Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Użytkownik
  • Zawartość

    538
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

26 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV phl
  • Silnik
    1,33 TCe Energy
  • Przebieg (tys.km)
    25

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czy nie sam napisałeś: "musiałem robić rozrząd, bo padło KZFR, a przy 130tys. zdejmować głowicę bo padły uszczelniacze zaworowe i wciągał olej, a olej wymieniałem w nim od początku regularnie co 10tys.km." Tak więc sam podsumowałes swoją wiarę w "wymianoolejologię". Musicie się pogodzić z tym, że jako użytkownicy będziecie jeździć tym, co wyprodukował koncern. Jeżeli przyoszczedził ma trwałości łańcucha, KZFR, szklanek itp to choćbyście wymieniali olej co 2 tys nic wam to nie da. Koncerny nie produkują wadliwych aut celowo (to moja śmiała teza). Po prostu, nie wszystko wiedzą, nie wszystko przewidzieli, zoptymalizowali koszty nie tu, gdzie mieli. W takim świecie żyjemy. Ale dzięki za info o LSPI. Mam pewien pomysł który postaram się przekuć w coś bardziej realnego. I żeby była jasność: też jestem zwolennikiem wymiany oleju co rok, co 15-20 tys km. Ale nie wierze że te wymiany uchronią mnie przed rozciąganiem łańcucha rozrządu. A tym bardziej przed LSPI. Wymiana oleju to stosunkowo tani "zabieg higieniczny".
  2. Nadal nie kojarzę korelacji między częstymi/rzadkimi wymianami oleju a powstawaniem efektu LSPI. Poza tym, nasza religijna wręcz, cześć dla "pojazdu z rynku niemieckiego" zasługiwałaby na odrobinę rozumu. W końcu uważamy siebie za naród ludzi mądrych
  3. Bardzo lubię Łysego bo jak go oglądam to przypomina mi się Sonda. Taka jednoosobowa :-). Per saldo oceniam go pozytywnie bo ludzkim językiem tłumaczy zjawiska ale posługuje się często pseudowiedzą i zabobonami typu "nie co 10 tylko co 8". Materiały obejrzałem, LSPI rozumiem ale nic to nie ma wspólnego z częstotliwością wymiany oleju. Łysy coś tam o dziewicach z Sopotu pipcy , gość z Lubricośtamcośtam mówi "kupujcie" ale nie wiem co mam kupować. Widać że producenci mają jakiś problem ale recepty w stylu "wymieniaj co 8" są dla mnie g warte i one nic nie rozwiążą. Zmienić można cos przez zmianę specyfikacji oleju, czy stosowanie 98 zamiast 95 oktan bo to ma wpływ na fizyczne zjawiska. To że ktoś tam pokazuje zapdolony nagarem silnik niespecjalnie na mnie działa. Znam matołków którzy użytkują samochody jak jednorazówki więc nic dziwnego że do mechaników trafiają różne samochodowe Quasimodo. A co do downsizingu to tez śmiech mnie ogarnia... Wszyscy pieprzą naokoło jakie to złe. A kto z Was kupił silnik 4 cylindrowy 1,33 o mocy 100 KM? Czy to jest downsizing? Chętnie się dowiem. Ja taki kupiłem. A reszta kupuje 115, 140 itp. no i potem klną na tych żabojadów czy gebelsów... Kupujcie 2.0 99KM! W czym problem? No i oczywiście te downsizingowe motory są potem z lubością chipowane no przecież żabojad czy gebels was oszukał i ukradł wasze konie. Oczywiście nie agrotuning w stodole tylko w "remonowanym" warsztacie który was nie wyc...ula tylko da gwarancję... Czy coś wniosłem?
  4. Dobre dobre Abc Megane. To jakiś żart? A co ma piernik do wiatraka? Niedługo częstymi wymianami oleju będziecie leczyć trądzik i łupierz.
  5. Silnik powinien mieć nabite numerki. na H5H są dobrze widoczne od przodu
  6. To że temperatura cieczy spada to wina czujnika?? Podepnijcie sobie najprostszy interfejs OBD to zobaczycie jak zmienia się rzeczywista temperatura cieczy. Po pierwszym dogrzaniu do temperatury otwarcia termostatu, temperatura nurkuje czasem kilkanaście stopni a potem przez dłuższy czas skacze gora-dol aż zagrzeje się równomiernie płyn w całym dużym obiegu. W MIV wskaźnik temperatury pokazuje kompletne bzdety bo te skoki są całkowicie wyeliminowane i wskaźnik stoi w miejscu. Tylko jakie to ma znaczenie? Jeżeli termostat jest sprawny to układ chłodzenia pracuje poprawnie a liczba wyświetlanych kostek jest ważna jak zeszłoroczny śnieg.
  7. 1,6 to muł. Silnik 1,2 1,4 czy 1,33 to inna liga, bo to liga turbo. A branie czy nie branie oleju to historie z kazdego forum każdej marki. Ja miałem wiele samochodów różnych marek i żaden z nich nie brał mi oleju. Taki jestem cudotwórca.
  8. No cóż, zawsze nam się wydaje że to komuś innemu ten łoś wyskoczy...
  9. I mnie 30 tys przejechane i nic nie skrzypi ani nie stuka. 1,3 TCe
  10. Myślę że kolega się chwali i niech mu noga ciężką będzie
  11. Za żadne skarby nie zamienilbym 1.3 TCe na 1.6 SCe.
  12. Jeżeli to auto faktycznie cię interesuje zapłać jakiejś firmie która robi ogledziny. Ich usługi mieszczą się chyba w jakichś 550 PLN a dostaniesz oficjalny raport z oględzin pomiarów itp (choć pomiarów na płycie ci nie zrobią). Skoro chcesz zaryzykować 20 tys to nawet przy wycofaniu się stracisz 500 a nie 15500. Poza tym negocjuj do bólu. On to chce sprzedać a nie trzymać na placu. Przejazd w dowolne miejsce Polski wyjdzie cię jakieś 40 PLN/100km * 6 *2 = 480 zł.
  13. W sprawnym aucie nie powinno nic ubywać bo układ jest zamknięty i szczelny. U mnie przez rok i 30 tys km nic nie ubyło. Nie jestem jednak pewien czy podczas wizyt w serwisie nie uzupełniali. Może się zdarzać że korek zbiorniczka ma nieszczelność albo uszkodzony zaworek bezpieczeństwa i "popuszcza". To jest pierwszą rzecz którą bym wymienił jeżeli nie widać wycieków. Pamiętaj że temperatura silnika ma wpływ na poziom. Może się wydawać że silnik jest już "zimny" a on ma np 40 st. Więc takie precyzyjne porównania trzeba robić w odpowiednich warunkach
×
×
  • Utwórz nowe...