Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

toonek

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III 2008 / Scenic III 2012
  • Silnik
    1.6 16V 110KM / 1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    175 / 83

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzień dobry wszystkim, dziś z rana miałem taką małą niespodziankę z moją MEGI III ph I 1.6 (110KM) - podjechałem na stację zatankować i już wrócić maiłem problem. Rano dużo wilgoci i kondensacja na wszystkim. Po zatankowaniu wyświetlił mi się komunikat - "Awaria układu hamulcowego" "STOP" i generalnie dwie kreseczki poziome na prędkościomierzu - odpaliłem autko - bez układu wspomagania i odjechałem 10 m na parking przy stacji..... odpaliłem jeszcze raz i to samo. Następnie próba z wypięciem bezpiecznika F15 od ABS - i tu już po odpaleniu pojawił się komunikat "Skontroluj układ ABS" i palił się "kluczyk" - wpiąłem bezpiecznik i odpaliłem kolejny raz i dalej komunikat skontroluj ABS ale spojenie mogłem wrócić do domku bo wspomaganie i hamulec działały. Pod domem poszedłem po CLIPa i takie coś w module ABS ( w innych modułach też pojawiły się zapamiętane błędy - brak odczytu prędkości itp) ale już żaden błąd nie był aktywny - wszystkie zapisane w pamięci. DTC407381, DTC408A81, DTC517181, DTCF00313 (to z bezpiecznika pewnie). ? Wykasowałem i zobaczymy - proszę o sugestie czy to pompa niedomaga i myśleć nad regeneracją/wymianą części hydraulicznej czy może ta wilgoć gdzieś się zaszyła co też nie wróży za dobrze. Generalnie miałem wymienić płyn hamulcowy bo stary i chyba raz mi miękko hamulec wpadł przy ostrym hamowaniu - ale mnie zaszło w wakacje i teraz od tego zacznę. Czy da radę samodzielnie wymienić płyn z wykorzystaniem CLIPa - gdzieś widziałem opcje odpowietrzania poszczególnych kół ? - jak to zrobić prawidłowo z CLIPem? Mój plan był taki aby strzykawą ściągnąć od góry maksymalnie płyn i zalać świeżym do MAX a następnie po kolei od koła kierowcy odkręcić odpowietrznik i włączyć w CLIPie odpowietrzanie? Uda mi się bez machania pedałem hamulca czy lepiej prosić o pomoc drugą osobę? Trzeba jakoś usuwać płyn z wysprzęglika?
  2. Cześć, Też się nad tym zastanawiałem. U mnie i DDT4all i PyRen nie działały najstabilniej oraz w DDT większość plansz do wykrytych modułów było niestety po francusku. Dlatego zainwestowałem w używanego CLIPa. U mnie wystarczyło w liczniku włączyć opcje "z regulacja prędkości" - w DDT4all powinno łatwo się to zrobić, a w komputerze wtrysku przeprowadzić inicjalizacje/wykrycie nowych modułów - i o tego potrzebowałem CLIPa bo nie znalazłem tego w PyRen ani DDT - procedura prosta chyba jest takie coś w PyRen bo była możliwość ustawienia przepustnicy. Więc pewnie w komputerze wtrysku też możesz mieć taki przycisk .. I działa, ale jak specjaliści pisali w temacie o aktywacji niestety czasem potrzebny jet Reprog komputera i specjalny wkład softu.
  3. Mam wielką prośbę. U mnie wg OBD i wykresów z CLIPa moja przepustnica wychyla się do max 85% podczas jazdy i wciśnięcia do dechy pedału. Czu ktoś może sprawdzić jak jest u niego w silniki 1.6 K4M ??Lub wie gdzie znaleźć taką informacje. Zrobiłem adaptacja i ustawienie położeń krańcowych przepustnicy zrobione CLIPem .. wykresiki się pozmieniały odnośnie napięcia potencjometru pedału gazu ale dalej jest do max 85%. Zanim zakupie jakąś używkę przepustnicy lub pedału to bym porostu chętnie się do wiedział czy to jest sytuacja patologiczna ( max85%) czy prawidłowa dla tego silnika. Auto wydaje się słabawe.
