Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

halas2

Użytkownik
  • Zawartość

    110
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

10 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III phI
  • Silnik
    1.5dci 110 836
  • Przebieg (tys.km)
    215

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika/Automatyka

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. A jaka jest różnica przy równym obciążeniu pomiedzy LPG a PB. Może mapa LPG rozjechana?
  2. Nie wiem jak w Megane 2. Ale w Lagunie 2 bez problemu się dokładało tempomat. Właśnie dokładało się przycisk. Czujnik na pedał sprzęgła(niebieska wtyczka) a przysieki w kierownicy to klawiatura analogowa. jak ktoś nie chciał wymieniać kierownicy i taśmy jak ja to kupował 4 przełączniki 3 rezystory i działało:) Trzeba zobaczyć na schemat bo zwierając dwa odpowiednie piny w tej białej wtyczce powinna się zaswiecic włączenie tempomatu. Jak się włączy to sprawdzić czy jest reszta wiązki.
  3. No nie do końca jest sucha Reszta punktów ok. Chociaż nie jestem przekonany do fakt ze z dpf będzie puszczać dyma. Ad1. Wymieniam co 10tys razem z olejem. tak jak wszystkie filtry zresztą. AD2. Czyszczony w lecie dolot i zawór. Ad3. nie wymieniałem odmy ale właśnie w samym króćcu domy nie jest zbyt mokro łatwiej tam znaleźć coś na wzór przypalonego oleju. W 2019 po zakupie ściągałem tą klapkę od odmy i guma nie przejawiała większych oznak starości i tym podobnych rzeczy. Przebieg wtedy to 195tys. Nie przekonuje mnie używane turbo. Chyba jednak bym wolał regenerac
  4. Numerki PR do sprawdzenia działania EGR to numery z CLIP. - Reszta w wiadomości prywatnej na temat połączenia się:) Ta rura o której wspominasz to zassanie powietrza. Z góry jest złapana jedną śruba i do turbo przykręcona dwoma śrubami na klucz 10. Aby się do niej dostać najwygodniej odkręcić prawe koło. Ale jak jesteś uparty to wystarczy skręcić maks w lewo i tez idzie się do nich dostać. Tyle że trzeba położyć się na ziemi. Jak już zdejmiesz rurę to EGR się trzyma na 3 śrubach na klucz 8. Wracając do sprawdzania 3 krotne grzanie bardzo mi pasuje na nieprawidłowe świece. Ja b
  5. @aniewa. Przez pierwszy rok była mokra tylko przed intercoolerem. Za było sucho. A napewno już nie łapał olej. Z zatrzasnietej na przepustnicy rury. @omega jak przed pandemia i narodzinami młodego jezdzilem więcej na autostradach to na 10tys dolalem jak pamiętam niecały litr. A jak nie przekraczam 120 na codzien to generalnie nie dolewam więcej niż 200ml na 10tys aby się wszystkie kropki na wyświetlaczu świeciły bo nie lubię jak gasną:) Tak więc niby olej jest ale go zbytnio nie ubywa. Myślę że nie ma co tylko trzeba jeździć co conajmniej do wiosny:)
  6. Hej Od około marca zauważam olej w dolocie za intercoolerem. Wcześniej turbo było mokre to fakt. W rurach zaraz za turbo był olej to fakt. Ale reszta była sucha. Generalnie jak nie jeżdżę po autostradach to oleju dolewać nie trzeba. Wymieniam olej co 10tys. Od ostatniej wymiany 6 tys i niby nie ubyło nic strasznie. Przebieg 224tys. Przy odmie może nie jest sucho jak pieprz ale też nic nie pływa. Turbo ma delikatny luz poprzeczny i delikatny wzdłużny. Ale nowe duże turbo też potrafi mieć luz :). Według ecu turbo ładuje tak jak trzeba. Jak myślicie. Robić czym prędzej czy jeszcze czas
