Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

jdmis

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.6 K4M
  • Przebieg (tys.km)
    155

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam. Zauważyłem ostatnio dziwny odgłos po odpaleniu zimnego silnika (ale tylko zimnego, po dłuższym postoju). Pojawia się chwilę (1-2 sek) po uruchomieniu silnika i trwa 2-3 sekundy. Załączam film. Oprócz tego nic się nie dzieje, nie gaśnie, obroty w normie, silnik chodzi gładko i po chwili cicho (choć zdarza mu się po ruszeniu i przejechaniu około 30 m zaszarpać przez dosłownie sekundę). Takie coś słychać tylko na zimnym. Samochód kupiony 3 tygodnie temu, przebieg około 156 tyś (samochód z 2003 roku, przebieg raczej potwierdzony wizytami w ASO do 2016 roku, dokumentami z przeglądów od 2016 do 2018, etc). Zaraz po zakupie czyli około 300-400 km temu wymieniony rozrząd kompletny oraz pasek osprzętu. KZFR nie był wymieniany ponieważ mechanik ocenił, że nie wydaje (bo i nie wydawało do wymiany rozrządu) żadnych niepokojących objawów (koło chyba było z 2016 czy 2017 roku, takie oznaczenia chyba na nim znalazł). Koło było zdejmowane przy obecnej wymianie bo okazało się, że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek (nie było żadnych złych objawów tego). Wymieniono też filtr oleju, olej na 5W30 Shell oraz filtr powietrza. OLej utrzymywany jest pod maksimum. Ma ktoś może pomysł co jest przyczyną? KZFR? Rolki osprzętu? Zawory? Czy już się martwić?
  2. Obie karty wróciły z Kaczorów i na razie wszystko działa jak trzeba.
  3. Jeśli chodzi o brak blokowania przycisku to trzeba go wyjąć i podgiąć blaszki które blokują języczki przycisków (widać je po wyjęciu przycisku) na których są podszlifowania pod blaszki. Robota prosta. Sam musiałem podginać. BTW: tempomat uruchomiony, działa, na razie z pilotem tymczasowym. Kolejny etap to sterowanie z kierownicy.
  4. Chyba jednak nie jest to podstawowa przyczyna. Spójrzcie na zdjęcia komór spalonych samochodów. Pożar ewidentnie zaczyna się w okolicach akumulatora i przewodów tam biegnących. Być może dotyczy to wiązki po lewo od akumulatora, tej która idzie do komputer silnika. Stąd pożary na parkingach. Ja tam widzę problem. Doprowadzanie paliwa, być może ale nie tam jest zarzewie.
  5. Tak, ten jeden samochód z postu powyżej to DCI : https://www.dts24.pl/stary-sacz-osobowka-plonela-na-parkingu/ Widać po znaczku na drzwiach. W ogóle patrząc na komorę tej meganki wydaje się, że pożar powstał od zwarcia kabli za akumulatorem. O matko, następna z wczoraj: https://wspolczesna.pl/suwalki-pozar-samochodu-w-centrum-miasta-na-mikolaja-reja-zapalilo-sie-renault-zdjecia/ar/13943330
  6. Tak też postanowiłem. Wyślę do nich karty i mam nadzieję, że będzie to działać.
  7. Tak, karta HF. Czasem jest tak, że jedna karta działa z funkcją HF, czyli otworzy samochód, nawet da się odpalić bez wkładania w do terminala, po czym po np. zgaszeniu samochodu nie chce nawet otworzyć drzwi z pilota na karcie. Nic nie działa, jakby była nie od tego samochodu. Już parę razy zmuszony byłem otwierać drzwi kluczykiem bo straciłem nerwy na klikaniu w kartę. Druga, ta co daje radę tylko uruchomić silnik po wyjęciu i włożeniu nowej baterii RAZ otworzyła samochód.
  8. Witam. Jednak nie jest to takie proste jak kolega napisał. Przewody sprawdzone miernikiem pomiędzy kostką a miejscem w podsufitce. Wszystkie mają ciągłość. Brak na pinie nr 2 napięcia +12V które wysteruje z UCH do otwarcia klapy po naciśnięciu stycznika na klapie. Chwilowo obeszliśmy fabrykę i klapa się otwiera ale nie jest to rozwiązanie. Zaczynam podejrzewać, że może to być przypadłość taka jak tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3472942.html czyli wypalona ścieżka w UCH. Może ktoś ma jeszcze inne pomysły co sprawdzić?
  9. Sprawdziliśmy tylko "wzrokowo" i wygląda na to, że nigdy to nie było ruszane, jest idealnie. Złącza również wyglądają idealnie.
  10. Witam. Kolejnym rzeczą, z którą borykam się w Megance jest problem z kartą. Posiadam dwie, ale tylko jedną z nich da się otworzyć i zamknąć samochód. Drugą natomiast można tylko uruchomić silnik, nie reaguje na polecenie otwarcia/zamknięcia drzwi etc. Zostały wymienione baterie, ale nie przyniosło to żadnego efektu. Można posługiwać się w pełni tylko jedną kartą. Co może być przyczyną tego problemu? REGULAMIN: 4.1 Przed założeniem nowego tematu, należy upewnić się czy temat nie został już wcześniej poruszony i czy nie jest już udzielona odpowiedź na dane pytanie. 4.2 Przed założeniem nowego tematu bezwzględnie należy skorzystać z opcji >>szukaj. 4.3 Jeżeli dany temat już istnieje, a nie ma w nim odpowiedzi na nurtujące nas problemy, to należy zadać pytanie w już istniejącym temacie. - Połączyłem z istniejącym tematem - mireczek01
  11. Witam. Ostatnio stałem się posiadaczem Meganki II z 2003 roku. Ma ona niestety kilka problemów, między innymi nie otwiera się klapa bagażnika. Wymieniany był zamek na drugi, działający w innym samochodzie. Sprawdzana kostka pod siedzeniami, kable, stycznik również zamieniany, lecz nic się nie dzieje, bagażnika nie da się otworzyć przyciskiem. Da się tylko w ten mechaniczny, awaryjny sposób. Wycieraczka tylnej szyby działa. Przy otwartym samochodzie jest brak napięcia na kostce przy silniku. Sprawdzona cała wiązka aż pod siedzenie, wraz ze złączami, popsikane wszystko kontaktronem. Co może być przyczyną? Połączyłem z istniejącym tematem - mireczek01
×