Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

grzegorz_ml

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Grandtour III ph II
  • Silnik
    1.6 K4M 858
  • Przebieg (tys.km)
    70

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. grzegorz_ml

    Megane II phII szarpanie podczas przyspieszania

    Samochód mam od nowości tak więc przebieg prawdziwy. Gaz założyłem w lipcu, wtryski AC W01 wkręcone w część aluminiową dolotu. Przez kilka tysięcy km samochód jeździł bez problemów. Świece zmieniłem miesiąc temu na NGK BKR6EZ, nic przy nich nie ruszałem. Samochód odpala bez problemu, trzyma równe wolne obroty, na biegu jałowym dobrze wkręca się na obroty, przy jeździe nie czuć spadku mocy. Jedynie podczas delikatnego przyspieszania w okolicach 2000obr/min czuć pojedyncze szarpnięcia, przy wyższych obrotach silnik już pracuje prawidłowo. Przy dynamicznym przyspieszaniu usterka ta nie występuje, pewnie dlatego, że po zmianie biegu na wyższy obroty nie spadają poniżej 2500. Zdemontowałem ostatnio kolektor dolotowy (część plastikową), uszczelki są w dobrym stanie ale zauważyłem, że wylało się z niego trochę oleju - ok. 50ml, podobno to norma w tych silnikach. Zmontowałem wszystko do kupy, poprawy dalej żadnej. Robiłem diagnostykę u mechanika (chyba to nie był CLIP), który stwierdził, że silnik pracuje poprawnie, brak wypadania zapłonu, był tylko błąd potencjometru pedału gazu. Wymiana pedału gazu nic nie pomogła. Pojeździłem trochę na samej benzynie ale usterka występuje nadal, na LPG również. Będę chyba musiał poszukać kogoś z CLIPem.
  2. grzegorz_ml

    Megane II phII szarpanie podczas przyspieszania

    Przepraszam, że odkopuje temat. Pytanie do kolegi Kuba12 czy udało Ci się znaleźć przyczynę? Mam identyczne objawy. Wymieniłem świece, pedał gazu i przepustnicę. Nadal szarpie zarówno na benzynie jak i LPG.
  3. Przygody z moją meganką chyba dopiero się rozpoczynają. Wymieniłem pedał gazu na nowy i okazało się, że niepotrzebnie. Objawy szarpania przy przyspieszaniu nadal występują, chyba nawet coraz intensywniej. Zauważyłem a w zasadzie usłyszałem, że po włączeniu zapłonu przepustnica oprócz pisku wydaje z siebie coś jak chrobotanie. Nie wiem czy wcześniej też tak było. Tak więc problem nie rozwiązany. Jak by tego było mało jest kolejny: pojedyncze stuki w okolicy lewego koła. Najczęściej jeden stuk przy zakręcie w prawo, jeden stuk przy przyspieszaniu oraz stukanie przy bujaniu samochodem na boki na postoju trzymając za relingi dachowe. Ale najlepsze na koniec. Zaczyna wariować instalacja elektryczna w tylnej części pojazdu tzn.: wciskam hamulec - włącza się tylna wycieraczka, włącznikiem natomiast nie da się jej włączyć, włączam wsteczny - wycieraczka zaczyna pracować ale bardzo powoli, światło cofania słabo jarzy razem z lewym kierunkiem i prawą postojówką, dodatkowo włączają się na chwilę przednie światła led, szyby elektryczne tylne nie działają wtedy wcale i co chwila słychać przekaźnik blokady drzwi i pojawia się komunikat "sprawdź funkcję zabezpieczenia przed dziećmi" Przypadkowo udało mi się zlikwidować cały ten cyrk włączając na chwilę lewy kierunkowskaz. Na razie prawie wszystko działa dobrze oprócz tylnej szyby po lewej stronie. Silnik przy podnoszeniu i opuszczaniu działa tylko ok. sekundy po wciśnięciu przycisku w drzwiach i żeby całkowicie zamknąć/otworzyć szybę trzeba go użyć kilka razy. Cała sytuacja powtórzyła się już dwukrotnie. Wiem, że z zawieszeniem muszę podjechać do mechanika, ale z pozostałymi problemami będzie trudniej. Proszę o pomoc od czego można by zacząć szukać usterek. Czy też macie tak, że po włożeniu karty i wciskaniu pedału gazu do oporu bez odpalania silnika to z przepustnica stuka takim metalicznym dźwiękiem. Najlepiej słychać to w garażu przy otwartej masce i drzwiach.
  4. Dzięki za zainteresowanie tematem. Chyba będę musiał poważnie zastanowić się nad wymianą pedału. Nie wiem czy mój przypadek jest jednostkowy czy to typowa usterka w tym modelu ale w internecie bardzo trudno znaleźć taką część nową, trafiłem tylko na kilka używanych ale nie chce ryzykować, że kupię tak samo uszkodzony.
  5. Witam szanownych forumowiczów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim samochodem. Na wstępie dodam, że samochód jest z instalacją LPG. Ogólnie auto odpala i jeździ prawidłowo, silnik pracuje równo i cicho. Problem pojawia się przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu przy ok 2000 obr./min. Czuć wtedy delikatne pojedyncze szarpnięcia. Poniżej i powyżej tego zakresu obrotów problem nie występuje. Objawy są identyczne przy jeździe na benzynie jak i LPG. Nie wpływa to jakoś na komfort jazdy ale irytuje mnie świadomość, że coś jest nie tak. Ostatnio wymieniłem świece zapłonowe ale nic nie pomogło. Podjechałem do mechanika sprawdzić czy są jakieś błędy w sterowniku silnika i okazało się, że był błąd czujnika położenia pedału przyspieszania. Czy ktoś z Was spotkał się z podobną usterką? Nie chciałbym od razu wymieniać pedału gazu na nowy a nie ma możliwości wizualnej oceny ścieżek potencjometru czujnika - jest on nierozbieralny.
×