Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szwagier24a

Użytkownik
  • Zawartość

    225
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

15 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane II PH II M IV 1.3 140 KM
  • Silnik
    K4M 812 H5H 470
  • Przebieg (tys.km)
    122 9

Profil

  • Zainteresowania
    samochody Renault

Ostatnio na profilu byli

201 wyświetleń profilu
  1. Z pomiarów widzę, że za długi jest czas wtrysku benzyny - średnio 4,2 ms. Wg. mojej wiedzy, ten silnik ma 3,2 -3,6 (MII PH2 ma 3,2). Podejrzenie katalizatora może być słuszne. Czy auto ma moc? Co dzieje się z czasem wtrysku podczas pracy na LPG. Jak dawno była robiona kalibracja instalacji? Pomiary dokonać na silniku rozgrzanym. Te korekty przepustnicy są mocno na plus, świadczą o brak powietrza - zużyty filtr powietrza, przytkany dolot. Sonda lambda I może być ok bo: sterownik podlewa benzyną, uchyla przepustnicę, obroty rosną, sonda widzi za bogato, korekta na zubożenie, obroty spadają, podciśnienie rośnie, wydłużamy wtrysk i wyprzedzenie zapłonu... i mamy falowanie obrotów. Przejrzyj dolot, może znajdziesz tam coś interesującego - pewnie będzie trzeba zdjąć koło i nadkole. Wykres drugiej sondy powie nam bardzo dużo (czy jeszcze żyje kat, czy pracuje sonda). Ile spala paliwa?
  2. Takie dźwięki są słyszalne jak silnik nie pracuje. Podczas pracy silnika u mnie nie słychać odgłosów przepustnicy. Co do jej uszkodzenia to trzeba podejrzeć parametry bieżące sterownika silnika - jak zmienia się rezystancja obu ścieżek.
  3. Płukanka i Elf SXR 5W40 (czyli taki jaki był dedykowany do tego silnika). 5W50 to nie do jazdy cywilnej. Ma wysoką lepkość i przy krótkich dystansach nie będzie na tyle rozgrzewany aby spełniał swoje zadanie - chyba, że zaraz będziemy mieli afrykańskie upały a przed zimą zmienisz na 5W30 lub 40. Poza tym auto będzie więcej zużywać paliwa.
  4. Dziękuję za odpowiedź. Chodziło mi o wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. U mnie na ciepłym silniku, przy ponownym uruchomieniu silnika, wskazówka leży, silnik realizuje jakby ponowny rozruch (a jest gorący) i w magiczny sposób, wręcz zero-jedynkowy, podnosi się do właściwego wskazania czyli do poziomu. Czy też tak masz, czy jednak od razu wskazuje aktualną temperaturę? Problem z szarpaniem jest dość powszechny i liczę, że ten problem rozwiążą. W najbliższy wtorek mam wizytę w serwisie to dam znać co i jak.
  5. Andrzej-2010 ma rację. 3/ w oryginale to sonda badziwnego Boscha - osobiście polecam. Można kupić jako aftermarket Boscha tzw. dedykowaną z wtyczką do tego auta. Jeżeli auto na powyżej 160 tyś. to zużycie eksploatacyjne. 1/ trzeba doprowadzić sterownik silnika do pracy w pętli zamkniętej czyli np po równym o ustalonej prędkości i bez zmiany wciśnięcia pedału przyspieszenia, wtedy sterownik będzie się korygować do parametrów spalania od sondy lambda która uzależniona jest od jakości paliwa. Odłączenie tej wtyczki od alternatora wyeliminuje wpływ obciążenia alternatora na obroty silnika - warto doładować akumulator poza konkursem. Najważniejsze: miałem kiedyś przypadek, że na gazie falowały obroty ale po wyłączeniu pompy paliwa przestały - wtrysk benzyny powodował wzbogacenie mieszanki na j danym z cylindrów. Co ciekawe brak było błędu w CPU.
  6. Co się stało w 40 sekundzie? Nagle wzrosło podciśnienie. W okolicy 50 sek. były jakieś problemy z mieszanką bo najpierw mamy wzbogacenie a później zubożenie, ale cały czas podwyższone podciśnienie. Wyprzedzenie zapłonu już nie sięga 10 stopni, ale jest i tak za wysokie. U mnie na wolnych oscyluje -1,5 do 2. Na chinskim zaworze mam -0,5 do 5. Wg. mnie świece ok. Drugie i czwarte zdjęcie ładniejsze. Zastanawiaja mnie te poziome fragmenty na wykresie. Co się dzieje z napięciem ładowania - przyjmuje jakąś wartość stałą czy oscyluje? Można wykluczyć wpływ alternatora na falowanie poprzez odpięcie wtyczki od alternatora i zrobienia krótkiej próby. Miałem tak w 1.4. Kompresja sprawdzana? Jeżeli różną to tak może być- zrobić czyszczenie antykoksem. Przy gazie mogły się poza wieszać pierścienie
