Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

arturdebski

Użytkownik
  • Zawartość

    55
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://blogit.one.pl

Samochód

  • Auto
    Fluence 1.6 16V (2010r)
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    52

Ostatnio na profilu byli

615 wyświetleń profilu
  1. @jabrze Dzięki ale warsztat mi tego nie zaoferował gdyby była taka możliwość pewnie bym dostał wiadomość, z reszta musiałbym czekać pewnie na samochód kolejny tydzień albo dwa wiec wprowadzanie trzeciego rozwiązania w moim przypadku chyba niema przesłanek. (jak napisałem samochód już na warsztacie stoi po dzisiejszej diagnozie) A widzisz jakieś przeciw zamiennikowi? Miałeś może do czynienia z zamiennikami maglownicy Fluence/Megane 3? Pozdrawiam --Artur Dębski Regulamin forum się kłania - Prezes
  2. Cześć wszystkim! Jestem przed wymianą przekładni kierowniczej we Fluence 1.6 z 2010r - samochód poszedł do warsztatu na luzy na końcówkach drążków kierowniczych i ich wymianę, okazało się ze przekładnia kierownicza ma luz i warsztat proponuje mi oryginał za 1700PLN lub zamiennik za 880PLN (+koszt robocizny) Którą brać zamiennik czy oryginał? Cena jak widać dwukrotnie wyższa przy oryginalnej. Widzicie jakieś przeciw za instalowaniem zamiennika? Chyba przy tych cenach wolałbym zmiennik. Instalował ktoś zamiennik i był zadowolony? (Sprawa dość pilna samochód w warsztacie, warsztat czeka na moją decyzję - przed chwila miałem telefon) Dzięki za wszelkie sugestie Pozdrawiam --
  3. Przepraszam ze lekko zboczę z tematu - czy próbował może ktoś na fabrycznej nawigacji uruchomić nawigację inną niż Tom Tom? Np moja ulubioną nawigację: Auto Mapa? Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  4. @pbet Paweł powiedz jeszcze proszę czy te jedyne śruby które używasz pierwotnie były przeznaczone do felg aluminiowych czy stalowych? Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl @Lelupi Czy mógłbyś mi zrobić fotkę takiej śruby z podkładką do aluminiowych i do stalowego zapasu a wrzucić tu lub na PW? Lub maila Ci podam? Bo czytam o tym wszstkim i coraz wiekszy mętlik mam w głowie. "Jako, że koszt niewielki, na zimę kupiłem zestaw śrub Febi. Nie kaleczę gniazda śruby. Nie będzie problemu z odkręceniem.( to w zasadzie pomijalne przy dwukrotnej zmianie kół w ciągu roku) Generalnie tak powinno być. Tak miałem zawsze i w każdym aucie, którym posiadałem felgi aluminiowe. Na zwykłych śrubach, koło też nie odpadnie. " Hmmm z tym dokupowaniem "śrub na zimę" to masz na myśli do stalowych felg na zimę? lato aluminiowe felgi (jedne śruby), zima stalowe felgi (drugie śruby)? Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  5. Chodzi mi nie o teoretyczne dywagacje "a może tak a może tak" i powstające sprzeczne opinie tylko o konkretne przykłady: - "mam jeden komplet śrub do stalowych i aluminiowych i jest dobrze koło mi nie odpadło" - "mam dwa komplety śrub jeden do stalowych jeden do aluminiowych bo ...." To już nie są sprzeczne opinie tylko fakty Dzięki Paweł - wiem ze już pisałeś - masz jen komplet - to mój krok do przodu. Najlepiej - powinna być ankieta kto jak ma przy dokładnie tych samych dwóch zestawach felg używanych na zmianę (fabryczne stalowe 15" / fabryczne aluminiowe 16" KALEIDO) Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl Dzięki czyli jest na razie 2:0 dla posiadania jednego zestawu śrub tylko twoja aluminiowa felga inna (nie KALEIDO 16") Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  6. Cześć wszystkim Chce wymienić oryginalne stalowe felgi 15 cali na aluminiowe 16 cali 1) Czy może ktoś rozwiać moje wątpliwości czy trzeba koniecznie wymieniać śruby do przykręcania kół w momencie wymiany felg na aluminiowe? 