Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

seimi

Użytkownik
  • Zawartość

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV Grandtour phI
  • Silnik
    1.3 TCe 115 KM
  • Przebieg (tys.km)
    2

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ja też mam 1.33 TCe ale 115 KM. Na razie mam przejechane 3,5 tys. km i olej stoi w miejscu na MAX. Nie zamierzam teraz wymieniać oleju, tylko dopiero za rok. Niestety, ale jak już wspominałem, w ASO nie wiedzą jaki olej lać. Wiemy tylko, że do tego silnika ma być 0W-20 lub 5W30. Pytanie, jaki olej jest wlewany na pierwszy montaż? Czy jeśli 0W-20, a w ASO wlewają potem 5W-30, może z tego coś wynikać? Teoretycznie nie. Ale kto wie...
  2. I tak będziemy jeździć poprawiać, a tapicerka drzwi będzie już montowana na wkrętach ;) Obawiam się, że woda może przedostawać się jeszcze przez inne miejsca. Wystarczy, że jakaś spinka nie jest dobrze dociśnięta i jej uszczelka przestaje spełniać funkcję. U mnie po tym całym ściąganiu i zakładaniu tapicerki oraz usunięciu wygłuszenia, ewidentnie zaczęło coś rezonować w drzwiach przy słuchaniu muzyku :/
  3. Ściągają tapicerkę, usuwają piankę uszczelniającą głośniki i zastępują ją jakąś masą uszczelniającą. Widać to na moich zdjęciach powyżej. Tyle, że miało to być proste zadanie, a konieczne były poprawki. Nie wiem do końca czy tu leży problem, ale pożyjemy zobaczymy.
  4. Fajnie, że choć jedna osoba ma podobne spostrzeżenia do moich. Powtórzę raz jeszcze. Jeździłem różnymi autami w życiu i taka niestabilność na wietrze zdarzyła mi się tylko w insigni sedan. Pomimo tego, że auto było twarde i ciężkie, latało po drodze jak oszalałe. I nie był to niemiecki rozbitek, ale 3-latek z polskiego salonu. Megane podobnie. Nie miałem takich problemów w clio IV, Kadjarze (wysoki!), astrze H, golfie IV czy maździe 3. Może rzeczywiście winić należy aerodynamikę. Jeszcze można zauważyć dużą niestabilność megane na postoju na skrzyżowaniu, gdzie jest się omijanym przez inne auta. Cała buda lata.
  5. No proszę, a podobno na forum tylko kilka ludzi narzeka, że coś jest nie tak z autem... Takie usterki usuwa wyłącznie serwis blacharsko-lakierniczy. U mnie 3 podejścia do tematu. Wydaje się, że narazie jest ok, ale ostatnio nie miałem okazji wystawiać auto na duży deszcz. Dziwi mnie, że podobno usterka znana już była w poprzednich generacjach megane i dalej jest z tym problem :(
  6. Też tak miałem w oplach. Delikatne ruchy dźwigni zmiany biegów są normalne.
  7. Wiem, że wskaźnik pokazuje orientacyjne temperaturę. W oplach miałem tak, że jak się podpięło komputer to normalną temperaturą pracy silnika było 105 stopni C. Przy 108 uruchamiał się wentylator chłodnicy. A na wskaźniki 90 stopni (w insigni, bo w astrze H nie ma wskaźnika) Chodziło mi głównie o powiązanie tego z dławieniem się silnika, ale dzięki za odpowiedzi.
  8. Geometria wyszła bo pojechałem do ASO zgłosić problem ze skręconą kierownicą podczas jazdy na wprost. Miało być błyskawicznie, a okazało się, że nie mogą tego wyregulować i musiała być druga wizyta. Poluzowali górne mocowania kolumny McPersona i niby już jest ok. Byłem to sprawdzić niezależnie w SKP i kąt mieści się w normie, ale lewe koło ma -14 a prawe -40. O wskaźniku temperatury wspomniałem wczoraj na forum. Dzwoniłem również do ASO i usłyszałem, że spotkali się już z tym i oczywiście TTTM, jakżeby inaczej.
