy.
  3. Mechanik na szybkości wziął i wkrecil jakiś korek więc wątpię żeby był to dedykowany do Renault. Miejsce nie było osuszane od tamtej wymiany korka ale wątpię żeby od sierpnia utrzymała się tam ciecz taka jak płyn chłodniczy. Olej ok, mógłby znacznie dłużej wysychac ale płyn nie aż tak długo. Gdzie dostanę taki korek? To jest jakis specjalny do Renault czy w sklepie samochodowym będą mieli? Ma on jakiś numer części? No i pytanie co do wymiany. Rozumiem że na wyłączonym zimnym silniku kwestia odkręcić i wkręcić? Czy jeszcze jakiś proces odpowietrzania musi tam zajść?
  4. Byłem jeszcze o tej porze szukać przyczyny bo ciągle chodzi mi po głowie ten temat. Upewnilem się że nie ma oczek w płynie chłodniczym, okolice paska rozrządu wyglądają na całkowicie suche. Termostat również jest całkowicie suchy. Małe ślady płynu są zauważalne w okolicy korka odpowietrzajacego. Z racji że jest on położony praktycznie pionowo nad miejscem które widać na zdjęciach może mieć on coś z tym wspólnego. W sobotę będę miał dostęp do kanału, wjade i odkrece osłonę wówczas mam nadzieję że zobaczę coś od spodu. Pocieszające jest to że to prawie na pewno uszczelka bo nic na nią nie wskazuje. Rok temu w listopadzie wymieniłem rozrząd z pompą wody i całym osprzętem. Od tamtego czasu jest taki dziwny jeczący dźwięk silnika gdy już zlapie temperatury. Zastanawiam się czy może pompa wody coś nie szwankuje.
  5. Witam serdecznie piszę z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny wycieku płynu chłodniczego. Tak jak widać na zdjęciu, pomiędzy nierównościami korpusu w głębi komory silnika od jakiegoś czasu zauważyłem płyn chłodniczy. Nie mam pojęcia co może być przyczyną i jak groźne mogą tego być konsekwencje. Z tego co zdążyłem do tej pory sprawdzić: - nie ma płynu chłodniczego w oleju - nie kopci na biało, nie dobywa oleju, nie ma "śmietany" po korkiem wlewu oleju - na uruchomionym silnika nie ma bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym, nie widać pęcherzyków - na uruchomionej klimatyzacji podczas nawet dłuższego ogrzewania nie czuć zapachu chłodziwa wewnątrz auta W sierpniu mechanik wymieniał mi ten plastikowy koreczek od odpowietrzania bo był pęknięty i tam też był wyciek. Co Waszym zdaniem może powodować zbieranie się płynu w miejscu widocznym na zdjęciu?
  6. Witam serdecznie, miałem praktycznie taki sam sposób rozruchu auta w okolicach sierpnia. Było wiadomo, że to nie z racji niskich temperatur... jedynie co zrobiłem, to: zatankowałem do pełna i pojeżdziłem jakieś 300km na PB oraz wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu. Do czujnika wału korbowego jest gorszy dostęp więc zacząłem od łatwiejszego punktu. Pomogło z dnia na dzień. Muszę przyznać, że powierzchnia czołowa czujnika była pokryta gęstą, ciemniejszą mazią więc tak czułem, że to pomoże. Od tamtej pory problem nie wrócił ;)
  7. U mnie podobnie jak u Ciebie, akurat przy okazji przeglądu został zrobiony pomiar spalin i wszystko było w porządku. Co do błędu - nie był on identyczny. Był normalnie sygnowany literą P wskazując na sondę lub problem z odpowiednią mieszanką paliwową. O ile dobrze pamiętam, uszkodzenie lub przytkanie katalizatora powoduje charakterystyczny, nieprzyjemny zapach w samochodzie (wyczytałem, że coś w stylu zepsutych jaj ale nie doświadczyłem takiego zapachu w moim aucie więc nie potwierdzę na 100%), poza tym spadek osiągnięć auta tzn. tak jakby przytłumienie samochodu, wzrost spalania i pewnie jeszcze w wskazówkach Andrzeja-2010 byś znalazł inne objawy. Co do wiązki niestety nie pomogę bo nie czuję się w elektronice w żaden sposób mocny więc się za to nie biorę. Zapewne szedłbym od sondy lambda po przewodach w stronę sterownika silnika. Zwarcie na moich przewodach wynikło z dotknięcia wiązki rozgrzanego katalizatora lub innej części układu wydechowego co spowodowało przetopienie. Co do wymiany sterownika silnika - 100zł sterownik + 250zł przeprogramowanie. To tylko 1/4 ogólnych kosztów które pochłonął pojawiający się błąd... Ogarnięty elektromechanik jest w stanie sprawdzić z poziomu Clipa wiele komponentów auta więc diagnostyka nie powinna zająć dużo czasu no chyba, że masz jakiś ewenement wśród błędów. Czas diagnozy w moim przypadku to 24h, na tyle musiałem unieruchomić auto. Programowanie sterownika silnika to 3h. Pojawiający się błąd odczytywałeś za pomocą Clipa czy uniwersalnego urządzenia OBD ? Na Twoim miejscu - jeżeli ECU krzyczy o błędzie układu wydechowego - skontrolowałbym sondę przed i za katalizatorem, grzałkę poszczególnych sond, katalizator i właśnie wiązki przy sondach (w szczególności połączenia w kostkach).
  8. Ja miałem ten błąd utrzymujący się przez około 5 miesięcy zanim w końcu doszedłem co i jak. Oczywiście pierwsze podejrzenie padło na sondę lambda. Wymiana na używaną lecz oryginalną. 3 dni spokoju i błąd powrócił. Następnie wymiana na oryginalną i nową. Błąd powrócił po przejechaniu 17 km ... Również posiadam LPG więc wymieniłem przedwcześnie filtry i odwiedziłem gazownika. Niestety błędu to nie usunęło. Kolejne podejrzenie padło na katalizator - nie byłem zbyt szczęśliwy słysząc, że czeka mnie wymiana tej części mając świadomość ile kosztuje sam katalizator plus wymiana. Odpuściłem sobie na jakiś czas bo jest kilka objawów które mogą wskazywać na katalizator a te właśnie się u mnie nie pokrywały. Pojechałem w końcu do uznanego elektromechanika który znalazł nadpalenie w wiązce prowadzącej od sondy lambda do sterownika silnika (mogę poknocić troszkę nazwy więc wybaczcie). Wymiana wiązki - mimo iż konieczna bo defekt był oczywisty - nie przyniosła efektu w postaci usunięcia się błędu i check'a. Nareszcie podaję rozwiązanie zagadki - okazało się, że zwarcie na wiązce elektrycznej spowodowało również zwarcie w sterowniku silnika. Ten sam elektromechanik który znalazł zwarcie na wiązce rozkręcił sterownik i tam dostrzegł przepaloną ścieżkę pomiędzy pinami. Niestety było konieczne ponowne zaprogramowanie nowego sterownika. Nie sądziłem, że to może być ten element. Najgorsze, że koszt naprawy wyniósł baaardzo dużo... ale przynajmniej błąd już nie świeci po oczach
  9. lukasz243243

