Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szczotka75

Użytkownik
  • Zawartość

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III coupe phl
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    112

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, mam zagwostkę z dźwiękiem z okolic (tak to odbieram) deski rozdzielczej, a raczej za nią, już sam nie wiem. Jest to jeden z tych odgłosów, które ja słyszę, a np. moja żona nie. Ja już jestem wyczulony może. Taki jakby głuchawy, niby plastikowy. Nie metaliczny napewno. Mam wrażenie, że to tak na środku lub z lewej strony. Słyszalny po odpaleniu, na niskich obrotach (jak obroty spadna poniżej 1000) na jałowym biegu i przy ruszaniu wolnym. Jak sie doda gazu raptownie i obroty pójdą w górę, to tego nie slychać. Tak samo jak się gasi silnik, to slychać to na sekundę delikatnie. Tak jakby się coś ze tak ujmę " za telepotało". Już nawet myslalem, że może jakaś pokrywa plastikowa np. od akumulatora czy coś. Czytałem, że może koło pasowe się kończy. Mam megane 3 coupe 1.6 16v i silnik chodzi cicho, wogóle auto jest przyzwoicie ciche, tylko ten odgłos mnie drażni. Na zewnątrz tego nie słychać za bardzo. W środku, też ucho trzeba nadstawić, ale jest i irytuje. Zwłaszcza denerwuje jak się manewruje w garażu podziemnym przy parkowaniu. Operuje sie wtedy gazem delikatnie i obroty są niskie, wtedy najbardziej to slychać. Niedługo będę wymieniał olej i powiem mechanikowi o tym, tylko obawiam się, że posłucha i popatrzy na mnie wzrokiem w stylu "o znowu jakiś ma omamy słuchowe".
  2. Victoria, proces zakńczony powodzeniem. Opcja w liczniku pojawiła się, chociaż nie odrazu. Sugerując się tylko obrazkiem zapomniałem, że w Twojej instrukcji na końcu było jeszcze na dole Prise en compte des configurations. Przeczytałem Twój post z instrukcją ponownie i kapnąłem się, że tego nie kliknąłem. Licznik zgasł, zaświecił się i opcja świateł dziennych pojawiła się. Czujnik działa, światła zmieniają się. Niby nic wielkiego, ale mała satysfakcja jest (a może i duża ;-) ). Jeszcze raz dzięki wielkie undercover20 za fachową wiedzę i cierpliwość. Oczywiście dziękuję, też aniewa za pomoc.
  3. Dzięki, tak podejrzewałem, że na Auto powinno być i tak narazie mam ustawione. Na Zero jak wspomniałem wcześniej z automatu po odpaleniu silnika startują dzienne przód. Na Auto narazie świecą się mijania tył i przód. Dzisiaj w garażu to stwierdziłem i na zewnątrz też nie ma słońca już jakiegoś, raczej szarówka, więc może dlatego się nie przełączyły. Czujnik mam, więc wygląda, że jutro powinno zadziałać.
  4. Eureka !!!!! Miałem teraz jechać na trening, odpalam auto, a tu coś jakby ciemniej świecą mi lampy na ścianę w garażu. Wysiadam i patrzę, a tu dzienne jak należy z przodu świecą, pozycja manetki 0. Jak dam na Auto to włączają się mijania tył i przód. Kurde mam 45 lat, a ciesze się jak dziecko. Może dlatego, że tyle mnie to nerwów i czasu kosztowało. Oczywiście tylko dzięki Tobie to się udało. Nie będę się podlizywał, ale naprawdę mało osób jest na forach różnych, które naprawdę potrafią pomóc i w sposób przystępny wytłumaczyć co i jak. Takie osoby jak Ty przywracają wiarę w ludzi. Nie patrzyłem na profil Twój, ale jeżeli jesteś z Krakowa to chętnie się odwdzięczę, a jeżeli będziesz w Krk, to także. Rano wróciłem z pracy i po zmianach tylko raz odpaliłem auto i poszedłem spać. Być może ze zmęczenia nie zauważyłem zminan. Jeszcze jutro spróbuję powalczyć z licznikiem, żeby się pojawiła opcja bo nie ma. Napiszę jutro czy mi się udało. Jeszcze raz serdeczne dzięki i pozdro. A małe pytanko czy pozycji manetki 0 przy odpaleniu silnika odrazu dzienne powinny z automatu się zapalać ?
