Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

AndaluzExpat

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phIII
  • Silnik
    1.2tce
  • Przebieg (tys.km)
    100

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzwoniłem przed chwilą do ASO, wymienią silnik na nowy za darmo. Operacja ma trwać do 3 tygodni.
  2. Gubi zapłon na cylindrach 2 i 3. Samochód jeździ w trybie awaryjnym silnika, ASO jasno powiedziało że silnik do wymiany, jeszcze nie podali szczegółów. Szef mechaników w ASO nalegał, żebym zostawił samochód w trakcie gdy oni kontaktują się z centralą, w celu ustalenia zniżki na nowy silnik. W międzyczasie znalazłem również link do artykułu po Polsku nt. defektu fabrycznego dotyczącego wszystkich 1.2TCE produkowanych między 2012 - 2016 r : https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
  3. Po francusku, ale google translator poradzi sobie: https://www.quechoisir.org/actualite-moteur-1-2-renault-400-000-voitures-en-danger-n67215/ https://www.quechoisir.org/action-ufc-que-choisir-moteurs-renault-l-ufc-que-choisir-met-en-demeure-les-constructeurs-renault-dacia-nissan-et-mercedes-n67223/ Edit: Również polska wersja artykułu: https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
  4. Witam, W sobote przekroczyłem magiczną liczbę 100k km, 40km po tym samochód poprosił mnie żebym pojechał kupić nowy ;) Obecnie czekam, na ASO aż wyceni mi nowy silnik. Może ktoś się orientuje czy da się to naprawić bez wymiany silnika ? Problem opisany na portalach zagranicznych: https://www.connexionfrance.com/French-news/Renault-cars-have-severe-defect-says-consumer-group https://www.quechoisir.org/actualite-moteur-1-2-renault-400-000-voitures-en-danger-n67215/ Pozdrawiam,
  5. Eksploatacja, głównie autostrady i miasto, samochód był używany w PL niecałe pół roku, więc mrozów nigdy nie doświadczył. Wymiana oleju co 30k KM lub co roku, częste dolewki bo od 50k+ zaczął więcej zjadać. Co do cewek, to sprawdzać mniejwięcej tak jak w tym filmiku ?: https://www.youtube.com/watch?v=vax8rFvb-0I ASO wymieniło świece i wszystko śmiga jak należy. Już zaczynałem się martwić, że faktycznie zaniedbałem to 1.2 TCE, i po prawie 100k silnik będzie do remontu ;)
  6. Prawie 4y lata. Niestety jestem tutaj bez narzędzi, więc sam nie popracuję. Już raz próbowałem sam wymieniać w nim świece, ale bez specjalistycznego długiego klucza nie da rady Dam znać po odbiorze co mu dolegało.
  7. Orientujesz się może ile taki pesymistyczny scenariusz by mnie kosztował w Polskim ASO ?
  8. W poniedziałek autko będzie w ASO i zobaczymy co tam znajdą, niestety nie mam narzędzi żeby samemu posprawdzać, również nie jestem w PL, a w Hiszpanii nie ufam małym warsztatom
  9. Zaglądałem pod maskę i wszystko wyglądało ok. Odnośnie komunikatów, to dwa cylindry, 2gi i 3ci. P03000 mówi o tym, że więcej niż jeden nie odpalił. Przebieg prawie 97k i już raz świece były zmieniane.
  10. Witam, W poniedziałek wybieram się do ASO, ale najpierw chciałem zrobić temat żeby się dowiedzieć czego się spodziewać Kody po ODB2: P0300, P0302, P0303 Objawy: Trzęsienie silnika na jałowym biegu. Trzęsienie silnika w okolicach 2000 obrotów. Brak mocy. Po paru minutach jazdy przechodzi do innego trybu gdzie nie trzęsie silnikiem, ale strasznie wolno jeździ, powiedział bym że moc spadła o 50% lub więcej. Czyszczenie kodów nic nie daje. Komunikaty na desce rozdzielczej: Skontroluj układ wydechowy oraz żółty migający engine check. Po paru minutach jazdy i zmianie trybu, skontroluj ESP, skontroluj pomoc startu pod górkę. Niestety nie mam narzędzi, tak to bym popatrzył na cewki.
  11. Możliwe, że mój prostownik jest tragiczny, ale Pan z lawetą przyjechał, wziął akumulator na kułkach i odpaliliśmy z drugiego akumulatora od razu. Tak czy inaczej akumulator do śmieci po 3y2m - krótko, ale niestety okazuje się, że nie tylko mrozy mają zły wpływ na akumulator. Skoczyłem do Rombosol Estepona i za 210 oiro dostałem nowy akumulator z 3 letnią gwarancją.
  12. Miałem wciśnięte sprzęgło przy tym filmiku i bez włożonej karty. Próbowałem również z włożoną kartą, na biegu. Wtedy nie gasł, ale 'pykało' za każdym razem jak naciskałem start. Mogę nagrać na to oddzielny filmik rano.
  13. Odcinki: 35km do pracy i spowrotem. Bardzo rzadko start-stop, na tej trasie nie mam ani jednych świateł. Akumulator podładowany, niestety teraz dzieje się coś takiego:
  14. Już ładuje, aczkolwiek nie spodziewałem się, że akumulator może paść tak szybko (3y2msc). Samochód nigdy nie widział śniegu.
  15. Witam, Padł mi samochód i nie wiem co robić. Obecnie wyświetla mi komunikat Usterka układu kierowniczego, ale wydaje mi się, że mam problem związany z elektroniką. Zacznę od wczoraj: Problemy z odpaleniem samochodu, dopiero po kilku sekundach się odpalił, po odpaleniu falowała wskazówka obrotomierzu. Pomyślałem, że może być problem z jakością paliwa, więc zatankowałem do full pb98. Przy wyjeżdżaniu ze stacji, samochód odpalił na dotyk. Dzisiaj rano próbowałem uruchomić 3 razy, w trakcie uruchamiania kompletnie gasł panel elektroniczny, po 3 próbach odpalenia. Dostałem komunikat odnośnie układu kierowniczego (Samochód nie może zasilić wspomagania kierownicy ? ) Jeżeli ktoś się spotkał z czymś podobnym, to proszę o info. Czekam, aż znajomy podrzuci mi prostownik w celu naładowania akumulatora, jak nic się nie uda, to samochód jedzie jutro do Aso. Chociaż, że mam zaplanowaną wizytę na 14ego sierpnia w celu wymiany klocków hamulcowych.
×
×
  • Utwórz nowe...