Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Jarecki125

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 1 ph 2
  • Silnik
    1,4
  • Przebieg (tys.km)
    479000
  1. Cześć wszystkim. Proszę o pomoc w sprawie wymiany licznika elektronicznego w Megane 1 ph 2. Chodzi o to, że z poprzednim licznikiem zaczęły się dziać cyrki (m. in. padł obrotomierz). Na starym liczniku miałem przebieg około 470 000 (i taki był podany na poprzednim przeglądzie). Zakupiłem używany licznik który na chwilę obecną ma 145 000. Czytałem o nowym prawie, które ma karać za cofanie przebiegów itd. We wrześniu mam kolejny przegląd, na jednej ze stacji kontroli pojazdów pan z obsługi stwierdził, że licznik mogę wymienić tylko na nowy ewentualnie podjechać "gdzieś" w celu korekty licznika na wartość wyższą, niż przy poprzednim przeglądzie... Czy ktoś z Was wie jak w tej sytuacji się zachować, gdzie zgłosić fakt wymiany licznika tak abym nie został wzięty za oszusta i uniknął ewentualnych konsekwencji prawnych ? Dodam, że nie mam zamiaru przebiegu ukrywać itd.
  2. Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu. Dzisiaj postanowiłem raz jeszcze pokombinować przy aucie. W miejscu oznaczonym 1 docisnąłem koncówke na kabelkach, w miejscu pod numerem 2 wyciągnąłem te trzy bezpieczniki 7,5 i psiknąłem te miejsca KONTAKT SPRAY'em. Dodatkowo odłączyłem klemy od aku i je również potraktowałem KONTAKTEM. Ku mojemu pozytywnemu zdziwieniu okazało się, że wskazówka zaczęła pokazywać poziom paliwa i znikło wskazanie rezerwy. Podczas testu zegarów zniknęła literka "J". Myślałem już o końcu problemów - po chwili zauważyłem jednak, że zegary po włączeniu silnika potrafią na chwilę opaść, po czym wracają do właściwych pozycji. Za każdym takim mrugnięciem, "kwadraciki" poziomu oleju pokazują różne wartości. Raz test zegarów pokazał literkę "h". Czy oznacza to bezpośredni problem z czujnikiem poziomu oleju ?
  3. Dziękuje za zainteresowanie tematem. Jeżeli chodzi o pływak to elektryk i mechanik sprawdzali i stwierdzili, że jest ok. Jakiś czas temu przekładana była również inna pompka paliwa ale wskazówka paliwa i rezerwa ani drgnęła. Nie wiem na ile to istotne ale dodam, że wskazówka poziomu porusza się podczas testu zegarów, po przekręceniu kluczyka na zapłon opada jednak całkowicie. Gdzieś czytałem, że może to być błędny sygnał z komputera aczkolwiek w kwestii elektryki jestem zielony, więc nie wiem czy może to być prawdą ?
  4. Dzień dobry. Piszę do wszystkich z prośba o pomoc, ponieważ przeglądałem i próbowałem rozwiązań z różnych tematów ale nie znalazłem źródła problemu. Jeżdżę Meganką 1 z 2000 roku 1.4 16V 95KM. Auto zapala i jeździ bez większych problemów czy szarpań ale od jakiegoś czasu mam problem ze wskazaniami poziomu paliwa. Wskazówka paliwa ciągle znajduje się na rezerwie, ciągle świeci się też jej kontrolka. Wykonywałem już test zegarów, podczas którego wszystkie wskazówki pracują. Pomimo skasowania błędu, co jakiś czas ponownie zaświeca się literka "J". Sprawdzana była pompa paliwa pod kątem elektryki - elektryk stwierdził, że jest ok. Dodam, że podczas dwóch ostatnich tankowań, zaobserwowałem syk powietrza podczas odkręcania korka do wlewu paliwa. Czasem pojawia się też problem, że nie ma podświetlenia licznika i zegarów - wtedy wyciągam i wkładam ponownie bezpiecznik "MEMO INJECT" i podświetlenie wraca (problem ten pojawia się sporadycznie). Przeglądałem i wymieniałem wszystkie bezpieczniki po lewej stronie kierownicy. Kostki z kablami od zegara i jego styki były "potraktowane" kontakt spray'em. Jeżeli ktoś orientuje się to niech doradzi w czym może tkwić problem i czy opłaca się to naprawiać ?
  5. Proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu licznik w megane ma jakieś problemy. Nie jest to problem ciągły ale pojawią się od czasu do czasu i wygląda to tak, że po odpaleniu silnika, nie ruszając nawet z miejsca po chwili dzieje się to co na załączonym filmiku i zdjęciu. Zegary nie pracują - samo auto nie gaśnie, teoretycznie można jeździć. Kilka razy zdarzyło się też, po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, że podświetlenie stacyjki nie zgasło. W tych przypadkach pomaga chwilowe wyjęcie i włożenie ponownie bezpiecznika memmo inject. Jednak chciałbym znaleźć przyczynę tego problemu. Znajomy mechanik po podłączeniu innego licznika z megane stwierdził, że drugi zegar pracował jeszcze gorzej. Czy ktoś z forum miał podobny problem ? Proszę o odpowiedź pisaną prostym językiem, gdyż sam nie jestem wielkim znawcą tematyki samochodowej. MEGANE LICZNIK.mp4
×
×
  • Utwórz nowe...