Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

arturdebski

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://blogit.one.pl

Samochód

  • Auto
    Fluence 1.6 16V (2010r)
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    52

Ostatnio na profilu byli

290 wyświetleń profilu
  1. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    @sebastian_wifi Cześć, Jeździłem z KZFR w niejasnym stanie rok jak widzisz. Objawy nie ustąpiły zupełnie ale nasilały się i lekko zanikały, gdy zimno było gorzej latem prawie zapomniałem o KZFR bo prawie nic się nie działo jedynie samochód zapalał (nie zawsze) po drugim czasem trzecim przekręceniu kluczyka na co przestałem zwracać uwagę. Latem nie wiedziałem również o jednak występującym spadku mocy przy przyspieszaniu - który zrozumiałem po wymianie KZFR jak napisałem gdy wsiadłem do samochodu i "deptałem gazem" z takim samym zapałem jak przez rok koła traciły przyczepność ze względu na wzrost mocy po wymianie KZFR. Patrząc ogólnie na budowę tego koła wydaje mi się ze niema nic groźnego w jeżdżeniu z niedomagającym KZFR - ot są kanaliki, zaworki, sprężynki, jakieś blaszki czy płytki które reagują na ciśnienie oleju które jest sterowane podobno przez komputer. O ile zdołałem się zorientować (niech mnie ktoś poprawi) koło jest bezpośrednio na wałku rozrządu po kole porusza się zębaty pasek rozrządu i cała filozofia to "inteligentne" minimalne różnicowanie prędkości obrotowej w momencie przyspieszania pomiędzy wieńcem kola KZFR (czyli paskiem rozrządu) a osią koła KZFR (czyli wałkiem rozrządu) - zawory wtedy otwierają się raz wcześniej raz później w zależności od obrotów silnika. Raczej nic w tym kole się nie urwie gwałtownie czy zmieli. Dodatkowo przez rok śledzenia tematu nie natknąłem się nigdzie w sieci na jakieś grubsze konsekwencje nie wymienienia KZFR po usłyszeniu ze niedomaga. Mam moje stare KZFR jak je rozbiorę (a są tam nietypowe pięcioramienne bity potrzebne więc pewnie będę rozwiercał) to wrzucę tu moje fotki - gdzieś nie wiem czy nie tu na forum już widziałem fotki rozebranego ale wybrakowane bez blaszek i sprężynek. Ja bym sobie zadał pytanie czy mam w tej chwili czas na wstawienie do warsztatu i jestem gotowy na wydatek: rozrząd z KZFR (koniecznie zawsze wymieniać w silnikach 1.6 KZFR razem z rozrządem! - to nieduży koszt na parę lat) + olej + filtry wszelakie + jakiś przegląd całego pojazdu to będzie zależy gdzie robisz miasto/warsztat od około 2000zł do 3400zł jak słyszałem w ASO Co do bezpieczeństwa - to nie przyspieszałbym wymiany o rok. Co do ekonomii - poczekałbym do regularnej wymiany za rok - mi zalecił mechanik - "Może Pan poczekać do wymiany oleju" - no i doczekałem do wymiany oleju. Co do przyspieszania, słabego odpalania i zimowego burczenia - warto wymienić KZFR. To chyba tyle, mam nadzieje ze wyczerpałem temat. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  2. Cześć wszystkim! Mam w przeciwmgielnych światłach zmatowiałe szkła od wewnątrz - tak jakby ktoś może za mocne żarówki włożył i coś niedobrego działo się z żarówkami i pozostał taki lekki mleczny osad od wewnątrz. Co sądzicie o jakości takich zamienników? Warto instalować? Oryginalne chyba kilkakrotnie droższe : HALOGEN LAMPA RENAULT MASTER FLUENCE KOLEOS MAXITY Jeśli polecacie jakieś inne - proszę o link Dziękuję z góry Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  3. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V KZFR

