Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuscan_S

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV HB
  • Silnik
    1.2 TCe 130 KM
  • Przebieg (tys.km)
    19500

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Miałem tak samo, tylko że po około 12 000 km, poziom płynu w zbiorniku spadł na minimum. Na początku tego roku w ASO dolali do poziomu pomiędzy MIN, a MAX, ale teraz znowu jest na MIN (zimny silnik). Odkręcenie korka u mnie też nie powoduje wzrostu poziomu płynu. Podnosi się nieznacznie tylko jak silnik się zagrzeje.
  2. 1.2 TCe, 130 KM, też tylko tryb Sport, spalanie 7,3 według komputera, codziennie trasa mieszana 50 km.
  3. Chodziło mi o to, że poddostawca nie może sobie ot tak wyprodukować części niezgodnie z wymaganiami klienta, a jeśli już to robi, to popełnia przestępstwo. Jeśli takie działania wychodzą na jaw, to w praktyce taki dostawca znika z rynku, bo żaden OEM nie będzie chciał być z nim kojarzony. No i oczywiście wszystkie koszty wymiany wadliwych części OEM przerzuca na poddostawcę. Co do kalkulacji, to opłaca się zaprojektować (przez OEM) części ze słabszych materiałów, oszczędzając ułamki eurocentów, bo przy efekcie skali generuje to oszczędności. W jednym aucie część posypie się po 10k km, w innym po 20, a w jeszcze innym wytrzyma jeszcze dłużej, co odsunie konieczność wymiany w czasie. Przy milionach pordukowanych egzemplarzy są to realne oszczędności dla producentów.
  4. Części komputerowe chyba jednak różnią się od samochodowych. W większości przypadków, OEM nie daje tylko założeń, co do produktu, a pełną specyfikację wraz z wymaganiami wytrzymałościowymi i to producent aut ma tzw. Design Authority na komponenty po swojej stronie. Osobna kwestią jest, czy poddostawca spełnia wszystkie wymagania klienta w rzeczywistości, czy tylko na papierze (przypadek Takaty, czy Kobe Steel).
  5. Ja się zainteresowałem Proceede'm i znalazłem na razie takie forum: https://forum.kia-motors.pl/ Nie jest tak rozbudowane, jak to tutaj, ale może to przez to, że sporo osób dopiero czeka na odbiór Ceed'a albo Proceed'a.
  6. Też kiedyś myślałem, że plastik to plastik i bez różnicy, czy twardy, czy miękki, ale zdanie zmieniłem po dwóch spostrzeżeniach. W poprzednim aucie, przy dłuższych trasach zdarzało mi się opierać kolano prawej nogi o tunel środkowy/konsolę. Plastik był tam twardy i po chwili było to odczuwalne. Teraz w Megane zdarza mi się oprzeć lewy łokieć (nie zimny ) o drzwi, gdzie zaczyna się szyba i dobrze, że plastik tam nie jest z gatunku najtwardszych.
  7. Bentley to już raczej marka luksusowa. Zakładając, że za premium wciąż będziemy uważać Audi, BMW, Mercedesa (bez Maybacha) i może Lexusa, raczej nie stanowią one konkurencji dla Bentlaya czy Rollsa.
  8. Parę sprostowań odnośnie konstrukcji kurtyn: 1. Kurtyny nie są mocowane na rzepy - gdyby tak było, przy wystrzale nie utrzymywałyby zadanej pozycji. Są przykręcane do ramy śrubami poprzez metalowe uszka, które to z kolei są wszywane w konstrukcję kurtyny. 2. W konstrukcji kurtyn nie stosuje się kleju (przynajmniej w większości), poza naklejaną i przeszywaną etykietką. 3. Kurtyny są rolowane maszynowo i w przypadku za luźnego zrolowania, nie ma możliwości zapięcia tzw. wrapperów, które mają utrzymać zrolowanie, a w czasie wybuchu się zerwać. 4. Żeby kurtyna wystrzeliła, musi dostać sygnał z czujników. Jeśli uda się zlokalizować wtyczkę od inflatora (element z ładunkiem wybuchowym i gazem) i ją odłączyć, nie powinna wystrzelić. Nie wiem, jak później z ponownym podłączeniem, czy nie będzie pokazywało błędu. Niestety nie znam dokładniej konstrukcji kurtyn w MIV, więc osobiście nie podjąłbym się grzebania przy tym. Trzeszczenie u mnie to ewidentnie plastik, tylko nie potrafię zlokalizować który.
