Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MechanikAmator

Użytkownik
  • Zawartość

    315
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane II
  • Silnik
    1.9 dCi F9Q
  • Przebieg (tys.km)
    244 000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam. Ostatnio zaczęła mi huczeć skrzynia po weryfikacji i jej wymianie zdecydowałem się na wyminę łożyska w prawym przednim kole. Łożysko zakupione z pierścieniem nowym mocowaniem czujnika. Wymiana poszła w miarę bezproblemowo. Po montażu wszystko okej abs czyta to koło oraz jego prędkość lecz niestety źle. Zawyża o bardzo dużo, im wyzsz prędkość tym więcej zawyża, dodatkowo wywala błąd abs service stop oraz ręczny, ale to po jakichs 2 km od startu po zgaszeniu jest normalnie. Po dopięciu czujnika abs z tego koła prędkość pokazuje normalnie. Coś złe złożone z tym łożyskiem ? Czy możliwe ze czujnik padł? Jak tak jak go sprawdzić ?
  2. Było w porządku, bez stuków, bez piszczenia, Po wymianie po przejechaniu 200km zaczęły właśnie takie dźwięki się wydobywać, dodam, że opony strasznie twarde. [email protected]@ Doda taką informacje, nie zależy to od tego czy jest luz czy 4/5/6 bez znaczenia, stuki występują już od samego początku przy +120 nie są słyszalne, moze przez hałas. Hamowanie nic nie daje więc tarcze to nie będą. Dodam jeszcze fakt, że całe zawieszenie było robione jakiś czas temu, jedyne co zostało stare to amotyzatory, sprężyny oraz półosie ... Zastanawia mnei fakt tych pólosi, jedynie to pasuje mi do objawu. Tylko czy popsute przeguby tak właśnie sie psują? Raczej myślałem, że problem robi sie przy skręcaniu. @@ Edit 2. Koło kierowcy do góry, odpalam samochód biegi 1/2/3/4/5/6 cisza jedyny problem to drgania na budzie straszne gdy koło jest w górze. Brak szumów, stuków, hałasu, jedynie drgania. Koło pasażera do góry : 1/2 cisza 3/4/5/6 hałas, jak zużyte łożysko do tego słychać właśnie te drgania. Do tego na półosi jest luz przy przegubie wzdłużny. Stojąc pod autem w stronę koła. Zastanawia mnie fakt tego hałasu, przy prędkościach na 1/2 takich samych jak biegach 3/4 jest cisza, natomiast 3+ jest hałas, czyżby skrzynia szrot oraz półoś? Do tego wszystkiego luz na jednej poduszce silnika ( to bym obstawiał na drgania jedynie )
  3. Witam. Pacjent Megane 2 1.9 dCi 120km. 2 tygodnie temu zmieniłem opony na letnie ( 17 205/50 ). Przejeździłem tak tydzień i zaczęły dziać się problemy, Przy prędkościach 80-120 słychać takie wycie jak przy starych autobusach hamujących silnikiem, lecz nie jest ono cały czas, mniejwięcej co sekunde pojawia się na sekunde, tylko przy tyych prędkościach, bez różnicy jaki bieg. Do tego wszystkiego słychać jakby stukanie, lecz ono towarzyszy od samego początku, przy wyższych prędkościach gdy jest głośniej nie jest słyszalne. Jakieś propozycje gdzie szukać problemu? Dodam, że samochód 15k km temu przeszedł remont. Silnik został całkowicie wyremontowany ( Głowica wymieniona, pierścienie tłokowe, wał, panewki główne, panewki korbowodowe, uszczelki, pompa oleju ) Dodatkowo podmieniłem skrzynie na inną ( stara zaczynała strasznie buczeć przy prędkościach 130+ ). Możliwe, że skrzynia którą założylem jest w równie kiepskim stanie stąd te odgłosy? Ewentualnie jak sprawdzić przeguby półosi? Trzeba rozbierać tą osłonke?
  4. MechanikAmator

    Megane II phI Wymiar korbowodu 1.9 dCi

    Dziękuję za tą informację, prosiłbym jeszcze jeżeli jest taka możliwość o podanie średnicy gładzi po których chodzą panewki korbowe. Wymiar nominalny.
  5. MechanikAmator

