Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MechanikAmator

Użytkownik
  • Zawartość

    323
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane II
  • Silnik
    1.9 dCi F9Q
  • Przebieg (tys.km)
    244 000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam Zakładam nowy temat ze względu, że w starym odnośnie blokady kierownicy nie da się nic dowiedzieć, tylko, że jest zepsuta, poza tym mój przypadek jest dosyć inny. 2 lata temu samochód miał problem z zacinającą się blokadą ( wykręciłem przesmarowałem ) do tej pory był spokój, 0 problemów. Wczoraj zostawiłem samochód pod domem, wieczorem chciałem odpalić, wywaliło błąd Steering Locked, blokada zablokowana, silnik nie cofał bolca blokady. Jakoś udało mi się odkręcić tą blokade ( mimo, że w pozycji zamkniętej nie da się wyjąć śruby ). Bolec nie chodził ciężko, lekko wszystko przesmarowałem na nowo złożyłem, lecz nadal cisza, ten sam błąd, brak możliwości włączenia nawet zapłonu. Silnik blokady nie drgnie. Wyjąłem więc silnik, sprawdziłem na krótko, działa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wtyczki UCH UPC, akumulator nowy ( ma miesiąc ) i jest w dobrej kondycji. Następnie spróbowałem odpalić, silnik blokady zakręcił. Samochód normalnie odpalił lecz wywalił błąd "Electronic Fault" oraz ABS ESP. Po zgaszeniu już totalna cisza. Znowu silnik blokady jej nie zwalnia. Napięcia na pinach idących na silnik nie ma. Jakiś pomysł gdzie szukasz przyczyny? # EDIT. Delphi wykazywał mi tylko jeden błąd odnośnie braku informacji prędkości pojazdu, nie mogłem połączyć się z układem Hamulców. Podjechałem na diagnostyke CLIP'em Wykazał błędy : DF033 - Sieć multipleksowa, Defekt połączenia CAN oraz DF091 Informacja prędkości pojazdu - Defekt połączenia CAN. Clip nie widzi ABS, po prostu sie z nim nie łączy pisze "Nie wykryto" Obecnie wygląda to tak, że Blokada jest w pozycji otwartej ( nie zablokowanej ) samochód odpala, lecz nie działa prędkościomierz, ABS + SERVICE + STOP + RĘCZNY, Wspomaganie działa jakby słabiej, no i ta blokada nie działa. Teraz pytanie, Defekt połączenia CAN tych dwóch podzespołów, ma to jakieś powiązanie ze sobą? Can czyli gdzie to wszystko idzie UPC ? UCH?
  2. Witam Podłączyłem swoje 1.9 dci pod komputer, mam jakby odczuwalny spadek mocy. Sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy oraz doładowanie, prezentuje to się w taki sposób. 1 cylinder = -1,5 2 cylinder = 0,77 3 cylinder = 0,17 4 cylinder = 0,50 Doładowanie 980mbar Jest to pomiar mierzony na zimnym niedogrzanym silniku bez jazdy. Wygląda jakby 1 wtryskiwacz powoli umierał? Po zagrzaniu oraz pomiar z jazdy: Turbo pracuje w zakresie 990-2900 mbar ( kręcone do 4500 obrotów ) 1 cylinder = -1,5 do 0,1 2 cylinder = 0.77 do 2.6 3 cylinder = 0,17 do 1,6 4 cylinder = 0,5 do 2.6 Wiem, że to są tylko korekcje, lecz przejażdżka ukazuje jakby podczas jazdy inny wtrysk a podczas postoju inny jest w gorszym stanie. Jak to rozumieć? Dodam, że silnik jest po remoncie nowe pierścienie pompy oleju prowadnice zaworów, gniazda dotarte. Także stare zostały wtryski, Dodam, że samochód puści jakbby dymka czarnego lecz dopiero przy około 3500 obrotów. Sprężanie na cylindrach ma odchyłkę 0,5 bara , średnio wychodzi 24.
