Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


marceli.szpak

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phII
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    206 258
  1. Witam. Problem dotyczy Megane II 1.4 16V 98KM z 2006 roku. Otóż rano zaraz po uruchomieniu auta wyświetlił mi się komunikat "natychmiast zmień olej". Jest to już trzeci raz więc nie panikowałem, ale po włączeniu świateł zgasło podświetlenie deski rozdzielczej a po ruszeniu wskazówka poziomu paliwa spadła do samego dołu, zaświeciła się rezerwa ale bez sygnału dźwiękowego. I te objawy już dały mi do myślenia. Po pracy chciałem wykasować komunikat o wymianie oleju ale z jakiegoś powodu nie można tego zrobić. Wpadłem więc, jak mi się wtedy wydawało, na genialny pomysł. Otóż odłączyłem na chwilę akumulator. No i dopiero się zaczęło... Na desce zrobił się totalny cyrk, deska dalej nie świeci, wyświetlacz jest pusty, po otwarciu drzwi wszystkie zegary same wstają do wartości maksymalnych (paliwo poza zakres, obroty i prędkość tak samo), wracają na swoje pozycje dopiero po zamknięciu auta pilotem. Po uruchomieniu silnika (odpala bez problemu) zapala się kontrolka tempomatu a ja go nie mam w swoim aucie, a wskazówka obrotów pokazuje jakieś losowe wartości. Zaznaczę że stało się to rano przy niewielkim przymrozku. Proszę o podpowiedzi gdzie mogę szukać przyczyny tej usterki, poprawiłem już masy pod maską w okolicy akumulatora, sprawdziłem bezpieczniki. Czy ratuje mnie tylko wizyta u elektryka? Pozdrawiam.
  2. Witam. W mojej Megance (II phII 2006) są manualne lusterka. Chciałbym zamontować elektryczne ale nie wiem czy instalacja w aucie jest już na to przygotowana. Jak wiadomo, w drzwiach brak odpowiedniej wiązki ale tą można dokupić na aukcjach internetowych, tak samo jak lusterka i sterowanie. Czy ktoś się orientuje po czym poznać że w aucie jest już odpowiednia część instalacji, np po ilości przewodów dochodzących do słupka? U mnie do słupka dochodzi 13 przewodów. Mowa o aucie z centralnym zamkiem, z elektrycznymi tylko przednimi szybami i bez oświetlenia w drzwiach. Pozdrawiam.
  3. marceli.szpak

    Megane II phII Wymiana katalizatora 1.4 16V 98KM

    Witam ponownie. Sprawa już się wyjaśniła, kupiłem ten katalizator z 1.6. Pasował bez problemu więc katalizatory z 1.4 i 1.6 są zamienne (oczywiście te montowane na dwie śruby do kolektora). W końcu mam ciszę w aucie i nie czuć już spalin w kabinie. Po demontażu tego czegoś co miałem wstawione okazało się że była to jakaś "wydmuszka" imitująca katalizator, stąd przy drugiej sądzie lambda był zamontowany emulator. Taka rada z mojej strony. Przy wymianie katalizatora warto zaopatrzyć się w nowe śruby, bo stare w moim przypadku miały przerdzewiały gwint na początku i ciężko było je wkręcić, w zasadzie ciężko było na tyle mocno ścisnąć sprężyny żeby gwint w tych śrubach chwycił. P.S. Na zdjęciu porównanie oryginalnego katalizatora z cudem które było w moim aucie...
  4. marceli.szpak

    Megane II phII Wymiana katalizatora 1.4 16V 98KM

    Dzięki za szybką odpowiedź. W podanym przez Ciebie linku (też go wcześniej widziałem), pokazany jest tłumik - zamiennik katalizatora ale chyba do Megane I. Myślisz że w przypadku Megane II z silnikami benzynowymi też tak robiono że jeden katalizator był montowany do wszystkich pojemności silnika?
  5. Witam wszystkich. Niedawno kupiłem Megane II kombi z 2006 roku i komputer wywala mi komunikat "sprawdź układ wydechowy". Byłem z autem na wykasowaniu błędu ale po kilku dniach błąd znowu wyskoczył. Podjechałem na kanał z autem i się okazało że katalizator w moim aucie jest strasznie pokombinowany, jest pospawany z kilku kawałków rury żeby kształtem przypominał oryginał a do tego druga sonda lambda jest wkręcona do tak długiego emulatora że ociera o osłonę termiczną. Na dodatek zauważyłem że katalizator połączony jest z kolektorem na dwie śruby a nie jak większość dostępnych w sieci na trzy. Po dość długich poszukiwaniach znalazłem katalizator w okolicy ale z silnika 1.6. I teraz pytanie: Czy w aucie z silnikiem 1.4 mogę wstawić katalizator z auta z silnikiem 1.6? Na zdjęciach w internecie wyglądają identycznie? Chcę wydech złożyć tak aby pozbyć się emulatora i nie oglądać żadnych komunikatów na wyświetlaczu komputera. Pozdrawiam.
×