Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szwagier24a

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PH I i II
  • Silnik
    K4M
  • Przebieg (tys.km)
    267

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Staram się trzymać górny stan oleju na miarce. Co do gatunku oleju: zalałem 5W40 SXR i przed wymianą oleju płukanka Xado Vita flush. Na tym oleju silnik pracuje ciszej. Od wymiany KZFR mam 30 tyś. Na razie zero zgrzytu.
  2. Witam. Ktoś już kupował tarcze do tyłu bez łożysk (mam z tyłu tarcze takie jak z przodu, ale nie wentylowane; piasta osobno) i klocki? Mam elektryczny hamulec ręczny. Z oryginału klocki są TRW 440664742R. Tarcza jest przykręcana do piasty na dwiema śrubami. Minimalna grubość to 7 mm tyle udało mi się z tarczy, jest też numer zaczynający się od 23_.36_
  3. Witam. Jestem nowy na forum. Co do KZFR: jak chrobocze przy odpalaniu to świadczy o: zużyciu koła oraz o zużyciu oleju. Należy wymienić olej na zalecany przez producenta: w Megane II zalecany jest 5W40 900 NF ewentualnie 5W30 900 SXR. Ewentualnie ... bo 900 SXR ma niższą lepkość i "gorzej" utrzymuje szczelność hydrauliki KZFR. Ja z chroboczącym kołem przejechałem już prawie 90 tyś. Kopa posiada. Chrobotanie głównie pojawia się wiosną i jesienią. Nie polecam zalewania silnika innymi "gęstszymi" olejami lub półsyntetykami. Jeżeli silnik na wolnych obrotach pracuje jak CommonRail to oznacza, że padło koło na dobre (auto ma nadal kopa) - można sprawdzić to odpinając wtyczkę o zaworu zmiennych faz (zapali się Check, silnik pracuje równo i cicho; po podłączeniu wtyczki wszystko wraca do stanu poprzedniego). Olej w gniazdach cewek: Olej może pojawiać się tam z: Odmy lub uszczelki łączącej odmę z kolektorem ssącym. Odma: na pokrywie zaworów znajduje się ODMA - aluminiowa klapka, która nie posiada uszczelki, jest uszczelniona środkiem koloru czerwonego (nie jest to silikon) marki Loctite 9... można go zastąpić masą uszczelniająco-klejącą poliuretanową Reinz. Olej z tej pokrywy rozpływa się po całej górze silnika, potrafi kapać idealnie na wtyczkę od czujnika poziomu oleju (pomimo zaolejenia czujnik poziomu oleju działa prawidłowo). Uszczelka: nr katalogowy oryginału do silnika z KZFR, przepustnicą elektroniczną VDO: 8200236726. Uszczelka odmy do silników K4M bez zmiennych faz, przepustnica nie po prawej stronie tylko od tyłu silnika ma kształt jajowaty i większej średnicy. Olej w gniazdach świec to: rozlany olej przy nalewaniu do silnika (głównie 4 świeca); olej uszczelniacza zaworu KZFR; olej z odmy i jej uszczelki; olej z uszczelnienia, połączenia pokrywy zaworów z głowicą, też klejona na ten Loctie co wyżej. Niestety aby naprawić uszczelnienie pokrywy zaworów trzeba min. zblokować wałki lub zdjąć rozrząd bo pokrywa zaworów stanowi łożyskowanie wałków rozrządu i trzyma je na głowicy. Czujnik zmiennych faz: jego nie sprawność nie jest sygnalizowana w żaden znany mi sposób (na forach piszą, że nawet Clip nie pokaże błędu) w PH I. W PHII na liczniku jest błąd: sprawdź układ wydechowy. Wtedy do sprawdzenia jest: druga sonda Lamda czy pracuje (u mnie co jakiś czas odczyt potrafił stanąć na 0V, jak jest zbyt długo na 0 to wyświetla Check i Sprawdź układ...) Pracę czujnika można zbadać woltomierzem. Na pinie środkowym podczas pracy silnika ma oscylować wartość napięcia. Zasilanie jego + to ten sam plus co: grzałek sond lamba i zaworu pochłaniacza par paliwa. Często pomaga jego wymontowanie i oczyszczenie czoła czujnika z mikro OPIŁKÓW metalu. K4M to bardzo trwałe silniki bez wad konstrukcyjnych, idealne do gazu (twarde gniazda zaworowe, hydraulika popychaczy zaworów), bez udziwnień (zimny VAG, zubożenie Mazda, Fullgrup). Silniki z KZFR nie posiadają silniczka krokowego, czasem trzeba przeczyścić przepustnicę (przepustnica nie wymaga adaptacji - sama się adoptuje podczas jazdy). Wymiana oleju pomiędzy 10-15 tyś. na zalecanego ELF'a. Świece najlepiej oryginalne 0,9 mm odstęp elektrod; dla LPG polecam 0,8 mm i świece Denso IK20TT. Aby wydłużyć żywotność silnika polecam uszlachetniacze do oleju na bazie ceramiki.
×
×
  • Utwórz nowe...