Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Użytkownik
  • Zawartość

    1051
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

84 Super

Samochód

  • Auto
    Megane IV phl
  • Silnik
    1,33 TCe Energy
  • Przebieg (tys.km)
    25

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Każdym ELM em sprawdzisz temperaturę i to jest najlepsza metodą. ASO nie jest potrzebne. Może po prostu szwankuje wskaźnik. Pierwsze otwarcie termostatu jest przeważnie przy nieco wyższej temperaturze, kolejne przy nieco niższej. Na obrazku wskazania ELM z mojego silnika. Tych skoków temperatury oczywiście nie widać na wskaźniku. Stoi w miejscu
  2. W M IV 1,33 wskaźnik temperatury działa dziwacznie tzn w ogole nie pokazuje skoków temperatury związanych z pracą termostatu. Skoki temperatury po osiągnięciu temp otwarcia są normalna sprawą ale są jakoś eliminowane przez komputer. Użytkownik ma widzieć "że silnik się zagrzał i jest OK". Może być problem ze stykiem we wtyczce czujnika? Można też poobserwować na ELM tyle że korelacja między wskazówką a ELM jest nieoczywista.
  3. No, widać że coraz wyższe kwoty planowane na "inwestycje"
  4. Jak masz kasę to rządzisz. Jak zainwestujesz to zawsze musisz odzyskać kasę z tej inwestycji. Faktycznie chcą przejść na R3. Ja kupiłem M IV bo po taniości miała fajny silnik R4 turbo. Jakby mi nie zależało na turbo to jeździłbym i30 albo Astrą. Są fajne oferty właśnie na Astrę. Płacenie za M IV 85 tys to jak dla mnie bez sensu.
  5. Oczywiście że mam GPF. Po francusku FAP. Poczytaj sobie mojego posta. DPF to też FAP. Po francusku.
  6. Czego niby nie mam? Zajrzyj sobie do specyfikacji silników1,33 - KAZDY benzynowy ma dopisek FAP. Za to żaden dCi nie ma FAP w symbolu. Mylisz FAP z jakimś konkretnym modelem filtra dieslowskiego, być moze mokrym FAP jak ma PSA czy Renault z Adblue. Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr. filtre à particules, FAP)
  7. Potwierdzam 53 tys przebiegu i nawet nie wiem że mam jakiś FAP
  8. A po co robisz odkup??? Nie umiesz sprzedać na OtoMoto czy OLX??? Przecież jesteś pierwszym właścicielem, auto masz picuś glancuś więc twoja pozycja jest wyborna. Jakbym był Twoja żoną to ten właśnie ruch uważałabym za najmniej mądry a nie samą zmianę. Bierz 1,33 bo to świetny silnik. Te "usterki" o których tu piszą to pierdoły. Poza tym, za ten "przegląd" nie musisz płacić 1200 tylko 500 jak go zrobisz sam. Żadna filozofia a wizytowanie ASO ma chyba jedyny sens w postaci darmowej kawy (jak dostaniesz) Ja mam nalatane ponad 53 tys i autko miód malyna. Opony mam całoroczne a na extr
  9. Wzajemnie. Proponuję eksperyment: rozlać trochę benzyny na płaskim i poczekać aż odparuje po czym sprawdzić co zostało. Nic czy prawie nic? No to teraz wysilamy szare komórki: benzyna dostała się do oleju o temperaturze 100 st c. Ile czasu zajmie benzynie odparowanie? Ile masy zostanie po tej benzynie w oleju? Nic nie zostanie. W dieslu jest inaczej bo ropa nie odparowuje tak łatwo w niskich temperaturach.
  10. a nie lepiej co 2 tys ? litości. No niestety... To jest sport narodowy w PL - usuwanie wad fabrycznych silników przez częste wymiany oleju I pokazywanie nalotów spowodowanych rzekomym wymienianiem oleju co 30 tys km. Dziwnym trafem zawsze są to "auta sprowadzane z Niemiec z książką serwisową..." itp. Czyli auta z nieznaną historią. Jak już nie raz pisałem miałem wiele samochodów kupionych jako nówki w salonie i nigdy nie wymieniałem olejów częściej niż każe producent. Nigdy nie miałem żadnych problemów. Żadnych. Ale miałem też szczęście nie natknąć się na wadliwe silniki np P
  11. No bo nie jest. W danych masz wpisane od jakich obrotów jaki masz dostępny moment. Przycisk Eco (ja to tłumacze jako economy) jest opisany niejasno i nie daje jakichś mocno zauważalnych efektow. Podobno spowalnia nieco wpływ wciskania gazu na moc silnika. To dlatego po wciśnięciu do maksa (kickdown) funkcja się wyłącza podobnie jak ogranicznik predkosci. Ja mam zawsze włączone Eco i w niczym mi to nie przeszkadza. Piszą że musisz mocniej wciskać "żeby jechało" i przez to więcej pali - typowa januszologia. Jak komuś nie zależy na ekonomii to po co to w ogóle włącza? Niektórzy czują się dobrze d
  12. Pytanie, czy ten efekt wyzerowania widać rano po włożeniu kluczyka i PRZED rozruchem czy też kasuje się podczas rozruchu? Zgoda że akumulator jest OK skoro kręci bez problemu. Raczej podejrzewam jakiś problem z zasilaniem jakiegoś modułu. Warto przejrzeć bezpieczniki. A pytanie: czy jak zakończysz jazdę zamkniesz auto i ponownie otworzysz to problem występuje? Ewentualnie możnaby zrobić pomiar napięcia na akumulatorze rano przed pierwszym odpaleniem
  13. Trzeba zrozumieć jedno: to paliwo w silniku napędza samochód. Nie ma takiej możliwości żeby jeździć w mieście gazem w podłodze a na autostradzie 160 kmh i spalać 5l/100. To jest fizycznie niemożliwe w klasycznym silniku spalinowym. Ja umiem zaliczyć wakacyjny wyjazd 4 tys km że średnią 6l/100 ale oprócz buta używam też mózgu. Nie lubię przepuszczać kasy przez rurę wydechowa. Wolę jeździć oszczędnie i kupić łyskacza którego przepuszczam przez inną rurę
  14. No cóż, dużo już wiesz - znasz miejsce uszkodzenia. Trzeba zdjąć plasticzek czy odsunąć dywanik no i nie grzebać tam nogą tylko latarka w łapkę a drugą łapką gmerasz i szukasz która to kostka. Już wiesz że to kwestia styku.
×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!