Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Pitrek

Użytkownik
  • Zawartość

    272
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV phl
  • Silnik
    1,33 TCe Energy
  • Przebieg (tys.km)
    4

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Jak na razie to jednej osobie podobno przybyło oleju ale póki co trwa obserwacja. Tak więc ja żadnej konkretnej usterki tego silnika nie zauważyłem . Ale ludzie piszą co chcą.
  2. Po tym co kolega widzi pod maską Niektórzy mówili nie kupuj diesla bo skomplikowany a w tej mojej benzynie nie tylko wtrysk bezpośredni z common raila to jeszcze układ zapłonowy i jeszcze zmienne fazy rozrządu nie tylko na dolocie ale na wydechu. Ale fajnie jest. Póki działa
  3. Jak nie masz awersji do diesla to go bierz. U mnie żona mocno się opierała dieslowi ale przede wszystkim był on poza zasięgiem finansowym. Ja mam 1,33 i jestem bardzo zadowolony
  4. Pozostało do końca: 22 dni i 5 godzin

    • SPRZEDAŻ
    • Nowy

    Sprzedam komplet 4 opon letnich Goodyear Efficientgrip. Opony były zamontowane fabrycznie w mojej Meganie IV. Opony te nie były używane w ruchu drogowym - zostały wymienione na dostarczone przeze mnie opony całoroczne w serwisie dealera, przed wydaniem samochodu. Data produkcji: 32 tydzień roku 2018 (ok 10.08.2018).

    700,00 zł

  5. Lubię Łysego ale cała ta jutobowa olejologia jest jak dla mnie niewiele warta. Oleje mają swoje parametry, zarówno te świeże jak i te przechodzone. Ocenianie "stopnia zużycia oleju" po kolorze niewiele wnosi. Ale widać, i na jutubie jak i na wielu forach, że wszystkich to bardzo kręci. Jak gdzieś się pojawi wątek z wynikami analiz lepkości, zawartości cząstek stałych, zawilgocenia itp. przechodzonego oleju vs nowy to ja chętnie sobie poczytam. Póki co widać tylko pustosłowie i licytację: ja wymieniam co 10 kkm a ja wymieniam co 8 kkm. Miałem kiedyś nawet starcie z mechanikiem na tle "koloru oleju w dieslu zaraz po wymianie" no i wyszło na jego: olej świeży wlewasz, odpalasz motor i już olej czarny. Takie czary mary. Nie wspominam już o tym, że w takim i30 1,6 CRDI prawie litr starego oleju gdzieś sobie zostaje w silniku - spływa 4,coś litra a ma wejść 5,4 litra.
  6. W Toyocie .... A jaka jest pewność że ta osoba nie jeździła jak ci z Toyoty?
  7. Faktycznie ten bagnet to jakiś horror. Z jednej strony widać jako tako poziom z drugiej cały zaciaprany i ślady oleju są też ponad wskazaniem poziomu. Wyższa technologia Ja byłem w ASO głównie za sprawą nierównej pracy na wolnych obrotach ale olej też zgłosiłem. Odciągnęli trochę żeby było poniżej max. Mam nowy soft silnika, i jest poprawa. Olej obserwuje. Faktycznie oleju RN17FE kupić się nie da. A kilka miesięcy temu był na allegro. Oferowali mi wymianę oleju za jakieś 600 zł. Jak dla mnie wygląda to na krojenie naiwniaków. Mam nadzieję... Silnik jest skomplikowany, że głowa mała. Ja liczę na to, że Renault i Nissan mają bardzo duże doświadczenie z wcześniejszymi generacjami TCE i że wtopy nie będzie
  8. Nieprawda. Nie tylko normę lepkości ale również dodatkowe wymagania co do klasy ACEA np A3 / B4 Renault dopisuje też swoje kody np RN0700, RN0710 itp. Te informacje są bardzo istotne np przy posiadaniu DPF bo on wymaga oleju spełniającego określone kryteria. Do mojego GPF jest wymagany olej spełniający RN17FE - póki co nie udało mi się znaleźć jaki jest odpowiednik tej specyfikacji no wg ACEA
  9. No, różnicę widać... Ja mam H7 i nie narzekam. A co kto wybiera w opcjach to jego sprawa. Gdybym miał 80 tys na auto to nie kupiłbym M IV. Jedni wolą brunetki a drudzy blondynki. Akurat 8 marca
  10. Pitrek

    Co was ostatnio ucieszyło ?

    Ja jechałem Capturem 0.9 i Clio 0.9 a potem M IV 1.6 i turbo robi różnicę. A że dotychczas jeździłem turbodieslem to nabyłem turbobenzyne.
  11. Pitrek

    Megane IV phI Wymiana oleju w silniku 1,33 FAP

    Dokładnie to oleje 0W20 I 5W30 są wpisane równolegle obok siebie, co sugeruje zmienność w pewnych zakresach temperatur. Wrzucę pod wieczór jak to wygląda. A olej ma spełniać warunki RN17FE Sugerowany oczywiscie jest Elf.
  12. Od jakiegoś czasu zacząłem u siebie zauważać że na biegu jałowym silnik pracuje nierównomiernie, na tyle, że całe auto wyraźnie drga. Po lekkim dodaniu gazu jest OK ale po spadku do jałowych znów delikatnie poszarpuje. Daje się też zauważyć lekkie falowanie na podwyższonych obrotach po zapaleniu. Jadę za jakiś czas do serwisu, zobaczymy co z tego wyniknie.
  13. Chciałem wymienić olej po przejechaniu jakichś 7 kkm no i odpytałem serwis o koszty. Ku mojemu zdziwieniu pan z serwisu rzucił mi cenę 600 zł bo: 1. musi mi wlać 0W20 ponieważ... w moim aucie jest FAP 2. ten olej jest "nowością", jakaś nowa specyfikacja 700-cośtam i kosztuje 70 PLN/l, a wchodzi go dużo. Nie ukrywam, że zajrzałem w swój plan przeglądów i tam jest podany olej 5W30 (do -25 deg C). Specyfikację pan z serwisu pomylił bo ma być RN17FE, który faktycznie wydaje się nie do zdobycia - widziałem gdzieś na Allegro a teraz przepadł jak kamień. Z tym 0W20 to gość przesadza bo to klasa lepkości i nie ma nic wspólnego z FAP, zawartością siarki, niskim dymieniem czy Asterix wie jeszcze czym. Pytanie do Was czy wymienialiście już "po dotarciu", ile płaciliście, co Wam wlali itp. I wielka prośba aby nie prowadzić tu dyskusji czy olej wymieniać co rok, co 30 czy co 10 kkm. Nie o to mi chodzi.
  14. I to jeszcze w układzie nadciśnieniowym... Wilgoć może się dostać do układu, kiedy jest rozszczelniony tzn ujdzie z niego czynnik i w jego miejsce może się dostać powietrze z wilgocią. Wydaje mi się (wiem że tak robią profesjonalne firmy zajmujące się klimatyzacją obiektów) że przed podaniem nowego czynnika, w układzie powinno się wytworzyć próżnię tzn odciągać powietrze z wilgocią. Podczas przeglądu w ASO nigdy nie wymieniano mi czynnika. W szczelnym układzie nie ma co grzebać, jeżeli jest prawidłowe ciśnienie (ilość) to nic nie pomożesz.
  15. OK. Czekamy na informację. Ja u siebie tez sprawdzam poziom a wczoraj obwąchałem olej w obydwu benzyniakach - po zapachu jest podobny i nie pachnie jak świeży olej ale świeżym olejem też nie jest.
×