Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

0rafal

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph III
  • Silnik
    1.2 TCE
  • Przebieg (tys.km)
    40
  1. Zadam kolejne pytanie... Czy temperatura powietrza ze wszystkich nawiewów jest taka sama (oczywiście pytam o wyraźną wyczuwalną różnicę). Chodzi mi o sytuację w której tryb auto lub ustawienia manualne rozdzielają część powietrza np na szybę a część na nogi. Obserwując działanie klimatronika zauważyłem, że w zimne dni powietrze skierowane na nogi jest bardzo ciepłe, a w tym samym czasie na szybę skierowane jest powietrze ledwie ogrzane - aż nieprzyjemne, bo podmuchy zimnego powietrza wieją na głowę kierowcy i pasażera. Ma ktoś schemat mieszalnika/przepływu powietrza w mieszalniku? Zawsze myślałem, że w mieszalniku uzyskuje się zadaną temperaturę a następnie jednolicie ogrzane powietrze jest dystrybuowane aktywnymi w danym momencie nawiewami. Ja pitolę... co za auto. Co za serwis.
  2. Co znaczy miała warunki? Przepraszam, ale próbuję znaleźć odpowiedź na pytanie czy moja klima po 10 wizytach w serwisie i wprowadzeniu przez aso zmian względem oficjalnych danych zachowuje się poprawnie. Takie odpowiedzi nie pomagają. Czy w sprawnym megane iii klimatyzacja pracuje na mrozie? Tak/nie Czy pracuje na mrozie w obiegu wewnętrznym? Tak/nie Jeśli tak to znaczy że moje auto nie zostało naprawione.
  3. Ok, zadam pytanie raz jeszcze... Czy przy niskich temperaturach klimatyzacja w Megane iii pracuje przy obiegu wewnętrznym? Czy jakiś posiadacz Megane iii z klimatronikiem mógłby odpalić samochód na mrozie, włączyć nawiew w trybie auto, następnie obieg wewnętrzny i zobaczyć czy zapatrują mu szyby?
  4. Dziękuje za odpowiedź. Pisząc o symptomach załączającej /wyłączającej się klimatyzacji miałem na myśli chwilową inną pracę wentylatorów i spadek lub wzrost obrotów na biegu jałowym. Wiem, że jeśli szyby parują to znaczy, że klima nie działa. Wiem również, że poniżej pewnej temperatury zewnętrznej przy trybach automatycznych klimatyzacja się nie włącza. Również u mnie klimatronik w 90% czasu działa w trybie auto, reszta to auto soft. Pytanie brzmi czy klimatyzacja się nie włącza również przy obiegu wewnętrznym (czyli gdy mieli i osusza ogrzane powietrze z wewnątrz samochodu). U mnie na 100% nie działa i jest to chyba pierwszy samochód w którym spotkałem się z czymś takim. W praktyce w sezonie zimowym obieg wewnętrzny stał się nieużywalny. I stąd pytanie - czy inni tez tak mają czy to może z moją klimą jakiś kolejny problem? W aucie służbowym nawet ręcznie wyłączona klimatyzacja przy włączeniu obiegu wewnętrznego od razy załącza się. Szyby w zimie nie parują, przy obiegu wewnętrznym nawet na mrozie działa osuszacz.
