Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

lukasz243243

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 110km + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    125

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Cześć, w swojej Megane stosowałam standardowo olej Elf, stan zawsze bliżej max a mimo to KZFR padło po 44 tys. km. Dodam iż auto mam od nowości więc info sprawdzone. Zmieniłem olej na Liqui Moly 5w40, przed zmianą zrobiłem płukanke również z LM. Nie jestem pewien czy efekt cichszej pracy silnika na innym oleju to placebo ale do tej pory nie mam żadnych problemów. Za LM 5w40 trzeba dać jakieś 130-140zl ale nie więc cena dobra i w dodatku nie słyszałem złych opinii o tym producencie.
  2. Ok, rozumiem. Myślałem że to widac
  3. W opisie mam wpisane miasto Szczecin. Zapytać oczywiście zapytam ale miałem nadzieję ze tutaj na forum znajdzie się ktoś już wtajemniczony.
  4. Hm, wychodzi na to ze nie ma modułu idealnego chyba że da się któryś z nich ustawić na zasadzie : - jeśli DRL działają wowczas doświetlanie nie działa - halogeny zapalaja sie poniżej 40 km/h przy skręcie kierownicą Dopytam sprzedawców czy takie opcje tam istnieją. Poza tym w tym ostatnim module zastanawiam się czy jest to konieczność realizować światła dzienne za pomocą halogenów - może to tylko jedna z dodatkowych opcji bez obowiązku jej uruchamiania. Nie odbiegając od tematu - czy ktoś coś jest w stanie pomóc z montażem?
  5. https://allegro.pl/oferta/modul-doswietlania-zakretow-doswietlanie-drl-6937429342 Tutaj jest takowy dostępny
  6. Jest dostępny moduł który powoduje doświetlanie zakrętów tylko gdy czujnik zmierzchu wykryje że samochód jeździ już na światłach mijania więc to rozwiązuje kwestię niepotrzebnego uruchamiania się halogenow w dzień. Co do sytuacji z wyprzedzaniem - ustawienie aby doświetlanie działało poniżej 40 km/h załatwia temat bo raczej nie wyprzedzamy z prędkością poniżej 40 km/h no chyba że rowerzyste czy maszyny rolnicze
  7. Instrukcje niby do obydwu są ale ja się kompletnie na tym nie znam dlatego proszę o wykonanie tego montażu osobę mającą wiedzę na ten temat
  8. Witam serdecznie, czy jest ktoś z zachodniopomorskiego kto jest w stanie zamontować moduł odpowiadający za doświetlanie zakrętów? Znalazłem na allegro chwalone egzemplarze, poniżej linki: https://allegro.pl/oferta/modul-doswietlania-doswietlanie-zakretow-5014244768#productReviews https://allegro.pl/oferta/doswietlanie-zakretow-modul-doswietlania-zakretow-6307893091#productReviews Osobiście nie czuję się w grzebaniu przy przewodach stąd moje zapytanie. Liczę, że jest osoba która zainteresuję się moim tematem
  9. Tak dla własnej informacji - jakie powinno być przesunięcie zapłonu dla silnika 1.6?
  10. lukasz243243

    Megane II phI Krótki "syk"-pytanie

    Chyba wiem o jakim dźwięku piszesz. Ja z czymś, podobnym pojechałem do, mechanika po wymianie rozrządu bo myślałem że to pompa wody się zaciera czy coś bo tak to brzmiało. Otrzymałem informację że to pasek po jakimś czasie pracy trochę się rozciąga powodując taki dźwięk. Znajomy mechanik mówił że w innych samochodach z tym dźwiękiem zmieniał paski na nowe i nic to nie pomagało. Podobno może to być związane z zbyt mocnym napięciem paska. Ja osobiście przejechałem ponad 50k km z tym dźwiękiem i nic się nie dzieje.
  11. Witam w kolejnym roku kalendarzowym dreq02 miałeś całkowita rację co do miejsca wycieku płynu chłodniczego. Przy wymianie oleju obejrzałem trójnik. Na zdjęciu widać zebrane krople płynu. Zwrócę uwagę gazownikom przy następnej wizycie aby usunęli usterkę. Przynajmniej jestem spokojny o powód wycieku płynu, ubywa go minimalnie więc póki co zostanę przy dolewniu ze względu na duży dystans pomiędzy obecnym miejscem zamieszkania a warsztatem gazownikow. Gratuluję prawidłowej diagnozy i dziękuję za wszelakie podpowiedzi!
  12. Przejechałem teraz podczas przerwy świątecznej ponad 1500 km. Ubyło około 3mm w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Sądzę, że przyczyną będzie korek lub miejsca modyfikacji połączeń przewodów gdzie wpinana była instalacja gazowa. Jutro będę się tym zajmował, dam znać jakie są postępy.
  13. Mechanik na szybkości wziął i wkrecil jakiś korek więc wątpię żeby był to dedykowany do Renault. Miejsce nie było osuszane od tamtej wymiany korka ale wątpię żeby od sierpnia utrzymała się tam ciecz taka jak płyn chłodniczy. Olej ok, mógłby znacznie dłużej wysychac ale płyn nie aż tak długo. Gdzie dostanę taki korek? To jest jakis specjalny do Renault czy w sklepie samochodowym będą mieli? Ma on jakiś numer części? No i pytanie co do wymiany. Rozumiem że na wyłączonym zimnym silniku kwestia odkręcić i wkręcić? Czy jeszcze jakiś proces odpowietrzania musi tam zajść?
  14. Byłem jeszcze o tej porze szukać przyczyny bo ciągle chodzi mi po głowie ten temat. Upewnilem się że nie ma oczek w płynie chłodniczym, okolice paska rozrządu wyglądają na całkowicie suche. Termostat również jest całkowicie suchy. Małe ślady płynu są zauważalne w okolicy korka odpowietrzajacego. Z racji że jest on położony praktycznie pionowo nad miejscem które widać na zdjęciach może mieć on coś z tym wspólnego. W sobotę będę miał dostęp do kanału, wjade i odkrece osłonę wówczas mam nadzieję że zobaczę coś od spodu. Pocieszające jest to że to prawie na pewno uszczelka bo nic na nią nie wskazuje. Rok temu w listopadzie wymieniłem rozrząd z pompą wody i całym osprzętem. Od tamtego czasu jest taki dziwny jeczący dźwięk silnika gdy już zlapie temperatury. Zastanawiam się czy może pompa wody coś nie szwankuje.
  15. Witam serdecznie piszę z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny wycieku płynu chłodniczego. Tak jak widać na zdjęciu, pomiędzy nierównościami korpusu w głębi komory silnika od jakiegoś czasu zauważyłem płyn chłodniczy. Nie mam pojęcia co może być przyczyną i jak groźne mogą tego być konsekwencje. Z tego co zdążyłem do tej pory sprawdzić: - nie ma płynu chłodniczego w oleju - nie kopci na biało, nie dobywa oleju, nie ma "śmietany" po korkiem wlewu oleju - na uruchomionym silnika nie ma bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym, nie widać pęcherzyków - na uruchomionej klimatyzacji podczas nawet dłuższego ogrzewania nie czuć zapachu chłodziwa wewnątrz auta W sierpniu mechanik wymieniał mi ten plastikowy koreczek od odpowietrzania bo był pęknięty i tam też był wyciek. Co Waszym zdaniem może powodować zbieranie się płynu w miejscu widocznym na zdjęciu?
×