  7. Nie wymieniaj świec w ciemno. Ja nie miałem tego na myśli. Może zbierzmy wszystko w punktach 1.Wykręć świecę zapnij jej zasilanie z przekaźnika przewód z jej obudowy do masy i zobacz jak grzeje i zobacz jej symbol. 2.Sprawdź połączenia elektryczne tak jak mówili przedmówcy u mnie w 2009 roczniku przewody plusowe dały się dokręcić o 1/4 obrotu a masowe w lewym nadkolu były lekko zaśniedziałe i dokręciłem je około 1/2 obrotu. Do wyciągnięcia przekaźnika wyciągnij jeszcze przednią lewą lampę. Bedzie wygodniej i zobacz jak tam wyglądają styki. 3. Sprawdzić wiązkę sterowania prz
  8. Dobra informacja. Mój miał być niby na pic a np z nowym berlingo miał problem. A inny zagadał.
  9. Co do EGR to nie zgodzę się z optymalną temperaturą pracy. W zimie poniżej 5 stopni powietrza zasysanego egr jest cały czas zamknięty. A Jak na zewnątrz jest np 20 stopni to egr się juz otwiera po około 7-10 sekundach. Przynajmniej w moim 836. Możesz jeszcze sprawdzi dokręcenie króćca na pompie. U mnie był słabo dokręcony i podciągało tam powietrze. Ale gdyby był to problem z paliwem to by nie palił dobrze po 5 podgrzaniu świec.
  10. Wkręciłem stare świece. W temperaturach powyżej zera porostu dłużej kręcił np 6 sekund. Przyszły mrozy i zrobił się problem. Jeśli kupiłeś beru musza miec numerek tak jak pisałem wyżej. Jak świece były rok temu wymieniane to odkręć i zobacz nie powinny się zapiec. Kupiłem te świece i przyjechały nie te. https://allegro.pl/oferta/megane-scenic-iii-1-5-dci-swieca-zarowa-4-sztuki-7853650421?snapshot=MjAyMC0wOC0yMlQxMDo0NDo0Ny4yOTlaO2J1eWVyOzY2ZDQyYzAxNzMwZTgwNzczNTA1YzkxNmYxOTIzMDE5NmQ0MjIxZjFkNzVmMTkyMzM5MWU4YzYxYzc3ZmJjNWI%3D A odpalał tak Ja mam siln
  11. ad do punktu pierwszego. U siebie wymieniałem przekaźnik świec jak szukałem problemu. Świece grzały identycznie jak na starym ale po ściągnięciu przewodu ze świecy na nowym pojawia się błąd w clip. A na starym nie. tak jak by linie diagnostyczną miał uszkodzoną.
  12. Po wymianie świec na prawidłowe zauważyłem korektę dawki przy uruchomieniu. Zmniejszyła się troszkę ale może to też wynikać z faktu że silnik szybciej łapie.
  13. No i wszystko się zgadza. Też kupiłem takie świece. Też mam oryginalne kartoniki niby beru ge110. A jednak były nie te:). Przekaźnik jest półprzewodnikowy i nie ma styków. Z moich obserwacji wynika że na początek przekaźnik daje około 12v potem silnik kręci i po uruchomieniu silnika podaje niecałe 3v. Jak tak nie jest to albo przekaźnik albo wiązka. Ecu-przekaznik
  14. Normalne obroty podczas odpalania to około 200obr/min. Ja też byłem przekonany że mam prawidłowe świece. Proponuję wykręcić jedna świece zapiąć przewód rozruchowy do masy. Podpiąć przewód z przekaźnika i włączyć grzanie. Jak nie ma żaru a robią się tylko ciepłe to jednak nie te. Ja mając nie te świece co trzeba to od 5 stopni na plusie już kręciłem dłużej rozrusznikiem a od -1 to wogole porażka. Ale co ciekawe przy -7 również odpalało.
×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!