Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

czik3n

Użytkownik
  • Zawartość

    415
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

28 Super

Samochód

  • Auto
    Megane III phI COUPE
  • Silnik
    1.6 16V LPG
  • Przebieg (tys.km)
    166/ 31lpg

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. No kurczę jest to silnik stary, ale widać przeżyje ten nowy super 1.6Sce z którym więcej problemów jak korzyści. Co do tego paliwożerności czy norm emisji spalin no błagam, to tak jakby wierzyć w to, że wszystkie benefity które otrzymujemy "z góry" to dobro i manna z nieba . Prawidłowo działający silnik spełnia te normy ;) . Mamy busy fabryczne bez adblue i dpf spełniające euro 6, a są busy z wszystkimi tymi unijnymi dodatkami i również mają euro 6 bez tych dziwadełek tez trzymają normę, ale muszą mieć i już. 1.6 nie jest paliwożerny chyba, że nie potrafi się jeździć męczy auto na wysokich biegach przy niskich obrotach bądź kręci jak silnik z RS'a . Nie ma się co kłócić, autor chce auto oszczędne a przy tym w miare dynamiczne i w coupe ten silnik mu to zapewni.
  2. Ja tak miałem jak mówi przedmówca, płyn uciekał przez nieszczelność w chłodnicy, ale tylko przy wysokim ciśnieniu którego na jałowym biegu nie wytworzysz. Żonę za kierownice sandał kilkukrotnie w podłogę żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie, a Ty kolego patrz skąd leci płyn.
  3. Jak to mówią "uderz w stół, nożyczki się odezwą" od siebie dodam tylko tyle, że warto jest przed manewrem wyprzedzania zredukować bieg o czym może wielu ludzi nie wiedzieć. Nie zależnie od tego ile mam pod maską, i jakim autem jadę to i tak redukuje, automaty 300konne też to robią. Przyjemniej jest jechać nie zmieniając biegów dlatego właśnie wymyślono skrzynie automatyczne, przy manualnej skrzyni warto czasami biegu redukować, choćby jadąc pod górkę . 110koni w wolnossaku to nie jest dużo fakt, przyjemniej jeździ mi się 200konnym dieslem, ale litości nie przesadzajmy ludzie jeżdżą wolniejszymi autami. Jak się nie potrafi jeździć to i 250konny kompresor nie pomoże . Jak to mówią " Ch*jowej baletnicy to i rąbek u spódnicy przeszkadza" .
  4. Widzę znów wojna o to czy 1.6 jest szybkie czy nie . Ja machnąłem w półtora roku ponad 40tyś i jakoś żyję wyprzedam, i jeżdżę. Kolego nie martw się Lewarek to auto klasy mocno średniej koszt części nie jest wysoki, na pewno nie będziesz przez to musiał nie spać po nocach . Z droższych części to właśnie tarcze tył ;) no i rozrząd, ale to jak w każdym aucie rozrząd zawsze się wymienia po kupnie samochodu "dla spokojności" jak to mówią .
  5. @witman daj sobie spokój, jak nie oszczędzą na papierze w rok 15tyś przed założeniem instalacji to się nie przekonają. Ja wole mimo wszystko tankować za 160zł i robić 900km aniżeli za 280zł robić 800km . Czy będę miał Panamerę mustanga czy zwykłą dacie duster to i tak zagazuję jak będzie w benzynie. Na gazie automatycznie jeździ się więcej i nie patrzy na spalanie "muskając" przy tym pedał gazu by przypadkiem auto nie spaliło literatki benzyny więcej na setkę . Są kalkulatory opłacalności założenia instalacji LPG na internetach, wystarczy sobie wklepać dane. Co do dodatkowych kosztów przeglądu przy moich km które robię jest to max 350zł więcej rocznie, liczę 30tyś km w rok ;). Raptem nie całe dwa baki wachy do samochodu , nie powiem żyje przez to na skraju ubóstwa .
  6. Cena jak najbardziej OK! Nawet jest z czego zbić w sumie. Lpg 3 letnie to albo 30tys albo 100tys wiec na to nie patrz ważne by było dobrze wyregulowane, a właściciel na czas wymieniał filtry. 1.6 na pierwsze auto to dobry wybór, oczywiście nigdy nie wyłapiesz czy koło zmiennych faz nie padnie za miesiąc dwa ( tutaj ważne jak często olej był zmieniany i na jakim poziomie oleju w silniku auto jeździło). Tak samo z UPG czy czymkolwiek innym, ale jak już zrobisz rozrząd i koło ( to może być taki jeden większy wydatek) to dorzuć jeszcze wymianę świec profilaktycznie i ciesz się jazdą. Odpycha się ten silnik tak średnio, a ten 6 bieg to bardziej nadbieg piątki, ale za to można super spalanie zrobić, a przy cenie gazu teraz to nic tylko jeździć ;) powodzenia. Pochwal się jak coś kupisz albo na co się decydujesz
