Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Kazionator

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph1
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    105

Ostatnio na profilu byli

87 wyświetleń profilu
  1. Na szczęście nie masz racji. Temat poszedł trochę w inną stronę, ale myślę że warto na to zwrócić uwagę bo może komuś się to przyda... Jak najbardziej można i powinno się wnioskować o rekompensatę za spadek wartości auta po wypadku, którego nie było się sprawcą. Najprawdopodobniej ubezpieczyciel sprawcy będzie się przed tym bronił, ale nie można odpuszczać i swoje się wywalczy... a może dożyjemy czasów gdy nie trzeba będzie o to walczyć i kasa będzie wypłacana od ręki. W końcu auto po wypadku i naprawie tracie na wartości - dlaczego nie będąc sprawcą mam ponosić taką stratę? Więcej info: https://rf.gov.pl/najczestsze-pytania-i-odpowiedzi/Utrata_wartosci_handlowej_pojazdu__20879 http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,19321050,gdy-auto-jest-mniej-warte-po-wypadku-jak-przekona-ubezpieczyciela.html?disableRedirects=true
  2. Mam hands free. Fabryczne radio działało pod tym względem identycznie jak chińczyk - wyłączało się po otworzeniu drzwi na zgaszonym silniku. Chińczyk wyłącza się też zaraz po zgaszeniu auta jeśli w czasie gdy auto było odpalone ktoś otworzył drzwi (np ruszamy spod domu, podwozimy kogoś, ten ktoś wysiada a my nie gasimy auta tylko wracamy pod dom - tu gasimy auto i radio gaśnie od razu) - nie pamiętam czy tak było w oryginale, może ktoś potwierdzi? Wydaje mi się, że nie ma opcji włączenia radia którymś przyciskiem bez zapłonu ale dziś jeszcze sprawdzę. Jak chcę zostawić radio dla czekającego pasażera czy jak kolega wyżej do sprzątania to włączam zapłon przy otwartych drzwiach. Po ich zamknięciu radio gra dalej, a wyłączy się po ich otworzeniu.
  3. @Silverek Zdecydowanie tak, ale ja nie mówię o obeznanych osobach. Mówię o laiku, który gdy w aucie zobaczy zobaczy radio pioneer czy coś innego kolorowego to od razu zorientuje się, że to najprawdopodobniej nie fabryczne. Tutaj masz radio i wyświetlacz, a ktoś średnio obeznany nie zwróci na to uwagi. No a ludzie średnio obeznani w temacie radia montowanego w megane to 99,9% naszego społeczeństwa
  4. Ciekawe, dzięki. Wciąż nie straszyłbym jednak problemami bo tu mamy jedną awarię, a dla kontrastu mamy setki pozytywnych komentarzy na aliexpress i podobnych stronach. Swoją drogą ten temat mówi sporo o spasowaniu i wyglądzie sprzętu - bo nawet właściciel auta przez kilka lat nie zorientował się, że to radio nie wyjechało z fabryki Renault
  5. @Juras386 @stryjek998 Oboje przepłaciliście bo u producenta na ali można wyrwać radio z kamerą za 1300-1400 lub 1100 na wyprzedaży. Inna sprawa, że taki temat już jest więc to dubel->
  6. Podlinkujesz? Czy temat zaginął? Tak czy siak normalne radio czy nawigacja też się może zepsuć, szczególnie że nie wiadomo co było przyczyną "uwalenia".
  7. Akurat nikt na forum nie zgłaszał z "tym czymś" żadnych problemów... No poza trudnościami w montażu, ale tu jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk to ogarnie w kilka godzin. Rozwiązanie może nieoryginalne ale laik tego nie pozna, a można zyskać całą masę funkcji.
  8. Przejrzałem temat i zauważyłem, że pisaliście wcześniej o zabezpieczaniu maty specjalną taśmą. Coś może być na rzeczy bo u mnie zrobił to jeszcze pierwszy właściciel w Rzeszy. Co do wypadania wężyka to tego w MIII jeszcze nie ruszałem ale identyczna miałem w Clio II. Demontowałem i montowałem je dwa razy i cholernie ciężko było to zrobić (w obie strony). Nie wiem też jak można by je było uszkodzić bo sprawiało wrażenie bardzo solidnego - musiałby się trafić mechanik z dwoma bardzo lewymi rękami... No chyba, że z biegiem czasu zmienili coś w tych złączach i już nie są takie solidne.
  9. Witam, Widzę, że doradzacie zabezpieczanie Megane III ale z tego co widzę samozapłony dotyczyły II - czy coś przegapiłem i w III też się zdarzały?
