Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bkroy

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Focus
  • Silnik
    1.600
  • Przebieg (tys.km)
    250

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Przyznaje, że nie wiedziałem... Jeżeli tak piszecie, że Pb z kołem dwumasowym jest ok, to ok. Przy samochodzie za 10 tys. mam się pchać w awarie, to zmieniam kryteria poszukiwań. Auto szukam praktycznie takie, aby miało jak najmniej pkt zapalnych (tani samochód + LPG do długiej i maksymalnie bezobsługowej jazdy, tylko rozrząd, olej, opony, filtry). Wujek ma takie megane II ale 1.6 16V od nowości i chwali, na pewno wygrywa w kategorii 10-cio i więcej latków bo nie rdzewieje (chyba tylko francuskie tak mają).
  2. KZFR jak coś, to wymienię przy rozrządzie. Bardziej martwi mnie dwumas, który nie wiadomo po co, ale wsadzili (nikt w PB raczej nie stosował tego rozwiązania). Jeżeli to trwały element, to ok. Jeżeli nie, to przy tak budżetowym zakupie wg mnie mocno odstrasza mnie od zakupu. Czy ktoś w ogóle to wymieniał kiedykolwiek? Extra 1200 zł + całe sprzęgło 800 zł + wymiana min. 500 zł = 2.500 zł (za sprzęgło + dwumasa), gdzie wartość samochodu to max 10.000 zł (25%, no comments…).
  3. Wracając do kzfr - 2 mechaników mi mówił, że przy 200 tys km warto wymienić (zawsze przy rozrządzie jest możliwość), a kupując używane rozrząd i pompa wody + olej wymieniam w ciągu 1 tygodnia na nowe. Koszt spory (350 zł za koło), ale po co bebeszyć rozrząd za rok. Auto kupuję na min. 5-6 lat użytkowania. Zmartwiła mnie dwumasa w skrzyni manualnej (wiem, że ma 6 biegów). Czy są problemy z tym? Koszty wymiany są bardzo duże (jak w dieslach)? Poza tematem: Dlaczego silnik PCA 2.0 nie da się porównać do F4R Renault? Moc prawie taka sama, pojemność też. Nie oczekujmy cudów, przejadę się tym autem, ale nie oczekuję aby były diametralne różnice. 307 bardzo zadbanego kupiłem, opony po 1 sezonie continental, środek nie przetarty, zawieszenie sztywne, wymieniłem rozrząd, sprzęgło i hamulce (standard po zakupie). 308 (tylko 1.6 16V VTi)/Megane II chce kupić, pytanie czy do gazu lepszy jest Renault 2.0 F4R czy 1.6 16V? Można upolować takie auto w śmiesznych pieniądzach, handlarze nie biorą tego z zachodu, bo twierdzą, że te samochody mają złą opinię i nikt tego nie chce kupić. Ważne, aby był dobrze utrzymany, nie miał jakiś przygód mechanicznych (zagotowany silnik, kupa wycieków itd.), bo wartość naprawy ekonomicznie nie ma uzasadnienia (kompleksowy remont silnika w takim aucie to 30% wartości samochodu) + bezwypadkowy egzemplarz, przy mocniejszych silnikach raczej dobrze wyposażone. Megane i Peugeot => dobrze zabezpieczone nadwozie + możliwość zamontowania LPG, pojemne samochody (kombi), raczej wygodne. Do zwykłej jazdy miejskiej (85% przebiegu) + 1-2 wyjazdy na urlop nadają się super. W moim 307 podobnie: PB miasto ok 11,0/100 km, trasa raz mi pokazał poniżej 9,0/100 km. Gaz (zrobiłem na gazie dopiero 1.200 km) miasto ok 12,0/100 km, trasa muszę sprawdzić (zakładam ok. 10,0/100 km). Przy 2.0 136 KM silniku nie jest źle (Focus I 1.6 16V 100 KM w mieście spala 10,5/100 KM, silnik g..., przy włączonej klimie nie chce jechać). Moja stara Mazda 323 1.5 16V BA (88 KM) na LPG spalała w mieście 9,0/100 km.