  5. Ta procedura którą opisałeś to przez ddt4all ? Nie byłem jeszcze wypróbować jej w aucie, dlatego zapytam gdzie będzie TdB_B95_V3.0 ? Czyli procedura którą już dzisiaj wykonałem, a którą znalazłem tutaj na forum i u innych osób zadziałała tzn. scandinavian_running_light_cf zmieniłem na without oraz drl_active_cf na activated to za mało w moim przypadku, tak ? U nich było to w ten sposób, jak na tym obrazku w załączniku i tym się sugerowałem. Mam wątpliwości czy dzienne się aktywowały, bo jak uruchomiłem silnik, to odrazu (pozycja 0 manetki) automatycznie włączyły mi się światła mijania jak w trybie skandynawskim, dokładnie tak jak miałem.
  6. Dzięki za podpowiedź jaki wybrać, wezmę taki jak Ty. W poniedziałek zamówię i jak przyjdzie to się odezwę. Pozdrawiam. Miałem kupić taki jak Ty, ale znalazłem tu w Krakowie w sklepie stacjonarnym ten https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar2-bluetooth-obdii-elm327-vgate-9165053456. Z tym pierwszym mam problem, żeby oddać na allegro, więc wolałem kupić w sklepie stacjonarnym na wypadek, gdyby znowu było coś nie tak. Na szczęście ten działa prawidłowo. Łączy się z ecu i zgrywa moduły. Załączam log pyren i listę ecu ddt4all. Znalazłem w pyren opcję świateł dziennych, ale tak jakby można odczytać ich stan, czyli że są wyłączone, ale nie ma zakładki do konfiguracji. W ddt4all zczytuje, że mam BCM95_SW990_Valise, tyle, że na czerwono i że coś tam nie do końca pasuje mu z tym bcm. Wszedłem w to (kliknąłem w oknie niżej też na BCM95_SW990_Valise, jest tam i na czarno i na czerwono, wybierałem raz to raz to) , w dolnym oknie wszedłem w external lights - configuration, przestawiłem scandinavian_running_light_cf na without i drl_active_cf na activated. Zrobiłem to w trybie einsteina, niby przyjęło, ale efekt żaden. Zrobiłem to samo klikając na bcm95_sw25_v1.1, też żaden efekt. Dalej mam tryb skandynawski i w liczniku brak opcji. Super, że elm działa i zgrywa wszystko, tylko co dalej ? Żeby tylko, się nie okazało, że się u mnie nie da, bo coś tak czuję... elm_logmoj11.txt mycar.ecu
  7. Raczej ten sprzedający mi nie wymieni, nie odbiera telefonu, nie odpisuje na smsy, spróbuję jeszcze maila napisać, ale wątpię. Ty masz ten konkretny tak wyglądający ? Nie wiem czy kupić taki sam tylko u innego sprzedającego czy np. taki https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar3-vgate-bluetooth-obdii-elm327-id21z-8899231012 , wygląda jakby przynajmniej na zewnątrz był profesjonalniej zrobiony i takim jeden z użytkowników forum aktywował dzienne światła. Czy może nie brać już z bt tylko na usb lub wifi. Pytam z prostej przyczyny, chciałbym, żeby drugi zakup był trafiony.
