Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Greg0r

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II
  • Silnik
    1.6 16V 107KM
  • Przebieg (tys.km)
    248000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam ponownie. Aktualnie sprawa wygląda tak. W niedzielę (tydzień temu) wyczyściłem przepustnicę i wszystko dookoła co tylko można było. Przepustnica była dość czysta, więc raczej czyścili ją mechanicy w zeszłym roku. Oringi idealnie siedzą, są miękkie, nic nie odstaje, zero uszkodzeń. W poniedziałek rano przejechałem się autem i dalej to samo. Próbował gasnąć 3 razy (obroty spadały na 500). Po tym wymieniłem silniczek krokowy na nowy, zakupiony w zeszłym roku - tani zamiennik MAXGEAR. Długo się adoptował i zaskoczył dopiero po kilku kilometrach. Przez kolejne kilka dni obroty nie spadały aż tak nisko ale dalej falują w okolicach 650-700 obrotów. Dziś niestety auto zgasło mi 2 razy po przełączeniu się na LPG. Jestem na etapie sprawdzania sondy. Czy sonda za katem jest taka sama jak ta na kolektorze ? Mogę je stosować zamiennie ? Tutaj się jeszcze zastanawiam.. mianowicie map sensor ma całą uszczelkę ale jak dla mnie siedzi dość słabo, rusza się na wszystkie strony bez większych oporów. Tak powinno być ? Czy mogę oblecieć go dookoła silikonem ?
  2. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam po krótkiej przerwie. Temat niestety stanął w miejscu, choć nadal aktualny. Przypomnę, iż póki co zostało wymieniony czujnik temperatury, termostat oraz czujnik położenia wału. Nie ma to wpływu na obroty, ale jest mała zmiana. Mianowicie wcześniej na ciepłym silniku auto kręciło dłużej przy odpalaniu (na zimnym "paliło na dotyk"). Teraz na ciepłym silniku również pali na dotyk, więc jest to jakiś plus. Zauważyłem też, że Megi jest jakby żwawsza na wysokich obrotach - 3k i w górę, szczególnie na 4 i 5 biegu. po prostu "zbiera się szybciej" ale nie miało to wpływu na prędkość maksymalną. Póki co jestem na etapie pomiarów sądy. Miałem wykonać pomiar sondy za katem, ale okazało się, że jej nie mam. Podobno zależy to od "wyposażenia". Będę robił pomiary sondy przed katem. W tym temacie jestem w ciągłym kontakcie z Jabrze. Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły to zapraszam do dyskusji.
  3. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    ja znam jeszcze inne, "szukanie igły w stogu siana" ;)
  4. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Myślę, że kumaty mechanik doszedłby do sedna sprawy a wtedy mogę decydować się na nową, oryginalną część Niestety u nas takiego jeszcze nie znalazłem (mechanika) :(
  5. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Czyli jeśli wskazania będą błędne, to zawsze jakiś punkt zaczepny Sprawdzę i dam znać Zapomniałem dodać.. W zeszłym tygodniu, przy okazji podłączania na kompa, robiliśmy prosty test PLAKIEM na kolektor ale nic nie wykazał
  6. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Ok, już rozumiem. Nie wiem czy jestem w stanie sam to zrobić. Zapytam jutro mojego mechanika o koszt i czas Dzięki
  7. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Rocznie robię około 15k kilometrów. Czyszczenie + oringi było robione około lipca 2017. W tym tygodniu sprawdzam jeszcze wartości dla sondy lambda. Spróbuję uszczelnić map sensor dodatkowo silikonem, tak jak wspomniałeś. Filtr paliwa dla formalności wymienię, może nawet jutro rano (będę u mechanika na podnośniku). jakie pomiary ?
  8. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    To ja jeszcze raz zapytam: - jaki wpływ na pracę silnika na gazie ma wymiana filtru paliwa (szczególnie obroty i jego moc) ? - map sensor podmieniałem na próbę i jest to samo. Mo jest czysty, ma całą uszczelkę itp. Nie wierzę, że używane część typu oryginalny map sensor, oryginalny krokowy, zachowywałyby się identycznie jak moje. Zakup wszystkiego po kolei w oryginale i strzelanie, że może to będzie przyczyną, jak dla mnie mija się z celem. - przepustnica jest czysta, ma nowe oryginalne oringi z zeszłego roku. - cewki były sprawdzane przez mechanika przy okazji wymiany świec. Według niego są ok. Nie wydam teraz ponad 400 zł "na test"
  9. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    ja wymieniłem na świece BOSCH. Nie odczułem żadnej różnicy. Przed wymianą świec auto zachowywało się tak samo.
