Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


goku

Użytkownik
  • Zawartość

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Seat Leon
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    100

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W moim przypadku większość ofert była bardzo podobna (poza jednym dealerem, który na początku rozmowy nie zaoferował ani złotówki poza rabat z oficjalnego cennika, więc dalej z nim nie rozmawiałem - inni dla porównania już na starcie proponowali "od siebie" dodatkowe 1-2 tysiące). Większe różnice występowały o dziwo w kosztach finansowania i ubezpieczenia (piszę "o dziwo", gdyż wg. cennika stawki powinny być teoretycznie te same). Jeśli masz w pobliżu kilku dealerów, do odwiedź 2-3 i wybierz najkorzystniejszego. Jeśli ktoś chce liczyć na większe obniżki, to powinien chyba poczekać na przyszły rok i zapolować na egzemplarze stojące na placach - wtedy dealer chcąc pozbyć się zalegającej sztuki będzie pewnie bardziej skłonny do udzielania wyższych rabatów. Mi zależało na konfiguracji "pod siebie", więc zadowoliłem się tym, co zaproponowali teraz.
  2. Dzięki wszystkim za odpowiedź. Skoro do 205-konnej Meganki pasują opony 205/50 r17, to do słabszej GT Line tym bardziej powinny. Będę starał się celować we wcześniej wspomniany wzór felgi i Nokiany w podanym rozmiarze. Do tego czujniki (swoją drogą myślałem, że będą droższe - dzięki Pum4 za info o cenie), które nie powodują problemów przy kolejnych wymianach. Super
  3. @Pum4: Mógłbyś rozwinąć temat felg i opon? Wcześniej wspominałeś, że do wersji GT Line nie włożę nic mniejszego niż 17 cali. Jestem bliski zakupu Meganki z felgami 18-calowymi. Na zimę taki rozmiar to za dużo, będę więc musiał kupić nowe, mniejsze felgi (z oponami). Skoro 16 cali to za mało (podobno z uwagi na zaciski), zostaje rozmiar 17. Wstępnie wybrałem wzór Celcium (taki jak swego czasu był montowany do wersji Bose). Katalog Renault poświęcony Megance podaje, że do takiej felgi pasują opony w rozmiarach 225/55 r17 lub 205/50 r17. W ofercie dostępnej pod tym adresem https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/services/renault-services/oferta-specjalna/zima-2018/2018-REN-tabela-PL.pdf większa opona znajduje się w sekcji poświęconej Talismanowi, Espace i Velsatisowi, przy Megance znaleźć można tylko 205/50 r17. Czy to znaczy, że tylko taka opona będzie pasowała? Opony letnie dodawane do felgi 18-calowej mają rozmiar 225/40. I ostatnie pytanie... Zakładam, że do takiego kompletu (felga + opona) muszę dokupić jeszcze czujniki. ASO mi to wszystko poskłada, zamontuje i wypuści na drogę. Czy przy następnych zmianach wystarczy już odwiedzić zwykłego wulkanizatora, który przełoży koła, a system sam wykryje czujniki z nowych kół? Chciałbym uniknąć sytuacji, że coś zamówię, a np. dzień przed odbiorem auta pojawi się jakiś problem.
