Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przemmerc

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    101

Ostatnio na profilu byli

247 wyświetleń profilu
  1. Dziękuję szczegółowy opis. Będę atakował temat jak tylko kupię uszczelki. Cześć, Miałem dzisiaj zająć się kosmetyką auta ale nie wytrzymałem z ciekawości i zrzucilem kolektor. Dzięki wskazówkom kolegi droopy poszlo naprawdę sprawnie bez żadnych niespodzianek. na górze w okolicach cewek i otworu od odmy było wilgotno i brudno od oleju ale jakby starego nagromadzonego od dawna (olej plus zabrudzenia typu kurz, piasek) podobnie w okolicach tych czterech owalnych uszczelek. Ale nie widać żeby coś sciekalo po silniku na dół. Z kolektora zlalem może z 200 ml starego ciemnego oleju. Pisałem o ciemnym, starym oleju bo na spodzie miski gromadzi mi się jasny żółtawy olej. Spływa z okolic jakby filtra oleju, złącza plastikowego, którym wchodzą węże od plynu chłodzącego do silnika, potem po łączeniu miski na dół. Czy spotkaliscie się z tym aby cieklo z filtra oleju? Bo jest to dla mnie najbardziej logiczne po tym co zobaczyłem. Jest tam tak ciasno, że ciężko wyczuć ale nad filtrem jest sucho, na górze też świeżego oleju brak. Po tygodniu od wytarcia dół miski cały w oleju.
  2. Cześć, Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z silnika. Leci gdzieś chyba z góry, potem w okolicach filtra oleju (myślałem nawet początkowo, że może uszczelka filtra oleju jest uszkodzona), po silniku i później skapuje z miski. Przeszukując zasoby internetu zauważałem wpisy o uszczelnieniu odmy, uszczelnieniach kolektora, oleju w kolektorze itp. W związku z tym zastanawiam się czy nie zdemontować kolektora w celu dokładniejszego sprawdzenia źródla wycieku/awarii, może wyczyszczenia, uszczelnienia. Ale czy ta operacja mnie nie pokona? W związku z tym miałbym pytania: 1) Demontaż kolektora polega odkręceniu około 10 śrub i odłączeniu od niego przepustnicy? Nie ma tam żadnych dodatkowych mocowań? 2) Czy do ponownego demontażu będę potrzebował uszczelek, czy te zamontowane nadadzą się? Ewentualnie jakie są potrzebne? 3) Jak skutecznie wyczyścić kolektor i odmę ? Można je np. przepłukać benzyną ekstrakcyjną? Jeżeli chodzi o odmę to jest to "coś" metalowe na przykręcone na górze? jak tam jest uszczelka? 4) Czy po czyszczeniu przepustnicy trzeba robić jakąś adaptację? Może macie jakiś maunal, żeby sobie podejrzeć czego się spodziewać? Jakieś dodatkowe wskazówki, żeby niczego nie zepsućJ Z góry dziękuję za wszelką pomoc
  3. Cześć, Ostatnio zauważyłem że moje m3 1,6 16V gubi olej. Napiszę co zaobserwowałem. Wygląda jakby wyciekał gdzieś z okolic filtra olejowego, może bagnetu, na kompresorze klimy też był. Sprawdziłem i filtr oleju przykręcony jest dobrze a sam jest suchy. Potem większość zbiera się na dole miski w okolicach takiego jakby wzmocnienia. Wczoraj zdjąłem osłonę pod silnikiem i przeczyściłem wszystko żeby spróbować zlokalizować źródło. Dzisiaj spojrzałem (nie miałem czasu żeby znów wjechać na kanał) pod auto a tu micha znów w oleju. Dzieje sie to podczas jazdy bo po nocy pod autem było sucho. Łącznie dolałem może z 3 x 100ml. Silnik od ściany grodziowej jest suchy podobnie pasek osprzętu. Jakby ciekło przez uszczelnienie przez rozrząd to pasek osprzętu przecież też byłby w oleju? Na górze nic nadzwyczajnego nie zauważyłem - normalne zapocenie takie jak zawsze było. Dodatkowo jak ściągałem osłonę silnika to wypadła nakrętka na klucz 12 taka trochę nietypowa - błyszcząca. Skąd takie cudo? Zastanawia mnie czy ta nakrętka jest istotna przy tej sytuacji? Szukałem na necie jakiś wskazówek i niby może lecieć uszczelnieniem kapy zaworów ale to chyba bym widział od góry? Może odma ale to też byłoby widoczne od góry? Pytanie dodatkowe - dużo roboty jest żeby ściągnąć kolektor dolotowy? jakieś uszczelki mogą się potem przydać? Proszę dajcie jakieś pomysły co jeszcze mogę sam sprawdzić.
