Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Greg0r

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II
  • Silnik
    1.6 16V 107KM
  • Przebieg (tys.km)
    248000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam ponownie. Otóż po oględzinach okazało się, że jednak belkę mam 4-drążkową i drążki skrętne owszem były wymienione, ale te drugie już nie :/ Oczywiście gościu o tym nie wspomniał przy regeneracji, bo jak stwierdził "one praktycznie nigdy nie siadają". Gołym okiem oceniając, drążki nie wyglądają źle. Mechanik stwierdził, że zacząłby od wymiany amortyzatorów, bo ten prawy jest wylany. Czy któryś z tańszych amortyzatorów są godne uwagi ? Czy jestem w stanie kupić amortyzatory za około 100 zł od sztuki ?
  2. Dzięki za zainteresowanie :) W poniedziałek rano jestem z nim umówiony, zobaczę co mi powie i chętnie zdam relację :)
  3. Ale istnieją inne drążki niż skrętne ? chciałbym że mi to "pokazał palcem". W opisie belki nie widzę innych drążków jak skrętne, które miały być nowe
  4. Witam. Mam takie pytanie.. W listopadzie 2018 zapłaciłem za regenerację tylnej belki. w cenie miało być "wszystko" łącznie z wymianą drążków skrętnych (850 zł). Dziś auto z prawej strony siedzi niżej o około 1-1,5 cm bez obciążenia. Max co przewożę autem to około 70 kilo w bagażniku. Na co dzień jeżdżę sam. Czy może to być wina amortyzatorów ? Chciałbym ewentualnie reklamować wykonanie usługi ale nie wiem czy są ku temu powody. Jestem umówiony na oględziny za kilka dni, u mechanika który robił regenerację. Telefoniczne twierdzi on, że to może być nadpęknięty "drążek wysokościowy", tak powiedział.. Nie chciałbym dać się oszukać i płacić ponownie za coś, co już powinno być zrobione. Będę wdzięczny za wszelkie sensowne podpowiedzi.
  5. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam ponownie. Aktualnie sprawa wygląda tak. W niedzielę (tydzień temu) wyczyściłem przepustnicę i wszystko dookoła co tylko można było. Przepustnica była dość czysta, więc raczej czyścili ją mechanicy w zeszłym roku. Oringi idealnie siedzą, są miękkie, nic nie odstaje, zero uszkodzeń. W poniedziałek rano przejechałem się autem i dalej to samo. Próbował gasnąć 3 razy (obroty spadały na 500). Po tym wymieniłem silniczek krokowy na nowy, zakupiony w zeszłym roku - tani zamiennik MAXGEAR. Długo się adoptował i zaskoczył dopiero po kilku kilometrach. Przez kolejne kilka dni obroty nie spadały aż tak nisko ale dalej falują w okolicach 650-700 obrotów. Dziś niestety auto zgasło mi 2 razy po przełączeniu się na LPG. Jestem na etapie sprawdzania sondy. Czy sonda za katem jest taka sama jak ta na kolektorze ? Mogę je stosować zamiennie ? Tutaj się jeszcze zastanawiam.. mianowicie map sensor ma całą uszczelkę ale jak dla mnie siedzi dość słabo, rusza się na wszystkie strony bez większych oporów. Tak powinno być ? Czy mogę oblecieć go dookoła silikonem ?
  6. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam po krótkiej przerwie. Temat niestety stanął w miejscu, choć nadal aktualny. Przypomnę, iż póki co zostało wymieniony czujnik temperatury, termostat oraz czujnik położenia wału. Nie ma to wpływu na obroty, ale jest mała zmiana. Mianowicie wcześniej na ciepłym silniku auto kręciło dłużej przy odpalaniu (na zimnym "paliło na dotyk"). Teraz na ciepłym silniku również pali na dotyk, więc jest to jakiś plus. Zauważyłem też, że Megi jest jakby żwawsza na wysokich obrotach - 3k i w górę, szczególnie na 4 i 5 biegu. po prostu "zbiera się szybciej" ale nie miało to wpływu na prędkość maksymalną. Póki co jestem na etapie pomiarów sądy. Miałem wykonać pomiar sondy za katem, ale okazało się, że jej nie mam. Podobno zależy to od "wyposażenia". Będę robił pomiary sondy przed katem. W tym temacie jestem w ciągłym kontakcie z Jabrze. Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły to zapraszam do dyskusji.
  7. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    ja znam jeszcze inne, "szukanie igły w stogu siana" ;)
  8. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Myślę, że kumaty mechanik doszedłby do sedna sprawy a wtedy mogę decydować się na nową, oryginalną część Niestety u nas takiego jeszcze nie znalazłem (mechanika) :(
  9. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Czyli jeśli wskazania będą błędne, to zawsze jakiś punkt zaczepny Sprawdzę i dam znać Zapomniałem dodać.. W zeszłym tygodniu, przy okazji podłączania na kompa, robiliśmy prosty test PLAKIEM na kolektor ale nic nie wykazał
  10. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Ok, już rozumiem. Nie wiem czy jestem w stanie sam to zrobić. Zapytam jutro mojego mechanika o koszt i czas Dzięki
  11. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Rocznie robię około 15k kilometrów. Czyszczenie + oringi było robione około lipca 2017. W tym tygodniu sprawdzam jeszcze wartości dla sondy lambda. Spróbuję uszczelnić map sensor dodatkowo silikonem, tak jak wspomniałeś. Filtr paliwa dla formalności wymienię, może nawet jutro rano (będę u mechanika na podnośniku). jakie pomiary ?
  12. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    To ja jeszcze raz zapytam: - jaki wpływ na pracę silnika na gazie ma wymiana filtru paliwa (szczególnie obroty i jego moc) ? - map sensor podmieniałem na próbę i jest to samo. Mo jest czysty, ma całą uszczelkę itp. Nie wierzę, że używane część typu oryginalny map sensor, oryginalny krokowy, zachowywałyby się identycznie jak moje. Zakup wszystkiego po kolei w oryginale i strzelanie, że może to będzie przyczyną, jak dla mnie mija się z celem. - przepustnica jest czysta, ma nowe oryginalne oringi z zeszłego roku. - cewki były sprawdzane przez mechanika przy okazji wymiany świec. Według niego są ok. Nie wydam teraz ponad 400 zł "na test"
  13. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    ja wymieniłem na świece BOSCH. Nie odczułem żadnej różnicy. Przed wymianą świec auto zachowywało się tak samo.
  14. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Witam. Nowy czujnik założony wczoraj (oryginał). Na starym czujniku było bardzo dużo opiłków metalowych. Nic się nie zmieniło, auto zachowuje się tak samo. Wymieniałem bez rozłączania aku. Rozłączyłem go dopiero po wymianie (po przejażdżce) ale bez rezultatów. Możliwe, że potrzebny będzie komp do resetowania zapamiętanych parametrów pracy starego czujnika ?
  15. Greg0r

    Megane I phII niskie obroty, mała prędkość

    Dlatego pytałem wcześniej czy jest taka potrzeba ale pozostało bez odpowiedzi. Ciężko jest wydawać 100 zł na każdą część jeśli są to tylko przypuszczenia. Spróbuję sam wymienić czujnik położenia wału (póki co nie wiem jaki tam jest dostęp) i zobaczę co wtedy.
×