Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szwagier24a

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PH II
  • Silnik
    K4M
  • Przebieg (tys.km)
    121

Profil

  • Zainteresowania
    samochody Renault

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W MIV teraz do alufelg dają zwykłe śruby natomiast do GT line dają pływające. Nawet śruby zabezpieczające do GT line są pływające. Nie wiem dlaczego z tego rozwiązania zrezygnowali. Oszczędności?
  2. Witam. Rozgrzany F4R ma obroty jałowe 750+/-50. Czy świeci światło "STOP" - jak miałem uszkodzony włącznik światła stop w Clio II to auto ledwie toczyło się, praktycznie obroty podczas jazdy nie były wyższe niż 2200. Na postoju kręcił do odcięcia. Jeżeli auto nie pracuje normalnie, silnik nie pracuje normalnie to, wg. mnie, nie powinno się regulować gazu bo sterownik benzyny "zbiera" korekty i jak wszystko wróci do normy to mapy będą "rozjechane". Objaw wygląda mi rozszczelniony układ dolotu - czy przyłącze podciśnienia do reduktora nie jest uszkodzone - łapie lewe powietrze. Do przeczyszczenia MAPsensor silnika - może być zaolejony lub być nieszczelność w jego montażu. Tak jak pisał ANDRZEJ-2010: zakręć gaz. Wykluczy nam wpływ instalacji LPG na pracę silnika.
  3. Mam ten sam dylemat. W K4M stosowałem vitaflush. Pod podrywa zaworów wrócił "srebrny" kolor zamiast "złotego". Natomiast w H5H nie stosowałem i się zastanawiam że względu na gładź cylindrów w pokryciu. Natomiast że względu na LSPI powinno się stosować przy każdej wymianie. W gwarancji (chyba) zabraniają stosowania dodatków do oleju. Ktoś już stosował płukankę w nowym silniku?
  4. U mnie delikatne szarpnięcie zespołem napędowym w momencie wrzucania jedynki. Na zimnym silniku tego nie ma. Przebieg 8,5 k ale było od 3k. Silnik 1.3
  5. Czy ktoś próbował to zareklamować? Przecież to szarpanie będzie przekładać na trwałość dwunastu. U siebie zauważyłem, że nasila się ten objaw w trybie Eco, ale w trybie Sport też jest.
  6. Silnik 1.3 ma max moment 260 Nm i moc 160 KM. Ja mam wersję 140 KM na 6 biegu przy 100 mam 2000 pbr.
  7. Fajnie tak wyregulować instalkę na hamowni mając podgląd AFR. Taka usługa odpowiednio kosztuje. Producenci oprogramowania sterowników nie bez powodu umożliwiają porównanie pracy silnika na gazie w odniesieniu do czasu wtrysku PB w funkcji podciśnienia, aby można było przeprowadzić regulację na drodze. Co do zdjęć: te czyste tłoki świadczą, chyba o poprawnej kalibracji instalacji, ale tłok innego TCE jest wg. mnie ok (delikatnie zbyt bogata mieszanka) natomiast ostatni tłok, wg. mnie, nosi ślady słabego gazu - zbyt duża zawartość markera zapachowego (siarka). Nadtopienia mogą świadczyć o zbyt ubogiej mieszance w pewnych zakresach obrotów. Gdyby było tak cały czas to tło wyglądał by jak te u góry Twojego postu, ale nadtopiony. Może być tak, że sama instalka (wtryski, reduktor) jest za słaba (za tania) i nawet AFR nie pomoże. Niestety dla większości klientów podczas zakładania instalacji zależy na: cenie, cenie, gwarancji i żeby zbyt dużo nie palił. Dobry gazownik albo się nie podejmie założenia takiej instalacji albo powie, że trzeba zmienić to i owo.
  8. Myślę, że udział PB w dotryskach powinien wynosić 1,5-2L aby było bezpiecznie dla wtrysków. Do tego 6-7 L LPG i mamy 100 km za 22-24 PLN. Na pb 6-6,5L. Różnica poniżej 10 PLN. Powiem tak: jestem zwolennikiem LPG, ale nie jeden użytkownik się przejechał zakładając gaz do nie odpowiedniego silnika. Co do strojenia po AFR to nie ma co liczyć że gazownik to zrobi. A nawet jeśli to nie masz pewności że mieszankę którą zatankujesz będzie taka sama jak podczas zbierania map. Biorąc pod uwagę ustawową zmianę proporcji propanu do butanu to taką kalibrację trzeba by wykonywać kilka razy do roku. Wiem są autokorekta po odczytach OBD, ale różnie to bywa z ich działaniem. Po 120 tyś na LPG zauważyłem spadek sprawności kąta - napięcie drugiej sondy na poziomie 0,45 V. Także ustawiając zbyt bogato skraca się życie kąta.
  9. Wg. mnie warto gazować silniki, które nie wymagają stałej cyklicznej obsługi bo "całą oszczędność" zostawia się u mechanika za kontrolę i regulację zaworów (usługa plus materiały uszczelki, szklanki). Jak doliczyć pośrednie koszty: obsługa instalacji gazowej, częstsza wymiana świec i krótsze życie cewek to zamiast zaoszczędzić 45-50 % zysku zostaje około 20%. Doliczając koszt alternatywny mniejszego bagażnika i czas tracony na obsługę to zysk jest znikomy. Chyba, że wszystkie prace obsługowe wykona się samodzielnie to pozostaje tylko materiał. Sam eksploatowałem dwa K4M na LPG. Jeden zaoszczędził 12 tyś PLN na czysto, drugi 3 bo mało jeżdżony. Instalacje sam serwisowałem, silniki "bezobsługowe". Z tym strojeniem prze gazowników to jest tak, że oddają klientowi auto po autokalibracji. Oba auta jak sprawdziłem po odbiorze od gazowników wymagały ręcznej korekty - rozjechane mapy. Teraz mam H5H i zastanawiam się czy w ogóle warto go gazować. Instalacja z dotryskami da oszczędność do 30% przy zwrocie po około 40 tyś. km
  10. M4R to nie Stary i dobry F4R /t. Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG. Aby wyregulować luz trzeba zdjąć wałki a żeby zdjąć wałki trzeba zdjąć super extra łańcuch. Poza tym pierwsze problemy ze szczelnością gniazd pojawiają się już po 20 tyś. Wg. mnie pomoc może tylko wariator zapłonu a nie libra chyba, że będzie podlewać się benzyną na wolnych i powyżej 4 tyś. Sytuacja podobna do H4M. Ostatnie silniki do gazu w Renault wg. mojej wiedzy skończyły się w 2015 (K4M). Wcześniej do 2012 (F4Rt).
  11. Wg. mnie do tych silników to tylko instalacja ciekłego gazu np.: Vialle Directblue. Ktoś taką testował? Ile kosztuje?
  12. Czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu? ASO potrafi to naprawić czy TTTM? Mam to samo. Grandtour z 10.18r. obecnie 8,5 tyś km. U mnie nie wiem czy tył czy przód piszczy. Na obu osiach są klocki TRW i chyba w opcji Detec bo mało pylą. W MII mam Cotec to felgi mają kolor grafitowy od pylenia, ale nigdy nie piszczały.
×
×
  • Utwórz nowe...