Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Baszar

Użytkownik
  • Zawartość

    108
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 3 Grandtour
  • Silnik
    1.4 Tce 131 KM
  • Przebieg (tys.km)
    95.000 tys

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Chłodnicy oleju to chyba nie mam, Podjadę do ATU i powiem, żeby sprawdzili czy płyn nie przekroczył temperatury.
  2. Witam ponownie, a istnieje możliwość, że gdzieś na cylindrze i bloku głowicy jest jakieś małe pęknięcie i tędy dostaje się płyn do komory spalania czy raczej jest to niemożliwe?
  3. Ok. Dzięki za wyjaśnienie, zrobię najpierw ten test. Jeżeli to jakiś problem z wężami czy z nagrzewnicą to nie będę się tym chyba przejmował, bo auto warte około 5,5 tys euro obecnie z 8.900 tys po dwóch latach. A naprawy do tanich w Niemczech nie należą. Jeżeli (mam nadzieje) to nic poważnego, to będę dolewał odrobinę tego płynu raz na jakiś czas i tyle. Pozdrawiam.
  4. Ok. Dzięki za obszerną odpowiedź. W oleju nie widzę niepokojących objawów jedynie zimą na końcówce bagnetu delikatnie biała maź, ale to podobnież para się skrapla. Pod korkiem wlewu oleju i wokół też nie ma żadnych osadów. Czyli jeżeli byłby przedmóch na uszczelce (mówimy o rozgrzanym silniku) to olej znalazłby się w zbiorniczku wyrównawczym? Ja wymyśliłem takie coś, że może właśnie przez ten korek od zbiorniczka wyrównawczego płyn poprostu wyparowywuje kiedy jest nagrzany (korek do wymiany) ? Czyli Mechanik z Renault się mylił twierdząc, że nie powinno być syczenia przy odkręcaniu korka(po pół godziny od jazdy?), albo ja go źle zrozumiałem i mówił właśnie, że jak nie będzie syczenia to znaczy, że jest źle?
  5. Benzyna 1.4 Tce 130 km Czyli jeżeli sykneło to znaczy, że jest ciśnienie i jest w porządku tak?
  6. Dzień dobry, chciałbym się zapytać jak sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest w porządku? Regularnie dolewam po trochu płynu 100 ml jakieś, raz na 2/3 miesiące może. Żadnych śladów płynu w oleju nie ma, ani z rury też biały dym nie leci. Zbiornik czysty oprócz stałych czarnych paproszków, zabrudzeń delikatnych w zakamarkach. Badanie TÜV też przeszedł w 2019 roku a tam badają spaliny i było ok. Od kupna w Maju 2019 roku do sierpnia 2020 roku dolałem 1litr płynu chłodzącego tak żeby utrzymywać poziom na środku. Mechanik z Renault powiedział, żebym po około pół godziny od wyłączenia silnika po jeździe odkręcił korek od zbiorniczka wyrównawczego i wtedy jeżeli jest wszystko w porządku nic nie powinno przy odkręcaniu syczeć. U mnie sykneło. To znaczy, że mam problem z uszczelką? Jakie jest wasze zdanie na temat takiego badania? Pozdrawiam serdecznie
  7. Dzięki kolego, tylko czy w nie wiesz czy takie tulejki można kupić w Niemczech? Ewentualnie będę patrzył na ebay.
  8. Witam, czy mógłby ktoś być tak uprzejmy i podać mi instrukcje obsługi do wymiany ogranicznika przednich dżwi, bo mi dżwi szczelają przy otwieraniu? Bardziej mi chodzi abym prawidłowo odkręcił tapicerkę dżwi żebym nic nie pourywał. Z góry dziękuję Pozdrawiam
  9. Wybrałem olej Liqui Moly Hight Tech 5w40 Wymieniłem w Niemieckim ATU Z beczki mają Belgijski olej, „Naruto” 5w 40 zalecany do mojego Renault. Ja wybrałem trochę droższy z pułki w bańce.
  10. Dzień dobry, chciałbym się dowiedzieć gdzie w Niemczech spokojnie przez internet można kupić olej silnikowy? Chodzi mi o sprawdzone, certyfikowane źródło? Pozdrawiam
  11. Witam, stoję przed pytaniem który olej wybrać, ponieważ zbliżyła się wymiana oleju. Ostatnio zalany był typowy dla tych silników Elf Evolution 900 SXR 5w40 w warsztacie Renault. Raczej zawsze taki był zalewany, bo auto w Renault serwisowane, i Ja też ostatnio byłem na serwisie w Renault. Obecnie jednak bym nie chciał korzystać z tego warsztatu, i pojechałem zapytać się do innego fachowego warsztatu, ale już nie Renault o wymianę oleju. Mają na stanie Aral 5w 40, ale jaki dokładnie to nie wiem. Z internetu wynika, że są to ,, Aral Hight Tronic 5w 40" i ,, Aral Hight Tronic M 5w 40" Obydwa spełniają normę RN0700, RN 0710. Mieszkam w Niemczech i ten olej Aral jest produktem stacji paliw (Koncernu paliwowego Aral) Jakie są wasze opinie? Zostawię Elfa, w testach na YouTube u ,,Piotr Tester" wypadł lepiej.
  12. Zamontowałem już tą baterie i wszystko działa! Dobrze wiedzieć, że te zaślepki są w tych zakrywkach od klem, sprawdzę później, bo jeszcze ich nie wyrzuciłem. W starej baterii ( prawdopodobnie od nowości była) to by było 8 lat! Nie było dołączonego wężyka, być może u mnie go nie ma, albo w Renault go pominęli. Popatrzę jeszczę, i dziękuję za pomocne odpowiedźi. Pozdrawiam.
  13. To ten zawór odgazowania, ale nie wygląda na to aby coś trzeba było odtykac czy wciskać? Idę zaraz montować, żeby mi później go nie rozsadziło?
×
×
  • Utwórz nowe...