Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czik3n

Użytkownik
  • Zawartość

    425
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

28 Super

Samochód

  • Auto
    Megane III phI COUPE
  • Silnik
    1.6 16V LPG
  • Przebieg (tys.km)
    171/ 37lpg

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. U mnie ostatnio dużo jazdy, w jakieś 3 tygodnie zrobiłem 4.5tyś średnie spalanie 10l LPG na setkę. Przy czym od razu zaznaczam jest to jazda mieszana z przeróżnymi prędkościami od spokojnej jazdy 90km/h po 170 na autostradzie w pojedynkę dwie czy 4 osoby z bagażami takie same prędkości. Silnik bierze tak jak zwykle około 100/150ml oleju (5w40 LM) na jakieś 12/13tyś km. Zero problemów jak na razie. Od założenia LPG zrobiłem już prawie 40tyś w 1.5 roku średnio pali mi 10l zazwyczaj, jak się postaram to i 7L gazu wciągnie, ale to nie jazda . Raz chyba przekroczyła i zjadła mi 11L, ale to było na starych świecach, i tankowane w jakimś lipnym miejscu na nieznanej stacji. Zawsze liczę średnie spalanie z dystrybutora tankując do pełna i sprawdzając ilość przejechanych km... średnio okolice 9.5l lpg
  2. Odpalanie faktycznie z wciśniętym sprzęgłem jest "lżejsze" dla silnika i osprzętu, bo niby rozłącza skrzynie z silnikiem tak łopatologicznie można by powiedzieć.
  3. @Refild przeglądnij forum gdzieś nagrałem i wrzuciłem filmik jak nagrzewa się mój w zimie i po ilu km
  4. U mnie to była nieszczelność w chłodnicy, na tyle mała że bardzo bardzo długo szukałem przyczyny dolewając litry płynu. Przepatrzyłbym najpierw wszystkie łączenia w układzie chłodzenia, zbiorniczek czy jest szczelny. Dla pewności zmienił korek bo kosztuje jakieś 10zł.... Jeśli to nie pomoże to auto nagrzać i na parkingu jedna osoba niech trzyma z 4k obrotów ( by wytworzyć ciśnienie) a druga osoba niech szuka wycieku... nie ma szans, że nic nie wyjdzie. No chyba, że to uszczelka pod głowicą.
  5. Nie jest ok w czasie jazdy tylko płyn odparowywuje, albo wali do przodu przez chłodnicę tak jak u mnie. To oczywiste, że wywala płyn w czasie jazdy/po jeździe... na jałowym nie wytworzysz takiego ciśnienia chyba, że dasz sandał w podłogę i przytrzymasz kilka minut.
  6. Wpakuj sobie 6kę z m3 będziesz miał 3k przy 110km/h . Nie ma co kombinować skrzynia krótka i nic nie poradzisz... Clio 0.9Tce ma tyle samo obrotów przy 110km co moja megane, a ma skrzynie 5 i jest w aucie dużo ciszej niestety ;). Poza tym jak zaczniesz grzebać w skrzynii to padnie Ci tempomat.
  7. Podobno co 5 lat chyba max, ale mogę się mylić. 5l wejdzie na pewno + odpowietrzanie/ dolewanie... z 7L bym kupił na pewno. Ja leje różowe borygo i jest super
  8. Panowie czytając posty co niektórych, mogę jednoznacznie określić, że nie ma tutaj skrajnej biedoty wśród użytkowników forum. ZACHĘCAM by wypożyczyć sobię teslę bądź z carscharingu w wawce z apki innogy go! wypożyczyć sobie bętę i3s zobaczycie co to przyśpieszenie ;). Autor tematu liczy się z każdym kosztem eksploatacyjnym auta, więc co bardzo prosto określić chce auto tanie do poruszania, nie do wyścigów. 1.6 to jednostka tak idiotoodporna, że naprawi ją każdy mechanik, który ma zwój więcej od kury by nie załatwiać się tam gdzie je, przy czym to i tak będzie "mocniejsze" auto od tego które autor posiada. Kupić 1.6 najmniejsze ryzyko na natrafienie na strupka jak to już ktoś wyżej napisał, założyć gaz i jeździć za pół darmo, co sam również czynię i cieszę się niezmiernie patrząc jak inni wywalają kupę kasy na egry UPG turba dwumasy i inne cuda. Kumpel teraz kupił lagunę 3 2.0dci 150koni, chociaż silnik niby cieszy się dobrymi opiniami, to serduszko jednak mi pęka, że nie wziął benzyny do gazu... ehhh ludzie sobie sami sznurki na szyję zakładają ;). PS już kończąc i na prawdę z uśmiechem na ustach powiem tak : SAM ŻEŚ Kur*a Panie Dziad kalwaryjski co nie umiesz Pan jeździć i trzeba Panu turbo żeby płynnie poruszać się po drodzę ;). Cóż z tego, że turbo gwizda jak kierowca "pizd*a"
