Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

wadowskimichael

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph II
  • Silnik
    1.5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    250

Profil

  • Zainteresowania
    Muzyka i Car-Audio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Pilnie poszukuję instrukcji serwisowej do Radia Radiosat 3D by Arkamys.
  2. Subwoofer zajmuje całą podłogę pod nogami pasażera i częściowo wchodzi pod fotel. Jeżeli planujesz montaż to musisz wziąć pod uwagę to, że trzeba będzie wymienić wykładzinę i plastikowy próg po prawe stronie.
  3. Pierdzenie o którym piszesz jest spowodowane po części funkcją loudness. Masz w tech chwili podbite częstotliwości, które i tak fabryczne woofery nie są w stanie przetworzyć. Efektem tego jest przesterowany dźwięk słyszalny jako pierdzenie. A to pierdzenie uszkadza głośniki. Z brzęczącymi tapicerkami mozna sobie poradzić, a w Megane III wcale nie trzeszczy to tak bardzo. Jeżeli wygłuszysz drzwi i tapicerkę to również zmniejszysz prawdopodobieństwo wydawania przez nią niepożądanych dźwięków.
  4. Megane II jest w standardzie iso także każde radio w rozmiarze 1 Din będzie pasować bez przeszkód. Jeśli masz sterowanie przy kierownicy, będzie potrzebny adapter, który kosztuje w okolicach 100-150 zł.
  5. Wyciąganie sygnału z radia nie uważam za najlepsze rozwiązanie, sygnał taki nie jest odpowiednio wzmocniony, co skutkuje słabą dynamiką i problemami z zaklóceniami. Radia z wejściami RCA mają przedwzmacniacz zajmujący się wstępnym wzmocnieniem sygnału co rozwiazuje te problemy. Według mnie lepszym rozwiązaniem jest zastosować jakościowy konwerter hi-low. Aktywny, a nie pasywny. AKTUALIZACJA Kolejny etap prac nad tapicerkami. W GT-line są pseudo-skórzane boczki, jeszcze te. moje z maskownicami Bose. Nie chciałem ich niszczyć, więc poszły na półkę. Kupiłem drugi komplet z którego zdemontowałem wstawki z materiałem i obije je skórą. Po co te ceregiele? Wszystko się wyjaśni przy budowie paneli glosnikowych na drzwiach przez które będę ciął tapiverkę.
  6. Sygnał do Bose jest niskonapieciowy, radia bez Bose w standardzie dają sygnał wysokiego napięcia, ale trzeba zobaczyć ah nie da się takiego radia przeprogramować CLIPem na niski sygnał. Ogółem jestem zdania, że nie ma sensu inwestować w Bose, bo gra on bez rewelacji.
  7. A tak już całkiem obiektywnie to Hertze to nie są głośniki najwyższych lotów, tak jak woofery sobie jeszcze radzą to tweetery są bardzo kiepskie.
  8. Dzięki za rozpiski i schematy. Nie, tweeter, midrange, woofer, subwoofer. Midrange i tweeter będą leżeć na desce w panelach. Dzisiaj mi się udało podłączyć cały system na "biegowo". Sprzęty które wybrałem to: - zestaw odseparowany Morel Virtus 603 - wzmacniacz Morel MPS 5.950 - procesor JL Audio TwK 88 - subwoofer w tej chwili to Infinity RSDS 12", ale to się akurat może zmienić. Widzę, że na forum nie ma możliwości wrzucania zdjęć z zewnętrznych hostingów, więc będę musiał konwertować zdjęcia, żebym mógł wrzucać jakieś przyzwoite ilości w postach. Prace nad drzwiami. Trochę blachy musiałem wyciąć. Jeszcze nie podłączone ale na swoim miejscu wzmacniacz i procesor. Oba urządzenia znajdą się pod podłogą w miejscu fabrycznego subwoofera. A tu mała ciekawostka, mianowicie interfejs procesora. I pomocna znaleziona tu na forum rozpiska okablowania.
  9. Z tym też się nie zgodzę. Dobrze dobrany zestaw zagra bardzo przyzwoicie pod samym radiem. Ważniejsze jest stworzenie warunków do gry takiego zestawu. Napisałeś, że efekt będzie ten sam, a to nie prawda. W momencie, kiedy filtrowany jest tylko głośnik wysokotonowy, to pasmo woofera nakłada się na pasmo tweetera, a to powoduje szereg konsekwencji. Bardzo rzadko się zdarza, że woofer konstrukcyjnie się kończy tam gdzie zaczyna pasmo tweetera.
  10. Witam, chciałem założyć temat w którym zdam relacje z prac nad rozbudową fabrycznego audio w mojej Megane IIIphII w wersji GT-line z fabrycznym systemem Bose. Ten temat ma na celu pokazanie wszystkich problemów i ich rozwiązań jakie występują w MIII. Co będzie obejmować zakres prac? - montaż 5-kanałowego wzmacniacza - montaż procesora dźwięku - montaż trójdrożnego systemu odseparowanego - montaż subwoofera Prace rozpocząłem od poszukania informacji na temat budowy systemu Bose w Megane (i we wszystkich renówkach z tych lat też). Potrzebne były mi informacje w jaki sposób sygnał dociera do wzmacniacza i w jakiej formie. Jak się okazało nie znalazłem takich informacji więc rozebrałem trochę Meganki i doszedłem do następujących wniosków: - sygnał z radia w formie sygnału niskiego napięcia dociera do wzmacniacza, który rozdziela sygnał na 7 kanałów i wprowadza aktywny podział pasma oraz korekcje czasową - wzmacniacz nie zbiera innych sygnałów (navi, czujniki parkowania, telefon) Co to oznacza? Że śmiało mogę się go pozbyć. I fabrycznego, buczącego subwoofera też. Pacjent: https://dl.dropboxusercontent.com/s/zpa6v76rs75o9iw/20190429_191916.jpg[/img]
  11. Nieprawda. Będzie to najprostrza forma zwrotnicy, ale nie jest to to samo co zwrotnica z cięciami dla woofera i tweetera.
  12. Podziału nie ma, a tweeter z każdą minutą grania dostaje po dupie. Pomijam fakt, że woofer też gra pełnym pasmem (w miarę swoich możliwości). Podpięcie zwrotnic wiąże się z rozdzieleniem sygnału na cięty od dołu (tweeter) i cięty od góry (woofer). Tak czy siak bez lutowania się nie obędzie, bo trzeba ciąć wiązkę (lub adapter). Ja najczęściej zostawiam wiązkę jako tą do woofera, a pod deską puszczam drugą do tweetera.
  13. Taka metoda się nie sprawdzi, ponieważ w przewodach glosnikowych mamy napięcie zmienne. Jeżeli chcesz sprawdzić na szybko to sprawdź jak był podpięty głośnik, a potem użyj baterii 1.5V i podłącz baterię pod głośnik na dwa sposoby. Przy jednym powinno wyjść tak, że kiedy podłączysz baterię to membrana głośnika będzie wypychana. To oznacza, że terminal do którego jest podłączony plus z baterii odpowiada plusowi w instalacji samochodowej.
×
×
  • Utwórz nowe...