2) Czy ktoś wymieniał albo używa zamiennie felg: stalowe/aluminiowe i przykręca je jednym kompletem śrub i czy są to śruby od felg stalowych czy inne? (słyszałem sprzeczne opinie) Felgi które chcę zakupić zamiast stalowych: 6,5X16 ET47 SZEROKOŚĆ: 6,5J X 16H2 ODSADZENIE: ET 47 ROZSTAW ŚRUB: 5X114,3 OTWÓR CENTRUJĄCY: 66,1 FELGI: "KALEIDO" Numer katalogowy: 403 009 151 R Numer katalogowy dekielka: 82 000 43 899 Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  7. Paweł w RR 409zł/1szt tylko jeszcze nie wiem (czekam na info) czy z dekielkami czy bez dekielków. Podejrzewam ze trzeba jeszcze "dołożyć" do dekielków. Wiesz może czy mając stalowe felgi i zamieniając je na aluminiowe muszę dokupić komplet nowych śrub? Jeśli tak to czy znasz numery katalogowe/lub wymiary swoich śrub - bo widzę ze masz takie felgi? Co do numerów katalogowych felg to podobno jest nie tak jak podałem w pierwszym poście : czyli nie: 403 000 4042R tylko: 403 009 151 R Numer dekielków to podobno: 82 000 43 899 Nie weryfikowałem jeszcze tych informacji ale tak się dowiedziałem z kolejnego źródła. A może ktoś inny podpowie czy zmieniając felgi stalowe na aluminiowe muszę zmienić śruby? I jeśli tak to jaki jest numer katalogowy tych śrub do aluminiowych felg? Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  8. "Moje ASO" ... to brzmi dumnie. W sumie nie jeżdżę do ASO. Więc nie mam "mojego" ASO ;) Zastanawiałem się wcześniej o pytaniu w oficjalnej sieci Renault ale coś mi się wydaje ze nie znajdę kompletu 4szt w cenie około 1400zł jak widziałem. Mimo wszystko wysłałem maila do RRG Warszawa czekam na odpowiedź, ale nie spodziewam się rewelacji. Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  9. Cześć wszystkim, Może ktoś podpowie gdzie mogę kupić nowe felgi aluminiowe KALEIDO (szukałem na Allegro, OLX, Otomoto i w paru sklepach z sieci - nic...) 6,5X16 ET47 SZEROKOŚĆ: 6,5J X 16H2 ODSADZENIE: ET 47 ROZSTAW ŚRUB: 5X114,3 OTWÓR CENTRUJĄCY: 66,1 FELGI: "KALEIDO" nr katalogowy felgi: 403 000 4042R Dziękuję i pozdrawiam -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  10. Też mam swoje w domu po wymianie, jeszcze nie rozkładałem, tam takie specyficzne bity potrzebne są:
  11. Cześć @jabrze A jak można kontrolować pracę pracę elektrozaworu? Da się to w "domowych" warunkach zrobić ? Czy wymaga jakichś zaawansowanych metod? Pozdrawiam -- Artur Dębski
  12. @droopy - a jak niby ma się "przestawić" rozrząd jak nie przez zróżnicowanie prędkości? No przecież w momencie przestawiania rozrządu "środek" koła KZFR (czyli wałek rozrządu) musi mieć inną prędkość niż "wieniec" koła KZFR (czyli czyli wał korbowy - poprzez pasek rozrządu) - (jedno spóźnia się przez chwilę względem drugiego lub jak kto woli jedno jest szybsze przez chwilę od drugiego) - nawet jeśli dzieje się to może na przesuwie 3 czy 5 ząbków paska rozrządu i może sumarycznie 5 czy 10 stopniach obrotu koła KZFR i trwa może 0,1 sekundy (wszystkie wartości wymyśliłem dla przykładu bo nie patrzę w tej chwili w instrukcje/teorię pracy ślinika) przecież dalej jest to różnicowanie prędkości! Pozdrawiam -- Artur Dębski
  13. @sebastian_wifi Cześć, Jeździłem z KZFR w niejasnym stanie rok jak widzisz. Objawy nie ustąpiły zupełnie ale nasilały się i lekko zanikały, gdy zimno było gorzej latem prawie zapomniałem o KZFR bo prawie nic się nie działo jedynie samochód zapalał (nie zawsze) po drugim czasem trzecim przekręceniu kluczyka na co przestałem zwracać uwagę. Latem nie wiedziałem również o jednak występującym spadku mocy przy przyspieszaniu - który zrozumiałem po wymianie KZFR jak napisałem gdy wsiadłem do samochodu i "deptałem gazem" z takim samym zapałem jak przez rok koła traciły przyczepność ze względu na