Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Astma

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 2 ph1
  • Silnik
    1.6 16v 115km
  • Przebieg (tys.km)
    140 000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ja używam klona Dec Superscan Solo - Renault. Wszystkie Renault do 2015 roku łapie. Działa poprawnie ale jest ograniczony w stosunku do Clipa.Do amatorskiego grzebania jest aż nadto. Największy minus to jak każdy inny interfejs diagnostyczny który nie jest Clipem ma wolne odczyty parametrów rzeczywistych.
  2. Korekty sprawdza się na rozgrzanym aucie po 10min. Tak żeby katalizator ,sondy i reszta elementów pracowały w stabilnych warunkach. Sterownik Sagem pokazuje korekty od 0% do 100% gdzie 50% to punkt 0. Jeśli sterowniki pokazuje równe 50% to znaczy że prawdopodobnie MAP sensor jest uszkodzony i silnik działa na sztywnych nastawach. Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.
  3. W moim przypadku kolektor "sam się uszczelniał" po rozgrzaniu takie było dziwne pęknięcie.Z czasem pękł tak że zaczął zasysać znaczne ilości powietrza i pojawiły się błędy katalizatora. Po naprawie kolektora jest delikatniej ciszej na zimnym silniku. Tak było w moim przypadku.
  4. Przebieg drugiej sondy powinien być mniejszy niż pierwszej właśnie przez to że katalizator potrafi przejąć część tlenu. Dodałem zdjęcie gdzie pęka kolektor wydechowy (jest parę postów wyżej). Sprawdź najpierw szczelność wydechu przed katalizatorem. Na tym najbardziej oszukuje się drugą sondę.
  5. Pomiary w 1.6 z KZFR robi się po 10min. Od rozgrzania silnika do temperatury roboczej. Dopiero po tych 10min. odcinka przestawia się z 5500 na 6500 i korekty pracują w "normalnym trybie". 0.450 V jest ideałem i do niego dąży silnik.
  6. Pierwsza sonda działa ok. Ale jest na bogato.na 90% lewe powietrze. Pierwsza powinna oscylować między 0.450V ,a 0.600V Wszystko poniżej 0.450V to uboga mieszanka , A wszystko powyżej 0.450V to bogata. Korekty wtrysku powinny być w granicach 50%(bo zakres jest od 0 do 100%) czyli 50% to punkt zero. Druga sonda powinna mieć coś koło 0.450V i może delikatnie bujać 0.440 do 0.470. Emulator zmienia położenie sondy w układzie wydechowym przez co jest ona mniej wrażliwa na ilości tlenu i w taki sposób możesz uzyskać stałe napięcie na drugiej sondzie. Druga sonda sprawdza tylko prace katalizatora . Pierwsza sonda jest najważniejsza bo na niej opiera się budowa dawki paliwa.
  7. Dokładnie, Katalizator "pochłania powietrze" jeśli jest lewe powietrze przed katalizatorem to fizycznie nie jest wstanie tyle go pochłonąć. Tylna sonda lambda powinna mieć praktycznie równy przebieg .Jesli skacze to znaczy że albo lewe powietrze albo katalizator jest walnięty. Warto zamontować emulator sondy przed wymianą katalizatora jeśli na 100% układ jest szczelny. Ja układ sprawdzałem kompresorem. Zakorkowałem końcówkę wydechu i podałem powietrze przez korek.Jesli syczy to znaczy że wydech jest nieszczelny .5min. roboty i wiadomo o co chodzi.
  8. Mi czasem wywalał błąd przy pękniętym kolektorze wydechowym. Kazdy z Megane 2 ph1 ma wadę projektową i pęka na łączeniu(zaznaczone na żółto).
  9. Witam, Pękł mi kolektor wydechowy na łączeniu między cylindrami. Szukam nowego i z tego co zauważyłem była zmiana konstrukcji między PH1 i PH2. Znalazłem dużo kolektorów PH1 ale od silnika 1.4 czy one są takie same jak do 1.6 ? Odp. Jest Taki sam
  10. Ja wymieniałem chłodnice i osuszacz, plus wszystkie nowe uszczelki i olej w sprężarce. Wydajność klimy wzrosła dość mocno ale dalej nie jestem w 100% zadowolony. Nie wiem ile czynnika dali na pusty układ.
  11. Jabrze W Megane 2 są łożyska z pierscieniem magnetycznym które zastępują pierścień ABS.
  12. Tych przewodów nie wolno lutować. Czujnik w Megane 2 odbiera odczyt z łożyska koła.W Megane 2 nie ma pierścienia ABS... Jaki miałeś błąd w komputerze ? I skąd wiesz w którym kole była usterka ? Na początek zamienił bym czujnik lewy z prawym żeby mieć pewność że to wina czujnika. Jeśli odczyt prędkości koła z uszkodzonym czujnikiem jest z kosmosu np.444km/h to wina obwodu lub czujnika. Jeśli pokazuję zero to wina może być po stronie łożyska. Czujniki często padają od wymiany elementów zawieszenia. Ponieważ drgania po uderzeniu młotem np. w sworzeń wahacza potrafią go skutecznie zabić Dlatego zawsze warto je wypiąć na czas roboty.I nie kupuj używanych czujników.
  13. Jeśli jest mocno wysoko to sprężyny są źle. Są dwa rodzaje zawieszenia na trudne warunki i zwykłe.I sprzedawcy często sprzedają te na trudne które nie pasuje do auta. Też miałem problem z wysokim przodem. Wymiana sprężyn na inne pomogła.Ja miałem zamontowane Continental i były tragicznie wysoko.
  14. Mam wstawioną elektryczna nagrzewnice podłączoną pod instalację z włączoną funkcją w komputerze.Ale nie słyszałem nigdy żadnego cyku przekaźników czy czegoś w tym rodzaju. Pod maską mam zamontowane wszystkie możliwe bezpieczniki i przekaźniki. Gdzie szukać i jak się dostać to dych przekaźników.
  15. Przy zakupie warto sprawdzić: -luz na maglownicy (jest słabo zabezpieczona przed dostępem wody do środka) - sprawdź tuleje tylnej belki(wystarczy odchylić plastikową obudowę nadkola) - sprawdź czy wszystkie szyby się otwierają i czy działa zabezpieczenie przeciw przycięciowe(wsadź jakiś przedmiot między szybę ,a ramę i spróbuj zamknąć szybę.System powinien cofnąć szybę do tyłu po napotkaniu przeszkody) jeśli na na siłę zamyka okno to znaczy że jest zamontowany najtańszy zamiennik sterownika silnika szyby. -sprawdz podłogę bagażnika(jest zrobiona z plastiku). Wyciagnij zapas i sprawdź czy nie ma pęknięć i czy rama nie jest powyginana(to może świadczyć o jakieś przygodzie) - wez butelkę z wodą i poblej całkowicie szybę . Tak sprawdzisz czujnik deszczu.Bardzo ważna rzecz to czy z lewej i sprawnej strony zostanie kałuża pod kołami.Czestym problem jest zatakny odpływ wody lewej lub prawej strony podszybia co skutkuje uszkodzeniem mechanizmu wycieraczek. -Po zakupie warto dobrze oczyścić styki w kostkach elektrycznych i bezpiecznikach UCH. -sprawdz czy załącza się elektro magnes od klimy.Po włączeniu klimy powinien być słyszalny Klik.
×
×
  • Utwórz nowe...