  3. Odnośnie zaworu odmy powiem tak : żaden z dostępnych do sprzedaży na alledrogo nie działa jak powinien. Zakupiłem najtańszy zamiennik oraz oryginał. Odma oczywiście czysta i drożna. Zamiennik wogóle nie działał. Oryginał pochodził 50 k km. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest zakup takiego urządzenia jak Catch Oil Tank. Olej magazynuje się w zbiorniczku i nie ma problemu z pękającą membraną. Co do obrotów silnika .. użytkuje ten silnik od 3 lat. zrobiłem w nim wszystko. Obroty gdy silnik jest zimny ( -20 do 15 ) stopni na dworze wynoszą około 1000-1100 zależy od tej różnicy tempartur, wyżej raczej powyżej 950, Gdy się silnik zagrzeje obroty trzymają się u mnie 874=893 wdg komputera. Wtryski na 1 i 2 cylindrze raczej masz do wymiany. Pierścieniami bym się nie przejmował ( one w tym silniku się szybko nie zużywają, co we frezie na pierścień w tłoku robi się straszny osad, który blokuje rozprężanie się pierścienia ). U siebie też to obstawiałem a winne były uszczelniacze zaworowe, które padły poprzez luzy zaworów na prowadniczkach.
  4. Witam W jakiej pozycji ( bar ) powinien opierać się zderzak zmiennej gemoteri o tą śrubkę? Wyczytałem z innych forum, że powinno być to 0.6 lub 0.75 Bar. Chciałbym ustawić to precyzyjnie, lecz nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji.
  5. Witam. Dopadła mnie chyba jedna z rzeczy której jeszcze w swoim aucie nie dotykałem czyli układ wtryskowy/paliwowy. Samochód zawsze jakoś tam kopcił na czarno ( na początku po zakupie tak powyżej 3k przy depnięciu, potem tak 2500 ) i tak już zostało Jakoś się tym nie przejmowałem z racji, że to 1.9 dCi 120 km DPF'a brak. Katalizator jest. Lecz przed wczoraj z dnia na dzień zaczęły się problemy. Samochód zaczął zostawiać za sobą chmure czarnego dymu, zrobił się mułowaty, praktycznie od 1000 obrotów gdy sie wciśnie gaz nawet do połowy za mną idzie chmura czarnego dymu. Stwierdziłem, że sprawdzę dolot, szczelny. Jednak kiepsko dokręciłem przewód przy IC i podczas jazdy mi sie rozszczelnił, musiałem wrócić tak do domu, samochód kopcił strasznie, aż zostawiał za sobą ścieżkę czarnej sadzy. DO tego wszystkiego przy mocniejszym wciśnięciu gazu dźwięk jakby wiertarki udarowej od strony pompy paliwa, oraz zaczął przerywać. Teraz tak ... gdzie szukać przyczyny? Pasuje mi to trochę na pompę paliwa, lecz też nei do końca, samochód odpala praktycznie na dotyk. Ciśnienie na niskich obrotach 25000-26000. Przepływomierz - pracuje w zakresie obrotów na niskich 7.2 g/coś tam. Lecz obciążenie silnika przy podłączonym jest dużo większe niż przy odpiętym. EGR pracuje prawidłowo nie wiesza się. Pomyślałem również o pompie VACUM, mam wrażenie, że dochodzą od niej dziwne dźwięki których wcześniej nie było. Turbosprężarka sprawna. Jakieś koncepcje za co się zabrać?
  6. Witam Uciąłem oraz rozebrałem wtyczkę od czujnika ciśnienia klimatyzacji i mam problem z ponownym jej złożeniem ( nowe konektorki ). Wtyczka posiada 3 piny dolny odpowiada za powrót dwa wyżej za masę i stały plus 5v. teraz pytanie który to który? Na przewodach wszystko się oczywiście zgadza. Kwestia tylko jak to ma być podłączone na czujniku. Czy to zdjęcie opisuje wtyczkę ? Czy sam czujnik?