  9. Panowie co Wy wiecie ... Ja mam w 1.6 3k przy 110km/h tyle samo praktycznie mam przy tej prędkości w clio 0.9tce z skrzynią 5
  10. No kurczę jest to silnik stary, ale widać przeżyje ten nowy super 1.6Sce z którym więcej problemów jak korzyści. Co do tego paliwożerności czy norm emisji spalin no błagam, to tak jakby wierzyć w to, że wszystkie benefity które otrzymujemy "z góry" to dobro i manna z nieba . Prawidłowo działający silnik spełnia te normy ;) . Mamy busy fabryczne bez adblue i dpf spełniające euro 6, a są busy z wszystkimi tymi unijnymi dodatkami i również mają euro 6 bez tych dziwadełek tez trzymają normę, ale muszą mieć i już. 1.6 nie jest paliwożerny chyba, że nie potrafi się jeździć męczy auto na wysokich biegach przy niskich obrotach bądź kręci jak silnik z RS'a . Nie ma się co kłócić, autor chce auto oszczędne a przy tym w miare dynamiczne i w coupe ten silnik mu to zapewni.
  11. Ja tak miałem jak mówi przedmówca, płyn uciekał przez nieszczelność w chłodnicy, ale tylko przy wysokim ciśnieniu którego na jałowym biegu nie wytworzysz. Żonę za kierownice sandał kilkukrotnie w podłogę żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie, a Ty kolego patrz skąd leci płyn.
  12. Jak to mówią "uderz w stół, nożyczki się odezwą" od siebie dodam tylko tyle, że warto jest przed manewrem wyprzedzania zredukować bieg o czym może wielu ludzi nie wiedzieć. Nie zależnie od tego ile mam pod maską, i jakim autem jadę to i tak redukuje, automaty 300konne też to robią. Przyjemniej jest jechać nie zmieniając biegów dlatego właśnie wymyślono skrzynie automatyczne, przy manualnej skrzyni warto czasami biegu redukować, choćby jadąc pod górkę . 110koni w wolnossaku to nie jest dużo fakt, przyjemniej jeździ mi się 200konnym dieslem, ale litości nie przesadzajmy ludzie jeżdżą wolniejszymi autami. Jak się nie potrafi jeździć to i 250konny kompresor nie pomoże . Jak to mówią " Ch*jowej baletnicy to i rąbek u spódnicy przeszkadza" .
  13. Widzę znów wojna o to czy 1.6 jest szybkie czy nie . Ja machnąłem w półtora roku ponad 40tyś i jakoś żyję wyprzedam, i jeżdżę. Kolego nie martw się Lewarek to auto klasy mocno średniej koszt części nie jest wysoki, na pewno nie będziesz przez to musiał nie spać po nocach . Z droższych części to właśnie tarcze tył ;) no i rozrząd, ale to jak w każdym aucie rozrząd zawsze się wymienia po kupnie samochodu "dla spokojności" jak to mówią .
  14. @witman daj sobie spokój, jak nie oszczędzą na papierze w rok 15tyś przed założeniem instalacji to się nie przekonają. Ja wole mimo wszystko tankować za 160zł i robić 900km aniżeli za 280zł robić 800km . Czy będę miał Panamerę mustanga czy zwykłą dacie duster to i tak zagazuję jak będzie w benzynie. Na gazie automatycznie jeździ się więcej i nie patrzy na spalanie "muskając" przy tym pedał gazu by przypadkiem auto nie spaliło literatki benzyny więcej na setkę . Są kalkulatory opłacalności założenia instalacji LPG na internetach, wystarczy sobie wklepać dane. Co do dodatkowych kosztów przeglądu przy moich km które robię jest to max 350zł więcej rocznie, liczę 30tyś km w rok ;). Raptem nie całe dwa baki wachy do samochodu , nie powiem żyje przez to na skraju ubóstwa .
  15. Cena jak najbardziej OK! Nawet jest z czego zbić w sumie. Lpg 3 letnie to albo 30tys albo 100tys wiec na to nie patrz ważne by było dobrze wyregulowane, a właściciel na czas wymieniał filtry. 1.6 na pierwsze auto to dobry wybór, oczywiście nigdy nie wyłapiesz czy koło zmiennych faz nie padnie za miesiąc dwa ( tutaj ważne jak często olej był zmieniany i na jakim poziomie oleju w silniku auto jeździło). Tak samo z UPG czy czymkolwiek innym, ale jak już zrobisz rozrząd i koło ( to może być taki jeden większy wydatek) to dorzuć jeszcze wymianę świec profilaktycznie i ciesz się jazdą. Odpycha się ten silnik tak średnio, a ten 6 bieg to bardziej nadbieg piątki, ale za to można super spalanie zrobić, a przy cenie gazu teraz to nic tylko jeździć ;) powodzenia. Pochwal się jak coś kupisz albo na co się decydujesz
×
×
  • Utwórz nowe...