Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Vorg

Użytkownik
  • Zawartość

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I Kombi 2000 lift 1.6 16v 110 km
  • Silnik
    k4m
  • Przebieg (tys.km)
    199000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Proszę żeby ktoś był łaskaw napisać co to jest i do czego służy. Chodzi o tą czarną puszkę między wężem i filtrem powietrza. Czy to ma za zadanie zatrzymać jakieś zassane większe zanieczyszczenia typu owady? Czy to się jakoś czyści?
  2. Muszę wymienić drążki kierownicze poprzeczne i końcówki drążków. W sklepach internetowych znajduję długości od 260mm do 389mm! Jak dobrać?
  3. Chciałbym rozpocząć temat w którym opiszemy jak sprawdzić czy odma poprawnie działa, ewentualnie jak ją wyjąć krok po kroku i oczyścić.
  4. U mnie też jest wskazówka zawsze niżej o kreskę niż połowa. Myślę że to może byc spowodowane nieoryginalną chłodnicą - widać że jest przykręcona w innych miejscach niż powinna i jest raczej duża. Duża chłodnica - szybsze chłodzenie. Termostat otwiera się w pierwszym obiegu, a w drugim chłodnica trochę szybciej chłodzi niż powinna. Może to chyba minimalnie powodować gorsze spalanie (ale u mnie i tak zawsze jest poniżej 6L/100km) ale lepsza trochę za niska temperatura niż przegrzewanie silnika i rozdupczenie uszczelki jak to miało miejsce w mojej Megane z silnikiem k7m.
  5. Co do awaryjnego hamowania, wiadomo, będzie 15% słabsze, ale jestem psychicznie przygotowany. Włączam szybko dwójkę na minimalnym sprzęgle to szybciej wyhamuje niż hamulce. Co da wyczyszczenie tłoczka skoro klocek jest zdarty do stali. Mógłbym zrobić zdjęcie, bo jeszcze trochę to zam tłoczek by naciskał na tarczę. Poza tym, z wyglądu ta uszczelka wygląda na tak starą, że chyba minimalnie brakuje żeby zaczął wyciekać płyn, a co ja wtedy zrobię jak nie mam zestawu naprawczego i nie ma gdzie go kupić tutaj??? Jechać bez hamulców? Oddać do warsztatu i czekać tydzień aż naprawia i płacić za hotel 500 euro? Drugi klocek (zewnętrzny) ma od cholery grubości, pewnie jakiś gamoń wymienił tylko jeden! Dlatego nie wymieniałem, myślałem że klocki są ok, ale nie zprawdziłem wewnętrznego, bo kto by pomyślał... Właśnie dziwne jest że wyjeździłem w Niemczech, w Agnlii, Szwecji z 15 tysięcy km i jeszcze nigdy mnie policja nie sprawdziła... Natomiast w moim miasteczku Straż Graniczna sprawdzała 4 razy (bo blachy z innego województwa). Uwaga, dojechałem, nie zauważyłem znacznej różnicy w hamowaniu. Znowszu uszło mi płazem.
  6. Chcę się podzielić tym co mnie spotkało. Będąc w Niemczech zepsuł mi się zacisk na tylnym kole (nie odpuszcza cylinderek). Tarcza nagrzewała się do tego stopnia że felga była zbyt gorąca żeby jej dotknąć. Cały dzień szukałem zestawu naprawczego (uszczelki itp.) i nawet będąc w autoryzowanym serwisie Renault powiedzieli że nie mają zestawu, że w Niemczech od razu wymienia się zacisk i nikt się nie bawi w takie naprawy. Zrezygnowałem, odkręciłem koło, zdjąłem zacisk i przyczepiłem go sznurkami i zaciskami do podwozia starając się żeby nie naginać przewodów i nie spowodować wycieku. W zacisk włożyłem kawałek drewienka lipowego, które jest bardzo miękkim drewnem (akurat mam to przy sobie) i nacisnąłem hamulec tak że cylinderek teraz gryzie drewienko. Klocki były kompletnie zerżnięte, ale jest sobota i nigdzie nie kupię, z resztą pewnie nie ma gdzie. Niestety tu nie ma sklepików tak jak w Polsce czy w Anglii, że zamawiasz i za parę godzin są części, tu albo zamawia się przez internet albo do warsztatu. Wbrew temu co piszą i mówią w internecie, przy hamowaniu nie ściąga w żadną stronę (może drugi hamulec tylny zbyt słabo działa?). Jadę więc do Polski gdzie są części i warsztaty. Pewnie będę jechał maks 80 na autostradzie
  7. Chciałbym poznać i potem opisać kolejną procedurę, teraz gdzie znajduje się, jak ją wyjąć i jak wyczyścić odmę olejową. Proszę o bogate opisy.