    Megane III phI Wloty powietrza

    Dostałem srebrne trochę było nieciekawie bawić się z tymi nitami a w szczególności śrubami od spodu samochodu przy temp. -4 st C no ale nie było wyjścia
  10. lukasz243243

    Megane III phI Wloty powietrza

    Odkopując temat, ja również mogę się pochwalić zamontowanymi atrapami wlotu powietrza. Zainspirowany użytkownikiem Tokon4 znalazłem kompletne atrapy wraz z nitami, śrubami i instrukcją za 130zł. Efekt można zobaczyć poniżej, potwierdzam że warto przeznaczyć taką kwotę aby dodać mały detal do swojego autka.
  11. Przeczytaj temat aktywacji tempomatu w Megane. Tam jest opisane co trzeba zrobić w Clipie
  12. U mnie był ten sam problem z porannym odpaleniem samochodu. Również mam LPG w aucie a poziom paliwa utrzymywałem w okolicach 30%. Po zatankowaniu na maxa problem od razu się ulotnił
  13. W takim razie czujnik HSA mogę kupić dedykowany do Megane /Scenic III czy muszę szukać konkretnie czujnika z Megane III phI?
  14. Witam serdecznie Czy ktoś wie czy w Megane III PHI też jest możliwość aktywacji tej funkcji? Czy obsługuje ona czujnik HSA?
  15. lukasz243243

    Megane III phII Terkotanie przy odpalaniu na zimno

    W moim przypadku również padło w okolicach 40 tysięcy a zanim zostało wymienione wraz z rozrządem miało ponad 70. Terkotanie lubi się nasilać z upływem czasu. W pewnym momencie jeżeli zaterkocze wówczas również zgaśnie ale za drugim razem już nigdy nie było problemów z uruchomieniem silnika.
×