Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szwagier24a

Użytkownik
  • Zawartość

    407
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

22 Super

O szwagier24a

Samochód

  • Auto
    Megane II PH II M IV 1.3 140 KM
  • Silnik
    K4M 812 H5H 470
  • Przebieg (tys.km)
    122 9

Profil

  • Zainteresowania
    samochody Renault

Ostatnio na profilu byli

383 wyświetleń profilu
  1. Co do turbo to pewnie w jakimś stopniu odpowiedzialny jest olej - serwisy leja do silników jaki mają pod ręką a w papierach wpisują, że leja prawidłowy. Ja sam wymieniłem olej na właściwy - od razu zmienił się odgłos silnika.
  2. U mnie też nie podnosi obrotów do 900. Ponoć jest to uzależnione od stanu naładowania akumulatora. Z brakiem włączania sprężarki może być spowodowane złym odczytem ciśnienia przez ecu silnika lub też połączeniem elektrycznym sprzęgła.
  3. U mnie tryby automatyczne tak samo operują nawiewem czyli wcale. Różnią się siłą nadmuchu. To jakaś porażka. Wyłączenie trybu AC nie powoduje wyłączenia sprężarki. Będę reklamował.
  4. Brawo Ty. Gratuluję. Też mi się wydaje że auto jest niezłe. Wczoraj wróciłem znad morza 800 km i nie umęczył mnie jak wcześniejsze MII. Jeśli chodzi o EDC to wymaga łagodnego traktowania. Olej musi się rozgrzać. To nie manual że działa zawsze. Zresztą przy dużych mrozach to i manualna skrzynia potrafi mieć opory przy przesuwaniu wodzików. Teraz oleje są o niższej lepkości to efekt jest mało wyczuwalny, ale hipol miał swoją lepkość.
  5. Myślę, że stuk to luz między zębny mechanizmu różnicowego. Wczoraj wracałem znad morza. Cichy stuk tez u mnie jest słyszalny i wyczuwalny. Zauważyłem to po jeździć w korkach. Najpierw sprzęgło zabiera tryba skrzyni później kasuje się luz między zębny mechanizmu różnicowego. Jeśli się zwiększył luz i dynamiczniej ruszasz z miejsca to tym mocniej stuknie. Taka jest moja teoria. Miałem kiedyś malucha z takim problemem. Przy delikatnym obchodzeniu się że sprzęgłem stuk był niesłyszalny i nie wyczuwalny. Jazda na stukaniu powodowała szybkie zużycie zabieraka na półosi. Podnieście auto na lewarku, wrzućcie bieg i sprawdzcie jaki macie luz miedzyzebny w skrzyni. U mnie koło obróci się koło 10 stopni (opony Continental, w strefie barkowej opony są "klocki"; luz jest od przerwy do przerwy między "klockami"). VID_20200402_140912.mp4
  6. Jednak Renaulty to twarde auta. Trudno uwierzyć, że auto odpala i jeździ przy tylu błędach i to całkiem poważnych. ESP błąd związany z wypadaniem zapłonu że względu na uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czynnik od klimy też już się skończył. Trzeba sprawdzić czy czujniki ABSu są przy piastach. Trzeba sprawdzić czy jest plus na zasilaniu grzałek sond lambda - błąd powiązany z czujnikiem wałka rozrządu, wypadaniem zapłonu.
  7. Ikona grzania świec żarowych w silnikach benzynowych oznacza usterkę elektroniki. Zakłócenia są najprawdopodobniej w magistrali CAN. Diagnostyka komputerowa wskaże przyczynę.
  8. Wygląda na uszkodzenie wyświetlacza. Nie ma nic wspólnego ze świecami. Spróbuj delikatnie docisnąć wyświetlacz. Można zrobić test zegarów - sposób znajdziesz na YT.
  9. "Rezystor dmuchawy". Na aledrogo można kupić używany, zamiennik lub zestaw naprawczy. Powodem mógł być filtr kabinowy.
  10. Ja dopracowuje jazdę tak aby nie szarpać stukać. Kibicuje pozostałym użytkownikom Renault. Pokochałem tą markę ponad 10 lat temu.
  11. Źle ustawiona mapa gazu powoduje rozjechanie mapy pb. Gdy przełączenie na gaz jest realizowane przy niedogrzanym silniku to rozruch jest kończony na gazie, którego jest za mało lub za dużo. Zrób tak jak pisze Andrzej-2010. Jak po pewnym czasie wróci do tego co teraz to masz odpowiedź. Dlatego producenci instalacji LPG mają w ofercie sterowniki które wystawiają korekty czasów wtrysków na podstawie danych z OBD lub opracowują własny algorytm korekt aby zmniejszyć niekorzystne zjawisko. Temat jest trudny, długi do opisania a dodatkową zmienną w tym jest proporcja tankowanego gazu za każdym razem.
  12. Trzeba wykluczyć luzy w przednim zawieszeniu. Zwracam uwagę na sworznie - diagności nie umiał jednoznacznie wskazać ich zużycia. Walczyłem że stukami zawieszenia - na szarpakach wszystko ok. Jeżeli przebiegu oryginalny po polskich drogach to zaczął bym od nich. Mam MII tam zużywały się drążki kierownicze. Być może trzeba pomyśleć o remoncie przedniego zawieszenia - zalecam całkowity: kolumny, wahacze, drążki, końcówki, łączniki i gumy na drążku. Auto będzie jak nowe. Zbieżność na konkretnym sprzęcie - nie GTO.
  13. Ja zawsze wlewam całą 4 bez sprawdzania. Co do serwisówki: raczej dane dotyczą silnika suchego.
  14. Mam małą wiedzę w tym temacie: czy nie chodzi tu o ciepłotę świecy? Później okaże się że świece nie będą się prawidłowo oczyszczać. Pojawią się wypadające zapłony......
  15. Faktycznie, Denso nie ma w ofercie świec do tce: 0,9 1,2 1,3 1,4 1,6
×
×
  • Utwórz nowe...