  8. Zamieniłem rolkę napinacza, bo była wyszczerbiona ale zauważyłem że napinacz jest też wyszczerbiony i chcę go wymienić. Jako że nie można samego napinacza bez rolki kupić to chciałem tą rolkę napinacza wstawić zamiast starej rolki prowadzącej, ale zachodzi pytanie, czy będzie kompatybilna.
  9. Prze kręceniu kołem na lewarku słychać że klocek hamulcowy szoruje o tarczę. Również przy ruszaniu kiedy samochód już sobie kilka godzin postał i ostygł słychać takie szuranie a przy wilgotnym i chłodnym powietrzu czasami wycie przez kilka minut. Słyszałem o czymś takim jak regulacja hamulców. Czy ktoś może to opisać lub podać jakieś źródło?
  10. Wskrzeszam temat. W moim Grandtour tylna wycieraczka czasami włącza się, czasami nie. Jak przekręcę wajchę do włączania to 1:10 razy może zadziała. O co chodzi? Przednie działają normalnie.
  11. Rzeczywiście tak się zdarza ale nie za każdym razem. Czy to coś poważnego? A co do bulgotania, przestawiłem samochód w bardziej røwne miejsce i przestało 
  12. Po zalaniu prawie do pełna i 70km trasy od kilku godzin w zbiorniku paliwa słychać bulgot. Co 30-40 secund "bul bul". Potem jeszcze raz bul za kilka secund. I tak w kółko. Brzmi to bardziej jak zakołysanie tym zbiornikiem. Próbowałem znaleźć odpowiedź na to na forach ale na próżno. Co to może być?
  13. Uwaga, chciałbym napisać sprawozdanie ze zmiany paska i napinacza. Musiałem dokupić klucz nasadowy 13, ale zwykły 13 też trzeba mieć. Teraz wiem dlaczego mechanicy tak przeklinają samochody Renault. Konieczne było zdjęcie przedniego koła od strony pasażera i dokładne wsparcie auta bo trzeba wsadzić głowę pod tarczę hamulcową żeby dostać się do napinacza, bo jak ktoś ma trochę wyobraźni to może zwizualizować sobie co się stanie z czaszką człowieka podczas zsunięcia/malfunkcji lewarka i upadnięcia tej tarczy na głowę wraz z całą masą samochodu przypadającą na tą stronę koła. Tak więc po zdjęciu koła i osłon błotnych luzujemy kluczem napinacz do góry i drugą ręką zdejmujemy pasek. Potem chcąc zmienić napinacz używamy klucza nasadowego do odkręcenia dwóch śrub, jedną od dołu drugą od góry. Napinacz trzeba wymanewrować przez szczelinę od dołu.Żeby zmienić rolkę napinacza trzeba wsadzić śrubokręt w dziurę na obudowie napinacza i równocześnie kluczem 13 naciągać rolkę. Żeby z powrotem założyć pasek postanowiłem że ostatnim kołem będzie pompa wspomagania bo ma niskie krawędzie. Do tego musiałem użyć pomocy drugiej osoby, bo nie ma jak naciągać napinacz od dołu i zakładać pasek od góry jednocześnie. To wszystko. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy to normalne że koło wału korbowego tak ciężko chodzi że nie da się kręcić ręką?
×
×
  • Utwórz nowe...