Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

crea000

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PH II
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czy chodzi o tę śrubę? Kanału nie mam, ale postawię samochód na kobyłkach i postaram się sprawdzić dojście. Czy tam jest jakaś specjalna nasadka?
  2. Z dostępem do kanału mam problem. Jest ogromna poprawa po wyczyszczeniu miejsca styku felga-tarcza hamulcowa. Drgania zwiększają się podczas pokonywania łuków w lewo przy prędkościach powyżej 100. Drgania występują na luzie, podczas odpuszczenia gazu jak i podczas przyspieszania. To chyba wskazuje na te prawą półoś.
  3. Nie zakładam nic innego niż oryginał. wczoraj dokładnie wyczyściłem miejsce styku felga-tarcza hamulcowe. Jest znaczna poprawa. Muszę poobserwować przy prędkościach autostradowych.
  4. Temat zawieszony. Samochód jeździ bardzo dynamicznie i na razie nie szukam dziury w całym. Zapewne za jakiś czas i tak będzie do roboty UPG, bo podobno w meganach powyżej 160kkm ten problem występuje - wtedy doprowadzę ten silnik do porządku. Nowe poduszki. Ta olejowa jak i ta dolna. Są, marki GSP. Kiedyś w starej meganie wymieniałem same przeguby zewnętrzne i co do jakości złego słowa nie mogę powiedzieć. Nadal potrzebuję opinii odnośnie tego oscylowania prawej półosi. Czy to w miarę normalne, czy jest ona skrzywiona? Pomiar czujnikiem zegarowym wskazał wychylenia o 6 dziesiątek, ale trzeba brać na to poprawkę ze względu na naloty rdzy a nie miałem czasu przygotować powierzchni pomiaru wcześniej. Czasami zauważyłem podczas skrętu takie sporadyczne stuki, ale bardziej jak naprężenia. Poduszki amortyzatorów można wykluczyć, bo są nowe, sprężyny też są nowe.
  5. Po co pisać takie głupoty nie wnoszące nic do tematu. Zadałem bardzo proste pytanie. Czy bicie prawej półosi widoczne na załączonym nagraniu jest normalne czy kwalifikuje element do wymiany.
  6. Tutaj nie będę bawić się w używane. Kupię nowe półosie. Proszę tylko o potwierdzenie, czy Na podstawie załączonych nagrań ta oś rzeczywiście nadaje się do wymiany, czy może terenówki tak mają?
  7. Dziś miałem chwilę czasu, więc zabrałem się za poszukiwanie winowajcy. Czy przegub wewnętrzny powinie mieć jakiś minimalny luz w kierunkach góra/dół? Tarcze mają bicie boczne max 3 setki, wiec są ok. Tak czy siak chyba mamy winowajcę. Prawa półoś. Co prawda są pokryte duża ilością rdzy, ale na moje oko widać jak rezonuje.
  8. Dzień dobry, Borykam się z problemem drgań kierownicy po przekroczeniu prędkości 90. Drgania nasilają się do prędkości 110, a w 120 praktycznie znikają. Mam wrażenie jakby wjeżdżając na wzniesienie przy w/w zakresie prędkości drgania były bardziej wyczuwalne. Czasami zdarza się, że drgania w zakresie prędkości 90/120 nie występują - ale to bardzo rzadko. Podczas hamowania przy różnych prędkościach nic nie czuć na pedale hamulca - wykluczam tarcze, aczkolwiek nie mierzyłem bicia bocznego tarcz. Ale gdyby był to problem tarcz, to bicie byłoby wyczuwalne na pedale hamulca. Na oryginalnych felgach renault i oponach zimowych jak i na zestawie innych aluminiowych felg i opon letnich - problem bicia występuje. Wymienione: Łożyska piasty x2, Poduszki amortyzatorów z łożyskami x2, Zawieszenie bez luzów, wszystko na oryginałach (wahacze, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów), Nowe 4 sprężyny obniżające -40, Koła wyważane w rożnych zakładach, ostatnie wyważanie na wyważarce hunter. Zauważyłem, że po zmianie sprężyn na twardsze drgania są o mniejsze amplitudzie, niż na oryginalnych sprężynach. Zasadnicze pytanie, bo nie ufając warsztatom samochodowym chciałbym we własnym zakresie zdiagnozować problem. Skoro utwardzenie zawieszenia przyniosło efekt w postaci zmniejszenia amplitudy drgań, to zapewne problem jest na biciu góra dół koła. Stawiam na półosie. Tylko jak garażowym sposobem zdiagnozować uszkodzoną półoś, najlepiej bez odpinania jej od skrzyni?
