Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szwagier24a

Użytkownik
  • Zawartość

    644
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

37 Super

Samochód

  • Auto
    Megane II PH II M IV 1.3 140 KM
  • Silnik
    K4M 812 H5H 470
  • Przebieg (tys.km)
    122 9

Profil

  • Zainteresowania
    samochody Renault

Ostatnio na profilu byli

528 wyświetleń profilu
  1. Bratu wymienili wysprzętlik na gwarancji i sprzęgło - nie do końca rozsprzęgla skrzynię i nawet potrafiło poruszyć autem do przodu przy wrzuceniu 1.
  2. Łożyska na kolumny marki SNR razem z poduszkami. Łączniki fajne produkuje firma z Bielska marki JGR - wykonane w lepiej niż markowe. Drążki i końcówki polecam Moog - jakość za rozsądną cenę. Zbadaj w jakim stanie są tuleje w sankach i wsporniki. Przy obniżonym zawieszeniu warto pomyśleć o nowych odbojach na kolumnach.
  3. Miałem taki przypadek w manualnej klimie, że przy -25 stopniach nawiew umarł. Na tym mrozie wymontowałem rezystor dmuchawy i przekonałem się że jest sprawny. Zacząłem się bawić pokrętłem siły nawiewu aż zaczął działać. Jeżeli faktycznie masz uszkodzony rezystor to: filtr kabinowy napewno do wymiany, wentylator również - na niższych biegach zaczyna pracować coraz wolniej aż dochodzi do przegrzania rezystora z powodu zbyt małego przepływu powietrza (pierwszy objaw to piszczenie latem po conajmniej 30 minutowej pracy). Może przyczyną być koniec szczotek wentylatora. Kiedyś wymieniłem taki wentylator: komutator znacznie wytarty, króciutkie szczotki, luzy na panewkach, wytarty wał. Nie warto kupować używki - są zbyt stare.
  4. Na zdjęciu są nowe tarcze. Z moich obserwacji wynika że jak się nie zabezpieczy powierzchni nieciernych to korozją drąży je już mocno po 2 latach. Powstają ranty, które zaczynają puchnąć od korozji. Te ranty wycierają klocka, zaczynają coraz bardziej się poszerzać, zmniejszając powierzchnię oczyszczanej tarczy. Ja te ranty usuwam, lakieruję. Tak zabezpieczone tarcze jak na zdjęciach, wytrzymają bez ingerencji conajmniej dwa lata. Z reguły maluję lakierami typu chlorokauczuk a ten czerwony to spray wysokotemperaturowy do zacisków. Podobną konserwację prowadzę tłumika końcowego - miejsca spawów. 15 letni tłumik wygląda jak "nowy". Zamienny tyle nie wytrzyma.
  5. Tak, należy wyjąć wszystko z kieszeni w drzwiach. Mi skrobaczka rezonowała. Wnętrza kieszeni wykleiłem filcem samoprzylepnym.
  6. Mam pytania do osób, którym ASO wymieniło półosie: - jakie numery katalogowe mają te wymienione - czy przypadkiem nie zostały założone te same i dlatego stukają dalej. Ja ma numery jak na zdjęciach U mnie raczej nie stykają, natomiast walczę z szarpnięciem przy zmianie biegów z 1 na 2. Jak zmieniam biegi po emerycku to szarpnięcie jest niemal nie wyczuwalne.
  7. Temat już kiedyś ktoś przerabiał. Kontrolka jest zapalana po magistrali CAN. Ktoś doprowadził osobne zasilanie z diodą LED do tego miejsca i podłączył do przełącznika od LPG. Trochę zabawy z tym jest, ale pewnie cieszy. Według mnie więcej porzytku przyniesie emulator poziomu paliwa w zbiorniku. Ja sam się nad tym zastanawiam bo nieraz mam pietra jak jadę na obu rezerwach.
  8. Trw gdb1330 faktycznie nie zbierają całej powierzchni. Ja te części nie cierne lakieruje i nie korodują tak szybko. Wiosną robiłem tak z nowym przodem.
  9. Zasilanie silniczka od szyby jest w innym miejscu - wiązka do niego przechodzi przez blachę powyżej silnika, a przyciski do sterowania mają wiązkę z wtyczką. Z początku podejrzewałem, że to ambient, ale na tylnych drzwiach tego brak. Czy to przypadkiem nie sensor airbag?
  10. Co do T-jet to zdania podzielone: jedni piszą, że ok do gazu, ale inni piszą, że te z fabrycznym a nie te z"fabrycznym" gazem miały inne głowice (nie udało mi się potwierdzić tej informacji (znaleźć numerów katalogowych, w końcu odpuściłem sobie fiata: brak HF). Część tych silników było gazowanych przez dilerów w firmie ze Śląska (wtryski Siemens lub inne wynalazki, sterownik bez możliwości podglądu). Później miały być gazowane w fabryce na instalacji Tartarini (już lepiej, typ AEB np King). Silnik paliwożerny ( 10-12L LPG). Trzeba wymienić filterek oleju na przewodzie turbo - nie drogi). Ponoć występują problemy z gazowaniem - poprawną regulacja. Z powodu tych trudności wybrałem 1.3 TCE. Chwalę bo mam. Silnik dynamiczny, przy rozsądnej jeździe jest oszczędny. Bardzo chwalę jego kulturę pracy, małą głośność - doceniam bo mam drugie auto ze wspaniałym K4M, który jest głośny. H5H jest prostym w budowie silnikiem. Nosi znamiona trwałości. H4M bardziej skomplikowana budowa względem K4M. Brak hydrauliki. Dynamika na wysokich obrotach.
  11. Popularny Elm pokarze na aplikacji w telefonie, jakie są korekty długo i krótkookresowe czasu wtrysku. Jeżeli długa, na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach, po skończonym pewnym odcinku drogi (bez wyłączania silnika), przy zmiennym obciążeniu i zmiennych obrotach, będzie oscylować w okolicy 0. Jeżeli winny był gaz to ta korekta LFTF będzie znacznie różna od 0. Krótkookresowa, na wolnych obrotach będzie próbować wyrównać. Serwis gazu nie równa się wymianie filtrów. Tak działają serwisy LPG: 100 i dowidzenia. Odczyt temperatury cieczy można porównać z tym co widzi instalacja LPG, zwłaszcza na zimnym - odczyty nie powinny się różnić.
×
×
  • Utwórz nowe...