  4. Witajcie. Wymieniona pompa hamulcowa na nową taka jak sugerowana. Dodatkowo wymieniony płyn, cały układ odpowietrzony i sprawdzony pod kątem wyciekow. Mam wrażenie że problem znów wraca czyli jednak to nie było to. Pedal łapie przy dość nisko. Jak wsiade do auta to po 3, 4 depnieciach pedal twadnieje ale nie tak jak w innych autach. Podczas jazdy też przypierwszym wciśnięciu nisko ale zaraz jak wcisne drugi raz lub tak gwałtownie to jest dobrze. Pomóżcie rozwiązać zagadkę. Znalazłem gdzieś wpisy że może odpowietrzanie clipem pomoże. Ewentualnie wymiana pompy abs lub serwa. Co sugerujecie? Znalazłem majstra z clipem na odpowietrzenie hamulców. Mówił, że miał kiedyś podobny przypadek i pomogło - zobaczymy. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz i może to będzie jakaś wskazówką... Na biegu jałowym jak mocno wcisnę i trzymam pedał hamulca to obroty spadają do około 500 i potem znów się podnoszą do około 800. Niby przewody wszystkie były sprawdzane i osłuchiwane okolice serwa. Jest to absolutnie nie wyczuwalne podczas jazdy.
  5. witam, mógłbyś napisać jaki zamiennik - jakiej firmy. Obawiam sie będe też tak miał. Po odpowietrzeniu jakieś 2000 km przejechałem i pedał znów zaczął być miękki i łapie prawie w podłodze
  6. Cześć, Jadąc wczoraj zauważyłem, że klakson nie działa - naciskam na poduchę a tu nic. Po jakiejś godzinie wsiadam do auta wyjeżdżam z parkingu, naciskam na klakson tu wszystko działa i działo idealnie aż do następnego postoju. Dodatkowo zauważyłem, że klakson działa jak kierownica jest własnie skręcona lub w krótkim czasie przed wciśnięciem klaksonu była skręcona. Obawiam się, że to taśma/zwijacz, miał ktoś z Was taką przypadłość? Ale jakby był problem z taśmą to airbag nie powinien świecić na desce? przecież to ta sama taśma.
  7. Witajcie. Wczoraj zauważyłem że pod uszkodzona osłoną wiązki przewodów do bagaznika kryje się przerwany lub przeciętny szary przewod. W bagażniku nie działa mi oświetlenie, poza tym wszystko jest OK tj zamek działa, żadnej informacji na desce. Zastanawiam się czy ten przewód może być od mikrostyku w zamku i czy naprawa tego przywróci oświetlenie. Z drugiej strony jakby coś z mikrostykiem było nie tak to chyba pojawiły się komunikat o otwartym bagażniku czy coś.
