Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

arturdebski

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://blogit.one.pl

Samochód

  • Auto
    Fluence 1.6 16V (2010r)
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    52

Ostatnio na profilu byli

232 wyświetleń profilu
  1. W czerwcu 2018 robiłem w Warszawie w warsztacie specjalizującym się w samochodach francuskich (nie ASO): tarcze i klocki przód i tył - 1905zł - materiał i robocizna. Mniej więcej wyliczenie: - Tarcze tył - 700zł - producent SNR - Klocki Tył 180zł - TRW - Wymiana tył 233zł - Tarcze przód 422zł - TRW - Klocki przód - 195zł - Wymiana przód - 175zł (przy wymianie samych klocków robocizna 87zł za "oś") Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  2. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    @pbet Dzięki za linki. Możesz wrzucić link do harmonogramu przeglądów który zacytowałeś? @droopy Dzięki za link. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  3. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    do @pbet Spoko ================================================================================================================================== do @droopy @droopy Chodziło o to - ale w sumie już chyba nieważne: Nie mniej dzięki za filmik to tłumaczy że jednak warto przy rozrządzie od razu zrobić pasek akcesorii. Chętnie poczytam jak masz jakieś wątki z forum na temat wkręcenia paska alternatora w rozrząd. Dopytam mojego mechanika czy w "pakiecie" rozrządu jest uwzględniony pasek akcesorii - bo może jednak był brany pod uwagę Tak czy siak zawsze razem z rozrządem będę wymieniał KZFR i pasek akcesorii - koszty nieduże a spokój cenny. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl ================================================================================================================================== do @airbites @airbites Kurcze - chyba bym nie czekał wiedząc ze to może zmielić rozrząd... Prawdopodobnie koszt nieduży... ile pasek może kosztować 100zł? wymiana może drugie tyle... razem koło ~200zł Naprawa głowicy (na przykładzie: Renault Thalii 1.4 16V) to ~3000zł Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  4. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    Paweł, cenię Twoje porady bo widzę że "drążysz" temat swojego samochodu, ale czytając to: ...odnoszę wrażenie ze nie do końca wiesz co to znaczy "kolizyjność" silnika lub nieprecyzyjnie określasz to co chcesz przekazać - trochę brzmi jakby pasek alternatora miał wpływ na kolizyjność silnika. Wyjaśnij mi na spokojnie proszę w jaki sposób pasek alternatora niszczy rozrząd - bo może ja czegoś nie wiem o budowie 1.6 16V [K4M 838] . Albo wskaż jakiś wątek z tego forum czy info z sieci którym się "podpierasz" pisząc o niszczeniu rozrządu przez pasek alternatora. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  5. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    Możesz rozwinąć? Rozumiem ze uszkodził się sam alternator i przez to mógł się zerwać jego pasek? Mam na myśli że zerwanie paska rozrządu skutkuje kapitalnym remontem głowicy w silniku "kolizyjnym" gdzie otwarte zawory wtedy spotykają się z tłokami (ewentualnie dodatkowo popękane tłoki i pokrzywione korbowody) co przy starej jednostce obecnie sugeruje jej wymianę na inny używany silnik. Zerwanie paska alternatora nie robi takich uszkodzeń, nie robi w ogóle uszkodzeń oprócz braku ładowania akumulatora ze zrozumiałych przyczyn - chyba ze nie wiem czegoś o budowie 1.6 16V [K4M 838] i jego osprzętu. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  6. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    @pbet rozrząd był robiony pod koniec 2016 jakieś 16tys km temu. Robię rozrząd ze względu na burczący KZFR który nie był wymieniony najprawdopodobniej razem z rozrządem. O napędzie akcesoriów nie było mowy przy telefonicznej wycenie - wiec raczej nie brany jest pod uwagę. Porozmawiam pewnie co z płynem chłodniczym w takiej sytuacji. Od właściciela warsztatu który wyceniał dowiedziałem się ze do 20tys km można naciągnąć pasek rozrządu ponownie i pompy tez mógłbym nie wymieniać - ale chyba nie będę ryzykował i główkował nad 500zł za pompę i jakies grosze za nowy pasek w skali 5lat/100tys km - bo chyba taki interwał wymiany rozrządu jest zalecany. Pierwszy raz (to mój 6-ty samochód przez ponad 20lat) spotykam się z podejściem wymiany pasków napędowych akcesoriów obligatoryjnie po danym przebiegu, których to pasków stan techniczny można ocenić "organoleptycznie" w każdej chwili gdyż nie są zasłonięte (chyba ze o czymś nie wiem w 1.6 16V) i reagować/wymieniać w miarę potrzeby a nie przebiegu. (Zaprzestanie obracania się alternatora nie powoduje trwałego uszkodzenia innych podzespołów) Może koszty tych pasków nie są powalające ale wymienianie ich "według książkowych zaleceń" po przebiegu - sądzę ze jest trochę nadgorliwością i może być podyktowane jedynie np. bardzo długimi zagranicznymi wyjazdami lub inna formą intensywnej eksploatacji pojazdu. