Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Gambler

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PH II
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    170

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Najpewniej tak, widać że pierścienie są do wymiany i wypala 2. Trudno, jeździ w porządku, opchnę jakiemuś cyganowi ten się ucieszy albo poczekam aż umrze i na złom. Samochód za jedną tygodniówkę to nie ma co płakać, tutaj auta za darmo oddają żeby miejsce zwolnić nie mniej dzięki za porady, trochę nowości się nauczyłem i sprzętu kupiłem żeby drugi raz dobrze sprawdzić furę.
  2. Samochód kupiłem od angola w tamtym roku. No cóż remontu tutaj nie zrobię, a tym paprochom nie dam nic naprawiać, bo właśnie sam po nich już kilka aut naprawiałem, a opinii nikt pozytywnych nie wydał. Pozostaje widocznie albo sprzedać albo zajeździć go i zezłomować. W każdym bądź razie dzięki wielkie za pomoc, poprawa jest znaczna. Napiszę dzisiaj jeszcze żeby nowe koło przysłali i tyle, więcej nie ma sensu robić.
  3. A więc tak: 1) Podmieniałem cewki i pomiary wyprzedzania po korekcji wyglądają następująco (pół minutowe): Na starych: 7,8 do -2 1 cyl: 6,7 do -2 2 cyl: 6,3 do -3,2 3 cyl: 4,8 do -2,4 4 cyl: 5,5 do -2,4 2) Wibracje znacznie ograniczone, w tyłek dawał wydech (mocowanie puściło). 3) Zmniejszyłem przerwę na świecach i rzeczywiście wibracje spadły do minimum, niestety po 2 dniach silnik zaczął dygotać, ale nie tak jak wcześniej. 4) Zmierzona kompresja: a) Bez oleju: 10/6/10/10 b) Na oleju: 12/8/12/12 Błędy jakie się pojawiły (możliwe że przez pomiar kompresji): DF119 - Czujnik wałka rozrządu: a) Nieprawidłowe ustawienie zęba wałka rozrządu - nieciągły b) Pomiar fazy poza zakresem - nieciągły
  4. Ok w porządku, więc nowa cewka też jest w drodze. Mam mikroskop cyfrowy więc podejrzę dokładnie te świece. Odezwę się w weekend. Dzięki wielkie Świece w idealnym stanie, oleju już nie ma. Co do potężnych wibracji, okazało się że puściła guma od wydechu końcowe, dzisiaj całkiem się przerwała więc łatwo doszedłem co i jak. Po naprawie wibracje spadły znacznie. Zmniejszyłem przerwę na świecach i rzeczywiście, auto niemal przestało chodzić nierówno. Czuć delikatne wibracje, ale poduchy pasowało by wymienić. Co mnie martwi, Kompresja wygląda następująco: 10/6/10/10, test olejowy podniósł każdy pomiar o 2 czyli 12/8/12/12. Cewka jeszcze nie przyszła więc nie sprawdziłem.
  5. Szczelinomierz zamówiony, do piątki wszystko będę miał więc będę działał i dopiero wtedy się odezwę co i jak. Czy to sprawdzanie cewek na zasadzie wyciągnięcia świec, podpięcia na zewnątrz wszystkiego i kręcenia ma sens? Raczej nie wyjdzie z tego nic, skoro czasami pracuje lepiej, tak jakby jakiegoś przebicia dostawała?
  6. Dzięki Jabrze. Świece również wymieniłem na nowe: NGK BKR6EZ, cewek nie ruszałem chociaż drgania wcześniej również się pojawiały ale nie tak duże, myślałem że to wina angielskich mechaników i na wstępie zrobiłem porządny serwis. Do tej pory użytkowałem tylko bmw, sam jestem informatykiem z pasją do samochodów więc to wszystko tak kuleje z mojej strony. Poczytam jak sprawdzić cewki i spróbuję je zdiagnozować. Świece wyglądają w porządku, do piątku przyjdzie mi sprzęt do pomiaru kompresji więc to też sprawdzę. Przy wymianie świec jedna cewka była w oleju razem ze świecą, teraz tego problemu nie ma, ale może uległa uszkodzeniu? Świece: NGK BKR6EZ Cewki: BERU
  7. Koło pasowe żyleta, poducha silnika ta góra jest chyba do wymiany (jestem w stanie ruszać silnikiem ręcznie), chociaż wycieków czy pęknięć nie widać. Zastanawia mnie tylko dlaczego nagle miałaby przenosić takie wibracje. Odpaliłem dzisiaj przy -1' samochód, nie było typowego zgrzytania koła tylko taki lekko basowy dźwięk który ucichł tak samo szybko, ale sam silnik pracował równiej. Przy odpalaniu godzinę temu (nagrywałem dźwięk w celu reklamacji koła) zgrzytało koło, ale silnik chodził zdecydowanie równiej. Przy przestawionym rozrządzie chyba zawsze chodziłby kulawo? Pomiar z kompa odnośnie kąta zapłonu będzie miarodajny i ten wstawić na forum? Testy: Słyszałem teraz wyraźnie dźwięk wydechu dzwoniącego pod autem, w piątek wchodzę pod auto i sprawdzam powód, ale przy odpuszczaniu gazu szarpnie autem albo stuknie więc pewnie poducha od spodu padła i dlatego tak się dzieje. Dalej nie wiem czemu pracuje nierówno, błąd df119 znowu się pojawił: -Błąd wałka rozrządu -Pomiar fazy poza zakresem -nieciągły
  8. Tak, elektrozawór wymieniłem na nowy. Bez zmian błąd wywala sporadycznie mimo że pracuje nierówno cały czas. Nie wiem jak tutaj, ale w BMW zawsze miałem problemy z paleniem przy walniętym czujniku i to na ciepłym, do tego brak mocy, dymienie. Tutaj jedyny objaw jaki mam to nierówna praca, bez dymienia, bez problemów z paleniem.
  9. Witam, miałem problem z KZFR (często chrobotał i gasł za pierwszym odpaleniem, czasami jak depnąłem po gazie to przestawał jechać), postanowiłem wymienić koło wraz z rozrządem filtrami, olejami, świecami itp. Wszystko poszło sprawnie i gładko, koło wymienione wraz z elektrozaworem i tak: Odpala elegancko, trzyma obroty, moc w sumie też chyba jest odpowiednia, ale przy KAŻDYM odpaleniu na zimnym słychać KZFR przez 2-3 sekundy. Wydaje mi się, że tylko i wyłącznie wada fabryczna samego kołą wchodzi w grę. Drugą kwestią jest pojawienie się drgań i to dosyć sporych jakieś 3-4tyg po wymianie rozrządu. Tydzień później przy ruszaniu (obroty zwiększone o 100-150) oraz przy jeździe w granicach 1800 obrotów słychać metaliczny dźwięk wydechu jakby był dziurawy i mocniej trzęsie budą. Pogłębiło się to po odpięciu cewek w celu sprawdzenia. Rozrząd ustawiony tak jak powinien na blokadach, więc raczej nie powinien być przestawiony. Dzisiaj pierwszy raz się zdarzyło, że po odpaleniu pochodziłą na biegu jałowym może 15-20s i zgasła. Tylko ten jeden raz. Błąd jaki się czasami pojawia to sporadyczny błąd czujnika położenia wałka rozrządu (df119).
×