Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Motofan46

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    200000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Mam od 2 lat 1,5DCI z 2004 jeździłem na oleju pół syntetycznym ELFA wymiana co 10k . Teraz mechanik wymienił mi olej na syntetyk , nie zrozumiał jak mówiłem że jeżdziłem na semi syntetyku . I pojawiły się plamy oleju pod autem wcześniej zdecydowanie ich nie było . Syntetyk jest rzadszy czy mógł wypukać jakieś szczeliny . Wycieki to nie kwestia korka czy niedokręconego filtra . Silnik w paru miejscach jest wilgotny od oleju . Czy też to po prostu złośliwość rzeczy martwych i akurat teraz
  2. Czy koniecznie też wiązkę . czy opłaca im się robić różne dla każdej wersji . Wyjęcie wiązki jest bardzo pracochłonne czy same klamki by nie wystarczyły .
  3. Miałem stłuczkę i uszkodzone drzwi po prawej stronie . Kupiłem używane oczywiście w tym samym kolorze i własnie po zamontowaniu wyszedł kolejny problem . Nie ma reakcji na podnoszenie szyb ani auto nie daje się zamknąć . W moim aucie miałem Hands Free a te nowe drzwi widzę teraz , że nie . Czy wystarczy sama wymiana klamek ? Czy też trzeba wyjmować całe wiązki z drzwi . Przyjżałem się tez sterownikowi szyb jest nieco inny niż ten co miałem. Kod na górze się zgadza ale pod kodem kreskowym jest inny . Sam sterownik jest inaczej zamontowany do silniczka . Będę wdzięczny za podpowiedź co z tym zrobić .
  4. Wielkie dzięki za podpowiedź . 100% to jest tam , dwa styki te zielone kable (zapewne plusy od świateł mijania ) mają u podstawy nadpalony ten plastik w kostce . Psikałem kontakt spayem ale też nic nie dało , więc zrobiłem taki prowizoryczny patent z przekaźnikiem . Żarówkę zasilam bezpośrednio z akumulatora poprzez przekaźnik a jego daje się wysterować z tych oryginalnych kabelków . Po zmontowaniu tego też najpierw nie świeciła ale po poruszeniu kostką o której mówiłeś zadziałało i na razie jest OK . Włączam wyłączam wszystko działa . Tylko jak się zabrać do naprawy tej skrzynki z gniazdem 12pin ??? To raczej nie wtyczka a właśnie ta podstawa .
  5. Witam ,wczoraj pojawił się problem brak światła mijania . Sprawdzam bezpieczniki są OK wyjąłem reflektor po demontażu zderzaka ;( Mam wszystko na wierzchu na kostce do reflektora na zielonym kabelku jest plus sprawdzany kontrolką a lampa nie świeci . Nie wiem który kabel za co jest odpowiedzialny ale między pinem zielonego kabla jest przejście na żarówke H7 . Masa podana z akumulatora nic nie zmienia a plus na żarówke ją zapala . Zatem chyba napięcie siada pod obciążeniem . Gdzie szukać może jest jakaś kostka po drodze . Ale gdzie .
  6. Dziękuję wszystkim za pomoc , Problem rozwiązany . Tak jak radziliście gdy udało się odpalić zrobiłem próbę przelewową i wyszło .że jeden wtryskiwacz mocno odbiega od innych . Zrobiłem czyszczenie wtrysków takim preparatem K2 DICTUM . Podpina się puszkę z nim przed pompą . Wypalenie całości trwało 45 minut ale potem jak zrobiłem ponownie próbę przelewową to już nie było takich różnic między poszczególnymi wtryskami . Choć nie wyszło idealnie równo to jednak komputer już nie zgłasza problemów i auto jedzie zdecydowanie dynamiczniej . Za 30zł problem rozwiązany a już bałem się , że grozi wymiana przynajmniej tego jednego wtrysku . Warto szukać rozwiązań w necie zanim się pojedzie do mechanika . .
  7. Podmiana akumulatora nic nie dała . Akumulator dokładnie z takiego samego Megana 1,5 DCI może nie nowy ale w tamtym aucie niczego nie sygnalizuje . Patrzyłem w necie jak zrobić tą próbę przelewową , to problem może być bo powinna trwać minute do 4 minut . A u mnie teraz silnik gaśnie wcześniej .
  8. Witam . Mam 1,5 DCI z 2003 pojawił mi się problem z zapalaniem i pojawia się INJECTION FAULT oraz zapala się lampka ładowania i STOP a silnik gaśnie . Akumulator ma coś ponad 12,3V jak już zapali to ładowanie jest około 14V . Lampki raczej sugerują jakiś problem z zasilaniem wtedy i wtryski mogą mieć problem . Co jakiś czas zapala normalnie i jeździ ma moc i przyspieszenie . Co to może być ?