  4. U mnie na dojazdach do świateł i hamowaniu też tak się robi spada i wyrównuje. Ja podejrzewam leniwą sondę lambda ale nie mam sprzętu do weryfikacji. Czyszczenie rzeczywiście coś pomogło na początku ale sama przepustnica nie była jakoś strasznie zabrudzona. Czy ktos wie jak wam się otwiera maksymalnie przepustnica ( odczyt ze skanera OBD ) podczas jazdy - u mnie do 85% tylko - czy to będzie prawidłowa wartość dla tego silnika? Czy przy wciśniętym pedale gazu powinno być 100%?
  5. Dzień dobry, Chciałem tylko dołożyć, że po przeczytaniu całego wątku udało mi się również samodzielnie aktywować Tempomat w Megane III 1.6 k4m ( produkcja listopad 2008). Podejrzewam, że nie każdy egzemplarz uda się tak zrobić jak u mnie. Pewnie panowie specjalizujący się w programowaniu sterowników to potwierdzą, i być może w trudnych przypadkach trzeba reproga i wgrywać spreparowany soft. U mnie wystarczyło przy pomocy CLIPa (v183, chiński "Silver" na win 7 32bit) : - włączyć opcje "z regulacją prędkości" w liczniku - zamontować kierownice z przyciskami, przycisk w tunelu - nie wymieniałem licznika ani pedału gazu. - włączyć przyuczanie i przyuczanie nowych funkcji w sterowniku wtrysku - to była opcja która mi zajęła najwięcej czasu do rozpracowania. Ktoś tu już sugerował, że czasem wystarczy przyuczyć i ma działać. Tylko jak ktoś dopiero zaczyna z Clipem zabawę nie do końca czai co to jest to przyuczanie to ma problem ;) Logiczna sprawa - włączasz/trzymasz przycisk i następnie klikasz przyucz. Ja tak zrobiłem z każdym przełącznikiem i przyciskiem - nie wiem czy trzeba było ale zadziałało. No i oczywiście trzeba włączyć wymuszone zasilanie po +, czy tryb serwisowy - jakkolwiek to się nazywa: siadamy do auta, wciskamy hamulec(bez sprzęgła), wrzucamy pierwszy bieg, wkładamy kartę i trzymamy przycisk start/stop tak długo aż na wyświetlaczu pojawi się komunikat "wyjmij kartę" ( i karta zostaje w czytniku ) - ten tryb rozwiązał mój problem z komunikacją z multimediami - także CLIP działa w pełni. Dziękuje wszystkim za sugestie i drążenie tematu
  6. Odkopuje trochę. Kiedy wymieniam się pompę wody? Jak cieknie? ;) Bedę wymieniał pasek akcesoriów i zastanawiam się czy czasem pompy też nie trzeba?
  7. Dzień dobry, Mam taki problem lub nie problem. W skanerze OBD i oraz CLIPie przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu przepustnica otwiera się tylko do 85%. Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest to wartość prawidłowa dla tego silnika ? Ostatnio zakupiłem CLIPA no i popełniłem sobie taki wykres. W nim odczytałem już to co wiem I ew. to , że wciśnięty pedał to 89% po korekcji 85%. Czy tak jest dobrze? Autko jest słabawe .... zastanawiam się, czy 15% trochę by mi tu nie pomogło. W CLIPie jest opcja adaptacji ( to działa i słychać jak przepustnica 5 razy otwiera się i zamyka) oraz opcja przyuczenia/ustawienia wartości krańcowych położenia przepustnicy - niestety po naciśnięciu nic się nie dzieje. U mnie po naciśnięciu "wykonaj" nic się nie dzieje kompletnie a kojarzy mi się, że gdzieś w internecie widziałem samouczek ( nie mogę już na niego trafić) w którym powinien mnie Clip prowadzić przez te ustawienia - naciśnij pedał do oporu, odczekaj , potwierdź itp.... tutaj jest tylko komunikat "wybierz ustawienie i naciśnij wykonaj" ale nie mam żadnych ustawień... Nie wiem czy to wersja clip (183 ) czy ten chiński klon coś nie domaga? Czy może jak przepustnica jest już ustawiona to nie da się jej wymusić tego? A może pedał gazu nie domaga?