    Jestem właśnie po wymianie KZFR (po około 17tys od wymiany rozrządu - doczekałem do wymiany oleju) do tego poprosiłem jednoczenie o wymianę paska rozrządu, zauważono w serwisie brunatny nalot w otworze w pompie - została również wymieniona, paski akcesorii zostały poprzednie, nie jestem pewien jak z rolkami poptarzę na fakturę. Do tego przegląd całego pojazdu, wszystkie filtry i olej TOTAL QUARTZ + dwie tuleje wahaczy na prawą i lewą stronę + wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła + sprawdzenie osi wycieraczek wydawało mi się że brak jakiejś uszczelki przy wyjściu z podszybia - 2450zł (nie w ASO ale w specjalistycznym serwisie francuskich - Warszawa) Ogólnie po wymianie KZFR wydaje mi się że dostał więcej mocy, szybciej przyspiesza, te same reakcje na pedał gazu powodują zrywanie przyczepności kół - muszę lżej naciskać gaz. Poobserwuję spalanie bo wydaje mi się ze powinno spaść. Pali gdy zimno za pierwszym razem nie jak wcześniej za 2-3. Ogólnie było warto. Następny raz będę robił rozrząd za 5 lat bo nie przejadę 1000tys w tym czasie robiąc 10tys rocznie. Nie będę oszczędzał może 450zł na KZFR - każda wymiana rozrządu (więc może jeszcze ze dwie) to od razu wymiana KZFR - nie jak się spotyka praktykę ze co druga wymiana rozrządu to wymiana KZFR. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  4. arturdebski

    Handlarze autami

    @pbet Miałem na myśli moment gdy mówił od czego to się zaczęło - że kupił okazyjnie od kolegi/znajomego samochód za "polowe ceny" i ze w jeden dzień zarobił na nim chyba 2 000zł czyli cały samochód musiał kosztować w regularnej cenie 4 000zł... czyli jakaś kilkunastoletnia maszyna... Poza tym dziwi ze handlował tym wszystkim kilka chyba lat i nie przeszedł z pojazdów wartych 2 500zł do pojazdów za 25 000zł (tak mi się wydaje z całej tej opowieści i chyba na to tez zwrócił uwagę kolega @meganecoupe02) wiec cały ten jego "komis" to pewnie "szrot" na parkingu pod blokiem... albo w obejściu za płotem za domem u znajomego... - czyli target raczej dla osób które podchodzą mniej więcej tak przy zakupie (autentyk z którego się uśmiałem): "A co ja tu będę inwestował, reperował - szkoda kasy, lepiej za rok kupie sobie następnego za niecałe 2000zł" - w sumie racja przy takim podejściu i jakości pojazdu. To chyba tyle w temacie tego filmiku, ja natomiast chętnie bym posłuchał opowieści "prawdziwych" handlarzy który maja wynajęty plac i 30-40 samochodów gdzie cena pojedynczego to od 10 000 do gdzieś 50 0000, ogrodzenie bannery, biuro itp. i o metodach tego typu sprzedawców bo to co ten "koleżka" opowiada to z przeproszeniem (sorry za słownictwo) "chamówa" (włącznie ze słownictwem o klientach) robiona dla kompletnie niezorientowanych, "najniższa półka" sprzedawanych pojazdów które w zasadzie powinny trafić do rozbiórki. (Przykład dla "przeciwwagi" - osobiście znam sytuację że właściciel komisu ma np. koneksje u dealerów marek, odkupuje i wystawia na sprzedaż samochody wstawione w rozliczeniu za kupiony nowy pojazd. gdzie trafiają się np 2,3-7 letnie pojazdy) Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  5. arturdebski

