Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lukasz243243

Użytkownik
  • Zawartość

    114
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.6 110km + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    154

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Cześć Wszystkim, chciałbym wymienić poduszki silnika oraz skrzyni biegów. Dolna była wymieniona 20k km temu więc jej nie będę ruszał. Czy macie może dostęp do jakiegoś filmiku jak ktoś wymienia te poduchy? Wiem, że jest instrukcja (rodział 19D) i tam niby jest to opisane ale zawsze lepiej zobaczyć fizycznie niż na zakreskowanych opisach. Szukałem z lekka w internecie ale nie znalazłem żeby ktoś konkretnie pokazywał te poduszki w Megane III. Jeżeli nie ma nikt nagrania to może przynajmniej jakieś wskazówki co i jak, na co uważać i podpowiedź czy mnie coś nie zaskoczy po drodze ;) Niezbędne klucze i dostęp do kanału posiadam jak również podstawowe pojęcie o mechanice dlatego też chciałbym sam podjąć się tej wymiany. Z góry dzięki!
  2. Konsultant z ASO powiedział że NFP jest przeznaczony do innego typu skrzyni biegów, stosowanych m.in. w Renault Master czy Traffic. Ten olej zmienia się raczej rzadko więc nie ryzykował bym w taki sposób
  3. Przed chwilą ktoś inny napisał prawie identyczny wątek. Sprawdź tamten temat. U mnie nie ma problemów z skrzynią.
  4. Olej Elf NFJ, wlewać aż zacznie się przelewać z otworu przy nadkolu.
  5. Znacznie łatwiej kupić nfp, kiedyś też potrzebowałem pilnie kupić i właśnie on był dostępny prawie wszędzie a nfj mało gdzie. Osobiście dzwoniłem do ASO i potwierdzili ze ma być NFJ. Wówczas zamówiłem go w ASO ale na luzie kupisz na allegro
  6. Zadzwoń do ASO i Ci podpowiedzą bo jeden jest właściwy a drugi całkowicie odradzają więc lepiej się nie pomylić.
  7. Ja również kupiłem Valeo, nie było oringów. Założyłem oringi 6x2 o ile dobrze pamiętam, były mocno na wcisk. Jak narazie 2 miesiące od wymiany i zero problemów.
  8. Wykręć sterownik silnika i zobacz wizualnie czy nie ma spalonej ścieżki pomiędzy pinami. Może dzięki temu zaoszczędzisz jedną wizytę.
  9. Chyba nie jest normalne że silnik ma właściwą temperaturę pracy a obroty sięgają 1000?
  10. Włączanie się do ruchu czy manewr wyprzedzania należy wykonać z właściwą ocena sytuacji. Sam posiadam 1.6 110 km i wiem że jest to powolny samochód, na wyprzedzenie trzeba mieć więcej miejsca niż każdy mocniejszy silnik ale bez przesady, TIR jedzie 90 km/h, po odpowiedniej redukcji biegu nie potrzeba aż tak dużo aby go wyprzedzić
  11. Ja miałem sytuację podobna do Twojej. Okazało się że były nadpalone przewody, możliwe że miały kontakt z rurą wydechową czy katalizatorem. Mało tego - zwarcie w przewodach spowodowało zwarcie w sterowniku silnika. Zamiast wymieniać sondy itd podjedź aby ktoś sprawdził co się podziało od spodu auta bo szkoda kasy na chybił trafił.
  12. ostatnio wymieniałem uszczelki pod kolektorem, do odmy jest przewidziana ta z poniższej aukcji: https://allegro.pl/oferta/oring-kolektora-ssacego-1-4-1-6-16v-megane-iii-org-6130398667
  13. Witam, wymieniałem uszczelki przy kolektorze dolotowym oraz przy przepustnicy. Chwila nieuwagi i uciekła mi pod silnik rurka od odmy którą wciska się w wąż dolotowy. Proszę o podpowiedź czy mogę bez podłączonego przewodu odmy jeździć? czy tam gdzieś na dole sączy się olej?
×
×
  • Utwórz nowe...