  4. Witam, Mam pytanie o silnik Pb F4R 2.0 16V 99kW w Megane II grandtour FL. Jakie są słabe strony tego silnika, czy silnik lubi palić olej, gdzie szukać wycieków oraz jak sprawdzać auto aby nie kupić wyeskploatowanego złoma (mam namierzony 1 egzemplarz z 200 tys km przebiegu, prawdopodobnie się przejadę zobaczyć i będzie to mój 2 kontakt w życiu z Megane II). Wszyscy mechanicy mówią, że tutaj jest kzfr, które przy wymianie paska i pompy należy wymienić (dodatkowo 350-400 zł za koło). Dodatkowo ogólnie jak się sprawuje ten silnik w kontekście możliwości założenia LPG? Mam podobny samochód (P307 z 2.0 16V koncernu PCA). Ogólnie auto jeździ i moc czuć tylko na wysokich obrotach (od 4,5 rpm), z dołu to prawie to samo co 1.4 8V. Spalanie w mieście ok 11,0 l PB, LPG (od miesiąca) ok 12,0 litrów.
  5. Witam, Dzięki za info. Pytam pro forma, samochodu jeszcze nie kupiłem, ale auto jest pewne z małym przebiegiem (z rodziny, kupione w salonie, nie uderzone itd.). Moje pierwsze pytanie dotyczy tego czy w ogóle warto wsadzać lpg w ten silnik. Focus, którym jeźdzę generalnie bardzo źle znosi gaz i 1.6 jest słabym silnikiem do gazu w Focusie I (1.8 podobno dużo lepiej się sprawują). Wypalone gniazda zaworowe, spalanie oleju, płyny chłodniczego, generalnie rozdzczelniony silik (specyficznie zaciąga powietrze na biegu jałowym). Jeżeli megane miałoby również być słabe do lpg, wówczas zostałbym na benzynie. Co do instalacji Mazda vs Focus wg mnie wygrywa Mazda i STAG. Reduktor bez problemu jeździ, nie ma problemów z instalacją póki co. W BRC z Focusa był regenerowany reduktor po ok. 80.000 tys km i wymieniony na nowy w tym roku (po 120.000 km) + wymiana wtryskiwacza z listwy. W mojej okolicy (Wrocław) dostęp do gazowników z BRC jest dużo słabszy niż Stag, co sprawia że prawdopodobnie nie chcą montować BRC. Z lpg silnik w megane spala wam olej? Jakieś problemy z regulacją instalacji zaraz po montażu?
  6. Witam, Rozważam zakup używanego Megane II grandtour 1.6 (wersja po FL, ale po pierwszym FL). Auto planuję zasilać LPG i zastanawiam się nad wyborem instalacji. Stąd mam kilka pytań: 1. czy silnik Megane dobrze znosi zasilanie LPG, bo jeżeli te samochody są w ogóle nie przystosowane do tego paliwa, to nie ma sensu dyskutować o szczegółach (typu jaka instalacja, producent itd)? 2. jeżeli dobrze znosi paliwo LPG, to jaką instalację wybrać i jakiego producenta? Na chwilę obecną rozważam instalację klasyczną sekwencję, bez wodotrysków. Jako kierowca mam doświadczenie ok 11-letnie w jeździe na LPG: - Mazda 323 z 1996 r. z LPG opartą o sterownik Stag 300 (coś wspaniałego, na gazie zrobione ok. 120 tys ok). W ponad 10 letniej eksploatacji instalacja i samochód nie wykazywały żadnych problemów (po okresie gwarancji nawet nie jeźdzę na przeglądy instalacji, nie pamiętam kiedy wymieniałem filtry czy regulowałem instalację). W samochodzie żadnego zużycia oleju, jedynie co trzeba pamiętać o regularnej wymianie świec + przewody + palec rozdzielacza cewki. Spalanie LPG przy autostradowej prędkości 9,0 litra/100 km LPG. - Focus I 1.6 z LPG BRC sequent 24 - instalacja i jej elementy dużo słabsze niż w STAG. Problemy z instalacją to reduktor - raz regenerowany i ostatnio wymieniony (po regeneracji jeździł 3 lata/30 tys km). Samochód moim zdaniem dużo gorzej znosi gaz od Mazdy. Spalanie oleju zauważalne, spalanie LPG do 10,5 litra/100 km. Świece i przewody o wiele bardziej czułe niż w Mazdzie, zamiast zwykłego palca rozdzielacza trzeba wymieniać cewki. Stąd mając na uwadze powyższe doświadczenia plany do Megane są na sterownik STAG. Pytanie czy Megane z tą instalacją będzie równie dobrze pracować jak moja stara Mazda? Pozdr.
×
×
  • Utwórz nowe...