Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

RenaultClioKonrad

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O RenaultClioKonrad

Samochód

  • Auto
    Renault Clio III 1.6 16V K4M 800
  • Silnik
    1.6 16V K4M 800
  • Przebieg (tys.km)
    140

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Świece byly wymieniane na ngk irdium ix 6418 bkr6eix Cewki beru zs052 tez byly wymieniane Adaptacja to nie problem gdyz byla wielokrotnie zrobiona, to ponowic probę nie za szkodzi. Styki byly czyszczone kontaktem podczas wymiany czujnikow. Ale jak się zabrać za odmę, wystarczy przeczyscic wąż idący od kolektora ssącego czy należy zdjąć pokrywę zaworów. Zawór recyrkulacji par benzyny? O tym to słyszę poraz pierwszy
  2. * Wymieniony kolektor ssący * Uszczelki kolektora ssącego (tzw. jajka wraz z uszczelką odmy) * Uszczelka kolektora dolotowego * Uszczelka kolektora wydechowego * obie sondy lambda * rozrząd kompletny z pompą wody i KZFR z uszczelniaczami * termostat * płukaniem układu chłodzącego * czyszczeniu i adaptacji przepustnicy wraz z uszczelką przepustnicy * uszczelka pokrywy zaworów * map sensorem * czuj. temp powietrza * elektrozawór zmiennych faz rozrządu * czujnik położenia wału korbowego * czujnik położenia wałka rozrządu * czujnik spalania stukowego * alternator został zregenerowany (wymieniony regulator napięcia + łożyska) * zestaw paska wielorowkowego (napinacz + pasek) Wszystko było oryginalne... Zamawiane albo http://quippo.pl albo https://www.renault-czesci.pl/ albo https://autoczescizielonki.pl/ dlatego już tylko przychodzi mi na myśl: *odma olejowa *sterownik/komputer silnika *wtryski chyba że hydrauliczne popychacze zaworowe, pompa paliwa?
  3. Witam ponownie po miesiącu czasu, niestety moje auto chyba należy do najbardziej upartych. Poza wcześniej wymienionymi częściami, wymieniłem: * czujnik położenia wału korbowego * czujnik położenia wałka rozrządu * czujnik spalania stukowego * elektrozawór zmiennych faz rozrządu * alternator został zregenerowany (wymieniony regulator napięcia + łożyska) * zestaw paska wielorowkowego (napinacz + pasek) * diagnostyka komputerowa usuwanie błędów nadal bez zmian... Już nie wiem naprawdę gdzie szukać. Drodzy forumowicze jak wygląda sytuacja z odmą oleju, czy prawdopodobne jest aby był zapchany wąż?, czy mapa silnika się rozjechała co wiąże się wymiana sterownika silnika
  4. Na chwilę obecną muszę z tym jeździć. No to tymczasem do następnej wypłaty hehe. *Czujnik położenia wału *Czujnik położenia wałka *elektrozawór kzfr *i być może regulator napięć, ponieważ alternator był regenerowany (szczotki i łożyska)
  5. Dzięki, w takim razie zajmę się tym elektrozaworem, nie będę kombinować z ali tylko skoro mówisz że jako laik spokojnie wymienię samodzielnie wezmę oryginał http://www.quippo.pl/p3565,elektrozawor-8200823650.html Zaciekawił mnie też ten artykuł gdzie winowajcą był regulator napięcia pomimo odpowiedniego ładowania https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3572824.html
  6. elektrozawór nie. Był sprawdzany w klipie. Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie w/w elementów i w przyszłym tygodniu wybiorę się ponownie na clipa. Przed wymianą, byłem na klipie to wykazano błąd układu ciśnienia map sensora i temperatury powietrza, dodatkowo typek sprawdzał obecnie wysyłane przez komputer obroty to wachały się 596-714, z klimą 723, ponad do druga sonda co chwile dawkowała inną ilość benzyny i powietrza na jałowym podczas jazdy pracowała normalnie. Ten cały elektrozawór KZFR idzie wymienić samodzielnie? czy nie będzie problemu jak go wymienię za jakiś czas a nie podczas wymiany rozrządu?
  7. Po długiej walce, z niskimi obrotami.. Zrobione: * Wymieniony kolektor ssący * Uszczelki kolektora ssącego (tzw. jajka wraz z uszczelką odmy) * Uszczelka kolektora dolotowego * Uszczelka kolektora wydechowego * obie sondy lambda * rozrząd kompletny z pompą wody i KZFR z uszczelniaczami * termostat * płukaniem układu chłodzącego * czyszczeniu i adaptacji przepustnicy wraz z uszczelką przepustnicy * uszczelka pokrywy zaworów * map sensorem * czuj. temp powietrza Nadal to samo... Silnik pracuje jeszcze lepiej, zyskał bardziej na dynamice jest jeszcze żwawszy co mnie i tak zdziwiło. Ale niestety po rozgrzaniu i zatrzymaniu się czy to na czerwonym świetle czy pod domem obroty spadną do 500 silnikiem potrzepie kilka sekund i oscylują w okolicach 590-700 Już mi ręce opadają co mu może dolegać.. Czy problem może tkwić w sterowniku silnika? czy w listwie wtryskowej, czy hydro popychacze? czy samym zaworom? Czy to jest normalne dla K4M 800... w sumie z elektryki nie wymieniłem czuj. położenia wałka rozrządu i samego wału korbowego. Jest to realne żeby pod wysokimi temperaturami głupiały?