  7. Witam Scenic 2 1.9 dCi 120 km Wymieniałem ostatnio turbosprężarkę w Sceniku 2. Po wymianie napotkałem pewnego rodzaju problem. Samochód zaczął gorzej odpalać ( kręci o sekunde dłużej ) Dodatkowo odrazu po odpaleniu sztanga gruszki turbosprężarki idzie na samą górę, co powoduje przeładowanie, ciśnienie jest tak duże, że samochód nei chce sie wkręcać wyżej niż 2500 obrotów. Po odłączeniu węża podciśnienia który idzie na gruszkę normalnie się wkręca ale nie pracuje geomteria ... Sprawdzone : Elektrozawór sterowania geometerią - podmienione ( filtr wyczyszczony ) bez zmian, Zawór pod puszką podciśnienia, czujnik ciśnienia doładowania ( Stałe 5v, masa jest, napięcie wychodzące 1.58V - 1.9 V w zakresie 900-2500 obrotów) - podmieniony na drugim tak samo. Samochód ogólnie chodzi strasznie głośno słychać to nabijane powietrze w dolot, gdy zdejmę przewód podciśnienia na gruszce pracuje normalnie ... Błędów żadnych nie posiada. Co jeszcze może odpowiadać za sterowanie turbosprężarką, oraz przeładowywanie?
  8. Witam. Przeglądałem lecz nie znalazłem konkretnej odpowiedzi... Interesuje mnie jakie powinno być ciśnienie doładowania na biegu jałowym oraz przy 2000 oraz 3000 obrotów bez obciążenia? Zawór odmy ... Zakupiłem OEM za ponad 270 zł po przejechaniu 30 k km razem z nową całą odmą ... stało sięto co ze starym, po prostu popękał uszkadzając mi turbosprężarkę ... Poleci ktoś jakiś zastępczy? Z innego auta, lub jakiś patent, aby zawór spełniał swoją rolę i sie nei sypał? Ten zakupiony nawet nie spełniał swojej roli ... ( Magistrala olejowa czyszczona cała ). Ostatnie pytanie: Luzy turbosprężarki. Powinna posiadać lekkie luzy góra/dół lewo/prawo, w jakiej tolerancji? Jest to gdzieś określone? Co odnośnie luzu wzdłużnego całego wirnika? Powinien jakiś być? Wszystko dotyczy 1.9 F9Q 120 km
  9. Witam. Ostatnio zaczęła mi huczeć skrzynia po weryfikacji i jej wymianie zdecydowałem się na wyminę łożyska w prawym przednim kole. Łożysko zakupione z pierścieniem nowym mocowaniem czujnika. Wymiana poszła w miarę bezproblemowo. Po montażu wszystko okej abs czyta to koło oraz jego prędkość lecz niestety źle. Zawyża o bardzo dużo, im wyzsz prędkość tym więcej zawyża, dodatkowo wywala błąd abs service stop oraz ręczny, ale to po jakichs 2 km od startu po zgaszeniu jest normalnie. Po dopięciu czujnika abs z tego koła prędkość pokazuje normalnie. Coś złe złożone z tym łożyskiem ? Czy możliwe ze czujnik padł? Jak tak jak go sprawdzić ?
