Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Vorg

Użytkownik
  • Zawartość

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I Kombi 2000 lift 1.6 16v 110 km
  • Silnik
    k4m
  • Przebieg (tys.km)
    199000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, szanowni koledzy i koleżanki, zamówiłem w sklepie czesciauto24.pl tarcze hamulcowe ABS, a dostałem Stark Germany! Niby w ich sklepie internetowym ABS był tańszy o 70 zł za sztukę niż ten "Stark", ale już w innych sklepach ten sam produkt ABS kosztuje 100 zł więcej niż w czesciauto24.pl! Dlatego skusiłem się to kupić. No, ale dostałem niby droższy produkt pod marką Stark, który na opakowaniu ma wypisane zapewnienia "Made from High Quality Materials", "Always conforms with OE" itp. Oszustwo jak nic, ale z tego powodu że czas nagli, a ja muszę gdzieś daleko jechać, mam dylemat czy nie założyć tych tarcz Stark i ich nie wypróbować. Co o tym myślicie, czy ktoś już wypróbował ich produkty? Bo mimo że firma niby niemiecka i ma siedzibę w Berlinie, to jestem w 100% pewny że produkcja chińska, bo nie masz napisane "Made in..." a gdyby było wyprodukowane w Niemczech to na pewno by się tym w ten sposób pochwalili!
  2. Zauważyłem że pasek prawie spadł (był już połową na rolce od napinacza i połową w szczelinie). Odkręciłem napinacz, rolka ma luz na boki, tak samo rolka prowadząca. Zastanawiam się czy kupić cały napinacz czy wystarczy sama rolka?
  3. Nic tam się nie rozciągnie, szybciej pęknie, wrzucam zdjęcie.
  4. Może odświeżę temat. Wczoraj wymieniałem poduszki stabilizatora w warsztacie samoobsługowym. W moim przypadku musiałem zastosować śruby z nakrętką z OBI które są dłuższe i cieńsze od tych co były zamontowane w fabryce. Nie dałem rady ścisnàć tej metalowej opaski w środkowych gumkach, ani żabką, ani kluczem hydraulicznym ani zaciskiem stolarskim tak żeby można było wsadzić śrubę w obie dziurki. Ciekaw jestem jakie są konsekwencje kiedy ta śruba z obi się urwie? Apropo kupowania części w odpowiednich rozmiarach-można kupić wszystkie możliwe rozmiary i zwrócić te które nie pasowały jak masz paragon, po co męczyć się z mierzeniem.
  5. Proszę żeby ktoś był łaskaw napisać co to jest i do czego służy. Chodzi o tą czarną puszkę między wężem i filtrem powietrza. Czy to ma za zadanie zatrzymać jakieś zassane większe zanieczyszczenia typu owady? Czy to się jakoś czyści?
  6. Muszę wymienić drążki kierownicze poprzeczne i końcówki drążków. W sklepach internetowych znajduję długości od 260mm do 389mm! Jak dobrać?
  7. Chciałbym rozpocząć temat w którym opiszemy jak sprawdzić czy odma poprawnie działa, ewentualnie jak ją wyjąć krok po kroku i oczyścić.
  8. U mnie też jest wskazówka zawsze niżej o kreskę niż połowa. Myślę że to może byc spowodowane nieoryginalną chłodnicą - widać że jest przykręcona w innych miejscach niż powinna i jest raczej duża. Duża chłodnica - szybsze chłodzenie. Termostat otwiera się w pierwszym obiegu, a w drugim chłodnica trochę szybciej chłodzi niż powinna. Może to chyba minimalnie powodować gorsze spalanie (ale u mnie i tak zawsze jest poniżej 6L/100km) ale lepsza trochę za niska temperatura niż przegrzewanie silnika i rozdupczenie uszczelki jak to miało miejsce w mojej Megane z silnikiem k7m.
