Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Motofan46

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    200000
  1. Motofan46

    Megane II phI Złamany bagnet oleju!

    Witam, złamał mi się bagnet przy sprawdzaniu oleju . Wymyśliłem prosty sposób jak go wyjąć bez żadnych demontaży . Wystarczy pancerz linki hamulcowej roweru może być stary zużyty . Potrzebna jest nam ta wewnętrzna część w postaci sprężynki . Trochę rozgiąłem jego koniec aby dopasować do średnicy bagnetu robi się to na tym co nam się udało wyciągnąć . Potem delikatnie wkręca się tą sprężynkę na tą część co jest w silniku jak pojawi się delikatny opór czujemy , że nakręciła się na ten plastik po czym wystarczy lekko wyciągać . Operacja zajęła jakieś 5 min . Szukałem wcześniej w necie były różne pomysły ale takiego patentu nikt jeszcze nie zrobił . ASO sugeruje oczywiście zdjęcie miski jako jedyną opcje :)) Co więcej zamierzam zrobić z takiej spiralki nowy bagnet . Wystarczy ją wkręcić na ten kawałek z uchwytem i dla pewności zalać klejem a potem zrobić znaki na odpowiedniej długości . Jest elastyczna ułoży się w rurce i nigdy już nie złamie mi się tak jak nowy „ORYGINAŁ” za 100zł .
  2. Dzięki za podpowiedź , próbowałem tam właśnie szukać jakiejś zapadki ale bez skutku . Teraz wiem ,że trzeba dalej tam grzebać do skutku . Ściągnąłem jakąś instrukcję z plików ale to raczej taka dla użytkownika a nie do demontażu auta . Nic na temat tego mocowania kanapy nie widziałem .
  3. Witam , muszę zdjąć wykładzinę w mojej Megance II ( naprawa blacharska ). Wypiąłem kanapę i zostały takie plastiki części zawiasu których nie mogę zdjąć . Nie chcę ich połamać na siłę czy ktoś wie gdzie to podważyć ? Druga sprawa w słupku jest czujnik pewnie od poduszki , odkręciłem śrubę mocującą ale nadal nie mogę go wyjąć coś go trzyma .
  4. Problem rozwiązany . zalane miałem podszybie zatkane odpływy. Silnik wycieraczek stał w wodzie .Z podszybia przelewała się woda na na skrzynkę UPC. Nieźle lało tego dnia. Po przetkaniu odpływów i osuszeniu wszystko działa , obyło się bez strat . Podczas robót nasunęły mi się pewne pomysły jak uniknąć problemu w przyszłości . Skrzynkę bezpieczników owinąłem folia spożywczą woda powinna spłynąć po wierzchu . Dostęp do nakrętki na klemie jest fatalny ( to chyba specjalność RENAULT ) ale da się bardzo poprawić stosując długą nakrętkę . Pokazuje na foto , wtedy jest bardzo dobry dostęp kluczem a nawet palcami . Wielkie dzięki za podpowiedzi .
  5. Dzięki za odpowiedź . Mam jeszcze obawę o holowanie czy da się wyłączyć blokadę kierownicy skoro nie reagował na przycisk START . O ile wiem to blokadę wyłącza się wciskając START bez pedałów na kilka sekund .
  6. Witam , W Megance II 1,5 DCI podczas jazdy zaświeciły się nagle kontrolki kierunków , hamulca oraz włączyły się wycieraczki .Dziś mocno padało więc przypuszczam , że gdzieś podciekła woda lub wjechałem w kałużę . Zjechałem na bok aby coś zrobić z wycieraczkami bo akurat nie padało i na sucho porysuję mi szybę . I tu niestety nie koniec problemów , silnik nie dał się wyłączyć . Brak reakcji na przycisk START/STOP czy wyjmowanie karty . Postanowiłem odpiąć klemę i nic , dopiero 2bieg i hamulec zatrzymały go . Liczyłem na RESET po odpięciu klemy na jakieś 10 minut ale niestety tym razem silnik nie zapala za to włączają się wycieraczki światła i nie ma możliwości ich wyłączyć . Na wyświetlaczu pojawił się po francusku napis jak sądzę błąd elektroniki ( podobne słowa ). Czy ktoś z was może podpowiedzieć co mogło się stać i jak temu zaradzić . Czy można go odpalić jakoś awaryjnie i dojechać do domu a tam mogę coś dalej poszukać . Kiedyś w Fordzie zalało mi skrzynkę bezpieczników i też zrobiła się dyskoteka i do tego włączył się jeszcze klakson . Jednak wtedy po wysuszeniu wrócił do normy . Skrzynkę rozbierałem suszyłem .
  7. Witam, czy ktoś z was może potwierdzić , że te kody kolorów to taki sam lakier ? Na mojej tabliczce jest moim zdaniem NV632 i w necie jest wiele ofert z częściami blacharskim z tym kodem koloru . Mam do kupienia pewien element w kolorze i dostałem fotkę tabliczki tego auta i tam jest ewidentnie MV632 . Może to kwestia innej czcionki ale to też dziwne bo tabliczki w jednym modelu raczej drukuje się tą sama . Nigdzie nie mogę znaleźć wszystkich kodów lakieru RENAULT .
×