    Handlarze autami

    Posłuchałem, nie w całości trochę wyrywkowo, ale począwszy od tego czym jeździł bohater tego reportażu (jakie kwoty wymieniał), poprzez sposoby napraw (które obserwowałem też u handlarza u mnie na parkingu - spray na felgi, nowe dywaniki, zapach, baranek na naprogi - który miał po 5 samochodów pod blokiem) po "target" komu te pojazdy sa sprzedawane i na koniec opis złamanego samochodu po wypadku z wypadniętym profilem z progu to są to jacyś "badziewiarze" którzy handlują pojazdami do może ~4-5tys zł... którzy stosują "tanie chwyty" "dla mas" - miód w silniku, trociny w skrzyni, spray na felgi i do polowy drzwi, guma do zucia i nowy zapach... żenada Nie wyobrażam sobie zakupu pojazdu bez sprawdzenia w serwisie najlepiej kupowanej marki i bez podpięcia do urządzenia diagnostycznego żebym mógł pominąć jakieś problemy w ABS, silniku itp bo kontrolka jest gumą do żucia zaklejona czy żaróweczki zmostkowane/zrównoleglone z olejową... czy żebym nie zobaczył na podnośniku odciętych i zaklepanych przewodów do tylnych hamulców żeby w ogóle przednie działały. Obserwowałem z okna co się działo u mnie pod blokiem - przychodziły po 2-4osoby do jakiegoś wysprejowanego złoma cmokali oglądali, zaglądali wszędzie i o dziwo pojazd znikał z parkingu za 2, 3 może 4 tys zł Ja bym nawet nie zwrócił uwagi na taką "kupę złomu" a po chwili rozmowy z koleżką który to sprzedaje nie miałbym już żadnej wątpliwości ze należy omijać szerokim łukiem. Z tego co widze po pytaniach na forum "co sądzicie o tym ogłoszeniu" to "target" tu raczej jest na pojazdy 3-4 krotnie droższe niż sprzedawał "koleżka" z reportażu. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  6. W czerwcu 2018 robiłem w Warszawie w warsztacie specjalizującym się w samochodach francuskich (nie ASO): tarcze i klocki przód i tył - 1905zł - materiał i robocizna. Mniej więcej wyliczenie: - Tarcze tył - 700zł - producent SNR - Klocki Tył 180zł - TRW - Wymiana tył 233zł - Tarcze przód 422zł - TRW - Klocki przód - 195zł - Wymiana przód - 175zł (przy wymianie samych klocków robocizna 87zł za "oś") Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  7. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    @pbet Dzięki za linki. Możesz wrzucić link do harmonogramu przeglądów który zacytowałeś? @droopy Dzięki za link. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  8. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    do @pbet Spoko ================================================================================================================================== do @droopy @droopy Chodziło o to - ale w sumie już chyba nieważne: Nie mniej dzięki za filmik to tłumaczy że jednak warto przy rozrządzie od razu zrobić pasek akcesorii. Chętnie poczytam jak masz jakieś wątki z forum na temat wkręcenia paska alternatora w rozrząd. Dopytam mojego mechanika czy w "pakiecie" rozrządu jest uwzględniony pasek akcesorii - bo może jednak był brany pod uwagę Tak czy siak zawsze razem z rozrządem będę wymieniał KZFR i pasek akcesorii - koszty nieduże a spokój cenny. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl ================================================================================================================================== do @airbites @airbites Kurcze - chyba bym nie czekał wiedząc ze to może zmielić rozrząd... Prawdopodobnie koszt nieduży... ile pasek może kosztować 100zł? wymiana może drugie tyle... razem koło ~200zł Naprawa głowicy (na przykładzie: Renault Thalii 1.4 16V) to ~3000zł Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  9. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    Paweł, cenię Twoje porady bo widzę że "drążysz" temat swojego samochodu, ale czytając to: ...odnoszę wrażenie ze nie do końca wiesz co to znaczy "kolizyjność" silnika lub nieprecyzyjnie określasz to co chcesz przekazać - trochę brzmi jakby pasek alternatora miał wpływ na kolizyjność silnika. Wyjaśnij mi na spokojnie proszę w jaki sposób pasek alternatora niszczy rozrząd - bo może ja czegoś nie wiem o budowie 1.6 16V [K4M 838] . Albo wskaż jakiś wątek z tego forum czy info z sieci którym się "podpierasz" pisząc o niszczeniu rozrządu przez pasek alternatora. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  10. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    Możesz rozwinąć? Rozumiem ze uszkodził się sam alternator i przez to mógł się zerwać jego pasek? Mam na myśli że zerwanie paska rozrządu skutkuje kapitalnym remontem głowicy w silniku "kolizyjnym" gdzie otwarte zawory wtedy spotykają się z tłokami (ewentualnie dodatkowo popękane tłoki i pokrzywione korbowody) co przy starej jednostce obecnie sugeruje jej wymianę na inny używany silnik. Zerwanie paska alternatora nie robi takich uszkodzeń, nie robi w ogóle uszkodzeń oprócz braku ładowania akumulatora ze zrozumiałych przyczyn - chyba ze nie wiem czegoś o budowie 1.6 16V [K4M 838] i jego osprzętu. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  11. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    @pbet rozrząd był robiony pod koniec 2016 jakieś 16tys km temu. Robię rozrząd ze względu na burczący KZFR który nie był wymieniony najprawdopodobniej razem z rozrządem. O napędzie akcesoriów nie było mowy przy telefonicznej wycenie - wiec raczej nie brany jest pod uwagę. Porozmawiam pewnie co z płynem chłodniczym w takiej sytuacji. Od właściciela warsztatu który wyceniał dowiedziałem się ze do 20tys km można naciągnąć pasek rozrządu ponownie i pompy tez mógłbym nie wymieniać - ale chyba nie będę ryzykował i główkował nad 500zł za pompę i jakies grosze za nowy pasek w skali 5lat/100tys km - bo chyba taki interwał wymiany rozrządu jest zalecany. Pierwszy raz (to mój 6-ty samochód przez ponad 20lat) spotykam się z podejściem wymiany pasków napędowych akcesoriów obligatoryjnie po danym przebiegu, których to pasków stan techniczny można ocenić "organoleptycznie" w każdej chwili gdyż nie są zasłonięte (chyba ze o czymś nie wiem w 1.6 16V) i reagować/wymieniać w miarę potrzeby a nie przebiegu. (Zaprzestanie obracania się alternatora nie powoduje trwałego uszkodzenia innych podzespołów) Może koszty tych pasków nie są powalające ale wymienianie ich "według książkowych zaleceń" po przebiegu - sądzę ze jest trochę nadgorliwością i może być podyktowane jedynie np. bardzo długimi zagranicznymi wyjazdami lub inna formą intensywnej eksploatacji pojazdu. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  12. arturdebski

