Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


MichalVTS

Użytkownik
  • Zawartość

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grand Tour
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    182

Ostatnio na profilu byli

166 wyświetleń profilu
  1. Ja kupiłem VALEO XTRM VM392, kosztują co prawda 96zł, ale wycierają bardzo dobrze i cichutko. Wcześniej próbowałem eksperymentować z tańszymi, ale nie dawały rady wycierać całej powierzchni jaką powinny.
  2. Nie wykluczone, ogólnie samochód myty był chyba szczotą drucianą, bo lakier też nadaje się do polerki, ale to na wiosnę :P Może ktoś z forumowiczów ma na sprzedaż ładny komplet lamp ?
  3. 2010, ph1, ale też przyglądałem się wielu Meganom w Katowicach i żadna nie miała chociażby trochę zamglonych, bez względu która to była faza.
  4. MichalVTS

    Handlarze autami

    @grzes70 Masz rację, samochody pod handel się zdarzają, sam się na taki naciąłem (Mazda 6 z pompą paliwa uszczelnioną t-shirtem, serio i wieloma innymi kwiatkami) i za takie zachowanie sprzedawców powinno się ich wsadzać do pierdla i zakazać wykonywania zawodu. Samochód to nie jest rower, czy mikser, które psując się nie wyrządzą nikomu większej krzywdy. Takie manipulowanie przy hamulcach czy poduszkach powietrznych to już usiłowanie zabójstwa. Za stan sprzedawanego samochodu odpowiada sprzedający, bo kupujący nie musi znać się na mechanice, elektronice i innych, szczególnie jak kupuje samochód za 2-6 tys. zł. Dobrze, że teraz będą zmiany na stacjach diagnostycznych, to może ten proceder trochę zmaleje. Co do filmu, to wydaje mi się, że ktoś po prostu ubrał ładnie w słowa krążące od dawna stereotypy o "typowym handlarzu".
  5. Właśnie problem w tym, że niewiele wiadomo skąd to i jak z tym walczyć... niestety lampy do Megany są absurdalnie drogie, więc nie chce za mocno kombinować, żeby nie zniszczyć całkowicie, bo w moim przypadku nie będzie szans dopasować jednego kawałka, tylko od razu do wymiany cały komplet...
  6. No więc po prawie miesiącu zabierania się do walki z lampami, udało mi się znaleźć na to chwilę. Lampę zdemontowałem i w umywalce w domu wypłukałem najpierw wodą z mydłem i odrobiną octu, a następnie dwa razy wodą demineralizowaną. Próbowałem jeszcze potrzeć przeźroczysty plastik od środka mokrym patyczkiem do uszu, ale nic to nie dało... Po płukaniu spróbowałem spolerować lampę, szorując ją dość solidnie najpierw papierem 800, potem 1000, 2500 i na koniec polerowanie pastą lekko ścierną. Testy przeprowadziłem na lewej lampie na klapie (w razie wpadki tańsza w zakupie :P) i efekt jest niestety żaden, co widać na zdjęciu. W porównaniu do części na karoserii, która nie była płukania i polerowana, czyszczona lampa jest praktycznie identyczna... Wniosek jest z tego prosty. Wychodzi na to, że Renault użyło jakiegoś kiepskiego plastiku w moim egzemplarzu. Dodatkowo wiem od kolegi @witman, o drugiej meganie z takimi lampami, więc może to po prostu była jakaś lipna partia części... Zostaje mi kupno nowych, albo przejrzystych używanych i znalezienie kupca na moje "zamglone".
  7. @witman chyba użyłem złego słowa, chodziło mi, że 1.4 TCe jest bardziej filigranowy od jednostek starego typu (od Ciebie wiem, że blok waży około 65kg ), ale jak widać nie powoduje to, że jest awaryjny, a wręcz przeciwnie i przy odrobinie zainteresowania odpowiednim serwisem, potrafi wykręcić duże przebiegi bez awarii. Także wydaje mi się, że przy swoich możliwościach i bezawaryjności jest silnikiem bardzo dobrym i chyba najlepszym z jakim do tej pory miałem do czynienia.
  8. @czik3n Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoimi argumentami. Może 1.4 TCe jest faktycznie delikatniejszym silnikiem niż jednostki starego typu jak pierwsze 1.9 TDI czy wolnossące diesle 3.0 Mercedesa, ale to nie znaczy, że silnik jest zły i nie nadaje się na nasz rynek. Ogólnie uważam, że porównywanie 1.6 który w produkcji jest od lat 90-tych do 1.4 TCe jest jak porównywanie Nokii 3310 do nowego Samsunga S8, Samsung również jest delikatniejszy, nie pancerny, ale większość z nas wybiera nową technologię. Niestety czasy silników w których interwały wymiany oleju były sugestią już minęły i nie wrócą, o mechanikę trzeb dbać i koniec (ewentualnie płacić za remonty co 50 tys. km). Poza tym, te "pancerne" silniki robiły spektakularne przebiegi, tylko pod warunkiem, że się o nie dbało. Wcześniej posiadałem Mazdę 6 z silnikem 2.3 który miał opinię niezawodnego i dobrego silnika, a potrafił wypić 2l oleju między wymianami i stukał sobie wesoło panewkami i palił jak smok, ale to wina poprzednich właścicieli, którzy olewali serwisowanie samochodu... Co do zakupu samochodu używanego, to nawet przytoczony przez Ciebie 1.4 Fiata, też potrafi się solidnie zepsuć, tak jak każdy silnik. Najważniejsze przy zakupie używki, to sprawdzenie jej historii serwisowej. @airbites Samochód wcześniej głównie był używany na trasach (60%), obecnie ja używam go 50:50 (trasa:miasto). Jeździ od zawsze na oleju 5W40.
  9. @dreq02 pewno masz rację, ale tak jak napisałeś, warto najpierw porządnie wygłuszyć drzwi i wtedy zobaczyć czy fabryczne pierdziawki wystarczają lub nie. Każdy ma inne potrzeby i tak jak Tobie wystarczyło by wygłuszyć drzwi, to innemu potrzeba filharmonii w samochodzie. Ja się wziąłem za audio trochę od d*py strony i wygłuszenie zostawiłem na koniec, ale sama zmiana głośników na tanie Pioneery już zrobiła robotę.
  10. @dreq02 kawał świetnej roboty, sam mam plan to zrobić, ale na przyszły rok jak będzie ciepło Co do głośników, myślę że jak już się grzebie w drzwiach to w przednie dobrze było by włożyć jakiekolwiek 16cm głośniki i dystanse MDF, bo jednak robi to różnicę, nawet bez wygłuszenia. Oryginalne głośniki niestety to śmiech na sali, do zabawek montują porządniejsze...
  11. Jutro sprawdzę, ale sam osobiście nie widziałem lamp bez znaczków, więc wydaje mi się że właśnie egzemplarze bez znaczków są nie oryginalne.
  12. No właśnie nie, większość czasu jeżdżę na dziennych. Macie pomysł czym próbować wypłukać ten pył, czy co tam się osadziło?
  13. @Silverek o tym to wiem, część lewej lampy paruje, ale nie różni się od reszty. @pbet tak, to jest po lekkim przetarciu papierem wodnym 1000 i polerce
  14. W załączniku zdjęcia lamp z bliska, jedne w pełnym słońcu jedne w cieniu.
×