Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MichalVTS

Użytkownik
  • Zawartość

    217
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

19 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grand Tour
  • Silnik
    1.4 TCe + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    201

Ostatnio na profilu byli

589 wyświetleń profilu
  1. Tak, w Megane jest zbiorniczek przezroczysty, ale tutaj chodzi o to, że jak chcesz zwiększać moc silnika, to najpierw musisz zadbać o jego kondycję, a ubytek płynu chłodniczego dyskwalifikuje silnik do chip tuningu.
  2. Jedno co ze swojej strony mogę Ci poradzić, to bierz wersję z Ksenonem. Wiadomo, że halogen też świeci, ale różnica jest kolosalna na korzyść ksenonu (ma funkcję skrętu wraz z ruchem kierownicy) w Meganie, a jak kupisz wesję bez, to dołożenie jest nie dość, że kosztowne to jeszcze problematyczne.
  3. Monitorowanie poziomu płynu na pewno pomoże, bo wcześniej wykryjesz usterkę UPG i szansa na pękniętą tuleje maleje. Co do jazdy na zimnym silniku w mieście, to wystarczy, że nie będziesz się chciał ścigać z każdym jadąc do pracy i przy delikatnym traktowaniu na zimnym nie powinieneś mieć długo problemów. JA mam nalatane na swojej Meganie ponad 207 tys. km i oryginalną UPG, więc da się wykręcić tym silnikiem spory przebieg bez poważnej awarii.
  4. Możesz próbować z testerami obecności spalin w układzie chłodzenia, dostępnymi na internecie, kosztują po 20zł i pozwolą wyeliminować uszkodzenie UPG lub je potwierdzić.
  5. Koledze @deku chodzi na pewno bardziej o komfort jazdy niż o silnik, bo faktycznie 2.0TCe może osiągami dorównywać 3.0 z Puga. Poza tym, to marne szanse są na znalezienie w cenie 20-25 tys. zł dobrego M3 z 2.0 o ile jakikolwiek się znajdzie. 1.4TCe wytrzyma max chip na jakieś 165KM, bo więcej nie udźwignie bez grubego dłubania (pompa, wtryski, większe turbo, IC, itd.), a i z racji tego, że jakiś już przebieg te silniki mają, to dłubanie na więcej, może skończyć się szybką śmiercią tego silnika, który przy serii i nieodpowiednim traktowaniu odmawia posłuszeństwa.
  6. To Ci z tym pomogę i TUTAJ masz link do pliku z service manual do Megane 3 i Fluence I żebyś nie utonął w ilości stron to dokładnie jest to na stronie 1482 (55A-14) nie ma tam opisanego dokładnie zderzaka z Grandtoura, ale we wszystkich wersjach jest mniej więcej podobnie mocowany, więc ogarniesz.
  7. Całą procedurę masz opisaną dokładnie z rysunkami w serwisówce dostępnej w dziale z plikami na forum. Ale tak skrótem to musisz zdjąć lampy tylne, bo pod nimi są śruby mocujące zderzak, potem odkręcasz nadkola plastikowe od zderzaka (chyba 3 wkręty), następnie po odgięciu nadkola na łączeniu błotnika ze zderzakiem odkręcasz jedną śrubę. Tak samo robisz z drugiej strony. Na koniec są chyba 3 śruby od spodu zderzaka, wyjmujesz zderzak z zaczepów przy błotniku i potem powinien bez problemu zejść.
  8. Jeżeli dynamika Cię nie interesuje, a chcesz samochodu kompletnie bezawaryjnego, to szukaj 1.6, ale to nie będzie łatwe, bo rzadko się trafiają ładne, a jeżeli są, to schodzą na pniu. Do tego też nie są 100% bezproblemowe, bo trzeba pamiętać o rozrządzie i czasem KFZR lubi nawalić. 1.4 będzie szybszy i dynamiczniejszy, ale tu pojawia się problem z pękającym UPG i w konsekwencji nawet pękniętą tuleją cylindra, ale to w dużej mierze zależy od tego jak samochód był traktowany. A co do proponowanych ogłoszeń, to dla mnie 1.4 jest jakiś wiarygodniejszy i lepiej wyposażony, ten z 1.6 wygląda jakby ktoś do wnętrza wlał wiadro plaku. Poza tym, ja sam wolał bym kupić samochód bez gazu i samemu go zagazować w zaufanym zakładzie. Kupowanie samochodu z instalacją, to dodatkowa niewiadoma, która może dużo kosztować w razie problemów.
  9. Pozostało do końca: 23 dni i 18 godzin

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Witam kolegów! Na sprzedaż mam komplet kół zimowych do M3. Felgi stalowe 15 cali, rozstaw śrub 5x114.3, otwór centrujący 60,1 mm, ET 43, stan dobry, proste. Opony 195/65/R15 SEMPERIT Speed Grip 2 z bieżnikiem około 5mm, produkcja z 2014 roku. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/kola-zimowe-megane-3-195-65-r15-5x114-3-z-oponami-semperit-CID5-IDzpKml.html Pozdrawiam

    650,00 zł

  10. Klosze w każdej wersji są takie same To czym się różnią te wersje, to ozdobna ramka wokół odbłyśników i z tego co zauważyłem, to była chyba po prostu opcja w katalogu, bo widywałem bardzo różne konfiguracje. Ramki były dostępne czarne lub srebrne, a w wersji z ksenonem złote.
  11. Dobrze przy tej operacji będzie najpierw wypłukać wyjętą lampę wodą destylowaną. Ta wilgoć, którą masz obecnie w lampie, po wyschnięciu może zostawić plamy. Jeżeli zdecydujesz się na rozebranie lampy, to pamiętaj, że żeby klej puścił, musisz go podgrzać opalarką, albo mocną suszarką, na zimno tylko połamiesz plastiki.
  12. Przy wymianie UPG wydaje mi się, że nie ma co oszczędzać na oleju. Lepiej będzie dla silnika, skoro go chcesz ratować, to wymienić przy okazji olej na nowy i filtry. Koszt przy całej operacji nie będzie znaczący, a silnik na pewno będzie Ci wdzięczny Co do wyciągania silnika, to jak kolega wcześniej napisał, warto go wyjąć, bo w M3 pod maską jest mało miejsca i z tego co mi wiadomo, do wymiany rozrządu na pewno się go wyciąga.
  13. W mojej Meganie jeszcze to się nie zdarzyło, a eksploatowana jest naprawdę różnie, tj. długotrwała szybka jazda, długie korki w wysokich temperaturach, zawsze pokazywała max. dwie kreski. Jeżeli Tobie pojawia się trzecia, a masz prawidłowy poziom płynu chłodniczego, to albo padł Ci wentylator, albo z termostatem jest coś nie tak i nie otwiera się na duży obieg.
  14. To wszystko zależy od tego jakiego zapachu nie lubi Wasza kuna, musicie z nią pogadać A tak serio, to wydaje mi się, że każdy zapach zrobi robotę, bo nawet leśny z lasem ma mało wspólnego, ważne własnie, żeby zapach był bardzo mocny. Przywiesić lepiej jest jak najwyżej, bo mimo braku osłony, to w okolicy maski przeważnie jest sucho ze względu na temperaturę w komorze silnika.
  15. Dużo osób poleca właśnie kostki do kibla, tak ze dwie przynajmniej. Jak nie będzie jednak działało, to przynajmniej zapach pod maską będzie przyjemniejszy nieco
×
×
  • Utwórz nowe...