Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

halas2

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI
  • Silnik
    1.5dci 110 836
  • Przebieg (tys.km)
    196

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika/Automatyka

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. To dlatego nie znalazłem czujnika :). Ostatnio jak byłem na kanale to wężyki przy filtrze wyglądały ok. Odczyt 11g był po jeździe autostradą. a spadł na 10 po spokojnie zrobionej trasie 100km z czego 20 w mieście z lekkim korkiem. Dlatego mnie to zdziwiło. Dziś po takiej samej trasie sprawdzę jak wygląda odczyt. Dzięki za info Po dzisiejszej trasie jest 12.8g na prawie 1300km czyli wychodzi 1g na 100km. Wygląda że wszystko jest ok. Dobry przeskok z wypalania co 240km. Jeżdżę obserwuję ale temat wydaje się zamknięty przynajmniej z mojej strony. Dzięki wszystkim za udzielenie się w wątku
  2. Pozwolę sobie zaktualizować status usterek. Wtryskiwacz numer 2 poszedł na stół. Uszkodzony mechaniczne i uszkodzony stos piezo. Po wymianie dużo lepiej lecz nadal sporadycznie był błąd wtrysku 3 i delikatne szarpniecie. Pewnego poranka auto odpaliło na 3 cylindrach. Zawiesił się wtryskiwacz 1. Z błędem pierwszego wtrysku auto przyjechało z Francji. Dwa kolejne wtryski na stół i wtrysk pierwszy uszkodzony piezo. Wtrysk 3 regeneracja i nowy kod. Po złożeniu auto chodzi równo i nie kicha już od 1200km. Filtr przez ten czas sie jeszcze nie wypalił a wypalał się co 240km. Nazbierało się 11.4g po czym w ciągu ostatnich 100km spadło do 10g. Także u mnie wyszły padnięte wtryski. Głównie wtrysk 2 psuł temat. Gdzie idą wężyki od FIltra DPF? Gdzie znajduje się czujnik? Sprawdził bym jeszcze bo ta spadająca ilość sadzy mnie zdziwiła. Aczkolwiek jest możliwa taka sytuacja. przynajmniej tak mi się wydaje.
  3. Sprawdzałem temperaturę przed uruchomieniem zimnego silnika rano. Na zewnątrz było 22 stopnie w garażu było chłodniej a czujnik pokazał 23,5stopnia. chyba ze słońce przez małą szybkę poświeciło na maskę podczas wschodu słońca. Błąd DCT020125 na początku pojawiał się częściej. towarzyszy temu szarpniecie i błąd na desce. aktualnie raz na około 200 występuje szarpniecie silnikiem. I zdarz się że przy czymś takim zaraportuje błąd. ale nie jest to reguła bo czasem szarpnie ale nie zaraportuje błędu. Myślę że olej 2T w dłuższym czasie załatwi temat. Oprócz korekt wtrysku 2.
  4. Może tak żeby złapać chronologię wydarzeń - Na początku auto dużo paliło. filtr wypalał się co 240km po czym znalazłem dziurę w intercoolerze. wymieniłem. nniestety nie wiem ile jeździł z tą dziurą. - Po następnych około 600km wyczyściłem egr. - po tych zabiegach wypalanie skoczyło najpierw na jakies 380km po czym kolejne nastąpiło po 550km. - Następnie zrobiłem 30km autostrada blisko 4tys obrotów i podczas tej jazdy filtr się wypalił znowu w okolicach 250km - Zrzut ekranu jest z dnia następnego czyli jazdy do pracy i wróciłem specjalnie autostradą żeby powtórzyć. Myślę że jest to efekt wypalania sie sadzy nazbieranej w silniku przez dłuższy czas. Jeśli się mylę to filtr nadal się będzie wypalał co max 500km więc albo będzie już przepchany albo coś jest nie tak. Dlatego moje pytanie wcześniej było jakie wartości powinien wskazywać przepływomierz. Zauważyłem że do 5 stopni w górę stopni może kłamać czujni powietrza zasysanego w przepływomierzu. Końcówka rury jest czysta
  5. Proszę wrzucam ostatni zrzut z clipa dotyczący filtra. wykonany po powrocie z pracy czyli po trasie 43km i przed zgaszeniem silnika. Co sądzisz o tych wartościach??
  6. - W moim przypadku dział jazd po mieście to około 10% - Olej Wymieniałem teraz po niecałych 3 tys km bo wychodzi na to ze auto do tej pory miało wymieniany olej co 30tys. - Udało mi się usunąć wyciek płynu z węża od egr. - Średnia wypaleń dpf według clipa to 1600km. Tyle ze mi najwyższy wynik jaki się udało uzyskać do 550km. auto miało uszkodzony intercooler. niestety nie jestem w stanie stwierdzić jak długo z nim jeździło bo tylko gwałtowniejszy start turbiny był mocy nie brakowało spalanie było podwyższone. Ja do wymiany intercoolera zrobiłem 860km i kolejne 800 po których wyczyściłem egr. Dopiero po tych robotach przegoniłem po autostradzie zobaczę co teraz się będzie działo. - Co do korekt wtrysków zauważyłem ze na zimnym po odpaleniu jak zaczyna nierówno pracować korekta 2 wtryskiwacza podchodzi do 1.4 silnik troszkę wyrównuje prace po czym w miarę nagrzewania wartość spada tych z screenu powyżej. Dlatego jego podejrzewam że jest przyczyną nierównej pracy na zimnym a może i częstszego wypalania filtra. - Zastanawia mnie jeszcze dźwięk silnika podczas pracy. Taki troszkę głuchy odgłos. W dolocie i w wydechu nic nie słychać. Stojąc nad silnikiem też raczej nie słychać. bardziej stojąc obok auta.