  8. Zeskanowałem bez opcji Use CFC0 i dalej "ecu not detected". Jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia od samego początku, bt czy na kompie, czy w telefonie wykrywa dwa urządzenia OBDII i OBDBLE. Na kompie można połączyć przez bt oba. Na telefonie tylko OBDII. Nie wiem, czy to ma jakies znaczenie. Co do samego elma to diody LINK i OBD świecą się cały czas na czerwono, tylko dioda PWR w trakcie skanowania mruga na żółto. Przeczytałem na jednej stronie, że nie wszystkie ecu są kompatybilne z elmem. Już sam nie wiem, czy to wina elma, czy ecu w moim aucie. elm_logmoj3.txt
  9. Sprawdziłem teraz i znowu ecu not detected. W załączniku jest log. Elm kupiony tutaj : elm_logmoj.txthttps://allegro.pl/oferta/elm327-vgate-obd2-bt4-0-android-ios-pic18f25k80-8546251274#
  10. Chyba masz rację, ten elm albo jest walnięty, albo to jakaś podróba bez tego chipa. Jaki program nie próbuje, to nie może się połączyć z ecu. Czy z komputera ddt4all, czy z telefonu pyclip lub ecutweaker jakoś ten elm nie może się przebić do ecu. Jedynie takie proste aplikacje jak torque czy scanmaster co niby odczytują błędy itd pokazują, że niby się połączyły, ale mam wrażenie, że to jakaś lipa. Napisałem, do faceta z allegro co mi to sprzedał, żeby wymienił, ale coś nie odpowiada i podejrzewam, że zostanie mi wywalić to badziewie do kosza na śmieci. Kupiłbym może jeszcze jednego elma, tylko od sprawdzonego sprzedawcy gdyby ktoś mi takiego polecił.
  11. Kurde już nie pamiętam, a to ten sam co do ddt4all na windowsie ? On ma być luźno rzucony na głównej czy w konkretnym katalogu ?
  12. Pyclip wykrywa OBDII, prosi o kod, daje mu 1,2,3,4 i łączy się z elmem. Wybieram megan/scenic III i daje start, zaczyna skanować ecu. Skanuje jakieś 160 i na koniec pokazuje 0/160 "not ecu detected". Przy tym programie to przynajmniej ta trzecia dioda PWR migała na żółto jak skanował. Przy ddt4all dwie pozostałe świecą na czerwono, a ta PWR to tylko mrugnie po włożeniu i naciśnięciu przycisku na ułamek sekundy z zielonej na żółtą i gaśnie momentalnie
  13. Zmieniam, wyciągam, wkładam itd. Jedynym efektem tych czynności jest komunikat "Brak elm-a lub Obdlink-sx nie rozpoznany". Coś mi się wydaje, że zakup elma na bt nie był szczęśliwym pomysłem, lepiej było wybrać tradycyjne usb. Ewentualnie wifi, bo właśnie z wifi są pokazane na filmach na yt.
  14. Walczyłem z tym elmem jeszcze kiedyś, drugi raz i dzisiaj, trzeci. Za cholerę autem. Za pierwszym razem, po kilku godzinach się połączył i tyle. Później to już tylko komunikat, że brak elma, lub zły port. Sprawdzałem na win 7 (wykrywa porty 5 i 6) i win 10 (wykrywa porty 3 i 4). Na portach 3 i 5 wywala brak elma lub zły port, na 4 i 6 mieli w nieskończoność i nic. Natomiast programem scanmaster połączył się z ecu. Jak zmusić ddt4all, żeby się połączył ? Poniżej zdjęcie z połączenia scanmastera.
  15. No właśnie. Gdyby, ktoś poprostu podpowiedział mi w najprostszy sposób od początku do końca jak to zrobić, jak dla kompletnego laika tzn. 1. Podłączamy elm z kartą w czytniku, 2. Parujemy urządzenie bt wykryte w laptopie o nazwie OBDII tylko, nie parujemy drugiego OBDBLE (cholera wie co to) itd itp etc punkt po punkcie. Ja tak pisałem lata temu ludziom na forum o nawigacjach, żeby nie mieli żadnych wątpliwości. A tak emerytury doczekam w tym garażu i zacznę się leczyć na nadciśnienie z nerwów.
×
×
  • Utwórz nowe...