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  7. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    O wymianie płynu chłodniczego nie było mowy - więc raczej bez wymiany płynu chłodniczego. Pasek rozrządu i wszystkie akcesoria - jeśli o nich mówisz - czyli: rolka prowadząca, napinająca, gumowe zaślepki + jakieś nowe śruby itp. - w cenie. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  8. Cześć wszystkim. - Mam do wymiany kompletny rozrząd z KZFR - olej wraz z filtrami: oleju i powietrza + filtrem kabinowym Skomentujcie proszę cenę 2300zł brutto w Warszawie w serwisie francuskich samochodów (nie u dealera Renault) za kompletna usługę w raz z oryginalnymi częściami, olejem ELF zalecanym przez Renault, filtrami itp. W cenie jedną z pozycji jest "przegląd całego pojazdu" około ~250zł w który wchodzi również robocizna wymiany filtrów i oleju. Co do reszty pozycji w usłudze nie wypowiem się ponieważ nie dostałem precyzyjnego punkt po punkcie kosztorysu. Zestawy rozrządu z KZFR patrząc dla "odniesienia" na Allegro kosztują około 600-700zł: 1) https://allegro.pl/oryginal-rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-iii-1-6-16v-i7315327402.html 2) https://allegro.pl/rozrzad-oe-pompa-kolo-faz-clio-iii-1-4-1-6-16v-i6881287757.html 3) https://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-iii-1-6-16v-oryginal-i7040605865.html 4) https://allegro.pl/renault-megane-iii-1-6-16v-rozrzad-kolo-pompa-wody-i7422589646.html Skomentujcie tez proszę w miarę możliwości wskazane przykładowo zestawy rozrządu - czy to oryginalne jak w większości piszą? Czy można się naciąć na podróbki? Jak rozróżnić odpowiednik od oryginału gdybym sam chciał kupić zestaw rozrządu? Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  9. xxx Ciekawe bo w najnowszych odrzutowcach pasażerskich i sportowych samochodach ciągle stosuje się wskazówkowe/słupkowe wskaźniki które mi się o wiele bardziej z resztą podobają od cyfrowych. Czasami tez prezentowane są wskazówkowe wyświetlane na wyświetlaczach - jednak cały czas są to wskazówkowe Także słaby argument -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  10. xxx @onomatopeja No właśnie jesteś kolejną osobą która cos pisze ale nie do końca wie o co chodzi...powtarza jakieś sformułowania ale nie potrafi tego wyjaśnić rzeczowo podać jakieś linki zacytować cos z sieci itp. bo prosiłem żeby ktoś się odniósł do "gorszości fluence" bo nie rozumiem tego stwierdzenia. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  11. Ostatecznie po wyjściu z pracy zrobiłem to na parkingu przed ruszeniem do domu. Cała zabawa to może 10minut z umyciem rąk, wyleciało może z litr albo dwa wody. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl Czy mógłbyś rozwinąć myśl o co chodzi z "gorszością" Fluence? Czemu niby "gorszy"? Wybrałem Fluence bo uważam że jest ładniejszy od Megane - choć to może subiektywne określenie. Ale gorszy? Nie rozumiem. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  12. @deku wystarczą wycieraczki i podszybie? - widziałem jakieś video Scenica na YT i tam jeszcze silniczek trzeba było zdemontować i coś dodatkowo, nie widzę vido z demontażem podszybia w Megane ||| / Fluence Co masz na myśli: "@pbet - zauważyłeś, że niby to Fluence a kapturki na śruby są, kapturki na wycieraczki są, rynienka jest.... nie skończy mnie zadziwiać Renault..." - mógłbyś rozwinąć o co chodzi z tymi kapturkami i rynienką? Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  13. Witam wszystkich Od pewnego czasu zauważyłem (a raczej usłyszałem) w moim Fluence w czasie skrętów ze gdzieś pod przednią szyba chlupie woda - przelewa się z prawej na lewą stronę i wylewa się gdzieś w okolicach po boków tunelu spływając pod nogi na gumowe dywaniki tak jak to widać na załączonych dwóch ostatnich zdjęciach. (strona kierowcy i pasażera) Zajrzałem pod maskę żeby znaleźć ewentualną przyczynę problemu ale na pierwszy rzut oka nic nie widać. (3 pierwsze fotki pod maską: prawa, środek, lewa) Gdzie szukać przyczyny? Zapchany jakiś odpływ? Wada konstrukcyjna? Od czego zacząć poszukiwania? Jeśli potrzeba mogę wrzucić więcej zdjęć wybranych miejsc. Jeżdżę samochodem około 9 miesięcy i od czasu zakupu nie było tego problemu nawet w zimę i jesień przy największych opadach - problem pojawił się może tydzień temu. Z góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  14. A jaki był olej? Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  15. Niestety VIN mówił ze są podgrzewane ale elektrycy powiedzieli ze brak wiązek... nie rozumiem jak to może być, to nie jest najniższa opcja wyposażenia Fluence No nic, ciekawe czy dołożenie wiązek to duży problem/koszt w warsztacie - czy wystarczy podłączenie do miejsca gdzie jest tylna szyba zasilana (nie mówię już o wymianie samych wkładów bo to chwila) Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
×