Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

czik3n

Użytkownik
  • Zawartość

    340
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

17 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III phI COUPE
  • Silnik
    1.6 16V LPG
  • Przebieg (tys.km)
    160/ 25lpg

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nie wiem jak z 1.4Tce dynamika na pewno super mam w domu 0.9Tce LPG i między 40-90km/h żywszy niż moje 1.6 wolnossące. Z tym, że w 1.4 często padają uszczelki pod głowicą dlatego trzeba dobrze prześwietlić silnik, przed zakupem a często to nie daje 100% gwarancji. @witman specjalizuję się w Tce więc skontaktował bym się z nim na pewno gdybym chciał kupić 1.4 . Ja mam 1.6 trochę muł, ale spokojnie daje radę po 7/8l LPG potrafię zejść choć średnią mam 10l LPG bo lubię jeździć dynamicznie. Wiadomo polecam to co mam, ale mam malutkie Tce w domu, i naprawdę też super silniki. Nie wiem jak na dłuższą metę ten "karton mleka" będzie się sprawował, nie interesuje mnie to ma być max 5 lat i do żyda. Bolączki 1.4 już wychodzą bo bądź co bądź te silniki już mają te kilka lat.
  2. Z skrzynią 6 można też dorwać 1.6 wolnossące @pbet ma w kombi. Z gazem świetnie się dogaduję, Ja na gazie w rok z tym silnikiem 30tyś machnąłem bez awarii
  3. @Renia08 Rozwiń proszę, co znaczy ten szum, mi też szumi i za cholere nie wiem co to znaczy.
  4. Ktoś kumaty powie czy ta gąbka powinna być przyklejona ? polowa mi się odkleiła, a nie uśmiecha mi się zrzucać zderzaka... robiłem to raz i okropnie duzo roboty, a nie mam kanału ani podnośnika by całe auto dać do góry. Jak oderwę te gąbkę to coś się stanie ? chodzi mi tu o realne szkody dla auta/klimy, bo to że na drugim końcu globu motyl zatrzepocze skrzydłami to na to jestem przygotowany
  5. Wielkość bagażnika różna, drzwi kierowcy i pasażera dłuższe, szyby także. W środku to jest to samo, zarówno w kombi hb i coupe wyposażenie jest identyczne. Poza wyglądem zewnętrznym to jest to samo. Różnica może być w rozmiarze chłodnic ( wymieniałem sprawdzali X razy po Vin która ma być Plug&Play) i być może kilku innych szczegółów.
  6. Ma ktoś może akumulator fabryczny gdzieś, albo wie jakie były montowane w benzynie 1.6 z 2009 roku ? wydaje mi się, że mam fabryczny... w zimie raz ledwo zapaliła po nocy, ale dała radę... akumulator nie wygląda na wymieniany.
  7. Może Ja się wypowiem, skoro mam LPG w 1.6 k4m . Przejechane na gazie mam już grubo ponad 30tyś ( w tym miesiącu stuknie rok odkąd mam instalacje). Auto ma butlę 52l najwięcej weszło mi 48l, średnie spalanie waha mi się między 9/10l LPG z tym, że jeżdżę z reguły bardzo dynamicznie. Jeśli mi się nie śpieszy potrafię zejść na LPG do 7l w 3 osoby na pokładzie jeśli jadę gęsiego za innymi. LPG założyłem przed wyjazdem do Londynu do pracy rok temu ( wcześniej przez pół roku jazdy na benzynie zrobiłem 11k), instalacja była montowana na szybko, w jedynym serwisie który zgodził mi się zamontować LPG w przeciągu tygodnia ( kolega również u nich montował, jednak On ma do nich 10km, Ja niestety 120 od domu, i 75 od Rzeszowa). Od samego początku zero problemów na LPG, auto było ze mną kilka razy w Wałbrzychu, w Londynie i w Paryżu przy okazji stażu mojej dziewczyny w ambasadzie, po przeliczeniu kosztu biletów ( powrót w święta Bożego Narodzenia) taniej wyszło jechać w 3 osoby do niej, i wrócić z nią niż kupić dla niej bilet powrotny za 2tyś zł prawie :/. Samochód naprawdę bardzo dobrze radzi sobie na gazie, zero jakiejkolwiek różnicy między benzyną, a gazem, świece wymieniam co 20k wydatek nie duży, a mam spokój . Filtry + przegląd równe 100zł w tym zakładzie. Samochód po odebraniu od gazownika przeszedł pierwszy przegląd po 1000km po 3 dniach, i ruszyliśmy na Anglie . Nie żałuję decyzji dużo przyjemniej tankuje się za 100zł a nie za 250zł . Zasięg jaki mam to około 450km, w