  7. Płukankę dodajesz przed wymianą oleju na sąsiedniej ulicy tak aby nie widział serwis i jedziesz na wymianę. Osobiście uważam, że mycie silnika od wewnątrz jest ważniejsza niż utrzymywanie czystości na zewnątrz. Częstsza wymiana oleju pośrednio utrzymuje czystość silnika, gdyż po "czasie" zdolność do mycia silnika przez olej się wyczerpuje i zaczyna osądzać się brud. Po każdej wymianie oleju osadów jest coraz więcej w silniku i coraz szybciej świeży olej zmienia kolor na ciemniejszy. Oczywiście na zmienne koloru mają również inne czynniki choćby temperatura pracy. Ten brud może powodować obniżenie ciśnienia oleju poprzez zablokowanie zaworu regulacyjnego ciśnienia oleju w pozycji uchylonej. Obniżone ciśnienie oleju wiemy jakie powoduje zniszczenia w silniku, przekonali się o tym właściciele np 1.9 dCi. W MII zaczął mi cieknąć olej z uszczelnienia wału (250 tyś.), dwie wymiany oleju z płukanką i wyciek się zmniejszył. A już miałem inwestować w wymianę sprzęgła i uszczelniacza. Poza tym podniosła się kompresja.
  8. Seimi: czy wymieniałeś olej po 3-4 tyś.? Jaki masz wlany? Powinien być RN17, najlepiej 5W30 RN-Tech Elite. Tak jaki wygląd ma miarka tak wygląda wnętrze silnika, pokrywa rozrządu, wirnik turbiny i wszystkie miejsca w których nie ma tarcia. Nie jest to zdrowe dla sinika. Wiem, że serwisy nie wiedzą jaki olej wlewać do silnika, koledze do naszego silnika wlali Full-tech i udają, że się nic nie stało. Elite jest dużo droższym olejem niż Full-tech, zwłaszcza w serwisie a dla klienta liczy się CCC. Ja mam na oleju około 7 tyś., może odrobinę jaśniejszy, ale na ręczniku papierowym ma kolor capucino. Dla porównania zobaczyłem jak wygląda olej o podobnym przebiegu 5W40 SXR: SXR jest żółto-brązowy jak na olej przystało, niż beżowo-brązowy.
  9. Kwestia jest w okablowaniu: różnie się rozmieszczone piny we wtyczce wyświetlacza. Trzeba odnaleźć prawidłowy schemat. Temperatura i zasilanie we wszystkich trzech rodzajach wyświetlaczy jest tak samo podłączana i dlatego jest.
  10. Ja jestem umówiony na 2.06. U mnie oleju nie przybywa, ale ostro zapodaje benzyną olej. Mam 11 tys. przebiegu. U mnie miarka jest czysta - srebrna. Seimi, myślę, że przydała by się płukanka silnikowi. Jak masz przebieg? U mnie też obroty za każdym razem są podwyższone. Liczę, że zmienią oprogramowanie i wymienią olej - to nie moja wina, że do oleju dostaje się benzyna. W innym wątku ktoś pisał, że rok temu pojechał z tym problemem. Miał wymienione oprogramowanie, po pół roku napisał, że oleju nie przybywa. Wskazówka od temp. na ciepłym od razu pokazuje temperaturę. Nawet pisał, że auto jest zrywniejsze i co najważniejsze miej pali chyba o 0,5 L. Napisałem do Niego czy ta dobra zmiana utrzymuje się do dziś. Nie napisał czy wymienili mu olej. Na razie nie mam odpowiedzi. Znajomy ma Mazdę CX-3 i też ma problem z benzyną w oleju, odpowiedź serwisu bez oglądania auta: jeździć na długich odcinkach, TTTM. Także, to że Renault choć trochę próbuje się zainteresować problemem jest dla mnie na plus. Wg. mnie problem występuję we wszystkich marka ze względu na EURO6, gdyż rozruch szklanką benzyny to norma. Trzeba pamiętać, że w normach EURO nigdy nie chodziło o ograniczenie zużycia paliwa tylko o jakość spalin. Dam znać co u mnie zrobili.
  11. Wygląda na niesprawny zawór zmiennych faz lub koło - za duże wyprzedzenie zapłonu (do +10 stopni)
  12. Auto w tym wieku ocenia się po wyglądzie i jak jeździ a nie po książce serwisowej. Przy tak zaawansowanym w latach aucie, należy ocenić ile trzeba zainwestować aby autem móc jeździć bezproblemowo. Potencjalne problemy to: akumulator, luzy w zawieszeniu, zużyte amortyzatory - nawet jeśli nie wykazują zbyt dużego zużycia to i tak po roku na naszych drogach padną. Ja sprzedałem w zeszłym roku MII z 2004 z przebiegiem 294 tyś. , wymieniałem taśmę, blokada i szyby działały, wymieniałem przyciski od HF w klamkach, przez 5 lat działały do dnia sprzedaży. Silnik na badaniu spalin spełniłby normę EURO5 bo był zadbany.
  13. Proszę o aktualizację: jak przedstawia się stan oleju? Czy posiada nutę benzyny? Olej był wymieniony przez serwis czy sam za niego płaciłeś? Wskazówka od temperatury cieczy po odpaleniu ciepłego, gorącego silnika od razu wskazuje aktualny stan czy leży jak mój cukier przed obiadem? Czy po aktualizacji nadal szarpie przy zmienie biegów z 1 na 2 zwłaszcza? U mnie olej wonia aż nie miło, ale stanu nie przybywa, może dlatego, że jeżdżę odcinki od 20 do 45 km jednorazowo.
  14. Kupiłem pena USB 3.0 o odczycie 100 MB to aktualizacja trwa może do 5 min
×
×
  • Utwórz nowe...