Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

fullxda

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane III
  • Silnik
    1.4 tce
  • Przebieg (tys.km)
    175

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ja powiem tak........nie warto za taką cenę przecież za kliknięcie parę razy w laptopie goście kasują 1600zł zmieniają tylko czas wtrysku i dawkę paliwa a wszystko odbywa się jakby przestawiali komputer w promie kosmicznym hihi ;Mój kumpel z Bielska robił mi zwiększenie mocy w poprzednim samochodzie grande punto 1.3 90 km na ok. 108 km na początku była duża różnica ,szczególnie w elastyczności na 3-4 5 i 6 biegu ale po paru miesiącach człowiek się przyzwyczaił do tego i już brakowało mocniejszego motoru po maską ja robiłem zwiększenie mocy przy okazji zamknięcia na stale egr bo zacinał się i samochód nie chciał niekiedy zapalić jak zawór był delikatnie otwarty i przyduszało go spalinami z zaworu egr a cena jaką kolega mi wziął za wyłączenie egr i podlanie paliwem to 400zł wiec mi raczej się opłacało bo koszt samego zaworu to 450zł a przy miejskiej jezdzie zawaliłby się znowu po 2 latach jedynym minusem bylo słabsze nagrzewanie zima bo spaliny przepływające przez egr wspomagają nagrzewanie płynu chłodniczego
  2. Wymieniłem dzisiaj ten chiński zamiennik czujnika temp. z aliexpres na rezystor ntc 3,3 k zatopiłem go w słomce do picie zalałem klejem z pistoletu i włożyłem w dziurkę w lusterku zaklejając ja silikonem bezbarwnym i powiem wam ze temp.pokazuje teraz w miarę dokładnie ale porównuje go tez z chińskim termometrem tablicowym różnica jest 1 stopień ale na acuweater temp. z mojego miasta pokrywa się z ta z rezystorem także jestem zadowolony .
  3. Panowie a jak można pyrenem zrestartować parametry centralki silnika takie jak korekty paliwowe długoterminowe ?ponieważ odłączanie akmulatora tego nie restartuje wszystko komp. trzyma w pamięci nawet przebieg chwilowy tylko zegarek trzeba nastawiać
  4. fullxda

    Megane IV phI System Start-Stop TCE

    W mojej megance 3 1.4 tce jest chłodzenie wodne turbiny nawet gdzieś jest temat na forum o tym ;załącza się nawet jak silnik jest wyłączony po forsownej jezdzie poprzez buczenie to można obczaić https://megane.com.pl/topic/42132-wodne-chłodzenie-turbo-w-14-tce/
  5. Ja zakupiłem na Aliexpres zamiennik ale w lecie przekłamywał o 2 stopnie to można przeboleć ;to teraz np. dzisiaj na zewnątrz było 11 stopni w samochodzie pokazywał 16 stopni ostatnio jak byly 3 stopnie na zewnątrz to pokazywał 10 stopni aż strach pomyśleć co będzie pokazywał przy -10 stopniach przy takim rozrzucie będzie pokazywał pewnie +1 zastanawiam sie czy ten termistor 3,3 k nie jest dokładniejszy możesz kolego napisać czy przy takich temp. jak dzisiaj + -- 10 stopni pokazuje w miarę dokładniej?
  6. spalony masz rezystor dmuchawy ,objawem jest ze nadmuch działa tylko na najwyższej prędkości ponieważ za mniejsze obroty odpowiedzialny jest drut oporowy w rezystorze czym niższa prędkość nawiewu tym rezystor dostaję bardziej po d...e ;)
  7. Grzałki silnika tylko wspomagają nagrzewanie silnika działają bodajże tylko do 60 stopni potem nie działają; wydaje mi się iż delikatnie termostat ci za wcześnie przepuszcza ; bo miałem tez małego diesla 1.3 multijeta w Grande punto to tam temp. pracy to 78 stopni w necie można było przeczytać o termostatach 88 stopni ale to bzdura ;w dokumentacji technicznej fiata wyrażne było napisane że do tego silnika temperatura pracy to 78 stopni plus minus 2 stopnie tolerancji także 1.5 dci prawdopodobnie ma taka samą roboczą temperaturę mam megankę z silnikiem 1.4 tce i temperatura robocza po obd wynosi plus minus 85 stopni zwiększa się lub zmniejsza w zależności od obciążenia o 2-3 stopnie ,pierwsza cegiełka na wyświetlaczu zapala się przy 50 st. a pełne rozgrzanie pokazuje juz przy 75 st. a brakuje jeszcze do temp. nominalnej 10 stopni.także te znikanie tej środkowej ciegiełki jest związane z temp. 75 stopni jak ci ja dobije to wskakuje jak jest niżej to spada .
  8. każdemu posiadaczowi megane3 pokazuje w litrach na km tylko chodzi o różnice w pokazywaniu gt ma w formie cyferek a wszystkie inne wersje maja jak np. bmw taki ekonomizer moim zdaniem dużo mniej dokładny
  9. fullxda