  10. @Saxim No to brak wiązki kastruje z części funkcji. Bez wykrywania wstecznego nie podepniesz kamerki tak jak pisaliśmy wyżej. Wyświetlacz nie będzie się ściemniał/rozjaśniał zależnie od włączonych świateł. To samo z podświetleniem panelu radia. Radio nie będzie się ściszało przy cofaniu. Przy wyświetlaczu nie będziesz miał informacji o stanie poduszek - swoją drogą dziwne że niepodpięty kabel od poduch nie wywalił Ci błędu. Jesteś pewien że w tym względzie wszystko dobrze z autem? Działa sterowanie z pilota przy kierownicy? Upchnięcie wiązki nie jest łatwe bo miejsca nie ma za radiem za dużo, ale można pójść w górę i większość przewodów upchać za panelem klimatyzacji nad radiem. Trochę gimnastyki i wszystko się zmieści.
  11. Na pewno wszystko działa? Nie masz błędu poduszek? Z tego co pamiętam nowy daszek nie miał miejsca na wpięcie przewodu od poduch, wpinało się go w tą wiązkę.
  12. @Saxim Wpinasz to w pasujący wtyk w tej dużej wiązce kabli. Generalnie wymieniasz tylko daszek i radio. Całą resztę (wiązkę kabli, ten brązowy komputerek, kamerkę...) dokładasz. Co do kamerki: U mnie fabryczny kabel do zasilania miał ze 30cm i chińczyk zalecał podłączyć się do światła cofania, ale za radą kolegi tomrud dokupiłem 5m podobnego przewodu i podłączyłem zasilanie do campow. Wszystko działa i jest prościej. Sam kabel przeciągnąłem za schowkiem, pod uszczelką progu, za plastikami osłaniającymi środkowy słupek (łączą się w dolnej części), pod uszczelką progu z tyłu i na wysokości siedzenia wszedłem za tapicerkę do miejsca zaślepki w bagażniku służącej do wymiany tylnych świateł. Stamtąd pod tapicerką wszedłem pod uszczelkę klapy bagażnika i pod uszczelką zszedłem pod zderzak i stamtąd do oświetlenia tablicy. Co do samego uchwytu na kamerkę... Twój jest połamany. Te kółeczko, które masz luzem nie powinno być luzem. Powinno to wyglądać tak: https://pl.aliexpress.com/item/32993169345.html?spm=a2g0o.detail.1000060.3.1bb52ee1rDsQUC&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0&scm-url=1007.13339.99734.0&pvid=7e0dfbcf-5c79-4005-8ac2-c45a00bf973c Tak czy siak nie wiem co masz u siebie ale do mojego hatchbacka to nie pasowało i musiałem kombinować. Jest ciut za duże i samo światło ma inny wtyk. Mój oryginał wygląda tak: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8GN8BrMnJXKJkSaelq6xUzXXag.jpg Wyjąłem z niego samo mocowanie żarówki (dwa druciki), włożyłem w nie żarówkę i ten zestawik wsadziłem w oryginalny przewód, owinąłem taśmą izolacyjną, wsadziłem w to kółeczko, które masz wyłamane (dzięki taśmie się zaklinowało a i samo mocowanie żarówki jest zabezpieczone) i działa. Tak jak wspominałem sam plastik jest za duży, ale jednocześnie wchodzi u mnie w otwór w zderzaku na tyle, że się klinuje i nie wypada (brakuje z milimetra żeby schował się na płasko, ale się trzyma, działa, nie wypada więc na razie nie będę tego poprawiał). Nieprofesjonalnie? Tak. Działa? Jak najbardziej A, chińczyk ma jeszcze w sprzedaży taki uchwyt: https://pl.aliexpress.com/item/32989954762.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.1e1d2e0eMtg8US Ale ten już całkiem mi nie pasował. Inny wtyk i jest już mocno za duży. Niestety nic o parametrach mojego oryginalnego mocowania nie znalazłem.
  13. @Silverek Buty też trzeba ściągać przed wejściem do auta? @marekzyw Ciężko możliwe że dobry szpec by to podłączył, ale na pewno się nie da na zasadzie kupujesz i łączysz kilka wtyczek.
  14. Ja wykorzystałem masę uszczelniającą boll https://allegro.pl/oferta/boll-poliuretanowa-masa-klej-uszczelniajacy-szary-7917347081 Kolor masy podszedł mi pod auto, więc w moim przypadku to dodatkowy plus. Czy opłaca się bawić w naprawę? Jakby nie patrzeć to 100złociszy zostaje w kieszeni. Czasu na naprawę wyjdzie tyle samo co na wymianę, a jak nie masz dwóch lewych rąk to z przeciekami masz spokój na dłużej niż przy tej tandetnej uszczelce z nowej lampy.
×
×
  • Utwórz nowe...