Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

arturdebski

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Województwo
    mazowieckie

Samochód

  • Auto
    Fluence 1.6
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    41
  1. A jaki był olej? Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  2. Niestety VIN mówił ze są podgrzewane ale elektrycy powiedzieli ze brak wiązek... nie rozumiem jak to może być, to nie jest najniższa opcja wyposażenia Fluence No nic, ciekawe czy dołożenie wiązek to duży problem/koszt w warsztacie - czy wystarczy podłączenie do miejsca gdzie jest tylna szyba zasilana (nie mówię już o wymianie samych wkładów bo to chwila) Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  3. Tak się zastanawiam nad znalezieniem zależności pomiędzy problemami z KZFR a rodzajem używanego oleju Czy jest ktoś kto nigdy nie miał problemów z KZFR w silniku K4M 838 i na jakim oleju jeździ? Zalecanym przez Renault Elf Evolution 5W40? czy jakimś innym? Pytanie od drugiej strony do osób które miały problemy z KZFR w silniku K4M 838 na jakim oleju jeździły? Zalecanym przez Renault Elf Evolution 5W40? czy jakimś innym? Dobrze by było jakoś ankietę zrobić z tego żeby łatwo podsumować wyniki ale nie wiem czy to jest możliwe tutaj. U mnie sprawa wygląda tak że w silniku jest Elf Evolution 5W40 i są problemy z KZFR po małym przebiegu i 7 latach jak w pierwszym poście tutaj: https://megane.com.pl/topic/75138-16-16v-kzfr/ Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  4. Poszło w wiadomości prywatnej Dzięki Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  5. X Dzięki, będę podążał za radą jak to posprawdzać. Prawdopodobnie pojawia się inne moje kolejne pytania w związku z tym miedzy innymi: Czy samo podważenie spowoduje wyjęcie wkładu lusterka czy coś trzeba jeszcze nacisnąć/przytrzymać itp żeby nie pokruszyć? Jak dostać się do "modułu drzwi kierowcy"? Gdzie w ogóle jest skrzynka bezpieczników - naprowadzisz mnie na jakiś rysunki/foto? X Dzięki Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl X Od początku mi nie działały podgrzewania w obydwu - nie topił się śnieg i lód, nie wysychały krople wody. Popatrzyłem w instrukcji - Fluence "Expression" powinny mieć: "Elektrycznie regulowane, ręcznie składane, elektrycznie podgrzewane lusterka" X Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01
  6. Cześć wszystkim Jestem kilkumiesięcznym uzytkownikiem Fluence 1.6 16V 2010r Podpowiedzcie mi proszę czy oprócz uszkodzenia wkładów o czym czytałem na forum że to prawdopodobne (dla Megane III bo to bliźniacza konstrukcja) , może być jakaś inna przyczyna że że nie działają podgrzewania w obydwu lusterkach zewnętrznych? https://megane.com.pl/topic/71467-podgrzewanie-lusterek/?tab=comments#comment-481667 Podgrzewanie tylnej szyny działa prawidłowo, rozumiem że tylna szyba i lusterka to jeden obwód i mają wspólny bezpiecznik? Czy może bezpiecznik lusterek jest oddzielony od bezpiecznika szyby? Coś jeszcze powinienem sprawdzić zanim powymieniam wkłady? Jeśli tak to w którym dokładnie miejscu? Dzięki z góry Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  7. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Hej Paweł, to w ogóle i tak dużo osiągnąłeś z tym KZFR. Myślisz ze w moim Fluence z 2010 po 42tys km tez skłoniliby się do takiego "gestu" pokrycia części kosztów? Twój samochód jest z 2014 r to ile masz teraz przejechane i jak stanowi gwarancja lata/kilometry? Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  8. Cześć wszystkim W moim [Fluence 1 ph1] 1.6 16V 2010r mam takie radio i wyświetlacz do niego: Chciałbym wymienić oryginalne radio na "poliftowe" 281159184R: Chyba muszę wymienić wyświetlacz czy ktoś może wskazać jaki wyświetlacz potrzebuję do radia 281159184R? (Jakiś link do sprzedawcy lub model wyświetlacza) (Podobno jest to wyświetlacz bez przycisków z boku.) Czy wymiana wyświetlacza będzie się wiązała z wymianą "ołtarzyka" na desce lub jego mechanicznymi modyfikacjami czy nowy wyświetlacz wejdzie idealnie na miejsce starego? Żeby nie namieszać nie poruszam na razie tematu okablowania/przejściówek/mikrofonu Dzięki Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  9. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Po dalszej lekturze forum dochodzę do wniosku że problem utrudnionego odpalania to może być również problem: przepustnicy do wyczyszczenia wymiany czujnika położenia wału korbowego Miałbym, chyba pecha żeby problem KZFR nałożył się dodatkowo z którymś z powyższych problemów. O ile wyczyszczenie przepustnicy pewnie sam mogę zrobić pewnie bez kosztów to co do wymiany czujnika położenia wału korbowego już nie jestem pewien czy mogę sam zrobić (sam czujnik to wydatek kilkadziesiąt złotych) XXX Czy ktoś z forumowiczów robił którąś z tych operacji we własnym zakresie? Czy macie jakieś instrukcje jak postępować albo możecie się własnym doświadczeniem podzielić? [Fluence1 ph1] 1.6 16V 2010r XXX Dzięki Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  10. XXX Cześć seba201000 Czy sam wymieniałeś czujnik położenia wału korbowego? Masz do tego jakąś instrukcję? XXX Dzięki Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER, - mireczek01
  11. Fluence I phI Problem z odpalaniem