  10. Było w porządku, bez stuków, bez piszczenia, Po wymianie po przejechaniu 200km zaczęły właśnie takie dźwięki się wydobywać, dodam, że opony strasznie twarde. [email protected]@ Doda taką informacje, nie zależy to od tego czy jest luz czy 4/5/6 bez znaczenia, stuki występują już od samego początku przy +120 nie są słyszalne, moze przez hałas. Hamowanie nic nie daje więc tarcze to nie będą. Dodam jeszcze fakt, że całe zawieszenie było robione jakiś czas temu, jedyne co zostało stare to amotyzatory, sprężyny oraz półosie ... Zastanawia mnei fakt tych pólosi, jedynie to pasuje mi do objawu. Tylko czy popsute przeguby tak właśnie sie psują? Raczej myślałem, że problem robi sie przy skręcaniu. @@ Edit 2. Koło kierowcy do góry, odpalam samochód biegi 1/2/3/4/5/6 cisza jedyny problem to drgania na budzie straszne gdy koło jest w górze. Brak szumów, stuków, hałasu, jedynie drgania. Koło pasażera do góry : 1/2 cisza 3/4/5/6 hałas, jak zużyte łożysko do tego słychać właśnie te drgania. Do tego na półosi jest luz przy przegubie wzdłużny. Stojąc pod autem w stronę koła. Zastanawia mnie fakt tego hałasu, przy prędkościach na 1/2 takich samych jak biegach 3/4 jest cisza, natomiast 3+ jest hałas, czyżby skrzynia szrot oraz półoś? Do tego wszystkiego luz na jednej poduszce silnika ( to bym obstawiał na drgania jedynie )
  11. Witam. Pacjent Megane 2 1.9 dCi 120km. 2 tygodnie temu zmieniłem opony na letnie ( 17 205/50 ). Przejeździłem tak tydzień i zaczęły dziać się problemy, Przy prędkościach 80-120 słychać takie wycie jak przy starych autobusach hamujących silnikiem, lecz nie jest ono cały czas, mniejwięcej co sekunde pojawia się na sekunde, tylko przy tyych prędkościach, bez różnicy jaki bieg. Do tego wszystkiego słychać jakby stukanie, lecz ono towarzyszy od samego początku, przy wyższych prędkościach gdy jest głośniej nie jest słyszalne. Jakieś propozycje gdzie szukać problemu? Dodam, że samochód 15k km temu przeszedł remont. Silnik został całkowicie wyremontowany ( Głowica wymieniona, pierścienie tłokowe, wał, panewki główne, panewki korbowodowe, uszczelki, pompa oleju ) Dodatkowo podmieniłem skrzynie na inną ( stara zaczynała strasznie buczeć przy prędkościach 130+ ). Możliwe, że skrzynia którą założylem jest w równie kiepskim stanie stąd te odgłosy? Ewentualnie jak sprawdzić przeguby półosi? Trzeba rozbierać tą osłonke?
  12. Dziękuję za tą informację, prosiłbym jeszcze jeżeli jest taka możliwość o podanie średnicy gładzi po których chodzą panewki korbowe. Wymiar nominalny.
  13. Witam Mógłby ktoś podać wymiar korbowodu do silnika 1.9 dCi 120 km? Konkretnie średnicę w którą wchodzą panewki korbowodowe.
  14. Witam W mojej megance siadła pompa oleju, panewki niestety do wymiany, wał posiada ryski na 2 gładziach korbowodowych. Oznaczenie silnika wdg VIN to F9Q na bloku jest napisane F9A, chciałbym zakupić używany wal z rozbiórki sprawnego silnika, szlif nie wchodzi w grę. Pytanie czy wał do bloku o numerze F9A podejdzie z silnika o numerze F9K? Te wały są takie same? Ewentualnie z jakich innych oznaczeń silnika wał będzie pasować?
  15. Witam Samochód podczas długiej trasy 1000 km od domu zaczął stukać na biegu jałowym. Musiałem jakoś dostać się do domu, wrócił bez najmniejszych problemów. Na samym początku pomyślałem, że to słynna panewka na 1 cylindrze. Tak więc zabrałem się do wymiany panewek, faktycznie na 1 cylindrze była do wymiany, 2 cylinder był okej, 3 oraz 4 podobnie zużyte taki sobie stan. Poza 1 cylindrem tragedii nie było. Po złożeniu wszystkiego oraz przejechaniu kilku km okazało się, że problem nie zniknął. Stukanie nadal wydobywa się z silnika tylko na obrotach 900-950, wyżej jest cisza. Dodam jeszcze, że nie występuje cały czas. Raz jest, raz go nie ma. Samochód nie stracił mocy jedzie tak jak i wcześniej, olej zmieniany co 10 k km. Dodam, że jeszcze przed problemem zapalił się błąd Check Engine, wdg. komputera problem z domykaniem EGR. Jakieś sugestie gdzie mogę szukać powodu stukania? - Dochodzi jakby między 1 a 2 cylindrem. Popychacz hydrauliczny ? Może coś ze sworzniem tłoka? Ewentualnie wtryskiwacz? Od czego zacząć poszukiwania zanim wyjmę i rozkręcę cały silnik ?
×
×
  • Utwórz nowe...