trasie do 520km.... na niemieckim gazie zrobiłem 560km do całkowitego opróżnienia butli. W domu mamy nowe Clio 0.9Tce na fabrycznej instalacji LPG BRC, ale o tym opowiem przy okazji porównania na które pogoda ostatnio w końcu pozwala :). w załączniku instalacja jaką mam w megance... nie wiem czy to niska czy wysoka półka, nie znam się jeździ bezproblemowo, i to jest dla mnie najwazniejsze. Wlew wkręcany pod klapką oczywiscie PS. dodam słówko apropo wypowiedzi @witman co do jakości spalin auta na LPG. Jeździłem 3 miesiące po Londynie, i 5 dni po paryżu ( ścisłe centra) w obu przypadkach musiałem mieć naklejkę na szybie co do czystości spali. W obu przypadkach dzięki LPG miałem ichniejsze euro6 jeśli chodzi o benzynę, na samej benzynie meganka miała by euro5. Tak wyliczył mi system w UK, i tak samo było w przypadku jak zamawiałem te "winietkę" na paryż.
  8. Korek zmień przede wszystkim, i dobrze odpowietrz układ. Ja wymieniłem korek i kilka razy odpowietrzałem, aż w końcu było dobrze ( wymiana chłodnicy w moim przypadku). Odpowietrzałem jak dobrze pamiętam z 3 razy... generalnie działy się niezłe cuda, a też wcześniej wymieniałem rozrząd. Po wymianie korka i porządnym odpowietrzeniu zero problemów mogę jechać 180km/h i stanąć nagle w korku, i temperatura nie wzrasta.
  9. Ja tam nie rozumiem problemu, nie puszczam sprzęgła na światłach, i auto nie gaśnie nie mam jakoś nawyku przerzucania na "luz" i samopas pozostawienia "pedałów". Jak wjeżdżam do miasta ( prowadzi do niego 30km ekspresówki) to z automatu zapobiegawczo zawsze wyłączam Start&Stop, a tak to mi w niczym ten system nie przeszkadza. Jak jeżdżę normalnie, i auto nie dostaje po garach to nawet mi pasuje jak się wyłączy, sam to wtedy symuluje.
  10. Nie wiem czy to ma jakiś związek może akurat ta poducha jest mniej "ważna", ale jak mi poszła poducha przy skrzyni albo między skrzynią i silnikiem to pasek od alternatora 2 rolki od czegoś tam i sprężarka klimy dostała po dupie, a autem jadąc na możliwie jak na najniższych obrotach zrobilem 40km do domu także uważałbym
  11. W moim 1.6 16V ostatnio dolałem max 0.5l na 1000km przed planowaną wymianą oleju czyli w sumie po 11tyś, olał bym temat bo w sumie, i tak zaraz wymieniam, ale KZFR nie lubi jak jest mało oleju, a mam dobre serce, i dbać lubię więc . Co do tego silnika to sporadycznie czasami doleje te 0.5 na około 10/12tyś km czasami nie, zależy od stylu jazdy, a ostatnio kręcę autko dosyć wysoko więc wcale się nie dziwie, że coś łyknie w dodatku mam gaz . Co do Clio 0.9Tce tutaj ciężko mi powiedzieć autko typowo do ruchu w mieście, nie kręcone wysoko chyba, że wsiądę Ja, albo ojciec wtedy po tych maleńkich 3 garach dostaje ostro. Przebieg na ten moment lekko ponad 1.6k, i ani grama oleju nie wypiło, a na benzynie przejechało od nowości 4km + to co zrobi zanim przełączy się na LPG, a robi to masakrycznie szybko dużo szybciej niż moja megane . Natomiast jak już mówimy o piciu oleju w innych autach i markach to skoczę lvl wyżej mamy 3 busy Fiat Ducato 2.3 180KM 10ep, autka piją olej, w zależności od ładunków i terenie po którym się poruszają. Generalnie olej zmiamy co około 20/25tys nie jak zaleca producent co 45tyś . Generalnie olej bardzo drogi wchodzi 6l, a kupuje się go w bańkach 2l 125zł za bańkę i trzeba te 8l kupić 6 na wymianę i +- te 2l na dolewki. Jak autko śmiga po Alpach np z powiedzmy tą "legalną" toną na dupie to pije, i czasami te 2l pójdzie szybko, a czasami od wymiany do wymiany potrafi zostać nawet litr oleju z dolewki tak więc tragedii nie ma. Dla ciekawskich olej Selenia 0w30
  12. Ja w Coupe, mam butlę 52l podłoga jest równo, a sądzę, że weszła by i większa, ale nie zależy mi bo 450km spokojnie robię na całej butli.
  13. @pbet Ja bym zmienił wydasz te 50zł więcej, a masz nówki założone i spokój na następne 2 lata conajmniej
×
×
  • Utwórz nowe...