Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Dolot

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III grandtour
  • Silnik
    1.4 tce
  • Przebieg (tys.km)
    117

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nie wiem czy w dobrym dziale piszę, jak coś to proszę o przekierowanie. Mam duży problem ze znalezieniem części zamiennej. Chodzi o uszczelkę łączącą rurę pary oleju z silnikiem. Ściągnąłem oyginalną rurę z nadzieją, że w zestawie będzie uszczelka, jednak jej nie było. Na samej uszczelce nie widziałem numeru OEM. Numer rury to 118260001R. Proszę o pomoc w znalezieniu edit: teraz widzę że jest to jakby osobna część. Łącznik rury z silnikiem i dopiero na to wchodzi ta uszczelka. Potrafię odczytać tylko 2313.
  2. Dzięki za wyczerpująca odpowiedz, postaram się posprawdzac wszystko co opisałeś. Jestem z Częstochowy. Wtryskiwacze, nie wiem czy dobrze patrze, MED ? Luzy zaworowe miałem podobno sprawdzane podczas remontu silnika niedawno. Mechanik mówił że były powypalane zawory, ale zrobione jest. A da się ten lubryfikator tak zlikwidować teraz, czy zamknąć "kranik" poprostu ?
  3. Jeżeli chodzi o regulację to byłem w serwisie gdzie montowałem gaz, powiedział, że wyregulował. Mieszanka na starcie była zbyt uboga o 5%. Nic sie nie poprawiło. Jutro zobaczę jak długie mam wężyki, ale czy długość w tym przypadku ma znaczenie ? ;) Przecież nie montują tego pierwszy raz i pewnie sprawdzają takie rzeczy. Nie rozumiem o co Ci chodzi z "wyzeruj korekty lift pyclipem albo pyrenem" mógłbyś wyjaśnić ? Dodam, że mam założony lubryfikator, czy to może mieć jakiś wpływ ?
  4. Po przełączeniu na LPG miga pomarańczowa kontrolka silnika, ale tylko na biegu jałowym i jeżeli temperatura silnika nie osiągnie temperatury roboczej. Jeżeli cały czas jadę to problem się nie pojawia. Jeżeli podczas migania nie zmienię na benzynę albo nie wyłączę silnika to po chwili przestaje palić na jeden cylinder no i wtedy to czuć, trzęsie i nie da się jechać. Ogólnie jak silnik jest zimny i nawet jeździ na benzynie podczas przyśpieszania potrafi szarpać. Proponuję Ci na początku zamienić cewki miejscami i zobaczysz czy wywali Ci błąd na inny cylinder czy cały czas bedzie to 4.
  5. Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. Nikt nie wie o co chodzi. Po remoncie silnika byłem naprawde zadowolony z pracy silnika, ale po bardzo krotkim czasie wróciły problemy.
  6. Dzwoniłem do mechanika, podobno pomiar luzów zrobiony. Pozostaje wymiana świec. Tak się zastanawiam czy to może być wina sondy lambda albo nieszczelności w układzie dolotowym ? A jeżeli nie w sonda to może jakiś inny czujnik wariuje jak są niskie obroty ?
  7. W majówkę postaram się zrobić regulację luzów i zmniejszyć odstęp świec albo najlepiej wymienie je na nowe. Mam założone NGK, zmienię na Bosha. Jeżeli to nie pomoże, udam się do gazowanika i będę chciał żeby skupił się tylko na tym 4 cylindrze. Jeżeli zostało coś niechlujnie zrobione to mogło to się odezwać dopiero po 10 tys km ? Teraz sobie tak myślę, że problem pojawił się odrazu po moim powrocie z Holandii, po długiej drodze około 12h z postajami tylko na tankowanie, gdzie samochód przez 80% drogi jechał pod dużym obciążeniem. Może w tym momencie coś się stało.
  8. Mówisz o wtryskiwaczach benzynowych ? Jeżeli miałem robiony remont silnika, mechanik składając go nie musiał tego robić z automatu ?