  10. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam. Nowy czujnik założony wczoraj (oryginał). Na starym czujniku było bardzo dużo opiłków metalowych. Nic się nie zmieniło, auto zachowuje się tak samo. Wymieniałem bez rozłączania aku. Rozłączyłem go dopiero po wymianie (po przejażdżce) ale bez rezultatów. Możliwe, że potrzebny będzie komp do resetowania zapamiętanych parametrów pracy starego czujnika ?
  11. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Dlatego pytałem wcześniej czy jest taka potrzeba ale pozostało bez odpowiedzi. Ciężko jest wydawać 100 zł na każdą część jeśli są to tylko przypuszczenia. Spróbuję sam wymienić czujnik położenia wału (póki co nie wiem jaki tam jest dostęp) i zobaczę co wtedy.
  12. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Przy wyłączonym zapłonie, to na pewno Czyli nie rozłączać zasilania i próbować bez adaptacji ? Czy jesteście w stanie przybliżyć mi gdzie on się znajduje ? Dziś dostanę zamówioną nową sztukę (oryginał). Czy przy jego wymianie powinienem o czymś wiedzieć ? I teraz tak .. Dziś rano podmieniłem silnik krokowy. Wyczyściłem go najpierw razem z czyszczeniem jego gniazda. Zrobiłem to bez rozłączania akumulatora. Zrobiłem adaptację 3xpo 15 sek zapłon i kluczyki ze stacyjki na 15 sek. Po tym zabiegu silnik zakręcił ale nie odpalił. Próbowałem 3 razy. Za drugim i trzecim z dodaniem gazu ale siniki gasł. Rozłączyłem zatem klemę od aku na około 1 minuty (reset). Powtórzyłem adaptację i sinik odpalił od razu. Niestety auto zachowuje się identycznie jak na moim krokowcu. Obydwa to Magneti Marelli. Czy na podstawie tego da się cokolwiek wywnioskować, poza tym że albo obydwa są sprawne, albo obydwa są uszkodzone ? ;) Będę wdzięczny za odpowiedzi
  13. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam. Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia co to jest i gdzie tego szukać ;) Dzięki za wypowiedź Tutaj w pełni się z Tobą zgadzam, dlatego już w zeszłym roku, zaraz po zakupie była wymieniona chłodnica, założone nowe (regenerowane) półosie, oczywiście od razu zbieżność. Chwilę później nowe tarcze i klocki na tył i przód oraz nowe przewody hamulcowe. Chwilę później naprawa wybieraka skrzyni biegów + oczywiście nowy olej do skrzyni, czyszczenie przepustnicy i wymiana oringów na oryginalne. Mniej więcej rok temu wymiana sprzęgła na nowe (LUK). Jakieś dwa miesiące temu nowy olej silnikowy z filtrem, filtr powietrza, wymiana paska z rolkami, wymiana świec na nowe i kontrola kompresji (o ile dobrze pamiętam). Rozrząd był wymieniany około 30 tysięcy km temu, potwierdzone fakturą a i mechanik, który ze mną kupował auto mówił, że wszystko wygląda tam na nowe. Teraz doszedł jeszcze termostat i czujnik temp. + nowy płyn chłodniczy i odpowietrzanie. Warsztat już mi szykuje belkę na wymianę ;) To takie rzeczy, które teraz przychodzą mi do głowy. Co do pozostałych, to musiałbym odgrzebać rachunki Pomijam rzeczy typu nowe żarówki (Philips), czyszczenie styków itp. Jak dla mnie auto jest zadbane i doinwestowane. Inaczej nie podejmowałbym kolejnych kroków Cewki nie były ruszane i nad tym się poważnie zastanawiam Jestem skłonny to wymienić ale nie wiem czy dam radę jeszcze w tym miesiącu. Zależy czy będę musiał inwestować dodatkowo w sondę. To zależy co podmieniamy. Map sensor został na chwilę podmieniony bo nie było przeciwwskazań. Wszystko zależy tez jakości używki. Dziś dostałem na test używany krokowy Magneti Marelli i zamierzam go sprawdzić (wszystko oczywiście bez kosztowo - akurat mam taką możliwość bo na zaprzyjaźnionym "szrocie" stoi podobna megi :)) I tutaj od razu chciałbym Was dopytać. Widziałem poradniki gdzie krokowy był wymieniany/czyszczony bez odłączania akumulatora. Jest to prawidłowe ? Czy mogę go podmienić na gorącym silniku ? Adaptacja to włączanie zapłonu na 15 sekund 3-krotnie ? Widziałem film, gdzie adaptację zalecano robić z wciśniętym pedałem gazu. Ma to znaczenie ?
  14. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Wyszło w trakcie. Jak pisałem wcześnie miałem problem ze zbyt wysokimi i po wymianie oringów przepustnicy było ok dłuższy czas
  15. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Niestety nie. Komp mi to pokaże ? Jeśli tak to zdobędę
×