Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

ganire

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV Grandtour LIFE Szary Titanium
  • Silnik
    1.6 SCE
  • Przebieg (tys.km)
    8

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Hmm, nie wiem czy dobrze wnioskuję, ale czincze to gniazdo analogowe, USB cyfrowe, nie tylko gniazdo trzeba zmienić, również "odbiór" sygnału powinien być cyfrowy. Ewentualnie zamontować jakiś media konwerter
  2. Hmmm, nie chce im się pochylić nad problemem i mówią, że wszystkie MIV tak mają. Ja mam co prawda wersję uboższą LIFE - nie wiem czy jest tam taki sam hamulec ręczny, ale u mnie nic nie brzęczy
  3. Ja mam wersje Life, z przodu mały LED, ale z tyłu cały czas też świecą
  4. W innym wątku już ktoś to linkował https://www.francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
  5. Ale chyba nie tylko o żarówki chodzi, nikt by takich raportów nie brał na serio. Skoro piszą o poważnych usterkach, no to musi mieć to jakieś uzasadnienie.
  6. Wygląda, że właśnie Ty trafiłeś na ten 1% wadliwych egzemplarzy. Ale mimo wszystko takie głosy są potrzebne, żeby zwracać baczniejszą uwagę na nasze pojazdy. Pewien racjonalny balans jest jednak potrzebny, tak abyśmy nie popadli w zbiorową histerię i na siłę nie doszukiwali się problemów...
  7. Czy nie ulegamy jakiejś zbiorowej panice ? Srednia sprzedaż Megane IV to około 5 tys sztuk rocznie, czyli od 2016 roku sprzedało się ich w Polsce prawie 20 tys. W każdej grupie aut czy to Volkswagen, czy Citroen, czy Fiat statystycznie istenieje grupa aut, które od początku cierpią na poważne usterki. Przyjmijmy ze choćby 1 % miało rażące fabryczne wady to w przypadku opisywanej Meganki daje aż 200 wadliwych aut. Wiadomo też, że najbardziej zawiedzione są osoby, które trafiły na ten 1% aut które nie nadają się właściwie do użytku. No i w sumie nie ma się co dziwić, że sporo jest takich postów, które mówią że MIV to produkt nieudany, wadliwy, felerny - po prostu osoby rozczarowane częściej niż ci , którzy trafili na dobry egzemplarz piszą i narzekają. Jednak to niezadowolenie spływa na wszystkich i może nam się udzielić taka zbiorowa podejrzliwość dotycząca tego modelu. Zaczynamy baczniej obserwować czy coś nie trzeszczy, nie skrzypi, nasłuchiwać czy nie stuka, puka, co chwilę sprawdzać stan oleju, spasowanie maski, bagażnika, itp. Być może wielu z nas nie zwróciłoby uwagi na pewne detale, gdybyśmy o nich nie wyczytali np na tym czy innym forum. No i ważna jest też uwaga, że dzisiaj nie ma aut doskonałych, wystarczy sie zalogowac na inne portale dotyczące Opla, Seata, Skody, itd. Również sporo tam niezadowolonych głosów, które opisują podobne wady i usterki w tamtych modelach. Myślę że MIV mieści się w jakimś statystycznym procencie wadliwości, na podobnym poziomie jak konkurencja. Jeśli jest inaczej to za jakiś czas wyjdzie to w raportach TUV, Dekra czy innych raportavh o wadliwości. A oto raport TUV 2019 - owszem jest DACIA i CLio ale mimo wszystko to trochę inna półka niż MIV. Zatem MIV to na pewno nie jest kandydat do królowej lawet, przynajmniej na tę chwilę. RAPORT TUV 2019 10 najbardziej awaryjnych aut w wieku 2-3 lat Miejsce Marka i model Średni przebieg w km Poważne usterki (proc.) 1 Dacia Logan 53 000 14,6 2 Renault Clio 36 000 13,0 3 Fiat Punto 33 000 12,1 4 KIA Sportage 42 000 11,7 5 Ford KA 31 000 11,7 6 Fiat 500 26 000 11,3 7 Dacia Sandero 36 000 11,0 8 Dacia Lodgy/ Dokker 41 000 10,7 9 Volkswagen Sharan 65 000 10,5 10 Dacia Duster 46 000 10,5
  8. Czyli automatycznie pojawia się komunikat ? To dobrze że nie trzeba co chwilę sprawdzać.
  9. Ja mam wersję LIFE czyli na zwykły stary kluczyk, nie posiadam tego systemu Start/Stop. U mnie póki co wszystko działa, jedno tylko jest trochę upierdliwe, szarpanie silnika jak jest minusowa temperatura.
  10. Też mam 1.6 SCE, poprawcie mnie jeśli się mylę, czy mogę spokojnie taki olej zamawiać, żeby ASO się nie czepiało ? "Syntetyczny olej ELF Evolution 900 SXR 5W40 "
  11. Wszystko zależy od stylu jazdy, tras które się pokonuje, odległości, którą się ma przejechać. Jeśli jeździsz głównie po mieście, albo dojeżdżasz do pracy kilka lub kilkanaście kilometrów to różnica w mocy nie ma znaczenia. I tak przeważnie drogi dojazdowe do miast, obwodnice są zatłoczone, wbijesz się w kolumnę tirów i innych aut i będziesz się tak samo ślimaczył 90-100 jak cała reszta. Podobnie na autostradzie ustawisz tempomat na 140, 150 km/h - czy masz 115 koni, czy 160 to jakie to ma znaczenie, toczysz się swoim stałym tempem. Jeśli natomiast jeździsz dużo, robisz długie trasy po drogach krajowych (najczęściej jednojezdniowych dwukierunkowych) gdzie często trzeba wyprzedzać to dopłata do mocniejszego auta będzie jak najbardziej wskazana.
  12. Ciekawy materiał na temat oktanowości paliwa, 95 i 98 . Obala różne mity i potwierdza fakty
  13. Witam, będziesz montował u siebie ? Jeśli tak to wrzucisz zdjęcia jak to wygląda ? Również nad czymś podobnym się zastanawiam w moim Grandtourze .Pozdrawiam
  14. Chciałbym odświeżyć temat, czy macie jakieś SPRAWDZONE oferty (np. na allegrooo, itp) gdzie można kupić chromowane nakładki/listwy progowe na progi i tylny zderzak ? Szukam do MIV Grandtour
  15. U mnie też zawyżył, ostatnio średnia - głównie na mieście wychodziła na komputerze 8,4. Natomiast przy kolejnym tankowaniu przy dystrybutorze i przeliczeniu wyszło 7,6. Taka miła niespodzianka...
×
×
  • Utwórz nowe...