Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

bizongod

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 3 phII
  • Silnik
    1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    150
  1. Konwersja się udała, i nawet pacjent przeżył Do zmiany tarcz tylnych trzeba mieć zaciski, jarzma i czopy z Laguny III. Na przód wystarczą same zaciski i jarzma z LIII. A sam efekt zmian - hamowanie jest dużo bardziej miękkie, stopniowe, ale jak wciśniesz mocniej to staje dęba. Ponad to konstrukcja tylnych zacisków jest w/g mnie bardziej niezawodna. Stare klocki musiałem dość ostro wybijać z nich młotkiem, w tych z LIII nie widzę aż takiego zagrożenia zablokowania klocków. Koszt zacisków x4, jarzm x4 i czopów x2 wyszedł około 150zł Doszły jeszcze reperaturki, farba 2K i duuużo pracy przy czyszczeniu zacisków ze starych złogów.
  2. Dzięki za info! Tak jak patrzę, to trochę ciężko z dostępnością części do Megane IV. Puki co chyba zostanę przy komplecie tył/przód od Laguny 3 łącznie z czopem, bo to już mam na warsztacie Aktualnie czyszczę to co udało mi się dorwać. Natomiast przy czopie jest blacha od czujnika ABS. Chciałbym zdemontować ta część z czopa, żeby dokładnie wszystko wyczyścić. Czy ktoś wie jak zdjąć blachę od ABS, żeby nic nie uszkodzić?
  3. Doszedłem do podobnych wniosków. Po przeanalizowaniu zdjęć na znanym portalu akucyjnym doszedłem do: - zaciski i jażma na pewno od Laguny III - mocowanie jażma do 'piasty' z Laguny III może i ma podobny rozstaw śrub, ale jest na wiekszym promieniu, więc - 'piastę' z czopem też na pewno trzeba przełożyć - zaciski od LIII maja nieco inne podejście pod przewod hamulcowy, trzeba zastosować krótka 'przedlużkę' Za to są kolejne pytania: - czy mocowanie 'piasty' do belki będzie pasować (rozstaw śrub - w MIII jest to 60mm x 60mm, otwór 45mm) - czy śruby mocowania mają ten sam gwint - czy starczy linki hamulcowej, bo jest ona w innym miejscu - serwisówka podaje, że śruby mocowania 'piasty' do belki należy dać nowe - czy faktycznie? Dorwałem całą oś tylną od Laguny III, w tym 'piastę', jażma i zaciski - wiec niedługo będzie wiadomo więcej ----- Wczoraj dotarły elementy z Laguny III, nowe dane: - mocowanie 'piasty' do belki ma ten sam rozstaw (60x60/45) - śruby mocowania w Lagunie III to M12x1,5, nasadka TORX E14 Śruba od MIII jest na nasadkę TORX E18. Sugeruje to śrubę o większym gwincie, prawdopodobnie M14. Jeśli tak jest faktycznie to jak to rozwiązać (?) : - wstawić jak jest, śruby M12 w większy otwór w belce - rozwiercić i przegwintować piastę od LIII na większe śruby
  4. Czesc! Temat troche odgrzewany Czy ktoś próbował wstawić do Megane III tarcze i zaciski tylne od Laguny III ? Pozdrawiam!
×