  9. W kwestii klimatyzacji, dwa razy zdarzyła mi się taka sytuacja: A/C włączone, nadmuch na 3 lub 4, żaden z przycisków kierunku powietrza nie włączony i praktycznie zero chłodzenia w aucie. Przy zwiększeniu nadmuchu na max. było słychać, że chodzi mocniej, ale dalej praktycznie zero podmuchu z kratek, nawet po włączeniu kierunku na głowę. Przełączanie między opcjami Auto/Soft/ Fast/Zone, zmienienie temperatury, włączanie/wyłączanie A/C i żadnego efektu. Ostatni raz, ja się to zdarzyło, dwa razy klima zaskoczyła i było czuć zimne powietrze przy wylotach, ale za chwile znowu nic. Wyłącznie zapłonu na światłach i ponowne odpalenie - brak efektu. Dopiero po odpaleniu na drugi dzień klima działała, jak powinna. Czy któryś z kolegów miał podobną sytuację? Dodam, że za pierwszym razem byłem przed wymianą filtra kabinowego, drugi raz był po samodzielnej wymianie.
  10. U mnie trzeszczy po prawej stronie w okolicy słupka B, przy przejeżdżaniu przez nierówność. Najbardziej słyszalne jest przy wysokich temperaturach. Też podejrzewam te czarne pionowe listwy na przednich i tylnych drzwiach, ale skoro po wymianie u kolegi powyżej nic się nie zmieniło, to nie wiem, czy to rzeczywista przyczyna. Po zgłoszeniu w serwisie, przy okazji innej usterki i po jeździe próbnej, serwisant stwierdził, że to normalne że plastiki się naprężają, nadwozie się lekko skręca i ma prawo być coś słychać... bla, bla, bla... I że dla niego jest to ledwo słyszalne. Szkoda, że ja już jestem na to wyczulony i słyszę za każdym razem.
  11. Miałem to samo i tak jak piszą koledzy, jest to ostrzeżenie o przekroczeniu dozwolonej prędkości. Można to zweryfikować patrząc na nawigację z włączoną funkcją ostrzegania o ograniczeniu prędkości - jeśli "ping" słychać w momencie zmiany koloru znaku z białego na czerwony, to jest to przyczyna.
  12. W kwestii adaptacji czujników, ostatnio miałem ciekawą sytuację. Pod koniec marca przekładałem koła z zimowych na letnie. Przy okazji zamieniłem w zakładanym komplecie przód z tyłem. Po po pierwszym resecie, czujniki zaczytały się prawidłowo, tzn. wartości ciśnienia w przednich kołach pokazywało jako przód, tylnych, jako tył. Ostatnio rozpoczynając jazdę sprawdziłem ciśnienie i pokazywało OK (przód: 2,4/2,4, tył: 2,1/2,1), ale po paru km na lewej stronie odczyty zamieniły się miejscami (przód/tył). Parokrotnie robiłem reset w trakcie jazdy, ale nic się nie zmieniało. Po zakończeniu jazdy, odczyty wyglądały jak poniżej: Parę dni temu, po rozpoczęciu jazdy, odczyty samoczynnie wróciły na swoje miejsce. Zastanawiają mnie w tym dwie rzeczy: 1. Dlaczego czujniki przeskoczyły tylko na lewej stronie? 2. Dlaczego ewentualnie nie zamieniły się przy pierwszym resecie, zaraz po zmianie kół? Ot, taka ciekawostka.
  13. Akurat do 1.2 TCe zalecane są tylko oleje XW40.
  14. To akurat przypadłość wszystkich MIV z manualną skrzynią i z tego co pamiętam, ktoś pisał, że w MIII było podobnie. Nie uznałbym tego za jakąś wielką wadę, chociaż na początku też mnie to zdziwiło. Lista wad w Twoim egzemplarzu jest rzeczywiście długa i z tego co piszesz, każda z nich objawia się w najgorszy z możliwych sposobów. Część z nich wystąpiła u mnie, ale nie miała poważniejszych skutków, np. klapa była krzywo spasowana, ale nie obtarła zderzaka i po wymianie odbojów jest OK, jest przeciek w tylnych drzwiach, ale tylko w jednych i będę z tym jechał na uszczelnienie (przy okazji poprawią prawe i lewe), itp. Jak pisałem w innym wątku, dla mnie Renault dało ciała przy projektowaniu i wykonaniu podstawowych systemów/elementów, z którymi nie myślałem, że będą problemy przy obecnym zaawansowaniu technologicznym. Odpowiadając na pytanie z tematu, nie myślę, że MIV jest kandydatem do tytuły "królowej lawet". Jak na razie nie słychać wielu głosów o poważnych wadach silnika, skrzyni, czy zawieszenia. Drug sprawa to fakt, że obecnie więcej aut jest kupowanych lub leasingowanych na krótszy okres czasu, niż kiedyś. Wydaje mi się, że coraz mniej ludzi kupuje auta "na lata". A jeśli już to nie wybierają Renault ;-). Ja wybierając swoje miałem świadomość, że za jakiś czas będzie opcja wymiany na inne, niekoniecznie Renault.
×
×
  • Utwórz nowe...