    Megane II phI Wymiar korbowodu 1.9 dCi

    Witam Mógłby ktoś podać wymiar korbowodu do silnika 1.9 dCi 120 km? Konkretnie średnicę w którą wchodzą panewki korbowodowe.
  6. Witam W mojej megance siadła pompa oleju, panewki niestety do wymiany, wał posiada ryski na 2 gładziach korbowodowych. Oznaczenie silnika wdg VIN to F9Q na bloku jest napisane F9A, chciałbym zakupić używany wal z rozbiórki sprawnego silnika, szlif nie wchodzi w grę. Pytanie czy wał do bloku o numerze F9A podejdzie z silnika o numerze F9K? Te wały są takie same? Ewentualnie z jakich innych oznaczeń silnika wał będzie pasować?
  7. Witam Samochód podczas długiej trasy 1000 km od domu zaczął stukać na biegu jałowym. Musiałem jakoś dostać się do domu, wrócił bez najmniejszych problemów. Na samym początku pomyślałem, że to słynna panewka na 1 cylindrze. Tak więc zabrałem się do wymiany panewek, faktycznie na 1 cylindrze była do wymiany, 2 cylinder był okej, 3 oraz 4 podobnie zużyte taki sobie stan. Poza 1 cylindrem tragedii nie było. Po złożeniu wszystkiego oraz przejechaniu kilku km okazało się, że problem nie zniknął. Stukanie nadal wydobywa się z silnika tylko na obrotach 900-950, wyżej jest cisza. Dodam jeszcze, że nie występuje cały czas. Raz jest, raz go nie ma. Samochód nie stracił mocy jedzie tak jak i wcześniej, olej zmieniany co 10 k km. Dodam, że jeszcze przed problemem zapalił się błąd Check Engine, wdg. komputera problem z domykaniem EGR. Jakieś sugestie gdzie mogę szukać powodu stukania? - Dochodzi jakby między 1 a 2 cylindrem. Popychacz hydrauliczny ? Może coś ze sworzniem tłoka? Ewentualnie wtryskiwacz? Od czego zacząć poszukiwania zanim wyjmę i rozkręcę cały silnik ?
  8. Witam. Pacjent Megane 2 1.9 dCi 120 km F9Q samochód w moich rękach od 220k km. Olej wymieniany regularnie co 8-10k km, filtr zakładany ten dłuższy od oryginału. Pompa oleju zmieniana zaraz po zakupie ( tak dla świętego spokoju ), panewek nie dotykałem. Przechodząc do sedna, pojechałem w trasę ( razem 3100km ) podczas dojazdu na miejsce ( połowa odległości ) samochód zaczął dziwnie stukać, ale tylko na luzie na obrotach 900, wyżej stuki ustają, trochę się tym zmartwiłem lecz musiałem jakoś wrócić do domu. Bez problemu dojechałem, po powrocie zrobiłem kolejną trasę ( 600 km ). Samochód nie stracił na mocy, normalnie jeździ, obroty nie falują. Podczas odpalania na zimnym ( gdy chodzi na "ssaniu" ) - obroty 950-1000 stukania nei słychać, dopiero jak złapie troche temperatury i obroty spadną na 900 słuchać stukanie, nie jest to mocne stukanie. Problemem będzie panewka? Jeżeli tak to jak je dobrać, żeby to pochodziło? Chodzi mi o wymiary dla tego silnika, szerokość grubość. Dzisiejszego dnia zostały wymienione panewki. 1 od rozrządu 0 stan kiepski, 2 stan dobry, 3 i 4 w podobnym stanie średnie dodatkowo podczas wymiany zastanowiła mnie jedna rzecz, przy 2 tłoku mogłem lekko ruszać korbowodem lewo prawo ( tłok się kręcił ) w przypadku innych cylindrów szło to bardziej opornie. To może oznaczać słabe pierścienie tłokowe? Stąd też panewka na tym cylindrze była w najlepszym stanie? Po skręceniu silnik jakby pracuje ciszej stuki zniknęły, lecz jednak coś jeszcze mnie nie pokoi, po zagrzaniu nadal słychać lekkie stuki, nie są one takie jak wcześniej lecz jednak są. Czy spotkał się ktoś z uszokodzonymi panewkami wałka rozrządu w tym silniku?
  9. Witam Przebieg w mojej megance 2 dobił już do 400 000 Silnik 1.9 dCI 120 KM ( org panewki ). Czy kręcony nie mam pojęcia, w moich rękach od 250 k km. Silnik zaczyna brać olej w coraz większych ilościach, nie wiem czy to pierścienie czy uszczelniacze, wdg. diagnozy CLIPEM układ wtryskowy jest w bdb kondycji, panewki nie stukają. Pobieranie oleju jest w przybliżeniu 3 l na 10 000km także dosyć sporo. Samochód naprawde mi służył, był odpowiednio serwisowany, zawieszenia itp jest wszystko porobione, problem jest teraz z samym silnikiem. Chciałbym zabrać się za remont tego silnika, doświadczenie posiadam ( kilka silników benzynowych złożyłem ) oraz sporo od wyczynowych motocykli, lecz nigdy Diesla. Stąd też moje pytania: Przy wymianie pierścieni, konieczna jest wymiana tłoków? Jeżeli tak to gdzie dostać komplet jak najlepszej jakości? Bawił się ogólnie ktoś w taki remont?