  5. Cześć, Posiadam megane III phIII z końca produkcji w 2016 r. Samochód zakupiony został jako nowy pod koniec 2016 r. i już na wiosnę 2017 r. zauważyłem dziwny dźwięk wydobywający się z nawiewów w trakcie pracy klimatyzacji. Hałas pojawiał się zawsze w podobnych sytuacjach - tj. gdy na zewnątrz było ciepło, auto zdążyło się już schłodzić i klimatyzacja pracowała już na niskim obciążeniu, tylko utrzymanie temperatury. Usterka nigdy nie wystąpiła przy silnym działaniu klimatyzacji. Jeśli chodzi o poziom hałasu to była zdecydowanie słyszalny podczas jazdy i przeszkadzał w słuchaniu radia. Jednocześnie nie miałem nigdy żadnych uwag do samego chłodzenia i utrzymywania temperatury. Klimatyzacja działała sprawnie. Auto wracało już 10 razy do serwisu, generalnie jakość obsługi posprzedażnej żenująca. W trakcie wizyt w serwisie kolejno znaleziono nieszczelność układu i wymieniono przewód wysokiego ciśnienia i nabito klimę, nic nie znaleziono, wymieniono kolejny przewód i nabito klimę, tylko nabito klimę, nic nie znaleziono, wymieniono sprężarkę, nic nie znaleziono... Generalnie jak do mechanika / elektryka dotarła informacja od przyjmującego auto na serwis, że hałas pojawia się wyłącznie przy niewielkim obciążeniu klimatyzacji to za każdym razem usterka była potwierdzana, gdy mechanikowi nie przekazano najważniejszej informacji to auto było zwracane z adnotacją klima działa, wszystko pracuje, nie stwierdzono usterki (oczywiście dmuchawa ustawione na maksa, temperatura na LO... w takich warunkach to szmerania się nie usłyszy). Dopiero po zmianie serwisu Renault na sąsiednie miasto okazało się, że serwis potrafi się bardziej przyłożyć (duża różnica na plus w podejściu do klienta!), serwisant skojarzył opisywany przeze mnie hałas nie z problemem mechanicznym a z pracą zaworu rozprężnego. Usterka została potwierdzona podczas wizyty, diagnoza: do wymiany mieszalnik z zaworem rozprężnym. Usterka po 2 dniach powróciła. Jako że w układzie klimatyzacji wymieniono już prawie wszystko... serwis skontaktował się z Renault Polska i ustalił, że pod koniec produkcji MIII wprowadzono jakąś zmianę w układzie i niezbędne jest nabicie większej ilości czynnika. Usterka ustąpiła... od tego czasu nie usłyszałem ani razu tak znienawidzonego hałasu, chociaż trzeba przyznać, że temperatury na zewnątrz coraz niższe... zobaczymy co będzie w kwietniu. Serwisowi Renault znalezienie przyczyny zajęło to równo półtora roku i potrzebne było 10 wizyt, po drodze prawdopodobnie zupełnie niepotrzebna wymieniono sprężarkę i mieszalnik. Po dokonaniu zmian zauważyłem natomiast, że jest zupełnie inny hałas pracy wentylatorów (dużo głośniejszy, coś świszczy). Samochód wrócił kolejny raz do serwisu, usunięto jakieś liście oraz inaczej ułożono rury do mieszalnika. Wreszcie cisza... ale teraz dmuchawa wentylatora pracuje niestabilnie, tj. nawet przy manualnym ustawieniu siły nawiewu słyszalne są podmuchy różnej siły, tak jakby prędkość dmuchawy co kilka sekund się zmieniała. Dodatkowo w samochodzie jest większa wilgotność. Ustawienie obiegu zewnętrznego powoduje kompletne zaparowanie szyb po około 30 sekundach. Czy ktoś ma Meganę III z końcówki produkcji i tez miał podobny problem? Czy nabijacie klimę standardową ilością? Zastanawiam się czy ... zmiana parametrów pracy nie wpłynie na żywotność sprężarki i szczelność układu. czy zmiana ciśnienia w układzie klimatyzacji może oddziaływać na pracę wentylatorów? Przy jakiej temperaturze zewnętrznej klimatyzacja przestaje pracować? Wyczytałem, że w wielu samochodach poniżej 2 czy 4 stopni klimatyzacja przestaje pracować. Jestem jednak bardziej jak pewien, że w poprzednim aucie klimatyzacja mimo niskich temperatur włączała przy ustawieniu obiegu wewnętrznego. Jestem pewien, że moja klima nie włącza się od tygodnia w ogóle (brak charakterystycznego dźwięku włączenia klimy, obroty silnika na biegu jałowym bez zmian). Czy w waszych autach włączenie obiegu wewnętrznego tez powoduje natychmiastowe zaparowanie szyb, nawet przy teoretycznie włączonej klimie?
×