    Megane III phI Zużycie oleju

    ja się dziwię na takie pytania ....wyciągniecie bagnetu i zerknięcie na niego to 10 sek. wtedy wiesz ile ci ubyło w 90% samochodów na bagnecie stan między min-a max to 1 litr.
  10. Panowie mam pytanie do forumowiczów ktorzy w swoich samochodach maja instalacje lpg jakie macie wartości map podciśnienia w kolektorze na wolnych obrotach przy zagrzanym do 90st. silniku ? Ponieważ z tej wartości trochę można się dowiedzieć o stanie silnika , np. czy zawory są szczelne czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo czy nie ma gdzieś nieszczelności , ja w silniku 1.4 tce mam wartości od 0,30 do 0,32 bar i podobno w silnikach europejskich o dobrej kondycji map prawidłowy powinien wynosić od 0.30 do 0.35 bar chociaż niektóre japońce maja nawet po 0.40 i to tez jest wartością prawidłową
  11. Panowie ja mam pytanie odnośnie wymiaru żarówki c5w z lampki bagażnika chcę wsadzić led ale niewiem jaka wielkość , długośc 31 mm; 36mm ;39mm czy 41 mm ?
  12. U mnie uciekało poprzez skraplacz czyli chłodnice klimy fachman dobił mi azot z domieszka wodoru czujnik w ręce i pięknie wyszły 3 miejsca na chłodnicy z przodu po wykręceniu jej widać te miejsca jako 3 tłuste plamy reszta chłodnicy czyściutka i świecąca nowa chłodnica nissens 300zł teraz cisza i mrozi z kratek od 3 do 5 stopni na 1 biegu wiatraczka
  13. Panowie mam pytanie co to za przewód w komorze silnika w 1.4 tce ? czy to odpowietrznik skrzyni biegów? jeśli tak jak on działa ,na końcu ma taki plastikowy krócieć nie mozna go nacisnąć wykręcic nawet nie widać na nim dziurki itp?
  14. fullxda

    Megane III phII Czy dodać emulator do LPG?

    Najprostszy emulator nie kosztujący ani grosza ale trochę obciachowy i upierdliwy to po każdym wyłączeniu samochodu i włączeniu ponownym zapłonu włożenie czy to palca czy to jakiegoś przedmiotu do klapki wlewu tak żeby się uniosła wtedy komp myśli ze zatankowaiśmy i stan paliwa pokazuje już prawidłowo
  15. mp3 radio nasze w Megance 3 widzi poprawnie jak w katalogu jest góra 99 piosenek nawet po przerwanym słuchaniu wznawia bezproblemowo muzykę w tym samym miejscu jedynie trzeba sformatować pendriva na system fat 32 na fat nie wznawia w tym samym miejscu tylko startuje utwór 1 z pierwszego folderu przynajmniej jest tak u mnie.
×