Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuscan_S

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV HB
  • Silnik
    1.2 TCe 130 KM
  • Przebieg (tys.km)
    43000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Parę dni temu miałem dokładnie to samo, po dłuższej jeździe w deszczu/śniegu i na mrozie. Po wytarciu klamek i nocy w garażu rano już było OK. To był to mój pierwszy problem z HF od nowości (3 lata). Auto mogło być zasypane śniegiem, na większym mrozie, po ulewie albo myjni i HF zawsze działało bez zarzutu.
  2. Może nie porównuję bezpośrednio Renault vs. Merc / Audi / BMW, ale patrzę bardziej na to, co się gdzie dostaje za tę sama cenę. Jak pisałem, bardziej zależy mi na wyposażeniu, więc raczej pozostanę przy "zwykłych" markach.
  3. Robiłem dokładnie to samo i wnioski były podobne. Dodatkowo, jak zobaczy się, że dana opcja w popularnej marce kosztuje X zł, a w marce premium dostępna jest tylko w pakiecie za 3-4 razy więcej, to też daje do myślenia. I później niby ma się to auto marki premium, ale stylistycznie nie wygląda, a wyposażeniem odstaje od średnio wyposażonego auta "zwykłej" marki. Osobiście, płacąc określoną cenę za auto, wolałbym mieć lepsze wyposażenie niż lepszy emblemat. Co do dopasowania się marek premium do popularnych, to akurat Mercedes C dopasował się trzeszczącą konsolą środkową 😉.
  4. Jeszcze większy nonsens to Octavia IV 1,5 TSI m-HEV DSG z paroma pakietami i kilkoma dodatkami za ponad 140k wg. konfiguratora. Wadliwy system MM gratis. Niestety, ale tanio to już było i jak koledzy piszą, nie zapowiada się, żeby było lepiej. Ja muszę coś wybrać i cały czas waham się między MIV Grandtour R.S. Line TCe 160 EDC, a Proceed'em GT.
  5. Rozmawiałem ostatnio ze sprzedawcą. W przeciągu 2 lat Renault ma uciąć w silniku 1.3 jeden cylinder i rozwiercić pozostałe do łącznej pojemności ~1.2. Także spieszmy się kupować / leasingować / wynajmować R4 😉.
  6. Octavia IV jest jedną z alternatyw, którą biorę pod uwagę. Na jeździe testowej miałem auto ze standardowymi fotelami i też były OK. OIV rozwaliła klasę kompaktów, wliczając w to Golfa i Leona. Chociaż układ konsoli centralnej wg. mnie nie jest idealny, to i tak lepszy niż w VW i Seacie, gdzie wrzucanie prawie wszystkich funkcji w tablet poszło o krok za daleko. I wtedy pojawia się MIV phII, z nowym systemem MM i nie dość że nie popsutą, to jeszcze poprawioną (ulepszoną) konsolą centralną. To jeden z mocnych argumentów za tym, żeby wrócić do salonu Renault.
  7. Cześć, Przyszedł czas na zmianę auta i tak jak kiedyś myślałem, że raczej nie będzie to drugie Renault, tak sprawdzając i testując co obecnie oferuje konkurencja, już taki pewny nie jestem . Biorę pod uwagę Megane IV PHII Grandtour TCe 160 EDC w wersji RS Line, ale mam pewne wątpliwości co do foteli montowanych w tej wersji. Fotele, szczególnie przy siedzisku, są dosyć mocno zabudowane, przez co w trakcie jazdy pewnie fajnie trzymają, ale wsiadanie/wysiadanie z nich tak, żeby nie opierać się/siadać na boczku siedziska wymaga trochę większej gimnastyki. Z tego co zauważył
  8. Miałem tak samo, tylko że po około 12 000 km, poziom płynu w zbiorniku spadł na minimum. Na początku tego roku w ASO dolali do poziomu pomiędzy MIN, a MAX, ale teraz znowu jest na MIN (zimny silnik). Odkręcenie korka u mnie też nie powoduje wzrostu poziomu płynu. Podnosi się nieznacznie tylko jak silnik się zagrzeje.
  9. 1.2 TCe, 130 KM, też tylko tryb Sport, spalanie 7,3 według komputera, codziennie trasa mieszana 50 km.
  10. Chodziło mi o to, że poddostawca nie może sobie ot tak wyprodukować części niezgodnie z wymaganiami klienta, a jeśli już to robi, to popełnia przestępstwo. Jeśli takie działania wychodzą na jaw, to w praktyce taki dostawca znika z rynku, bo żaden OEM nie będzie chciał być z nim kojarzony. No i oczywiście wszystkie koszty wymiany wadliwych części OEM przerzuca na poddostawcę. Co do kalkulacji, to opłaca się zaprojektować (przez OEM) części ze słabszych materiałów, oszczędzając ułamki eurocentów, bo przy efekcie skali generuje to oszczędności. W jednym aucie część posypie się po 10k
  11. Części komputerowe chyba jednak różnią się od samochodowych. W większości przypadków, OEM nie daje tylko założeń, co do produktu, a pełną specyfikację wraz z wymaganiami wytrzymałościowymi i to producent aut ma tzw. Design Authority na komponenty po swojej stronie. Osobna kwestią jest, czy poddostawca spełnia wszystkie wymagania klienta w rzeczywistości, czy tylko na papierze (przypadek Takaty, czy Kobe Steel).
  12. Ja się zainteresowałem Proceede'm i znalazłem na razie takie forum: https://forum.kia-motors.pl/ Nie jest tak rozbudowane, jak to tutaj, ale może to przez to, że sporo osób dopiero czeka na odbiór Ceed'a albo Proceed'a.
  13. Też kiedyś myślałem, że plastik to plastik i bez różnicy, czy twardy, czy miękki, ale zdanie zmieniłem po dwóch spostrzeżeniach. W poprzednim aucie, przy dłuższych trasach zdarzało mi się opierać kolano prawej nogi o tunel środkowy/konsolę. Plastik był tam twardy i po chwili było to odczuwalne. Teraz w Megane zdarza mi się oprzeć lewy łokieć (nie zimny ) o drzwi, gdzie zaczyna się szyba i dobrze, że plastik tam nie jest z gatunku najtwardszych.
  14. Bentley to już raczej marka luksusowa. Zakładając, że za premium wciąż będziemy uważać Audi, BMW, Mercedesa (bez Maybacha) i może Lexusa, raczej nie stanowią one konkurencji dla Bentlaya czy Rollsa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!