  4. Który założyciel tematu? Ten co napisał posta 20 kwietnia, ja czy Bartolini? Jeśli chodzi o mnie, to faktycznie zamierzam korzystać z auta ok. 6-8 lat, więc utratą wartości się nie przejmuję (co zresztą napisałem). Po tak długim okresie każdy kompakt podobnie straci na wartości, 3-5 tysięcy w tę czy we w tę nie robi mi większej różnicy :P
  5. Najpierw bawiłeś się w geografa, a teraz w historyka. Jak nie analizujesz innych rynków, to opisujesz sytuację sprzed kilku miesięcy (kiedy kupowałeś samochód). Co to ma do rzeczy? Obecnie sytuacja na Polskim rynku wygląda tak, że w HB i kombi masz 7-biegowy automat, w GC tylko 6-biegowy. W HB i kombi masz 140 i 160-konne silniki, w GC tylko ten pierwszy. Choćbyś nie wiem jak się starał, to nie zaprzeczysz faktom. Obecna oferta na Polskim rynku na wersję GC jest wykastrowana względem pozostałych wersji nadwoziowych. Nie popadaj ze skrajności w skrajność. Najtańszy, nowy Talisman kosztuje cennikowo 117 900 (wersja zimowa, która jest dostępna tylko tymczasowa). Normalne wersje startują od 130 tysięcy. Tymczasem taką Megankę w HB z silnikiem 1.6 160KM można skonfigurować spokojnie za 90 tysięcy. Dodaj do tego 4 tysięcy dopłaty do GC (tyle wynosi dopłata do kombi, do GC pewnie jest podobna) i poniżej 95 tysięcy można by kupić nieźle wyposażonego sedana z wystarczająco dynamicznym silnikiem. "Można by", gdyby Renault nie traktowało tej wersji po macoszemu i oferowało w niej identyczne możliwości konfiguracji, jak dla wersji HB i kombi. Owszem, Talisman za 130 tysięcy byłby mocniejszy, ale nie każdego stać na dopłatę 35 tysięcy. Na pewno nie jest tak jak twierdzisz, że "za mocniejszą Megane mógłbym kupić już Talismana". Różnica w cenie jest spora, a przez politykę Renault klient chcący sedana ma obecnie wybór między "wykastrowanym" GC albo horrendalną dopłatą do Talismana. W tak długim okresie różnice w tempie utraty wartości i tak się zatrą. Przez pierwsze lata Megane będzie traciło na wartości szybciej, ale później ceny mniej więcej się zrównają (nawet przy bogatszych wersjach).
  6. @Bartolini82 dobrze napisał. Porównywanie spadku wartości aut używanych nie ma sensu. W dalszych latach niezależnie od producenta będzie on niewielki (z drobnymi wyjątkami). Dlatego niewielki spadek wartości 6-letniej Laguny przez kolejne 4 lata użytkowania to żaden wyczyn. Spadek jej wartości do poziomu poniżej 30 tysięcy (czyli równowartości 3-letniego, średnio wyposażonego Polo) w zaledwie 5-6 lat to dramat (zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, z jakiego pułapu startowała - to nie był żaden golas tylko niemal full opcja). Gdybym szukał samochodu tylko na 4 lata, to na pewno nie rozglądałbym się za zakupem nowej Renówki.
  7. Nie interesują mnie inne rynki. Rozmawiamy o naszym, bo na naszym jest ona również oferowana. A u nas sytuacja wygląda tak, że oferta na GC jest niestety mocno wykastrowana. Niewiele wersji wyposażeniowych i silnikowych, 6-biegowy automat (gdy w hatchbacku i kombi są 7-biegowe), itp. itd. Jeśli to miał być argument za dobrym trzymaniem ceny przez Renówki, to chyba słabo wyszło. Auto klasy D, na wypasie, z panoramą, które po 6 latach można wyrwać za 27 tysięcy. To już mój Seat po 4-5 latach był lepiej wyceniany I żeby nie było... Mi na przykład szybki spadek wartości aż tak nie przeszkadza, bo nie zmieniam samochodów co 4 lata.
  8. Hatchback i kombi mają 7-biegowy automat niezależnie od mocy silnika. Jeden bieg mniej w GC wynika raczej z nieco macoszego traktowania tej wersji nadwoziowej przez Renault, a nie przez to że silnik ma tylko 140 koni.
  9. To wszystko wyjaśnia. Analizowałem ich ofertę na otomoto gdy próbowałem polować na Megane GT. Wszyscy inni dealerzy dają/dawali rabaty po 10-15 tysięcy, w oficjalnym cenniku (już niedostępnym) sprzed kilku miesięcy stało jak byk, że rabat na GT z 2018 roku to nawet 11401 zł, a u Nawrota wersję skonfigurowaną na ok. 119000 "przecenili" na raptem 111000 (8 tysięcy rabatu, czyli ok. 6,5% za auto ze starego rocznika, stojące pewnie kilka miesięcy na placu albo ekspozycji - interes życia). Widzę, że przestałeś mieć ciśnienie na zakup nowego auta (a już tym bardziej Meganki), ale gdyby coś się jednak odwidziało to sugerowałbym kontakt z innym salonem, może zakup okaże się kilka tysięcy tańszy.