  9. Od 3 lat Wygląda na oryginał i mogę przypuszczać, że siedzi tam od nowości (stan wizualny) Nie wiem czy w UPC ma wpisany właściwy model. Oryginalny regulator.
  10. Założony Nowy Vernet jeśli chodzi o czujnik cieczy. Reakcja silnika po odłączeniu czujnika temperatury powietrza w dolocie - bez zmian. Jeszcze nie miałem okazji zmierzyć kompresji, gdyż musze zamówić sprzęt i mieć chwilę czasu. Ale obserwacje zachowań są bardzo zastanawiające. 1. Samochód lepiej zachowuje się jak powietrze jest wilgotne i chłodne - praktycznie szarpnięcia nie występują. (odpalanie na zimnym i ciepłym silniku) 2. Gdy temperatura powietrza jest wyższa, samochód na zimnym silniki załapuje pięknie, kilka sekund pochodzi na obrotach 800, włącza się ssanie na 1100 obrotów, lekko podszarpuje, po ssaniu obroty spadają do 700 i czuć lekkie podszarpywania) 3. Jadąc np na pierwszym biegu utrzymując prędkość np 20 km/h, naciskając przyciski podnoszenia szyb czuć szarpnięcie. W tym samym czasie przygasa lekko oświetlenie.
  11. Kolejną ciekawą sprawą jest fakt, iż samochód lepiej odpala jak na dworze jest temperatura 8-10 stopni. Zdecydowanie lepiej pracuje silnik jak powietrze zewnętrzne jest chłodne (chłodne poranki) Samochód wchodzi na delikatne ssanie (ok 1000 obrotów) nic nie szarpie. To samo na ciepłym silniku przy tych samych warunkach atmosferycznych, silnik nie podszarpuje. Jakieś sugestie, bo to raczej nie jest przypadek. Czujnik temperatury w kolektorze?
  12. Nie sprawdzałem, gdyż pojawił się problem zapchanego odpływu klimy i zalało podłogę. Rozebranie dwóch stron, suszenie miękkiej podłogi, ponowny montaż, czyszczenie odpływu klimy - dwa dni wyjęte z życia. Z nowinek, zauważyłem, że z odpiętą wtyczką alternatora silnik odpala jeszcze gorzej (na gorącym silniku po odpaleniu obroty spadają do 500 i wstają do 700).
  13. wszystkie cewki wymienione na beru. Na starych cewkach była ta sama sytuacja. Raczej muszę iść w kierunku kompresji i wtrysków.
  14. Też rzuciła mi się w oczy, ale uznałem, że jest w normie. Tydzień temu wlany na cały bak paliwa środek do czyszczenia wtrysków liqui Molly - bak wyjeżdżony i nie widzę poprawy. ok, zamawiam zestaw do sprawdzania kompresji i przeprowadzę taką próbę - zobaczymy co z tego wyjdzie. Co może oznaczać postukiwanie walka rozrządu? Mam wrażenie, że na wolnych obrotach słuchać takie sporadyczne stuknięcie. Ale słuchałem tez pracy tego silnika na YouTube i mam wrażenie, że te silniki są takie jakby „rozklekotane”
×
×
  • Utwórz nowe...