  10. Co innego mi pokazywał internet, ale oczywiścię sprawdzę to, czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego raczej odpada, Na chwile obecną brak go w układzie ale jest tak już jakiś czas .. odpięcie wtyczki powoduje włączenie się wentylatora. EGR czyszczony, wiązki były sprawdzone, też wyglądają w porządku. Jutro wyciągnę potencjometr gazu oraz go podmienię ( gdzieś mam jedną sztuke ) może faktycznie to w nim jest problem. %%% EDIT Byłem na Clipie który nakierowal mnei trochę na rzeczy który musze zrobić. Obecnie samochód po usunęciu błędów jeździ normalnie lecz ma taką zależność : Gdy mocno wcisnę pedał gazu ta 2/4 i wyżej wywala błąd CHECK INJECTION oraz blokada do 2500 obrotów, gdy wcisnę go lekko i normalnie powoli się zbieram samochód błędu nie pokazuje, do tego napięcie ścieżek na czujniku przyspieszenia ( Są 2 ) na CLIPIE pokazywało wraz ze zwiększaniem obrotów 1 ścieżka od 0.2 do 3 bodajże ładnie pracowała, lecz druga ścieżka w zakresie gdy pierwsza 02.-3 miała tylko 0.2-0.6. Ma ktoś jakieś informacje na temat czy one powinny współgrać równo? Edit @ Czeka mnie jednak wymiana potencjometru, mój posiada oznaczenie 82 00 153 270, czy może działać zamiennie z potencjometrem o oznaczeniu 83 00 153 268?
  11. EGR był czyszczony 25k km temu. Silnik normalnie odpala, reakcja na gaz jest normalna do momentu osiągnięcia 2200/2500 obrotów, potem zmulony, silnik pracuje równo. Przeczyściłem chyba wszystkie wtyczki w silniku łącznie z psikaniem sprayem do wtyczek. Błąd wyskakuje tylko jeden "Obwód zasilania czujników ( 2 ) " gdy odepnę czujnik doładowania widzi, że jest odpięty, gdy podpinam zostaje tylko ten błąd. Gdzie dalej szukać? Jak sparwdzić pedał przyspieszenia?
  12. Podłączony pod komputer wyskoczył błąd P0651, po czym pojechałem do znajomego na kolejną diagnostyke ( posiada inteface delphi ) wyskoczył błąd stały czujnika 2, jakoś tak. Z tego co czytałem może być to spowodowane : uszkodzonym czujnikiem ciśnienia turbosprężarki, tak więc sprawdziłem go wdg. wskazań internetu. 3 piny : Żółty środkowy - Masa ( Jest ), prawy - zasilanie 5v - ( U mnie jest około 7 ), lewy - w zależności od obrotów napięcie się zwiększa ( 2.20 do 2.90 V ). Także czujnik ciśnienia raczej bym odpuścił ... gdzie dalej szukać?
  13. Witam. Pacjent Megane 2 1.9 dCi 120 km. Samochód pewnego dnia po odpaleniu zaskoczył mnie komunikatem Check Injection oraz service, na początku myślałem, że świeca żarowa padła, więc jechałem dalej, lecz odrazu zauważyłem, iż samochód nie zbiera się jak powinien. Po pewnym dystansie z 1 km service zgasl i samochód zaczął jechać normalnie, następnie znowu się zaświecił zrobił sie zmulony, znowu zgasł i tak w kółko. Dojechałem do celu zostawiłem samochód na 2 godziny, po odpaleniu wyskoczył dodatkowo Check Engine. Wróciłem do domu lecz błąd zniknął, samochód znowu jechał jak trzeba 0 problemów. Jeździłem dalej miesiąc czasu bez problemu błąd się nie zapalał. Do dzisiaj, podobna sytuacja jak wcześniej błąd raz wyskakuje raz nie, nie zależy to od prędkości obrotowych po prostu loteria. Objawy przy zapalonym błędzie : Samochód normalnie się zbiera do tak mniej więcej 2200 obr potem zaczyna go mulić, zbiera się ale bardzo wolno, na luzie max obroty wejdą do 4 tys, i to chwile trwa, ( bez błędu moment do 5 ). Samochód nie kopci, odpala normalnie. Jakieś sugestie? Myślałem o jakiejś wtyczce od czujnika ktora po prostu się luzuje i wywala błąd. Czujnik wału/Przepływomierz/Przepustnica/EGR mam wrażenie, że gdyby odpiąć któryś z tych akcesoriów samochód miałby muła już od dołu a nie od momentu 100% pracy turbosprężarki.
  14. Tak, jak chce sie zajechać panewki to nie widze problemu w używaniu, silnik który bierze dużo oleju jest do wymiany/remontu. Znajomy wlał do swojego NIEMIECKIEGO samochodu z 2.5 l silnikiem po czym pojechał na Ukrainę, z której samochód wrócił na lawecie. Także jak widać dłuższe podróże nie służą ... Ja osobiście nie wlałbym tego do swojego auta.
  15. Tempomat trzeba aktywować w komputerze oraz na samych zegarach. Jeżeli miałeś instalacje pod tempomat to wystarczy na zegarach, jeżeli nie ot na komputerze.
×