    XXX Cześć marian07 A mógłbyś wskazać/opisać jakąś instrukcję według której czyściłeś przepustnicę? Jak się do niej dobrać, co robić a czego nie robić żeby czegoś nie popsuć? [Fluence 1 ph1] 1.6 16V XXX Dzięki XXX Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER, - mireczek01
  12. Cześć, jaki to model radia? Jakiego radia szukać gdybym chciał wymienić radio w samochodzie? Ja nie mam w ogóle gniazda USB ani AUX JACK ani tez Bluetooth - mam takie jak tu: Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl Cześć jeszcze raz, czy mógłbyś wskazać (foto albo link) z jakim wyświetlaczem współpracuje to radio? Znalazłem podobne na Allegro ma oznaczenie: 28 11 591 84R i ciekawi mnie czy zadziała z moim wyświetlaczem: Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  13. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Hej mireczek01 bo nie rozumiem - to jak mam robić odstępy w treści miedzy grupami wierszy? Przecież zbitego tekstu na poł strony monitora w którym zmienia się treść nie da się wygodnie czytać bez wstawienia pustej linii. Te linie wstawiłem nie przez przypadek, rozdzielają tekst na logiczne części. Jak mam inaczej robić te linie? Wstawiać gwiazdki czy krzyżyki? Chyba nadinterpretujesz w tym przypadku używanie pustej linii. XXX Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl XXX Ok, poszukam filmiku i wrzucę na YT - podam link Doprecyzuję jeszcze moje "odpalanie za 2-3razem": Kręcę kluczykiem może sekundę może dwie sekundy (nie dłużej!) i zakładam że powinien odpalić w tym czasie (bo tak mam w Thalii 1.4 16V - "jeden pstryk" i pali) XXX Gdy nie odpala - nie kręcę dłużej, wyłączam stacyjkę i ponawiam rozruch - cały czas w czasie rozruchu mam wciśnięty pedał gazu - lekko nim pracuję. Gdy nie mam wciśniętego pedału gazu (nie pracuję nim w czasie rozruchu) samochód oporniej odpala. Dłuższe przytrzymanie kluczyka w pozycji rozruchu (załączony rozrusznik) odpala czasem silnik za pierwszym razem. XXX Parę tygodni temu z premedytacją przytrzymałem dłużej kluczyk w pozycji rozruchu nie wiem ile to było, może 5 może 10sekund (rozrusznik kręcił silnikiem) ale silnik nie odpalał i dostałem czerwony komunikat: "Możliwość uszkodzenia silnika". Nie wiem jak on to "wykminił" ale wyobrażam sobie że wie że ciśnienie oleju jest bardzo niskie bo silnik nie pracuje i może o tym informuje wiedząc ze mam długo przekręcony kluczyk, rozrusznik kręci a pompa oleju pewnie nic nie podaje albo minimum. Chyba ze ktoś więcej wie na jakiej podstawie "komputer" samochodu pokazuje taki komunikat proszę o info. XXX Generalnie lepsze efekty uzyskuję robiąc 2-3 próby odpalenia po 1-2sekundy niż jedna długa próba odpalenia silnika. Jak na razie nie jest to męczące - czekam co będzie dalej, jest bez zmian - tak jak z pierwszego mojego postu zaczynającego wątek - tylko trudniejsze odpalanie i znikły wszelkie uboczne efekty dźwiękowe. Dzięki XXX Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl XXX Paweł, obiecany filmik z uruchamiania, trzecia próba odpalenia, od 13 sekundy po odpaleniu słychać grzechotanie: XXX XXX Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER, - mireczek01
  14. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    No można się pogubić, nie rozumiem czemu miałyby być powyłamywane zębatki w silniczku zamkniętego obiegu... ale ok, może o tym obiegu to nie w tym wątku bo się wszystko wymiesza i później trudno się połapać o co chodzi. Tak czy inaczej nie mam w tej chwili gotowego nagrania ze swojego samochodu - popatrzę na filmiki bo cos nagrywałem telefonem i może wrzucę na YT Nie sadzę żeby mój przypadek miał cos wspólnego z silniczkiem zamkniętego obiegu - miałem dwa razy komunikat po "zaterkotaniu" silnika "Sprawdź układ wtrysku paliwa" Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  15. Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Przepraszam nie mogłem się powstrzymać - to zabrzmiało jak początek jakiegoś kryminału Tak czy siak w moim Fluence 1.6 nie miałem jakichś objawów chwilę po uruchomieniu z pewnym opóźnieniem, jak coś było to tylko zaraz po zakończeniu pracy rozrusznika zaraz gdy ruszył już silnik i trwało 2-3 sekundy. -- Teraz jak pisałem nie mam żadnych dźwiękowych objawów (znikły same) tylko silnik uruchamia się za 2-3 razem. Tak czy siak powoli mentalnie szykuję się na wydatek: cały rozrząd ponownie lub jego część (np. bez pompy wody) + KZFR + nowy olej - mimo że wszystko (oprócz prawdopodobnie KZFR) robione było jakieś ~7 tys km temu. Właściciel warsztatu "francuzów" powiedział żeby może dociągnąć do daty wymiany oleju czyli jeszcze drugie 7-8tys km bo olej podobno jest bardzo krytycznym czynnikiem w problemach z KZFR ale nie wiem czy będę tyle czekał i być może zrobię to wcześniej. -- Chciałem lepszy olej wlać - Mobil One "Peak Life" 5W50 full synthetic ale właściciel stwierdził "A kto Panu tak powiedział?" i że "Silniki "francuzów" składane są z luzami dla oleju 5W40 TOTAL (ELF) według jakichś tam norm "bla bla" i niema sensu lepszego lać oleju" (W leciwej już Thalii 1.4 16V i Seicento VAN 1.1 leję dośc kosztowny Mobil One "Peak Life" 5W50 full synthetic) Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
×