  10. Mnie bardziej zastanawia, który dealer zaproponował tylko 5800 rabatu, skoro dzisiaj wszedł nowy cennik z upustem 6500 i zniżką na nowe koła/opony. Do końca roku zostały jeszcze 2 miesiące, na pewno można znaleźć jakąś sztukę czekającą na produkcję do modyfikacji pod siebie. A jeśli dealerzy faktycznie tak się cenią (mi też nie zaoferowano nic ponad oficjalny cennik), to pozostaje czekać na styczeń-marzec z nadzieją, że może wtedy uda się upolować odpowiadającą konfigurację, ewentualnie poszukać czegoś wśród innych marek (z wyjątkiem Forda, gdzie jest jeszcze drożej :P).
  11. Tak jest w przypadku hatchbacka. W odmianie Grand Coupe w wersji Intens można dobrać albo cały pakiet, albo same LEDy. Tak przynajmniej sugeruje konfigurator (w którym w opcjach można dobrać same LEDy bez konieczności brania całego pakietu) oraz cennik (gdzie w wierszu ze światłami jest wybór "3500/P"). Swoją drogą pojawiły się nowe cenniki. Jest wersja zimowa (ze słabym silnikiem więc nie analizowałem dodatków) oraz chyba nieznacznie wyższe rabaty i promocje na opony/koła.
  12. Gdy wybieram felgi, też dodaje mi pakiet look (w którego skład wchodzą jeszcze chyba tylko przyciemniane szyby, więc te większe felgi nie są wcale darmowe). Natomiast same LEDy dodaję przechodząc do "Wyboru opcji" (a nie "Pakietów wyposażenia"). Tam kosztują one 3500. Pisząc o ewentualnej dodatkowej oszczędności chodziło mi o wybór mniejszych felg i mniejszego systemu multimedialnego. Ale nawet z felgami 18 i ekranem 8 Megane GC z całą resztą opcji wychodzi za cennikowe 92900 (do tego -4000 oficjalnego rabatu dla każdego z ulicy i 2-3 tysiące od dealera). Czy tak bardzo drogo, za niemal w pełni wyposażonego kompakta? Konfigurator wymusza dodawanie niektórych niepotrzebnych opcji, ale dramatu nie ma. Felgi 18" to realna dopłata 2500 (nie wiem dlaczego podają niby 0). Siedzenia są w standardzie. Nawigacja 2500 albo 3500 (w zależności od wielkości). Klima, szyby standard. Pure LED 3500. Kolor 2 tysiące z groszem. Łącznie niewiele ponad cennikowych 90 tysięcy z czego spokojnie można zejść do blisko 85. W takiej wersji do full wypasu brakuje IMHO tylko czujników z przodu i kamery z tyłu (w pakiecie z automatycznym parkowaniem za chyba 2500). Może jeszcze dodam, że jak konfigurowałem nowego Focusa, to tam z pakietami było jeszcze gorzej. Chcąc zamówić sensowną wersję (ok. 150KM, navi, klima, LEDy, czujniki, metalik, elementy skóry na tapicerce) musiałem dobrać pakiet Business z czujnikami i nawigacją za 5 tysięcy, pakiet Comfort z klimą za 3 tysiące, pakiet Design z LEDami i felgami za 4 tysiące oraz tapicerkę skórzaną za 5 tysięcy (w standardzie w ST Line jest cała materiałowa). Łącznie auto wyszło cennikowo 103 tysiące za średnio mocnego kompakta, ze śmiesznym/doklejonym ekranem navi, niskim tunelem środkowym, brakiem nawiewów na tylne siedzenia, małym bagażnikiem i wcale nie na jakimś wielkim wypasie (brak mnóstwa opcji jak np. kamera cofania, pakiet zimowy, itp. itd.). I najlepsze... Podana cena uwzględnia już rabat prawie 8 tysięcy od importera. Śmiać się czy płakać?