wzrost mocy po wymianie KZFR. Patrząc ogólnie na budowę tego koła wydaje mi się ze niema nic groźnego w jeżdżeniu z niedomagającym KZFR - ot są kanaliki, zaworki, sprężynki, jakieś blaszki czy płytki które reagują na ciśnienie oleju które jest sterowane podobno przez komputer. O ile zdołałem się zorientować (niech mnie ktoś poprawi) koło jest bezpośrednio na wałku rozrządu po kole porusza się zębaty pasek rozrządu i cała filozofia to "inteligentne" minimalne różnicowanie prędkości obrotowej w momencie przyspieszania pomiędzy wieńcem kola KZFR (czyli paskiem rozrządu) a osią koła KZFR (czyli wałkiem rozrządu) - zawory wtedy otwierają się raz wcześniej raz później w zależności od obrotów silnika. Raczej nic w tym kole się nie urwie gwałtownie czy zmieli. Dodatkowo przez rok śledzenia tematu nie natknąłem się nigdzie w sieci na jakieś grubsze konsekwencje nie wymienienia KZFR po usłyszeniu ze niedomaga. Mam moje stare KZFR jak je rozbiorę (a są tam nietypowe pięcioramienne bity potrzebne więc pewnie będę rozwiercał) to wrzucę tu moje fotki - gdzieś nie wiem czy nie tu na forum już widziałem fotki rozebranego ale wybrakowane bez blaszek i sprężynek. Ja bym sobie zadał pytanie czy mam w tej chwili czas na wstawienie do warsztatu i jestem gotowy na wydatek: rozrząd z KZFR (koniecznie zawsze wymieniać w silnikach 1.6 KZFR razem z rozrządem! - to nieduży koszt na parę lat) + olej + filtry wszelakie + jakiś przegląd całego pojazdu to będzie zależy gdzie robisz miasto/warsztat od około 2000zł do 3400zł jak słyszałem w ASO Co do bezpieczeństwa - to nie przyspieszałbym wymiany o rok. Co do ekonomii - poczekałbym do regularnej wymiany za rok - mi zalecił mechanik - "Może Pan poczekać do wymiany oleju" - no i doczekałem do wymiany oleju. Co do przyspieszania, słabego odpalania i zimowego burczenia - warto wymienić KZFR. To chyba tyle, mam nadzieje ze wyczerpałem temat. Pozdrawiam -- Artur Dębski
  14. Cześć wszystkim! Mam w przeciwmgielnych światłach zmatowiałe szkła od wewnątrz - tak jakby ktoś może za mocne żarówki włożył i coś niedobrego działo się z żarówkami i pozostał taki lekki mleczny osad od wewnątrz. Co sądzicie o jakości takich zamienników? Warto instalować? Oryginalne chyba kilkakrotnie droższe : HALOGEN LAMPA RENAULT MASTER FLUENCE KOLEOS MAXITY Jeśli polecacie jakieś inne - proszę o link Dziękuję z góry Pozdrawiam -- Artur Dębski
  15. Jestem właśnie po wymianie KZFR (po około 17tys od wymiany rozrządu - doczekałem do wymiany oleju) do tego poprosiłem jednoczenie o wymianę paska rozrządu, zauważono w serwisie brunatny nalot w otworze w pompie - została również wymieniona, paski akcesorii zostały poprzednie, nie jestem pewien jak z rolkami poptarzę na fakturę. Do tego przegląd całego pojazdu, wszystkie filtry i olej TOTAL QUARTZ + dwie tuleje wahaczy na prawą i lewą stronę + wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła + sprawdzenie osi wycieraczek wydawało mi się że brak jakiejś uszczelki przy wyjściu z podszybia - 2450zł (nie w ASO ale w specjalistycznym serwisie francuskich - Warszawa) Ogólnie po wymianie KZFR wydaje mi się że dostał więcej mocy, szybciej przyspiesza, te same reakcje na pedał gazu powodują zrywanie przyczepności kół - muszę lżej naciskać gaz. Poobserwuję spalanie bo wydaje mi się ze powinno spaść. Pali gdy zimno za pierwszym razem nie jak wcześniej za 2-3. Ogólnie było warto. Następny raz będę robił rozrząd za 5 lat bo nie przejadę 1000tys w tym czasie robiąc 10tys rocznie. Nie będę oszczędzał może 450zł na KZFR - każda wymiana rozrządu (więc może jeszcze ze dwie) to od razu wymiana KZFR - nie jak się spotyka praktykę ze co druga wymiana rozrządu to wymiana KZFR. Pozdrawiam -- Artur Dębski
×
×
  • Utwórz nowe...