  9. Witam, złamał mi się bagnet przy sprawdzaniu oleju . Wymyśliłem prosty sposób jak go wyjąć bez żadnych demontaży . Wystarczy pancerz linki hamulcowej roweru może być stary zużyty . Potrzebna jest nam ta wewnętrzna część w postaci sprężynki . Trochę rozgiąłem jego koniec aby dopasować do średnicy bagnetu robi się to na tym co nam się udało wyciągnąć . Potem delikatnie wkręca się tą sprężynkę na tą część co jest w silniku jak pojawi się delikatny opór czujemy , że nakręciła się na ten plastik po czym wystarczy lekko wyciągać . Operacja zajęła jakieś 5 min . Szukałem wcześniej w necie były różne pomysły ale takiego patentu nikt jeszcze nie zrobił . ASO sugeruje oczywiście zdjęcie miski jako jedyną opcje :)) Co więcej zamierzam zrobić z takiej spiralki nowy bagnet . Wystarczy ją wkręcić na ten kawałek z uchwytem i dla pewności zalać klejem a potem zrobić znaki na odpowiedniej długości . Jest elastyczna ułoży się w rurce i nigdy już nie złamie mi się tak jak nowy „ORYGINAŁ” za 100zł .
  10. Dzięki za podpowiedź , próbowałem tam właśnie szukać jakiejś zapadki ale bez skutku . Teraz wiem ,że trzeba dalej tam grzebać do skutku . Ściągnąłem jakąś instrukcję z plików ale to raczej taka dla użytkownika a nie do demontażu auta . Nic na temat tego mocowania kanapy nie widziałem .
  11. Witam , muszę zdjąć wykładzinę w mojej Megance II ( naprawa blacharska ). Wypiąłem kanapę i zostały takie plastiki części zawiasu których nie mogę zdjąć . Nie chcę ich połamać na siłę czy ktoś wie gdzie to podważyć ? Druga sprawa w słupku jest czujnik pewnie od poduszki , odkręciłem śrubę mocującą ale nadal nie mogę go wyjąć coś go trzyma .
  12. Problem rozwiązany . zalane miałem podszybie zatkane odpływy. Silnik wycieraczek stał w wodzie .Z podszybia przelewała się woda na na skrzynkę UPC. Nieźle lało tego dnia. Po przetkaniu odpływów i osuszeniu wszystko działa , obyło się bez strat . Podczas robót nasunęły mi się pewne pomysły jak uniknąć problemu w przyszłości . Skrzynkę bezpieczników owinąłem folia spożywczą woda powinna spłynąć po wierzchu . Dostęp do nakrętki na klemie jest fatalny ( to chyba specjalność RENAULT ) ale da się bardzo poprawić stosując długą nakrętkę . Pokazuje na foto , wtedy jest bardzo dobry dostęp kluczem a nawet palcami . Wielkie dzięki za podpowiedzi .
  13. Dzięki za odpowiedź . Mam jeszcze obawę o holowanie czy da się wyłączyć blokadę kierownicy skoro nie reagował na przycisk START . O ile wiem to blokadę wyłącza się wciskając START bez pedałów na kilka sekund .
  14. Witam , W Megance II 1,5 DCI podczas jazdy zaświeciły się nagle kontrolki kierunków , hamulca oraz włączyły się wycieraczki .Dziś mocno padało więc przypuszczam , że gdzieś podciekła woda lub wjechałem w kałużę . Zjechałem na bok aby coś zrobić z wycieraczkami bo akurat nie padało i na sucho porysuję mi szybę . I tu niestety nie koniec problemów , silnik nie dał się wyłączyć . Brak reakcji na przycisk START/STOP czy wyjmowanie karty . Postanowiłem odpiąć klemę i nic , dopiero 2bieg i hamulec zatrzymały go . Liczyłem na RESET po odpięciu klemy na jakieś 10 minut ale niestety tym razem silnik nie zapala za to włączają się wycieraczki światła i nie ma możliwości ich wyłączyć . Na wyświetlaczu pojawił się po francusku napis jak sądzę błąd elektroniki ( podobne słowa ). Czy ktoś z was może podpowiedzieć co mogło się stać i jak temu zaradzić . Czy można go odpalić jakoś awaryjnie i dojechać do domu a tam mogę coś dalej poszukać . Kiedyś w Fordzie zalało mi skrzynkę bezpieczników i też zrobiła się dyskoteka i do tego włączył się jeszcze klakson . Jednak wtedy po wysuszeniu wrócił do normy . Skrzynkę rozbierałem suszyłem .
  15. Witam, czy ktoś z was może potwierdzić , że te kody kolorów to taki sam lakier ? Na mojej tabliczce jest moim zdaniem NV632 i w necie jest wiele ofert z częściami blacharskim z tym kodem koloru . Mam do kupienia pewien element w kolorze i dostałem fotkę tabliczki tego auta i tam jest ewidentnie MV632 . Może to kwestia innej czcionki ale to też dziwne bo tabliczki w jednym modelu raczej drukuje się tą sama . Nigdzie nie mogę znaleźć wszystkich kodów lakieru RENAULT .
×
×
  • Utwórz nowe...