Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Haifisch

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.4 Tce
  • Przebieg (tys.km)
    150

Ostatnio na profilu byli

184 wyświetleń profilu
  1. Dzięki za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Wtryskiwacze zmienione w zeszłym roku bo właśnie były zasyfione i gazownik powiedział, że nie dało rady ich wyczyścić. Są to prawdopodobnie barracudy (wcześniej yeti) Grzanie wtrysków mam włączone. Spróbuję w wolnej chwili ustawić tą temperaturę na 35 C i sprawdzić te parametry o których mówisz.
  2. Mam ustawione 30 C. Przy tym ustawieniu jak są mrozy to potrzebuje około ~4km żeby się przełączyć i średnio mi się uśmiecha to jeszcze przedłużać tym bardziej że mam do pracy jakieś 8 km. Opóźnienie dla każdego cylindra to właśnie 2 sekundy.
  3. Witam, otóż wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz zaczyna się problem z szarpnięciem przy przełączeniu na gaz. Jeśli akurat się przełączy przy wciskaniu sprzęgła i schodzeniu z obrotów to potrafi zgasnąć. Zaopatrzyłem się w kabel do diagnostyki LPG ale nie mam w tym doświadczenia. Zmieniłem tylko sposób przełączania z "jednocześnie" na każdy cylinder osobno ale to nie rozwiązało problemu gdyż są 4 mniejsze szarpnięcia zamiast jednego. Instalacja to LPG tech. Byłbym wdzięczny za pomoc.
  4. Nikt Ci nie odpowie na takie pytanie. Musisz przemyśleć, dokładnie sprawdzić i podjąć decyzję. Możesz zrobić nim bez problemu kolejne 200 tys a równie dobrze możesz zaraz remontować. Jeśli robił trasy to nie bój się takich interwałów olejowych. Ilu właścicieli miał ten samochód?
  5. Ale zaraz, zaraz. Gdzie ja cokolwiek zachwalalem? Swojego nie chwalę aczkolwiek jestem zadowolony. Będziemy niebawem zmieniać drugi samochód w rodzinie i prawdopodobnie wybór padnie na Megane IV z 1.6 Sce bo ten się jeszcze nadaje do gazu. Ja tu tylko wrzuciłem ile mi 1.4 TCe spalił gazu na ostatniej trasie oraz zapytałem ile spaliłby przy takiej jeździe 1.5 dCi bo najzwyczajniej w świecie tego nie wiem bo nigdy tym nie jeździłem a mam wymieniać jakie silniki są teraz najlepsze? O co tu chodzi?
  6. Jestem jak najbardziej za obalaniem mitów. Tylko proszę, nie myl merytoryki z totalną opozycją do wszystkiego.
  7. Widać, że masz za dużo wolnego czasu. Temat dotyczy porównania 1.4 TCe z dCi a Ty mówisz że mam ich nie porównywać? Co Ty bierzesz? Człowieku ewidentnie masz jakiś problem ze sobą. Ja tylko podaje obiektywnie dane - tyle i tyle przejechałem i tyle mi wyszło- nie wiem czy dużo czy mało - dla mnie w sam raz a Ty tylko wszystko na korzyść diesla. Lej więcej oleju 2T na moje oko to tak pół na pół. Spali Ci jeszcze mniej i będziesz mógł pisać na forum. Nie pozdrawiam i nie odpowiadam Ci więcej. No to dobry wynik.
  8. Wczoraj robiłem trasę 400 km większość na A1 z prędkością 160km/h na tempomacie. Średnia prędkość na 400km to 87km/h. Spalanie gazu wyszło 11,39 l. Ciekawe ile spaliłby 1,5dci przy takim traktowaniu.
  9. Jeśli i tak już zeszliscie z tematu wysokiego spalania w TCe na wojnę o grosze w różnicy w spalaniu nowego diesla czy innego LPG to chciałbym tylko powiedzieć, że lanie oleju 2T do ropy to głupota. A dlaczego to odsyłam do YT i profesora chrisa. Fajnie pokazuje jak się miesza olej z ropą.
  10. Ogłoszenia wygasło!

    • POSZUKUJĘ
    • Używany

    Witam, poszukuję klapy bagażnika do Megane iii kombi.

    NaN

  11. Może nie jestem scisłowcem ale potrafię policzyć sobie spalanie. Tylko już gorzej ze stosunkiem benzyny do gazu bo nie liczę dokładnie po ilu km po każdym odpaleniu przejechałem do przełączenia na gaz. Chciałem tylko orientacyjnie zapytać i porównać do innych czy wszystko w porządku. Nie wiem jaką temperaturę przełączania mam ustawioną bo brakuje mi interfejsu do gazu. Jak będę u gazownia to zapytam. A co do tematu i spalania gazu w moim 1.4 TCe to wychodzi 10 l/100km czy jeżdżę po mieście czy autostrada do 140km/h. Klimatyzacja cały czas włączona.
  12. Sorry, faktycznie za mało danych. Do pracy mam 10 km, sporadycznie weekendowe wypady 100-200 km ciężko ocenić stosunek PB do LPG. Najgorzej właśnie ta zima. Bo pół drogi przejeżdżam na PB. Wiem że cierpi pompa na rezerwie ale czy ona chodzi jeśli silnik chodzi na gazie?
  13. Panowie czy pełny zbiornik paliwa na 6000 km to dobry wynik? Zatankowałem do pełna w styczniu i teraz już głęboka rezerwa. Ten 1,4 TCe strasznie długo się zagrzewa w zimie. Żeby się przełączyc na gaz potrzebuje jakieś 5-6 km.
  14. Ja podobnie tylko w zeszłym roku. Tylko ja kupiłem samochód już z LPG nie znając jego historii, bez żadnej książki serwisowej. Odpukać, na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Dałem tylko niedługo po zakupie pokrywę rozrządu do uszczelnienia i tak wyszło że przez 15 tys km wymieniłem sobie olej 3x za każdym razem motul x-cess 5w40. Wydaje mi się trochę rozdmuchany problem z tą uszczelką. Na tyle samochodów z tym motorem to normalne że się zdarzy. Wiadomo, że w dobie downsizingu trzeba bardziej dbać niż o stare pancerne silniki i zmienić nawyki podczas jazdy.
×
×
  • Utwórz nowe...