    Fluence I phI 1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.

    O wymianie płynu chłodniczego nie było mowy - więc raczej bez wymiany płynu chłodniczego. Pasek rozrządu i wszystkie akcesoria - jeśli o nich mówisz - czyli: rolka prowadząca, napinająca, gumowe zaślepki + jakieś nowe śruby itp. - w cenie. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  13. Cześć wszystkim. - Mam do wymiany kompletny rozrząd z KZFR - olej wraz z filtrami: oleju i powietrza + filtrem kabinowym Skomentujcie proszę cenę 2300zł brutto w Warszawie w serwisie francuskich samochodów (nie u dealera Renault) za kompletna usługę w raz z oryginalnymi częściami, olejem ELF zalecanym przez Renault, filtrami itp. W cenie jedną z pozycji jest "przegląd całego pojazdu" około ~250zł w który wchodzi również robocizna wymiany filtrów i oleju. Co do reszty pozycji w usłudze nie wypowiem się ponieważ nie dostałem precyzyjnego punkt po punkcie kosztorysu. Zestawy rozrządu z KZFR patrząc dla "odniesienia" na Allegro kosztują około 600-700zł: 1) https://allegro.pl/oryginal-rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-iii-1-6-16v-i7315327402.html 2) https://allegro.pl/rozrzad-oe-pompa-kolo-faz-clio-iii-1-4-1-6-16v-i6881287757.html 3) https://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-iii-1-6-16v-oryginal-i7040605865.html 4) https://allegro.pl/renault-megane-iii-1-6-16v-rozrzad-kolo-pompa-wody-i7422589646.html Skomentujcie tez proszę w miarę możliwości wskazane przykładowo zestawy rozrządu - czy to oryginalne jak w większości piszą? Czy można się naciąć na podróbki? Jak rozróżnić odpowiednik od oryginału gdybym sam chciał kupić zestaw rozrządu? Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  14. xxx Ciekawe bo w najnowszych odrzutowcach pasażerskich i sportowych samochodach ciągle stosuje się wskazówkowe/słupkowe wskaźniki które mi się o wiele bardziej z resztą podobają od cyfrowych. Czasami tez prezentowane są wskazówkowe wyświetlane na wyświetlaczach - jednak cały czas są to wskazówkowe Także słaby argument -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  15. xxx @onomatopeja No właśnie jesteś kolejną osobą która cos pisze ale nie do końca wie o co chodzi...powtarza jakieś sformułowania ale nie potrafi tego wyjaśnić rzeczowo podać jakieś linki zacytować cos z sieci itp. bo prosiłem żeby ktoś się odniósł do "gorszości fluence" bo nie rozumiem tego stwierdzenia. Pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
×