  13. Widocznie mamy inne oczekiwania w kwestii wyposażenia Tylko, że ja przesiadam się z 10-letniego Leona, Ty z dużo świeższego C5 Skonfigurowałem GC wg. Twoich wytycznych, tylko zamiast pakietu Techno wziąłem same LEDy. Megane ma ładne, czytelne zegary więc HUD jest IMHO zbędny. Kontrola pasa ruchu i system ostrzegania o nadmiernej prędkości to upierdliwe gadżety. Rozpoznawania znaków nieco szkoda, ale wolałbym oszczędzić prawie 2 tysiące i zdać się na info z nawigacji. Taka wersja kosztuje 92900 (do "prawie 100" chyba daleko :P). Od tego odejmij 4000 tysiące oficjalnego rabatu z cennika "na start" dla każdego z ulicy. Mamy 88900. Kolejne 2-3 tysiące spokojnie urwie dealer (jak masz lepsze zdolności negocjacji niż ja, to pewnie i więcej). Wychodzi 85-86 za praktycznie w pełni wyposażonego kompakta do produkcji (a nie np. półrocznego egzemplarza z placu albo ekspozycji) z silnikiem 140KM. Równie dobrze można wziąć mniejszy ekran (prawie 9 cali oferuje mało która marka), 17-calowe felgi i zaoszczędzić kolejne 2 tysiące. Tragedii nie ma, konkurencja wypada raczej podobnie (o czym niestety sam się przekonałem). Są marki "tańsze" (Opel, VW, Seat - dwie ostatnie głównie ze względu na wyprzedaże), są marki zdecydowanie "droższe" (Ford), są też takie, które wypadają podobnie (np. Kia). Ale załóżmy, że rezygnujesz tylko z pakietu Techno. Czego w takiej wersji Ci brakuje? Moim zdaniem chyba tylko kamery z tyłu i czujników z przodu (w wersji HB trzeba dobrać pakiet Easy Parking, więc w GC pewnie jest podobnie). Reszta to już naprawdę gadżety i zbędne luksusy (doszukałem się tylko masażu, automatycznej klapy z tyłu, systemów wspomagających jazdę i panoramy), zwłaszcza w segmencie C. Nie chcę namawiać Cię na zakup Meganki, bo sam mam wątpliwości czy nie postawić na inną markę, ale moim zdaniem cenowo tragedii nie ma.
  14. @Bartolini82: Rozważasz przesiadkę z C5 na kompakta bez LEDów? Ja rozumiem, że każdy ma inne wymagania, ale w mojej ocenie lepsze światła to podstawa (zaraz po silniku). LEDy pewnie niedługo staną się standardem jak swego czasu klimatyzacja. Nawet niech świecą tak samo jak halogeny (gorzej świecić nie mogą) - zyskujesz dużo lepszy wygląd (felgi możesz łatwo zmienić na większe, lampy - nie) i odpadają upierdliwe wymiany (na które przez 5-7 lat użytkowania też wydasz kilka stówek, zakładając zakup lepszych żarówek od Philipsa czy Osrama). Co do konfiguratora... Nie wiem jakie dodatki wybierasz ale ja cennikowe ~100 tysięcy osiągam, gdy hatchbacka GT Line 1.6 160KM doposażę praktycznie na fulla (bez systemów wyręczających kierowcę i kilku luksusów jak np. szyberdach), a Ty mówisz o podobnej kwocie za GC ze słabszym silnikiem. Kombi jest chyba tylko 4 tysiące droższe od hatchbacka. Może to jakaś alternatywa, jeśli GC wychodzi tak drogo (w co aż nie chce mi się wierzyć)? Ja na wyprzedaże rocznika raczej nie poluję, bo poza VAGiem ciężko będzie wyrwać idealną konfigurację. Tylko w Skodzie, VW i Seacie można wybrzydzać i nawet z placu dobierać auto pod siebie. W innych markach zawsze będzie to jednak kompromis (a to nie ten kolor, a to brakuje tego, a to niepotrzebnie jest to, itp. itd.), a chyba nie o to chodzi przy samochodzie za prawie 100 tysięcy...
  15. @Bartolini82: Na pierwszy akapit nie odpowiem, bo nie jechałem wersją 160-konną. Wątpię jednak, by różnica była aż tak duża jak prognozujesz - jakby nie było to wciąż ta sama pojemność. Moim zdaniem przyspieszenie/spalanie powinno być podobne, mocniejsza odmiana będzie się jedynie nieco wyżej kręcić. O hatchbacku wspomniałem z uwagi na to, że ja w przeciwieństwie do Ciebie mam wybór wersji silnikowej (bo w HB występują obie), a mimo to mocno rozważam słabszy wariant. Nie sugerowałem zakupu tego maleństwa Co do drugiego akapitu... Mam identyczne obawy i wątpliwości, czy Megane nie jest przypadkiem "ładnie opakowanym bublem" (tak by mogło wynikać z niektórych tematów). Tylko, że podobne posty można znaleźć na każdym innym forum. Gdyby człowiek się nimi sugerował, to by chyba nic nie kupił. Ty masz przynajmniej o tyle dobrze, że nie stoisz pod ścianą. Ja muszę kupić coś nowego, pozostaje tylko wybór marki :P
×