  9. Co do awaryjnego hamowania, wiadomo, będzie 15% słabsze, ale jestem psychicznie przygotowany. Włączam szybko dwójkę na minimalnym sprzęgle to szybciej wyhamuje niż hamulce. Co da wyczyszczenie tłoczka skoro klocek jest zdarty do stali. Mógłbym zrobić zdjęcie, bo jeszcze trochę to zam tłoczek by naciskał na tarczę. Poza tym, z wyglądu ta uszczelka wygląda na tak starą, że chyba minimalnie brakuje żeby zaczął wyciekać płyn, a co ja wtedy zrobię jak nie mam zestawu naprawczego i nie ma gdzie go kupić tutaj??? Jechać bez hamulców? Oddać do warsztatu i czekać tydzień aż naprawia i płacić za hotel 500 euro? Drugi klocek (zewnętrzny) ma od cholery grubości, pewnie jakiś gamoń wymienił tylko jeden! Dlatego nie wymieniałem, myślałem że klocki są ok, ale nie zprawdziłem wewnętrznego, bo kto by pomyślał... Właśnie dziwne jest że wyjeździłem w Niemczech, w Agnlii, Szwecji z 15 tysięcy km i jeszcze nigdy mnie policja nie sprawdziła... Natomiast w moim miasteczku Straż Graniczna sprawdzała 4 razy (bo blachy z innego województwa). Uwaga, dojechałem, nie zauważyłem znacznej różnicy w hamowaniu. Znowszu uszło mi płazem.
  10. Chcę się podzielić tym co mnie spotkało. Będąc w Niemczech zepsuł mi się zacisk na tylnym kole (nie odpuszcza cylinderek). Tarcza nagrzewała się do tego stopnia że felga była zbyt gorąca żeby jej dotknąć. Cały dzień szukałem zestawu naprawczego (uszczelki itp.) i nawet będąc w autoryzowanym serwisie Renault powiedzieli że nie mają zestawu, że w Niemczech od razu wymienia się zacisk i nikt się nie bawi w takie naprawy. Zrezygnowałem, odkręciłem koło, zdjąłem zacisk i przyczepiłem go sznurkami i zaciskami do podwozia starając się żeby nie naginać przewodów i nie spowodować wycieku. W zacisk włożyłem kawałek drewienka lipowego, które jest bardzo miękkim drewnem (akurat mam to przy sobie) i nacisnąłem hamulec tak że cylinderek teraz gryzie drewienko. Klocki były kompletnie zerżnięte, ale jest sobota i nigdzie nie kupię, z resztą pewnie nie ma gdzie. Niestety tu nie ma sklepików tak jak w Polsce czy w Anglii, że zamawiasz i za parę godzin są części, tu albo zamawia się przez internet albo do warsztatu. Wbrew temu co piszą i mówią w internecie, przy hamowaniu nie ściąga w żadną stronę (może drugi hamulec tylny zbyt słabo działa?). Jadę więc do Polski gdzie są części i warsztaty. Pewnie będę jechał maks 80 na autostradzie
  11. Chciałbym poznać i potem opisać kolejną procedurę, teraz gdzie znajduje się, jak ją wyjąć i jak wyczyścić odmę olejową. Proszę o bogate opisy.
  12. Zamieniłem rolkę napinacza, bo była wyszczerbiona ale zauważyłem że napinacz jest też wyszczerbiony i chcę go wymienić. Jako że nie można samego napinacza bez rolki kupić to chciałem tą rolkę napinacza wstawić zamiast starej rolki prowadzącej, ale zachodzi pytanie, czy będzie kompatybilna.
  13. Prze kręceniu kołem na lewarku słychać że klocek hamulcowy szoruje o tarczę. Również przy ruszaniu kiedy samochód już sobie kilka godzin postał i ostygł słychać takie szuranie a przy wilgotnym i chłodnym powietrzu czasami wycie przez kilka minut. Słyszałem o czymś takim jak regulacja hamulców. Czy ktoś może to opisać lub podać jakieś źródło?
×
×
  • Utwórz nowe...