  7. Chciałem kupić takie złączki ale znalazłem tylko w cenie około 50zl za sztukę co za mnie jest troszkę kosmosem. Na wężyk i szerokie opaski też powinno być:) Wrzucam zrzut korekt wtryskiwaczy na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Tak jak pisałem wyżej. Przegoniłem auto około 30km autostradą z obrotami pomiędzy 3,5-4tys. Filtr nazbierał sadzy trochę szybciej niż zwykle i wypalił się. Po tej operacji mam wrażenie że silnik pracuje troszkę płynniej oraz przycichło turbo. Zauważyłem też że wzrosła wartość zasysanego powietrza. Po zatrzymaniu się było czuć taką przypalającą się sadzę. Temat dziś powtórzyłem na 20km drogi ekspresowej lecz z mniejszymi prędkościami.
  8. Kupiłem używane na allegro. Tylko patrz na wygięcie wężyków bo oryginalne są twarde a występują w rożnych wersjach. W moim przypadku była pęknięta zapinka na filtrze i połowa wężyka to było powietrze. Po dociśnięciu było ok do pierwszego wyboju Francuska jakość warsztatów
  9. Prawdopodobnie dostanę wtrysk lub 2 z demontażu z rozbitego samochodu nim wpadnie do niszczarki we francji stąd moje pytanie. O wtrysku innym niż oryginalnym nawet nie myślałem.
  10. - Niestety kupiłem olej syntetyczny castrol. Kolejny będzie ravenol. Już zamówiłem. Wiem że chodzi o ilość popiołu z oleju. - Co do punktu drugiego. Świece sprawdzałem wszystkie 4 maja taka sama rezystancje. Pojeżdżę jeszcze chwilę i spróbuję zamienić wtryski. I takie moje pytanie co podpunktu 2/d. Jak ważne są wtryski z tej samej partri?? Co w sytuacji gdy wymieniał bym jeden wtrysk?. Oczywiście z kodowaniem.
  11. Z olejem 2t zrobiłem około 2tys km. Nie klepią już tak nieprzyjemnie. - W aucie po deszczu nie zbiera się woda. Wygląda to ok. Przerabiałem zatkane odpływy w Lagunie jak miałem. - Z czerwonym polem wiadomo nie trzymam ciągle na odcince. Bardziej chodziło mi o fakt że nie zmieniam biegów przy 2tys. I nie boje się 3.5tys obrotow:) -co do korekt wieczorem po pracy podłącze clipa i zamieszczę zrzut ekranu. Będa to najdokładniej przekazane wartości. Nie mniej jednak są blisko 1.
  12. -Było powietrze między filtrem a pompą z powodu uszkodzonych złączek. Jak i pomiędzy gruszka a filtrem. Przewody i złączki wymieniłem. Pojawia się czasami bąbel przy gruszce po zgaszeniu. W przewodzie do pompy od tamtej pory nie widziałem powietrza. - Sprawdzę stan przy ECU bo jak jest troszkę wiglotniej to mam wrażenie że jest gorzej. Do pracy mam 20km drogi pozamiastem i około 20km ekspresowej. Plus dojazd do domu. Łącznie 43km w jedną stronę. Może nie ciągle wysokie obroty ale przyspieszam dynamicznie tak samo wyprzedzam. Nie boje się czerwonego pola. Zostało mi jeszcze trochę nawyków z benzyny. Tym bardziej że równolegle jeżdżę autem benzynowym. -przebieg auta 198tys. -jaka powinna być zasysanego powietrza na wolnych obrotach? U mnie było 28 niestety nie pamiętam jednostki. -zawsze rano po uruchomieniu około 40sekund pracuje delikatnie nierówno mocniej telepie silnikiem. I zauważyłem w clipie że 2 wtryskiwacz na zimnym silniku ma korekcję 1.2 a na ciepłym 0.8. Dlatego podejrzewam go trochę.
  13. -Rok produkcji 2009. -Filtry wymienione odrazu po zakupie. -Styki mogę pipsikac kontaktem ale zaglądałem tam już i nie widać śniedzi ani nic z tych rzeczy. -Zawsze tankuje do pełna na markowych stacjach (lotos-orlen) -Autem codziennie dojeżdżam do pracy droga ekspresowa. W ciągu ostatnich 500km 200km zrobiło w górach. -Dolewam oleju 2T wyciszyło to trochę wtryski. I szarpanie i wyskakiwanie błędów owszem zmalało. Ale dalej się zdarza.
  14. Wymieniłem intercooler bo miał dziurę. Wyczyściłem EGR. Wypalanie filtra następuje teraz co około 500km. Ogólnie był spokój ostatnio ale znowu wyskoczyły błędy w clipie. Na desce nic się nie pojawiło. Wtryskiwacz 3 i 2 błąd ten sam co był czyli DCT020125 lecz def2. Czasami delikatnie szarpnie silnikiem. Tak raz na około 100-150km. Czepiać się wtrysków? Na które parametry zwrócić uwagę i zebrać logi?
×
×
  • Utwórz nowe...