Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

pavo88

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    215

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Sprawdzić ciśnienie sprężania. U mnie problem nie ustąpił po naprawie głowicy lecz objawy się zmniejszyły. Sterownik silnika się rozlegulował od jazdy na gazie. Prawdopodobnie rozjechały się czasy wtrysków. Obecnie jeżdżę tylko na PB i obserwuje czy jest poprawa po przejechaniu całego baku. Jeżeli nie to podmiana sterownika mi zostaje...
  2. Łatwo powiedzieć... Koszt silnika to jakieś 800-1200 zł plus robocizna mechanika. Gdybym miał gdzie dokonać takiej operacji to może i bym się podjął ale w swoim silniku mam już zrobiony rozrząd z pompą i kołem, świeżutki olej i filterki. Auto kupiłem 3 miesiące temu, nakulane mam już 8 tys. a ogólnie 224 tys. Więc lepiej naprawić to co się ma niż pakować się w używki ;) REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  3. Wracam po miesiącu przerwy. W zeszłym tygodniu zostawiłem auto u czarodziejów od L'emira w Czeladzi. Szybka diagnoza wypadania zapłonu na nieszczęsnym 4 garze - brak kompresji... Marne 4 bary na niskich obrotach. Na 2 cylindrze, 12 barów a reszta idealnie. Nie pytałem czy robili próbę olejową, ale stwierdził ze musi być wypalone gniazdo zaworu wydechowego, bo to najczęściej się dzieje przy LPG. I teraz pytanie do Was, mniej więcej jakie koszty mnie czekają? Planowanie głowicy, czyszczenie gniazd, uszczelki i ewentualnie wymiana zaworów, bo chyba tyle będzie do roboty. Mechanik poradził by po naprawie zastosować lubryfikację, która ma na celu zmniejszenie temp. spalania gazu dzięki czemu silnik dłużej pożyje
  4. Jeszcze może być opcja że 4 wtrysk LPG jest nieszczelny i silnik będąc na PB dostaje 2 mieszanki i się dławi. Taką teorie powiedział mi kiedyś mechanik jak miałem problem z Picasso. Odłącze przewody gazowe od kolektora i ja pozaślepiam. Przejade się na PB i zobaczę co się będzie działo. U mnie dławi się po odpaleniu i przy każdym naciśnięciu pedału gazu ( zmiana biegu, redukcja). Zatankuje więcej PB jak pisał Andrzej-2010 i postaram się dorwać jakąś pompę paliwa na podmiane A narazie będę jeździł i obserwował ;)
  5. Pisałem wcześniej że podmieniłem całą listwe wtryskowa na inna używaną. Trochę mało prawdopodobne jest to że w drugiej listwie też jest problem z 4 wtryskiem. Dzisiaj do południa jeszcze podmienie sam 4 wtrysk z mojej listwy z 2 wtryskiem z drugiej listwy. Podepne pod ELM i zobaczę co wyjdzie. No więc podmienilem 3 wtrysk z kupionej listwy z moim 4 wtryskiem. Bez efektu poprawy... Po podpięciu pod ELM pokazuje "missfire". Skasowałem błąd i po testach na razie się nie pojawił. Ale to ciekawe bo jak we wrześniu oddałem do mechanika by wyczyścil wtryski (wczesniej też wypadal zaplon na 4 garze) to po odebraniu auta, była poprawa przez parę dni. Z tego co pamiętam to nie ksztusił się przy odpaleniu tylko od razu wskakiwal na 700 obrotów. Dzisiaj jak odpaliłem na gazie to też bez problemu. Więc ECU, swiece i cewki muszą być dobre. Myślicie że to może być paliwo? 4 wtrysk jest najbliżej węża zasilającego. Ale to by było nieprawdopodobne by znów mój 4 wtrysk sie zapchał... Ponizej zdjęcia jak wygląda instalacja LPG u mnie ;)
  6. Na clipie wychodzi tylko błąd wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Czujnik położenia wału i impulsator wymieniłem. Na wolnych obrotach na LPG trochę trzęsie budą ale to pewnie ze względu że trzeba wyregulowac gaz (Landi Renzo montowany w ASO). Byłem już raz u gazownika to okazało się iż komputer ma hasło... Komputer LPG kupiłem ale jeszcze nie byłem na podmianie i programowaniu. Dzisiaj znowu pojeździlem na PB. Po odpaleniu i dodaniu więcej gazu strzela w rurę i dlawi się. Jakby go zalewalo. W sumie mozliwe bo skoro wypada zapłon to nie spala mieszanki która jest w cylindrze i dolewa kolejną porcję. Najdziwniejsze jest to że jak odpinam wtyczki od cewek to trzepie silnikiem. Ten wypadający zaplon to może co drugą iskre wypada? Mechanik podpowiedzial jeszcze zeby zamienić wtyczki cewek 1 z 4 i zobaczyć czy błąd przejdzie na 1 cylinder. Tylko ze wtyczki są krótkie... Chyba oddam do innego mechanika i niech szuka
  7. Nie mam pojęcia jak były czyszczone, zleciłem mechanikowi by oddał do zakładu który sie tym zajmuje. Pomijając fakt mojej listwy po regeneracji druga kupiona też nie pomogła...
  8. Od kupna auta (początek sierpnia) tankowalem 2 razy PB, wlalem STP czyszczenie wtryskiwaczy i 0,5 denaturatu by związać ewentualną wodę w baku...
  9. Tak, ECU PB było podpięte bezpośrednio pod wtryskiwacze PB, tak jakby nie było instalacji LPG. Mechanik sprawdził pompę i podobno daje dobre ciśnienie, filtr nie zapchany. Świece wymieniłem, cewki zmieniałem miejscami, dodatkowo kupiłem jedną na podmiane. Moje wtryskiwacze PB były na regeneracji, dodatkowo kupiłem używaną listwe wraz z związka którą podmieniłem w silniku i nic. Dalej dlawi się na PB przy odpaleniu i podczas zmiany biegów. Dodatkowo zauważyłem że nie ma takiej mocy jak na gazie. Na PB od 150 km w górę to słabiutko szedł, jak tylko przełączylem na gaz to wystrzelił jak rakieta... Spróbuję jeszcze świeczki zmienić z mniejszym odstepem... Jakieś inne propozycje?
  10. LPG mam zakladane w ASO, wtyczki elegancko porobione. Zrobiłem tak jakbym nie mial gazu zamontowanego. Tzn bezpiecznik od gazu wyjety (prądu brak) i wiązka LPG odpieta z wiazki PB. Auto dalej nie odpala płynnie i przy zmianie biegów czuć dlawienie które po chwili ustaje. Pozostaje chyba podjechać do ASO i niech sprawdza ECU. Błędu nie kasowalem bo nie mam czym, ale po tym zabiegu auto powinno działać normalnie? Wiem ze blad jest zapisany w pamieci lecz objawy powinny ustąpić skoro instalacja elektryczna LPG byla rozpieta.
  11. Odświeżam i pytam sie o postępy gdyż mam ten sam problem lecz na 4 cylindrze. Na PB szarpie a LPG idealnie. Cewki podmienione, świeczki i listwa wtryskowa też a mimo to ciągle wypada zapłon na 4 garze. Też mam w planie sprawdzić wiązke z listwy PB, podmienie ją na nie ingerowana z LPG.
×