  7. No nie bardzo to sprawdzisz tak w jeden dzień, usterka taka że wychodzi z czasem jak dłużej już jeździsz autem to wtedy zauważasz ubytek płynu. W 1.6 też się to zdaza jak w każdym innym silniku, ale o wiele wiele mniejsze ryzyko jest wystąpienia UPG. Oczywiście, nie twierdze że 1.4 każdy na to cierpi, ale poczytaj na forum jak duża liczba jest już po wymianie bądź remoncie silnika. 1.2tce nawet nie patrz tam problemy jeszcze gorsze. Ogólnie 1.6 to muł straszny ( jeśli ktoś ma drugie mocniejsze auto), ale na pewno poczujesz różnice skoro jeździłeś 80konnym autem. Z drugiej zaś strony koło zmiennych faz z zaworem to w sumie największa jego bolączka, ale jak pisałem wyżej Ja nie zmieniałem jak auto kupiłem minęło 50tys od tego czasu i jakieś 35tys od wymiany samego rozrządu bez koła i jest wszystko ok. Świece co 3 wymianę oleju dobry olej i filtry i silnik nie do zabicia.
  8. W dynamice zakochasz się na pewno, 1.4 jest dużo lepszy, ale każdy przed Tobą mógł się zakochać nie czekać po odpaleniu aż olej ruszy jak trzeba, po trasie czy jeździe dłuższej nie czekał aż turbo ostygnie, a i ogólnie przy samej jeździe jeździł jak wolnossakiem czyli na zimnym gaz to będzie problem tak po prostu. U mnie 1.6 pali od 7l gazu do 11max przy czym te górna granice osiągam lecąc np Wrocław- Rzeszów na tempomacie 160/170km/h.
  9. Ja mam 1.6 identyczne wyposażenie tylko mam jeszcze czujniki parkowania przód i dach panoramiczny. Gaz założyłem sobie sam, rozrząd bez KZFR zmieniłem, w niecałe 2 lata nalatałem już 50k i jest wszystko ok. 1.4Tce jak nie było katowane na zimnym to nie będzie miało problemu z uszczelką, ale jak było to jeśli jeszcze nie żre płynu to zacznie. Idiotoodporny i bezawaryjny jest 1.6 koło zmieniasz wraz z rozrządem z 1.5k z robocizną wyjdzie i jeździsz aż silnik stanie.
  10. Co do samego silnika 0.9tce powiem Ci, że nie mam zastrzeżeń fakt czuć różnicę, ale nie jeżdżąc w mieście ( oczywiście na niekorzyść 0.9tce). Silnik cichutki na gazie chodzi jak złoto, pali w trasie krajówkami około 6l gazu , a da się zejść niżej... ten gwizdek w postaci turbo robi robotę, do miasta bardzo fajny silnik. Nie wiem czy będzie cierpiał na UPG nie obchodzi mnie to, auto odebrane końcem marca max 4 latka i idzie dalej więc pewnie nie doczekam takich problemów. Więcej powiedziałbym Ci na temat różnic między samym clio a megane niż jeśli chodzi o silnik, 6 biegu w nim nie brakuje bardzo elastyczny silnik, i dobrze dobrane przełożenia.
  11. @Silverek Mam ten silnik w Clio z fabrycznym gazem BRC. Auto bardzo poprawne, chociaż od 140 w górę jeśli potrzebujemy wyprzedzić łapie mocno zadyszkę ( moje m3 1.6 przy tych prędkościach również w gazie nie) ogólnie silniczek w porządku, na benzynie nie słychać by chodził jak cinquecento ( ma 3 gary) ale już na gazie z lekka popierduje. Zero problemów póki co auto zrobiło w 5 miesięcy 7 tyś i zero problemów poza koniecznością pamięci by wyłączać start&stop co by turbo za szybko nie umarło. Skrzynia długa, porównywalna do mojej 5biegowej z nadbiegiem w m3 1.6. W przedziale 40-80 clio jest DUŻO żwawsze od mojej meganki, powyżej setki role się odwracają.
  12. Nawiąże do wypowiedzi wyżej, mam 1.6 benzynkę robię ponad 20k rocznie. Auto zagazowane, i wychodzi taniej jak diesel nawet przy 180km/h ;)
  13. Spokojnie da radę nic się nie martw, nie tyle się woziło
  14. Znajomi mają "żelazko" i faktycznie narzekają na elektronikę w tym aucie i wieczne problemy, a to sprzęgło a to wycieraczki nie działają ( silnik ten sam co u mnie). Ja mam MIII w 1.6 16V już prawie 2 lata ( w grudniu dokładnie minie rocznica) do tej pory 43tyś nalatane z czego 33tyś na gazie przez przeszło rok i zero problemów jakichkolwiek z elektroniką czy silnikiem ( odpukać). Mechanicznie poduszka silnika, jakiś sworzeń i dwie chłodnice wymienione, jestem zadowolony. Z elektryką zero jakichkolwiek problemów, hands free działa nigdy nic się nie działo niepokojącego. Nigdy też nie wyskoczył mi błąd w aucie, raz widziałem pomarańczowy kluczyk jak odpiąłem czujniki parkowania z przodu przy wymianie chłodnicy wody musiałem odpalić, i rozgrzać auto. Tak to nic zupełnie ;)
  15. Ja mam układ zalany zwykłym różowym borygo i jest ok
×
×
  • Utwórz nowe...