  8. Cześć, Ja mam Megane III phI 1.6 16V 110KM i nie wiem czy jest to K4M 866 czy K4M 858. W teorii Bi-Fuel to 110KM ale ma chyba jeszcze inne oznaczenie. Mechanik u którego zakładałem się ucieszył bo mówił, że te silniki mają fabryczne miejsce na wtryskiwacze gazu. Więc nie ma problemu z nawiertami pod dysze i są w odpowiednich miejscach. Też nie nie wiem czy tycze się to całej rodziny K4M.
  9. A jaka jest różnica między K4M 866 a K4M 858 - sam nie wiem który mam. Generalnie jak jest z odstępem między elektrodami? Ja stosuje DENSO IK20TT do lpg irdyowe twin tip. Zastanawiam się, czy zostawic fabryczną przerwę (DENSO chyba 0,9), czy zmniejszać?
  10. Dzień dobry, Planuje wyczyścić przepustnicę oraz ustawić jej wartości graniczne. Przepustnica dość leniwie reaguje na pedał gazu, a z rana po odpaleniu lekko faluje. Większa amplituda pojawia się przy włączeniu klimy. Uszczelkę zakupiłem. Dodatkowo podglądając parametry OBD uchylenie przepustnicy: - 12% - wolne obroty, noga z gazu - 84% - gaz w podłodze. Wnioskuje, że przepustnica nie otwiera się do końca. Wiem, że w CLIPie można ustawić min i max otwarcie dla przepustnicy - zwane często adaptacją/kalibracją. Czy można takie działanie zrobić przy pomocy Pyren lub DDT4all? W DDT4all niestety moduł od sterownika wtrysku jest po francusku i ciężko mi uruchomić taki test. W Pyren widziałem taką opcje, ale boję się eksperymentować ponieważ nie wiem jak wyglądają testy przy jego pomocy. Wg instrukcji do CLIPa program prowadzi przez całą adaptacje typu: odpal silnik, pozostaw, wciśnij gaz do dechy itp. W Pyren widzę opcje uruchomienia takiego testu tylko nie wiem co dalej. Czy on wysyła tylko komendę, czy również będzie dawał znać co zrobić i kiedy. Czy ktoś ma takie doświadczenia?
  11. Posługuje się zdjęciami z allegro oraz porównanie tego co kupiłem. Inna wtyczka inaczej wpust na czujnik położenia w zwijaczu. Dla mnie zagadka, czy anglik podejdzie bez problemu pomimo tego "dzyngla" po drugiej stronie, bo jest kierownica w ładnym stanie i atrakcyjnej cenie.
  12. Dzień dobry, Szybkie pytanie: czy kierownica z anglika pasuje do wersji z kierownicą po lewej stronie? Ze zdjęć widać, że jest niewielka różnica w wypustach gdzie opiera się poduszka powietrzna ( lustrzane odbicie). Chcę zakupić kierownicę z przyciskami do tempomatu i go aktywować a pierwsze podejście okazało się porażką - przez przypadek kupiłem kierownice do Fluence i inna wtyczka inaczej wchodzi czujnik/wypust położenia od zwijacza...
  13. No i po ciężkich bojach udało mi się zorganizować małego laptopa i go wożę cały czas. DDT4all i PyRen wskazują dziwne zachowanie czujnika: - np na wyłączonym układzie pokazuje -28C - jak popracuje klima to pokazuje w okolicach 0,5C - najczęściej - 4C i wtedy nie działa klima - układ myśli, że klima zamarzła. Odciąłem czujnik i na mierniku miał ok 2,3k Ohm przy 29C - to by wskazywało na termoopornik NTC 2,2KOhm lub 3,3k Ohm. Podlutowałem z powrotem i mierzyłem na kostce panelu klimatyzacji - tam ta sama wartość. Wpoiłem czujnik i mierze na kostce - 8k Ohm, śturam wiązką - 16 k Ohm - więc albo kabelek ukrzony tuż przy czujniku albo gdzieś wiązka. Mój plan to na razie zrobić wtyczkę najbliżej czujnika i pociągnąć dwa kabelki pod wtyczkę panelu klimatyzacji na skróty bo oryginalna wiązka strasznie kluczy. Czy ktoś zna pewną wartość tego opornika NTC ? - nr Valeo N100468L . Czujniki potwornie drogie a sam NTC to jakieś 2-3 zł.
×
×
  • Utwórz nowe...