  9. Trzeba zrozumieć kolegę Meca. Ja również borykam się z wieloma podobnymi usterkami tego auta. Może wymienię główne z nich: - grzechotanie skrzyni biegów, - przeciekające wszystkie drzwi (wywalone wygłuszenie i porysowany lakier i tapicerka), - problemy ze zbieżnością (kąty nachylenia przednich kół), - skrzypiąca tylna klapa, - odkształcone przednie nadkola, - sporadyczne dziwne dźwięki przy cofaniu na skręconych kołach, - dławienie się zimnego silnika, - działający z opóźnieniem wskaźnik temperatury. Może nie jest to tragedia, ale czy tak powinno być w samochodzie, który jest w produkcji już 2 lata? Mam auto wyprodukowane w październiku 2018, kupiłem je w lutym tego roku i mam przejechane dopiero 3 tys. km. Kupując ten samochód liczyłem się z tym, że jest najtańszy na rynku i może coś wyskoczy. Ale skoro mogą zrobić auto budżetowe, którym niewątpliwie jest clio IV mojej żony i nic się w nim nie dzieje, to pytam co poszło nie tak przy produkcji megane? Pomimo wszystkich tych wad, dalej staram się lubić ten samochód, bo ma też zalety. Fajnie, że większości z Was się nie psuje, nie musicie jeździć do ASO. Też bym tak chciał. Ale forum jest chyba również od tego, żeby zgłaszać problemy i pomagać sobie wzajemnie. Gdyby nie post kolegi Meca, nie wiedziałbym, że zaczyna mi się dostawać woda przez drzwi. Z pewnością wielu użytkowników tego nie wie, a ma podobny problem. Lepiej wyłapywać takie rzeczy od razu. Życzę Wam udanego weekendu i mniej sporów na forum
  10. Czy macie też w swoich megankach tak, że jak wyłączycie w pełni rozgrzany silnik, po czym po kilku minutach go odpalicie, to wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ożywa dopiero po kilkunastu sekundach i wskazuje wówczas prawidłowo temperaturę? Bo u mnie tak jest od początku i dodam, że właśnie wtedy gdy wskaźnik leży, silnik mi się czasem dławi. Nie chcę jeździć do ASO, jeśli po prostu tak jest też w innych autach.
  11. Wracając do tematu bagażnika do grandtour, to mogę z czystym sumieniem polecić belki Yakima. Wiem, są drogie, ale do prędkości autostradowych praktycznie ich nie słychać. A jak ktoś szuka uchwytów rowerowych, to jeżdżę z Thule Proride 591 i o ile w astrze H był niesamowity gwizd od 70 km/h, tak w megane w połączeniu z belkami Yakima cisza. Czasem w zależności od wiatru słychać lekkie pogwizdywanie, ale naprawdę nie przeszkadza.
  12. U mnie narazie ok, ale mam auto od lutego. Natomiast będąc w ASO przyjrzałem się używanym samochodom. Było chyba 5 megane, roczniki 2016 z przebiegami powyżej 40 tys. km i każda z nich miała odpryski w tym miejscu, choć nie takie duże. Tragedia za to była na maskach. Odpryski wielkości monety 1 gr. Ponadto każda grandcoupe miała zdarty lakier pomiędzy klapą bagażnika a błotnikiem (od zamykania).
  13. Czy ten dźwięk pojawia się przy każdym skręcaniu? Zdarzyło mi się już dwa razy, że skręcałem maksymalnie przy cofaniu i coś terkotało, tak jakby od skrzyni biegów. Nie wiem czy podciągnąć to pod Twój przypadek.
  14. Byłem wczoraj w ASO trzeci raz. Niby wszytko zrobione, ale dzisiaj zorientowałem się, że nie gra prawy przedni głośnik. Wkurzyłem się i to mocno. Obejrzałem na portalu aukcyjnym jak wyglądają gołe drzwi i tapicerka od wewnątrz i zabrałem się za rozebranie. W sumie 10 minut roboty. Najpierw trzeba oderwać plastikowy trójkąt przy lusterku. Trzyma się na jednej spince. Tutaj jest pierwsza śruba: Potem jedna śruba pod zaślepką klamki: Następnie trzeba zdecydowanym ruchem oderwać górną część uchwytu na ręce i tam są dalsze dwie śruby: Ostatnia śruba jest całkiem na dole tapicerki: Potem trzeba szarpnąć za tapicerkę, dość mocno. Najlepiej zacząć od okolicy głośnika. Potem dół, boki i wysunąć do góry (trzyma się w szczelinie pod szybą). Moje przypuszczenia okazały się celne. Wtyczka głośnika nie podłączona. Przy okazji okazało się, że ASO wyrzuciło mi wszelkie wygłuszenia spod tapicerki. Może i dobrze, gdyby miała dalej leciec woda. Masa uszczelniająca głośnika jest bardzo plastyczna i miękka: Uwaga, potrzeba 3 różnych końcówek torx. Niestety 1 spinka mi pękła, ale są dość gęsto rozmieszczone więc nie ma problemu. Ponadto mają gumowe uszczelki: Martwi mnie tylko, że oprócz głośnika, w drzwiach są też inne otwory montażowe, przez które może przeciekać woda: Przepraszam za długi post, ale może komuś się przyda. Dodam, że opis dotyczy tylko przednich drzwi!
×
×
  • Utwórz nowe...