Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Razor1996

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    222

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. 5/ W silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ; - 1.4 /1.6 16V ; ok 28 do 36 kPa , ( 280 do 360 mbar ), Prawie się łapie, przy czym temperatura wlotowa powietrza wynosiła 20 stopni C. Gdyby wynosiła np. 50 przy mocno rozgrzanym silniku w gorący dzień, wartość ta z pewnością by spadła bo ciśnienie statyczne powietrza maleje wraz z wzrostem jego temperatury. Będę miał ten parametr na uwadze, możliwe że mam jakieś lewe powietrze, lub silnik nie jest w idealnym stanie. Zobaczymy jak dokonam ponownego pomiaru ciśnienia
  2. A więc aby sprawdzić czy mamy przestawiony rozrząd musimy kupić blokady za około 70zł lub je dorobić -blokada położenia wału korbowego (taka śruba o określonej długości wkręcana w okolicach bagnetu oleju) -blokada wałków rozrządu chociaż w sumie na oko widać - jak jest rozrząd przestawiony bo wałki nie ustawiają się w jednej linii. W skrócie usuwamy zaślepki wałków rozrządu (znajdują się blisko przepustnicy) Musimy mieć kupione nowe zaślepki koszt około 20 zł -ściągamy koło -ściągamy nadkole wkręcamy blokadę wału i kręcąc kołem pasowym (tym od osprzętu) w p
  3. No i panowie po co prawda długim czasie ale zagadka rozwiązana. Mechanik, który wymieniał mi rozrząd spierniczył robotę i go przestawił... Teraz po ponownym zrobieniu rozrządu mam: - podciśnienie w kolektorze ssącym 380 mbar - wcześniej było ok 470 mbar - spalanie na luzie 0,74l/h przy czasie wtrysku 3,22ms - wcześnie było: nie mogę znaleźć wydaje mi się że czasy wtrysku ok 4,2 ms a spalanie ponad litr na godzinę. Także teraz zostaje mi pojeździć na benzynie i ustawić gaz od nowa. Jak myślicie 200km wystarczy aby komputer silnika dobrał sobie odpowiednie korekty? A może d
  4. Z czystej ciekawości skąd wynika ograniczenie o obracaniu wałem tylko zgodnie z wskazówkami zegara? Czytałem o tym również w książce serwisowej ale tam nie było wyjaśnienia.
  5. Z moich obserwacji samochód nie bierze oleju, nie kopci na biało, świece których zdjęcia dodam w piątek mają kolor kawy z mlekiem - nie są one czarne. Właśnie dlatego ja podejrzewam mimo wszystko rozrząd. Zakupiłem blokady więc jeśli otrzymam przesyłkę zweryfikuję poprawność montażu rozrządu w przyszły weekend.
  6. Chciałbym zweryfikować poprawność założenia rozrządu - wystarczy że zakupię blokadę na wałki rozrządu MOT 1496 oraz blokadę wału korbowego? Czy jednak pasuje kupić kompletny zestaw łącznie z blokadą kół (MOT 1490-01)?
  7. Silnik był rozgrzany, przepustnica była odkręcona całkowicie, mogę sprawdzić manometr czy dobrze pokazuje ale jest nowy więc nie powinien przekłamywać. Na pewno pewne przekłamanie wprowadza wężyk od manometru bo zwiększa pojemność komory spalania ale wątpię aby to przekłamanie było rzędu kilku barów. Za bardzo nie widzę innych możliwości abym dokonał wadliwych pomiarów.
  8. Po długiej przerwie w końcu znalazłem czas aby zmierzyć kompresję w megance: Bez oleju wszystkie cylindry równo po 8 bar, z olejem wszystkie równo po 10 bar. Co o tym myślicie - przestawiony rozrząd o 1 ząbek?
  9. Odpuściłem sobie temat do dziś, dzisiaj wymieniłem kolektor ssący i jest to samo... Powoli tracę już siły do walki z tym samochodem, korci mnie jeszcze sprawdzenie poprawności założenia rozrządu.
  10. Podpowiedz mi proszę jak mogę wyłączyć wtryski bo jestem mega ciekawy wyniki pomiaru kompresji. Co do przepustnicy to spróbuje z pedałem wciśniętym w podłogę może się otworzy.
  11. Tylko w jakiś sposób trzeba otworzyć maksymalnie przepustnice, w tym celu w samochodach które mają przepustnice sterowaną elektronicznie są specjalne tryby. m. in tryb do sprawdzania kompresji w cylindrach.
  12. Kupiłem tester kompresji, wiecie może za pomocą jakiej aplikacji da się włączyć tryb sprawdzania kompresji? W clipie mam problem.
  13. Kolektor plastikowy uszczelniony lecz nadal mam problem, wstępnie wyszukałem lewe powietrze dodatkowo w okolicy wtrysków gazu, muszę się przyjrzeć tej sprawie dokładniej, natomiast powoli już tracę cierpliwość do tego...
  14. Uszczelki zamówione, mam nadzieję że wymienię je w najbliższy weekend. Niestety mam aktualnie sesję i mój czas wolny jest mocno ograniczony. Jeśli ogarnę samochód z pewnością się podzielę efektami mojej pracy. Kolektor uszczelniony, po przejechaniu 50 km jest bardzo mocna poprawa kultury pracy silnika na wolnych obrotach. Jak przejadę koło 100 km postaram się nagrać parametry pracy silnika po uszczelnieniu kolektora.
  15. Panowie chyba się nie rozumiemy - ja już znalazłem nieszczelność i to ona jest na 90% powodem całego zamieszania. Chcę tylko uzyskać informacje czy mając pomiar ciśnienia absolutnego na wolnych obrotach moje ciśnienie powinno wynosić około 340 mbar, a gdybym miał pomiar podciśnienia wartość ta powinna wynosić około 980-340=640 mbar?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!