Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Użytkownik
  • Zawartość

    524
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

23 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV phl
  • Silnik
    1,33 TCe Energy
  • Przebieg (tys.km)
    25

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W sprawnym aucie nie powinno nic ubywać bo układ jest zamknięty i szczelny. U mnie przez rok i 30 tys km nic nie ubyło. Nie jestem jednak pewien czy podczas wizyt w serwisie nie uzupełniali. Może się zdarzać że korek zbiorniczka ma nieszczelność albo uszkodzony zaworek bezpieczeństwa i "popuszcza". To jest pierwszą rzecz którą bym wymienił jeżeli nie widać wycieków. Pamiętaj że temperatura silnika ma wpływ na poziom. Może się wydawać że silnik jest już "zimny" a on ma np 40 st. Więc takie precyzyjne porównania trzeba robić w odpowiednich warunkach
  2. Dane producenta TO WYNIKI Z LABORATORYJNYCH PROCEDUR TESTOWYCH. Aktualnie z tych znormalizowanych w skali świata czyli WLTP.
  3. Oczywiście że się da. Spora część ludzi udaje że nie rozumie, dlaczego jeżdżąc po tym samym mieście można mieć skrajnie różne wyniki. Jeżeli ktoś na zielonym rusza z piskiem opon i gwaltownie rozpędza, żeby zaraz hamować na kolejnych światłach to będzie miał większe spalanie od tego który ruszy łagodnie i zastanowi się czy warto rozpędzać się do 80 kmh skoro na następnych światłach będzie musiał się zatrzymać. Oczywiście od razu pojawiają się argumenty o dziadkowaniu, PSJ, jeździe w kapeluszu, "maniu funu" itp. Chcesz mieć fun, chcesz się ścigać z kolegą z pasa obok ? Nie ma problemu ale nie płacz ze ci diesel pali 10 w miescie.
  4. Szczerze mówiąc to nie rozumiem już czemu ma służyć ta dyskusja.
  5. Nakręciłem filmik z mojego auta. Moim zdaniem działanie Twoich hamulców jest OK. Filmik jeszcze układa się na dysku ale za chwilkę powinien być dostępny https://drive.google.com/file/d/1Jfb4COJhE9Hn-5Qd3_e3y-nBvsj5OII0/view?usp=drivesdk
  6. Na filmie gość ma trochę zapowietrzony hamulec bo pedal wchodzi moim zdaniem zbyt głęboko. Efektów akustycznych nie komentuje. Próby hamowania na silniku robi gwałtownie i kilkakrotnie więc podciśnienie musi się odbudować co zajmuje chwilę. Sprawdzę u siebie jak szybko serwo traci lub nie wspomaganie przy kilku gwałtownych próbach hamowania
  7. Sorry, ale skoro rozumiesz rzecz podstawową, czyli zależność spalania od stylu jazdy, to ja nie nie rozumiem dlaczego dziwi Cię niemożność osiągnięcia spalania "z folderka sprzedawcy" :-)
  8. 8 l w dieslu to katastrofa. Ostatnio looknąłem na spalanie w 10 letnim i30 1,6 crdi 90KM którym teraz jeździ moja córka - 5,2 l/100 km. I tyle w tym aucie wychodzi z tankowania.
  9. Z tą mocą to niekoniecznie. Podciśnienie jest co prawda używane również do sterowania turbiną czy EGR-em (choć nie wiem jak w Twoim silniku bo czasem są też elektryczne EGRy). W skrajnym przypadku niedobór mogłby byc odczuwalny też na turbinie. Zależy to tak naprawdę od zapotrzebowania układu na podciśnienie. Servo hamulca ma duży cylinder bo i siła wspomagania musi być duża. Membrany w sterowaniu turbiną czy EGR są znacznie mniejsze. Trudny dostęp - no cóż, taki urok współczesnej motoryzacji. Ostatnio wyjmowałem EGR i chłodnice spalin z Xsary i miałem łapy podrapane po łokcie Porób fotki to coś tam można pozgadywać. Pompa przeważnie jest na prawej stronie silnika patrząc od przodu na wysokości głowicy (przeważnie napędzana od wałka rozrządu), serwo przeważnie jest bezpośrednio pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Jak pedał nie wpada to znaczy że hamulce nie są zapowietrzone.
  10. Wygląda jakby było slabe podciśnienie w układzie wspomagania. Samo serwo wydaje się działać ale przy kilkukrotnym naciśnięciu zbyt wolno odbudowuje się podciśnienie więc może jakoś niedrożny wężyk albo słaba pompa vacum. Najpierw trzeba szukać po wezykach. A czy pedał przy tym wpada w podłogę albo wchodzi zbyt głęboko? Bo wtedy pewnikiem zapowietrzone.
  11. Ja zrobiłem 30 tys w rok ale to był wyjątkowy rok. W kolejnych będzie po 20 tys.
  12. Ja do znudzenia piszę na tym forum że spalanie jest przede wszystkim kwestią stylu jazdy. W Polsce nie ma zwyczaju jeżdżenia z prędkościami przepisowymi. Stąd różne dziwne raporty spalania i samodonosy typu: przy 170 kmh pali mi 10l/100 Za tanie mandaty i za mało suszarek na drogach.
  13. No cóż, ten portal jest poświęcony "francuskim" a miłość czasem ufa bezkrytycznie... Ale jestem w stanie uwierzyć że przy stabilnej prędkości 100 km/h takie spalanie jest osiągalne. Tyle, że to raczej nie jest cykl mieszany.
×
×
  • Utwórz nowe...