  9. Witam wszystkich. Chciałem opisać po krótce mój problem z którym walczę od paru miesięcy i prosić Was o jakieś rady. Mój samochód to Megane 3 grandtour 1.4 tce. Instalacje założyłem około 8 miesięcy temu, jest to BRC sequence 32. Przejechałem około 9 tys km w 3 miesiące bez najmniejszego problemu. Od około 5 miesięcy mam problem z wypadaniem zapłonu. Problem pojawia się w momencie przełączenia na gaz, jeżdżąc na benzynie wszystko jest ok. Błąd nie pojawia się za każdym razem. Check pokazuje się w momencie przełączenia na gaz gdy silnik jest na pół rozgrzany i najczęściej jest to na biegu jałowym, stojąc w korku albo na niskich obrotach. Jeżeli jadę trasa bez zatrzymywania się to nic się nie dzieje. Jeżeli silnik się rozgrzeje do temperatury roboczej 90 stopni to błędu już nie wywali jeżeli go wcześniej nie było. Zawsze jest to 4 cylinder. Byłem już 3 razy u gazownika u którego zakładałem instalację i według niego z instalacją jest wszystko dobrze. Na początku wymieniłem świece i cewkę, następnie zamieniliśmy cewki, wtryskiwacze od gazu i cały czas jest to 4 cylinder, zrobiliśmy test kompresji na cylindrach, na 4 bylo niższe ciśnienie, zdecydowałem się na remont silnika, szlifowanie, planowanie, wymiana pierścieni itp do tego nowy rozrząd, ciśnienie w normie, zapłon cały czas wypada na tym 4 cylindrze. Wróciłem do gazownika, wyregulował instalacje, od nowa zaprogramował, podnieśliśmy temperaturę przełączenia z 40 na 47 stopni i nic nie pomaga. Kiedyś podczas wypadania zapłonu pokazywało również błąd z ESP. Macie jakieś pomysły o co chodzi ? Dlaczego wywala błąd na biegu jalowym, na średnio rozgrzanym silniku, tylko na 4 cylindrze ??
  10. Mam dokładnie takie same objawy. Jeżeli chodzi o mapę wtrysku to raczej to nie jest problem, robiłem chip tunning, wgrani nową mapę i nic się nie zmieniło. U mnie na ciepłym czuć, ale w mniejszym stopniu, na zimnym jest to dosyć irytujące. Dodam jeszcze, że pojawił mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodniczym. Robiłem test na uszczelkę i niby OK.
  11. No i chyba tak zrobię. Mechanik ma jakoś sprawdzić chłodnicę oleju, jeżeli niczego się nie dopatrzy no to myję zbiorniczek wyrównawczy i czekam co się stanie.
  12. Witam forumowiczów. Jestem posiadaczem Megane III ph1, 1.4 TCE 130 KM. Jakiś czas temu zauważyłem olej w płynie chłodniczym. Wiadomo, że odrazu na myśl przychodzi uszczelka pod głowicą, nie wiem na ile można ufać testowi na uszczelkę, ale nie wskazał on problemu. Co może być przyczyną pojawienia się oleju w chłodnicy poza uszczelką ? Gdzieś doczytałem o chłodnicy oleju, co o tym myślicie ? Jakiś spec od megnek, wspominał mi o tym, że ten silnik 1.4 TCE jest dosyć wadliwy, często ma problemy przy 120-150k km i pojawienie się oleju w płynie to początek większych problemów. Obecnie na liczniku mam 123k km.
  13. Samochód mam od 2 miesięcy, nie do końca wiadomo jak poprzedni właściciel serwisował samochód. Po kupnie odrazu wymieniłem wszystkie filtry, olej. Dzięki za odpowiedzi, chciałem zrobić jakąś listę czynności na które trzeba zwrócić uwagę. Ja osobiście tankuje na CirkleK. Dzisiaj było trochę cieplej na dworze i widzę, że samochód zachowuje się inaczej, lepiej. REGULAMIN pkt. 5.6 literki PL - mireczek01 poprawione ;)
  14. Witam wszystkich, chciałem się dowiedzieć o dwie rzeczy. Po pierwsze chodzi o działanie silnika na biegu jałowym. Czuć drgania na kierownicy, siedzeniu. Wskazówka obrotów lekko porusza się w przedziale 700-900 i czuć takie "pierdzenie" samochodu, mechanik słuchał silnika i mówi że działa dosyć równo, ale wydaje mi się że coś może być nie tak, na komputerze nic nie pokazuje. Miałem astre to na biegu jałowym nie było czegoś takiego. Drugie pytanie jakie mam dotyczy ogrzewanych foteli. Ostatnio zauważyłem na panelu że jest znaczek podgrzewanych foteli a ja nie mam takich, czy jest możliwość wymiany fotela na podgrzewane, będzie pod siedzeniem jakieś podłączenie do takiego? Czy porostu robią jeden wyświetlacz do różnych modeli wyposażenia?
×
×
  • Utwórz nowe...