  8. Witam, W megane 2 najprawdopodobniej padła taśma w kierownicy (grzechotanie podczas skręcania i świecące się kontrolki "service" i poduszka powietrzna). mam możliwość zakupu modułu zwijacza z taśmą od scenica za dobre pieniądze. Czy ten układ jest taki sam jak w megane2, bo napewno gajgi od kierunków są inne ale czy sama taśma jest taka sama? Obydwa są bez tempomatu. Może ktoś już przerabiał podobny temat? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  9. witam, mam podobny problem z podświetleniem pokręteł na desce - pewnego dnia przestały świecić, sprawdziłem bezpieczniki ale to nie to ponieważ nie ma konkretnego bezpiecznika odpowiedzialnego tylko za podświetlenie pokręteł a reszta "światełek" w aucie jest ok, Później na chwilkę zaświeciły i znów ciemność . Może doradzicie jak dostać się do tych kostek w których moze coś nie łączyć? ewentualnie co innego można sprawdzić? Z góry deziękuję i pozdrawiam forumowiczów Przemek
  10. Auto było na kompie i nic nie zostało wykryte w kwestii wtryskiwaczy i tych wskazań. Gość od komputera generalnie nie wiedział co to może być.
  11. Samochód jest świeżo kupiony ale wg zapewnień sprzedawcy nie było nic tam robione. Moim zdaniem istotne jest że wraz z dodaniem gazu wskazanie komputera pokazuje mniejsze spalanie. Niestety nie wiem jak to dalej ugryźć.
  12. Oki, Ale co mozna z tym fantem zrobić? Czy ewentualne odpięcie aku może pomóc, czy może w jakis inny sposób zrestarować? Dzięki
  13. Witam, A to nie jest tak, że sygnały w komputerze pochodzą z dwóch źródeł: 1) Wtryski na podstawie danych z wtrysków obliczane dane o chwilowym zużyciu i dalej z tych danych średnie zuzycie 2) Czujnik w baku, wskazuje ile jest paliwa ile z niego ubywa (znaczy się ile spalił do tej pory) i szacuje na tej podstawie ile jeszcze można km przejechać. Pozdrawiam
  14. poszukam kodu do radia i wtedy zastosuje się do wskazówek. Radio raczej normalnie było używane dzisiaj, o przegrzaniu raczej nie może być mowy. Dzięki za pomoc, pozdrawiam [ Dodano: 2008-08-18, 11:16 ] Generalnie nie mam kodu. Istnieje jakaś inna droga diagnozy/ rowiązania problemu?? Przemek [ Dodano: 2008-08-23, 18:25 ] Witam, Dla uściślenia jest to radio TUNERLIST. Dzisiaj wogóle chwilkę zagrało (może z 30sek) zaczęło trzeszczeć i koniec. próbowałem przetestować wg instrukcji kolegi o nicku lukaszc2, ale po kilku próbach nic nie pikało, nie trzeba było podać kodu - klapa. Zamontowałem niefabryczne radio z innego auta i wszystko było ok. Już sam nie wiem co z tym zrobić. [ Dodano: 2008-08-23, 18:30 ] Aha, jeszcze jedno:) Do radia są podłączone dwie kostki (zasilanie, głośniki w jednej a w drugiej sterowanie pilotem??). Jeżeli chodzi o pilota to jest też problem z przyciskiem który podgłasza - nie działa, ten od zmniejszania natężenia głosu jest chyba ok, bo wyświetlacz tak pokazuje.
  15. Witam, Zauważyłem dziwne zjawisko na kompie w mII z 2003 roku. Spalanie bieżące jest bardzo duże i generalnie maleje jak się przyśpiesza??:) lub jak kto woli wzrasta wraz z hamowaniem silnikiem lub zwiększaniem biegu nawet do 80 litrów, podobnie sprawa ma się ze średnim też około 20 litrów pokazuje. Dodam że ze wskazania komputera o zużyciu ilościowego paliwa wynika iż spalił on na tym odcinku około 4,7 l/100km, Wskazanie ile jeszcze mozna przejechać na tym baku też jest raczej OK. Mozliwe, że dubluje temat ale niczego podobnego nie znalazłem. Za każdą informację/pomoc serdeczne dzięki [ Dodano: 2008-08-17, 09:51 ] Witam, Może ktoś jednak ma jakąś sugestie co to może być. Pomocy
×
×
  • Utwórz nowe...