  8. 1.Nie ma lpg 2. Nie ma klekotania, ładnie zapala 3. Ponownie wymienie filtr powietrza. 4. Co prawda silnik szybko sie nagrzewa ale spalanie jest w normie 6.2-7.7 5. Olej elf evolution 900 sxr 5w40 + filtr purfluxa 6. Jazdy po miescie i dluzsza trasa do 70km 7. Na wysokie obroty bardzo nje wchodze zwazywszy na docieranie po remoncie, nie przekraczam 4tys obr. Uszczelki byly wymieniane poza tą przy przepustnicy najprawdopodobnie. Na klipa jestem umówiony na przyszły czwartek, ale chyba znalazłem winowajcę. Spękany kolektor ssący z lewej strony REGULAMIN - pkt. 5.6 literki PL - mireczek01
  9. 1.Nie ma lpg 2. Nie ma klekotania, ładnie zapala 3. Ponownie wymienie filtr powietrza. 4. Co prawda silnik szybko sie nagrzewa ale spalanie jest w normie 6.2-7.7 5. Olej elf evolution 900 sxr 5w40 + filtr purfluxa 6. Jazdy po miescie i dluzsza trasa do 70km 7. Na wysokie obroty bardzo nje wchodze zwazywszy na docieranie po remoncie, nie przekraczam 4tys obr. Uszczelki byly wymieniane poza tą przy przepustnicy najprawdopodobnie. REGULAMIN - pkt. 5.6 literki PL - mireczek01
  10. Żadnych nieszczelności nie ma, mechanik podejrzewa zle ustawiony rozrząd lub kołem kzfr. Ma to sens? Rozrzad byl wymieniany jakies 1kkm temu. Nie bardzo mi to pasuje bo nawet jesli rozrzad byl przedkoczony o 1 ząbek bylby mułowaty, a tak nie jest. A jesli to rzeczywiscie rozrzad i kzfr to mogę wymienić tylko pasem i w.w koło zmiennych faz? czy całość. Nie usmiecha mi sie ponownie ok 1000zl wydawac na kpl. Rozrzad
  11. na zapowietrzony układ nawet bym nie zwrócił uwagi, no cóż jutro widzę się z mechanikiem i napomnę o odpowietrzeniu układu. zobaczymy co dalej Tak pracuje na tych obrotach
  12. Witam, zdaje sobie sprawę ze nie zglaszam się tutaj ze meganką, a nieco młodszym bartem jakim jest clio III 1.6 16v 112km K4M. Moim problemem są niskie obroty jałowe. Oscylują w okolicach 550-600, a z gory wiem ze powinny widniec w granicach 750-800. Dzieje sie tak tylko i wyłacznie na cieplym silniku. Dzieje sie tak równiez gdy popompuje pedałem hamulca, obroty nieco wzrosna po czym spadna do 500 autem troche potelepie po czym lekko się uniesie do tych 550-600 filmik tutaj -> https://youtu.be/1PhGOqgr6Qw . autko jest po generalnym remoncie głowica, rozrząd, cewki, swiece, mycie przepustnicy itd. Wielokrotnie był przeswietlany can clipem - nic nie wykazywalo. Poza obrotami na biegu jałowym autko jest żwawe, chętnie reaguje na gaz, pali raczej w normie srednio 6,4-7.7. Co mogloby na to wskazywać? map sensor? Czuj temp. Powietrza? Leniwe sondy? Lewe powietrze z kolektora dolotowego/ serwa? REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01
  13. Podpinany był pod komputer fakt, faktem nie pod can clipa, i to na zgaszonym silniku. Dzisiaj po odpaleniu obroty biegu jałowego wyniosły 750 i się utrzymywały. Wystarczyło lekko przygazować i puścić pedał gazu a obroty spadły ponownie na 500 i trzepało przez chwile. Can clip z tego co się orientuje to tylko w ASO
  14. Witam, z góry przepraszam że pytanie nie dotyczy megane, a mojego drugiego autka jakim jest clio III. Z silnikiem popularnym w megane 1.6 16V K4M 800. Nie dawno w moim drugim clio III z silnikiem 1.6 16V przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czy jakiejkolwiek sytuacji gdzie muszę się zatrzymać obroty spadają mi do 500 a autem trzęsie/telepie jakby miał zgasnąć (po ok. 10 s.) wraca do normy 750 obr. Taki sam efekt jest gdy po odpaleniu lub zatrzymaniu auta po pompuje pedał hamulca (obroty wzrosną a potem lecą do 500 i ten sam efekt jakby chciał zgasnąć) czasem po odpaleniu silnika jest ten sam efekt. Czym to może być spowodowane? Wszystkie cewki były wymieniane, świece, czujnik położenia wału, czyszczona przepustnica i regenerowany alternator a problem nadal występuje. Do głowy przychodzi mi jedynie czujnik położenia wałka, sondy lambda, czujnik położenia temperatury.. Ale fakt faktem poza tymi objawami silnik chodzi lekko i gładko. Znajomy mechanik podejrzewa serwo hamulca, ewentualnie pompę vacum . Co myślicie?
×
×
  • Utwórz nowe...